نقد و بررسی ترازوی هوشمند شیائومی Mi Body Composition Scale 2

نقد و بررسی ترازوی هوشمند شیائومی Mi Body Composition Scale 2
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نقد و بررسی ترازوی هوشمند شیائومی Mi Body Composition Scale 2 ، ترازوهای هوشمند زیادی در بازار وجود دارند اما ترازوی شیائومی Mi Body Composition 2  یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها است. این محصول در حال حاضر با قیمتی بسیار مناسب موجود است. اما آیا قیمت جذاب به این معنی است که ارزش خرید دارد؟ ما در ادامه این ترازوی هوشمند شیائومی را برای شما نقد و بررسی کرده‌ایم، برای یافتن پاسخ سؤال خود همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت ترازوی هوشمند شیائومی

این ترازو با ظاهری مینیمال و زیبا طراحی شده که به‌هیچ‌وجه نمایانگر برچسب قیمتی آن نیست چون تنها شبیه یک بشقاب شیشه‌ای نیست که جای پا داشته باشد.

قسمت زیرین آن با انحنای زیبایی به قسمت بالایی می‌رسد که سطح شیشه‌ای براق و نرمی با صفحه‌نمایش LED سفید روشن دارد. در مرکز ترازو یک لوگوی براق Mi هم تعبیه شده و در چهارگوشه آن چهار دیسک نقره‌ای وجود دارد.

اگر با نحوه عملکرد ترازوهای هوشمند آشنا نیستید، ما برای شما توضیح می‌دهیم. هنگامی که روی ترازوی هوشمند شیائومی می‌ایستید، یک‌بار الکترونیکی کوچک به بدن شما فرستاده می‌شود. سپس با اندازه‌گیری مقاومتی که این بار با آن مواجه شده، ترازو می‌تواند ترکیب بدن شما را ترسیم کند.

mi body

mi body

البته شما این بار الکترونیکی را احساس نمی‌کنید و برای اکثر کاربران کاملاً بی‌خطر است. البته اگر از دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب یا ایمپلنت‌های پزشکی استفاده می‌کنید بهتر است از قبل با پزشک خود مشورت کرده باشید.

ترازوهای هوشمند لزوماً در تعیین آرایش بدن شما دقیق نیستند اما تا زمانی که ثابت باشند می‌توانند نقش مفیدی در تناسب‌اندام شما بازی کنند. اگر انگیزه خود را در طول مسیر ورزش و سلامتی از دست می‌دهید، مشاهده پیشرفت‌هایی که داشته‌اید در برنامه این ترازوی هوشمند شیائومی می‌تواند کمکتان کند.

البته شیائومی ادعا می‌کند ترازوی Mi Body  با حداقل دقت ۱۰۰ گرمی، دقیق است. در مقایسه با سایر مدل‌ها هم به نظر می‌رسد این ادعا درست باشد.

استفاده از ترازوی هوشمند شیائومی

برای استفاده از ترازوی Mi body کافی است باتری‌ها را درون آن جای‌گذاری کنید، برنامه رایگان Mi Fit که برای اندروید و IOS در دسترس است را نصب‌کرده، جوراب‌های خود را درآورده و روی آن بروید.

برنامه فقط با بلوتوث کار می‌کند و گزینه WiFi وجود ندارد. این یعنی برای ورود به یک وزن‌کشی باید برنامه را باز کنید. در اولین وزن‌کشی می‌توانید یک پروفایل برای خود ایجاد کنید. ترازوی هوشمند شیائومی می‌تواند تا ۱۶ حساب جداگانه را پشتیبانی کند و عدم وجود WiFi باعث می‌شود احتمال ارسال اطلاعات به حساب اشتباهی کمتر شود. فقط باید دقت کنید هنگام وزن‌کشی، سایر اعضای خانواده که از ترازو استفاده می‌کنند در نزدیکی شما نباشند.

ترازوی شیائومی

ترازوی شیائومی

ویژگی‌های ترازوی هوشمند Mi Body

خود ترازو Mi body فقط وزن شما را به پوند یا کیلوگرم نشان می‌دهد. بااین‌حال در برنامه Mi Fit می‌توانید BMI، درصد چربی بدن، توده عضلانی، درصد پروتئین و آب، توده استخوانی، چربی احشایی، سن بدن و وزن ایده‌آل بدن خود را ببینید.

همچنین با یک ویژگی مفید، میزان متابولیسم پایه بدن را به شما نشان می‌دهد که ببینید بدنتان برای حفظ وزن فعلی خود به چه میزان کالری در روز احتیاج دارد.

این برنامه همچنین آمار کلیدی برای شما تعریف کرده و با تفکیک آنها به معیارهایی که “نیاز به توجه شما دارند” یا “اهداف دست‌یافته” به شما امکان می‌دهد که ببینید در محدوده طبیعی هستند یا نه. همچنین یک بخش “تاریخچه” با نمودارهای واضح و آسان دارد که برای پیگیری پیشرفت بسیار کمکتان می‌کنند.

همه اینها ترازوی هوشمند شیائومی را به گزینه‌ای عالی برای همه کاربران تبدیل می‌کنند. بااین‌حال بهترین کاربرد و عملکرد این برنامه برای کسانی است که با اکوسیستم شیائومی کار می‌کنند. اگر Mi Band یا Mi watch استفاده می‌کنید، یعنی قبلا Mi Fit را داشته‌اید و این یعنی که سایر آمار سلامتی شما از جمله ردیاب خواب و ورزش هم همین‌جا در دسترستان هستند.

ترازوی هوشمند

ترازوی هوشمند

سخن نهایی

ترازوی Mi Body شیائومی یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه و عالی است. شما با خرید این محصول یک ترازوی هوشمند خواهید داشت که علاوه بر نشان‌دادن وزن، مشخصات بیشتری هم دارد. از جمله نمایش میزان توده عضلانی، پروتئین، توده استخوانی و… از طرفی اگر سایر محصولات شیائومی مانند می بند یا ساعت می را دارید، یعنی از برنامه Mi Fit استفاده کرده‌اید و از امکانات بیشتری در کنار این ترازو برخوردار خواهید شد. به‌طورکلی کیفیت محصول، زیبایی آن و مشخصاتی که ارائه می‌دهد مناسب بوده و با قیمت عالی، ارزش خرید بالایی دارد.

 

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار