اپل محروم شدن از بازار چین را باعواقب بد دانست

62dbe04e9746e9af97a0bd6805cf5292
زمان مطالعه: 1 دقیقه

اپل محروم شدن از بازار چین را باعواقب بد دانست

دو شرکت اپل و کوالکام همیشه با نزاع هایی رو به رو هستند که موجب می شود بین این دو کمپانی مشکلاتی به وجود بیاید و مسائلی در میان آنها ایجاد شود.

اپل اخیرا اعلام کرده با انتشار چندین به‌روزرسانی مسئله های کوالکام را حل می کند و حالا ادعا می کند که ممنوعیت فروش آیفون ها در چین نه تنها این منطقه بلکه کل بازار را دربرمی گیرد.

کوپرتینویی ها در درخواست تجدید نظر خود به توضیح مشکلات پرداخت که به دلیل ممنوعیت فروش تلفن هوشمند این کمپانی به اقتصاد چین ضرر وارد می کند. این موردها شامل بیکاری تعداد بسیاری از کارکنان شاغل در کارخانه های تولید آیفون و محروم شدن دولت چین از دریافت مالیات می گردد.

کشور چین را باید بزرگترین بازار موبایل های هوشمند دانست که خود نیز شرکت هایی را دربر می گیرد. از این رو  اپل تاکید کرده که فشارهای ناشی از تصمیم دادگاه چینی ممکن است این شرکت را به تسلیم شدن در برابر درخواست های غیر منطقی کوالکام مجبور نماید که در نهایت به صنعت موبایل ضرر وارد می کند.

نزاع طولانی مدت دو شرکت اپل و کوالکام در سر حقوق پتنت ها و چندی دیگر می باشد. به باور کوالکام برخی قابلیت های آیفون شامل تغییر فرمت و ابعاد عکس ها و مدیریت اپلیکیشن ها حین ناوبری آنها ناقض برخی پتنت ها شده و به لطف این ادعا توانسته مانع از فروش آیفون گشته و مدل های قبل از آن در چین می شود.

به هر حال باید منتظر ماند تا اپل برنامه خود را برای این موضوع مطرح سازد.
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار