ارزانترین کارت گرافیک های بازار

7c4a6a5dd71a393aae6f6ccd1bffa2bc
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یک کامپیوتر از قطعات مختلفی تشکیل شده، که یکی از آن‌ها، کارت گرافیک است؛ اگر شما، یک کاربر معمولی هستید یا کارهایی که با کامپیوترتان انجام می‌دهید، چندان نمایشی نیستند و محتوای نمایشی، اهمیت زیادی ندارد، قطعا به این عضو کامپیوتر خود، چندان توجه نمی‌کند؛ اما اگر شما، کاربری هستید که به بازی‌های کامپیوتری علاقه نشان می‌دهید یا شغلتان ایجاب کرده که از برنامه‌های گرافیکی‌محور استفاده کنید، قطعا به اهمیت این عضو، اشراف دارید. کارت گرافیک، مهم‌ترین بخش کامپیوتر برای پردازش تصویر است و این عضو، حتما نباید از جمع گران‌قیمت‌ترین‌ها باشد و ممکن است، یک کارت گرافیک ارزان و البته توانا، کار شما، حتی در مورد بازی‌ها را راه بی‌اندازد. به همین دلیل می‌خواهیم در ادامه، به معرفی چند کارت گرافیک ارزان و البته کارآمد و توانا بپردازیم؛ البته بعد از معرفی به شما چند نکته مهم برای خرید یک کارت گرافیک را متذکر می‌شویم و چند نکته حیاتی را بین خودمان به اشتراک ‌می‌گذاریم، ولی فعلا برویم سراغ معرفی.

Nvidia GTX 1650 Super Overlocked-4GB

کارت گرافیک سال ۲۰۲۰ شرکت انویدیا با جدیدترین معماری تورینگ آمده و البته ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 دارد. این کارت گرافیک، علاوه بر این موارد با یک فن، توانسته حجم کوچکی را تصرف کند و این گونه، برای تمامی کیس‌ها، اعم از کوچک و بزرگ، قابل استفاده باشد. این کارت گرافیک، ۱۱۱ FPS برای بازی FORTNITE ارائه می‌دهد که البته برای بازی‌های سبک‌تر، کاهش می‌یابد.

Nvidia GTX 1060-3GB

اگر شما هنوز هم کارت گرافیک را بر اساس حافظه اختصاصی آن بررسی می‌کنید، قطعا مورد بالایی برای شما چشم‌گیرتر است. « Nvidia GTX 1060-3GB » هم تک فن بوده و اندازه کوچکی دارد و یک کارت گرافیک کم‌مصرف و البته ارزان است. « Nvidia GTX 1060-3GB » Overwatch را با ۹۳ FPS‌ ارائه داده که البته برای Battlefield 1 به میزان ۵۶ FPS‌ تقلیل یافته.

AMD Radeon RX 5700

« AMD Radeon RX 5700» هم مانند دو مورد ذکر شده دیگر، یک فن دارد، اما فضای بیش‌تری را اشغال می‌کند. این کارت گرافیک با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی برای آن دسته از افراد که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، قطعا جذاب است. به هر حال، « AMD Radeon RX 5700» توانسته در زمینه پردازش داده‌های گرافیکی، بسیار موفق ظاهر شود، از این رو برای بازی‌ نیز توصیه می‌شود.

Nvidia GTX 1050 Ti

« Nvidia GTX 1050 Ti » نیز موردی جدید است و در سال ۲۰۲۰ پا به این عرضه گذاشته. این کارت گرافیک، دارای یک فن است و فضای کمی را دربرمی‌گیرد. « Nvidia GTX 1050 Ti » چهار گیگابایت حافظه اختصاصی دارد و توانسته به مقدار ۷۲ FPS برسد. این کارت گرافیک با توان ۷۵ وات، کار خواهد کرد.

AMD RX 570-8GB

« AMD RX 570-8GB » می‌تواند از دو گیگابایت VRAM بیش‌تر بهره ببرد که در نوع خود، خوب است. این کارت گرافیک، اندازه بزرگ‌تری دارد، چراکه از دو فن استفاده می‌کند. وابسته به سخت‌افزار و شرایط آزمایش، « AMD RX 570-8GB » توانسته فورتنایت را با ۸۷.۵ FPS‌ به اجرا در بیاورد. این گزینه نیز برای افرادی که به دنبال فضای ذخیره سازی داخلی کارت گرافیک هستند، مناسب است.

Nvidia GTX 1660-6GB

این مورد، یکی از کارت گرافیک‌ هایی بوده که حسابی، سر و صدا به پا کرده. « Nvidia GTX 1660-6GB » نیز با یک فن و اندازه کوچکی آمده، از این رو برای استفاده در کیس‌های کوچک و بزرگ، خوب است. بنچمارک خوب ۱۱۱ FPS در شرایط آزمایش برای این کارت گرافیک ذکر شده. این نسخه نیز ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد و هم‌چنین از معماری تورینگ سود می‌برد.

Nvidia GeForce GT 1030-2GB

این مورد نیز دارای یک فن و اندازه کوچکی است که برای استفاده در کیس‌های کوچک و بزرگ، مناسب خواهد بود. یکی از دلایل اهمیت « Nvidia GeForce GT 1030-2GB » و پرداختن به آن در این مقاله، توان حداقلی مصرف ۳۰ واتی آن است، که جای تکریم دارد. از این کارت گرافیک می‌توانید برای بازی‌های کامپیوتری نیز استفاده کنید.

GTX 1650 Super

کارت گرافیک مورد نظر ما، یک کارت گرافیک گیمینگ است و با این حال، نمی‌شود آن را فوق توانا دانست؛ اما برای رفع نیاز، کافی است. « GTX 1650 Super » به چهار گیگابایت حافظه اختصاصی محدود شده و دو فن دارد. 

GeForce RTX 3060 Ti

۸ گیگابایت حافظه داخلی برای کارت گرافیکی مانند « GeForce RTX 3060 Ti » کافی است. این کارت گرافیک از تمامی رقبای خود در بازه قیمتی منسوبه، پیشی می‌گیرد. « GeForce RTX 3060 Ti » نسبت به پیشینیان خود، به شدت سبقت گرفته و به طور کلی می‌شود آن را بسیار مناسب دانست، حتی برای بازی‌های کامپیوتری.

تنها یک کارت گرافیک مناسب، به معنای افزایش کیفیت پردازش تصویر است؟

حالا که لیستی از کارت گرافیک‌ های خوب در دست دارید، باید به چند نکته در کامپیوتر خود نیز توجه کنید. یکی از مواردی که برای پردازش تصویر و توانایی کارت گرافیک، اهمیت دارد، مقدار رم کامپیوتر شما است؛ نمی‌دانیم، اما گفته می‌شود که مقدار رم دستگاه باید دو برابر حافظه اختصاصی کارت گرافیک باشد، البته این مورد از لحاظ تئوری، قابل اثبات نیست، ولی اگر مقدار رم را این‌گونه انتخاب کنید، کیفیت نمایشی بهتری خواهید داشت.

 اگر می‌توانید تا جای ممکن، سخت‌افزار کامپیوتر خود را ارتقا دهید و بدین ترتیب، علاوه بر تصویر نمایشی، کامپیوتر شما از دیگر لحاظ نیز ارتقا می‌یابد. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید هم این است که حتما نباید از بهترین کارت گرافیک موجود در بازار استفاده کنید و یک کارت گرافیک میان‌رده‌ای، کار را برای شما راحت می‌کند.

 منبع تغذیه نیز در دستگاه شما و البته در زمینه کیفیت کار کارت گرافیک، نقش دارد و بهتر است در این زمینه به جای انتخاب بازه قیمتی به سراغ برندهای معتبر بروید که البته باید آن‌ها را پیدا کنید؛ برندهایی مانند GREEN در این زمینه، موفق هستند و می‌توانید با جستجوی بیش‌تر به برندهای دیگری دسترسی پیدا کنید.

 بگذریم؛ شما خودتان بر برندهای مشهور تولیدکننده کارت گرافیک، اشراف دارید و می‌دانید که تهیه کردن کارت گرافیک خود از این برندها، به نوعی، حکم ضمانت‌نامه را نیز دارد؛ اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید، که همان‌طور که عملکرد حرکتی ماشین، فقط به موتور آن نیست، عملکرد پردازش تصویر کامپیوتر نیز فقط به کارت گرافیک آن نیست و در این زمینه، مانند دیگر زمینه‌ها، بنی سیستم، سیم‌های یکدیگرند. 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار