معرفی و مشخصات فنی گوشی گلکسی A73

1973ee18c2ed9e5cc1369e73ec1f6643
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هر زمان سامسونگ، نسخه جدیدی از گوشی‌های بسیار محبوب گلکسی سری A خود معرفی می‌کند، در بین دوستداران تکنولوژی، سروصدایی به پا می‌شود. سری گلکسی A توانسته ویژگی‌های ممتاز سری S را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه کند و به همین دلیل طرف‌داران بسیاری دارد؛ بنابراین ما هم منتظر معرفی گلکسی A73 بودیم و در این مطلب به بررسی مشخصات فنی و تمام آن چیزی که در باره این محصول جدید سامسونگ می‌دانیم، پرداخته‌ایم.

تاریخ انتشار گلکسی A73

به نظر می‌رسد تعلیق انتشار A73 پس از آنکه کمپانی آن را در رویداد مارس خود در کنار A33 و A53 معرفی نکرد، همچنان ادامه دارد. بااین‌حال در اطلاعیه کتبی‌ای که پس از رویداد منتشر شد، به تاریخ انتشار این گوشی اشاره شده بود.

در این اطلاعیه آمده است که گلکسی A73 جدید، از ۲۲ آوریل در بازارهای منتخب جهان در دسترس خواهد بود، حتی اگر کمی تاخیر داشته باشد. ما فکر می‌کنیم گوشی در اولین هفته ماه می عرضه شود. لازم به ذکر است مدل پیشین، یعنی A71 هم در آوریل سال گذشته منتشر شد.

مشخصات Galaxy A73

خوشبختانه برای آشنایی با این گوشی، مجبور نیستیم به اطلاعات درز کرده اعتماد کنیم، چون خود کمپانی مشخصات رسمی آن را منتشر کرده است. برخی از مشخصات برجسته این گوشی شامل صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار سه دوربین دیگر و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستند.

یکی دیگر از موارد اضافه شده ممتاز به این گوشی، تراشه جدید اسنپ دراگون ۷۷۸G با معماری هشت هسته‌ای و سرعت کلاک تا ۲.۴ گیگاهرتز است. این گوشی با دو رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد که در این بخش کاملا استاندارد است.

از نظر طراحی اما گوشی تفاوت قابل‌توجهی با نسخه‌های قبلی ندارد. قاب پشتی آن پلاستیکی و براق است اما به شیشه شباهت دارد و نمایشگر مسطح آن با حاشیه‌های نازک و یک حفره کوچک برای دوربین، ارائه شده. گوشی از محافظت بالایی هم برخوردار است و با رتبه IP67 در برابر آب و گردوغبار مقاوم شده. این گوشی با وزنی کمی بیشتر از ۱۸۰ گرم، در رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی، سفید و سبز عرضه می‌شود.

A73

A73

دوربین‌های A73

دوربین گلکسی A73 دارای ۴ لنز است که امیدوارکننده به نظر می‌رسند. این دوربین‌ها عبارت‌اند از:

  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
  • ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2
  • ۵ مگاپیکسلی بوکه با دیافراگم ۴
  • لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4

این سیستم با یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تکمیل خواهد شد. اگرچه ما دوست داشتیم لنز دوربین سلفی از نوع عریض باشد؛ اما همین تنظیمات هم بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسند و باید انتظار تصاویری عالی از آنها داشته باشیم.

سخن نهایی

در این بررسی، ما گوشی گلکسی A73 را حداقل روی کاغذ، یک گوشی توانمند می‌دانیم. ازآنجاکه گوشی هنوز به طور رسمی منتشر نشده، پیش‌بینی عملکرد آن در حال حاضر سخت است. بااین‌حال، باتوجه‌به برگه مشخصات و روندهای تعیین شده توسط نسل‌های قبلی، می‌توانیم انتظار یک گوشی باارزش در برابر پول را داشته باشیم.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار