مقایسه دو پرچمدار از دو کمپانی سامسونگ و اپل

f646354f52b5395c633a680fad0d2c1a
زمان مطالعه: 13 دقیقه
زمان مطالعه : ۱۱ دقیقه

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس

همه ما این دو کمپانی را به عنوان قدر قدرت ها در تولید گوشی هوشمند می دانیم، بنابراین می توانیم ادعا کنیم که رقابت اصلی در این حیطه بین این دو برند صورت می گیرد. محصولات پرچمدار دو کمپانی اپل و سامسونگ همیشه به عنوان رونمایی از آخرین ورژن فناوری در گوشی های هوشمند به شمار می آمده اند.

دو پرچمدار فعلی این کمپانی به نام ها گلکسی نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس از زیر ذره بین بررسی تخصصی دیجی دو می گذرند تا شما کاربران عزیز بتوانید تفاوت ها و نقات قوت و ضعف این دو محصول را بیشتر و بهتر درک کنید، با توجه به اینکه این مقاله در زمانی به نگارش درآمده که قیمت پرچمداران این دو کمپانی سر به فلک کشیده است، اما همچنان و خواهان و خریداران خود را دارد. بنابراین شاید خواندن این مقاله به سود افرادی باشد که با وجود چنین نوسانات قیمتی  همچنان قصد خرید این دو پرچمدار را داشته باشند. اگر هزینه های این چنینی برای شما تفاوتی ندارد باید در گام بعدی مشخصات آن ها برایتان مهم جلوه کند، بنابراین با ما همراه باشید تا این دو گزینه جذاب در بازار گوشی های پرچمدار را با یکدیگر مقایسه کنیم:

مقایسه نوت 10 پلاس یا آیفون 11 پرو مکس

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با آیفون ۱۱ پرو مکس به لحاظ ظاهر و کیفیت در ساخت

نخستین گام مقایسه بر می گردد به کیفیت ساخت این دو محصول از نظر ظاهری. چراکه شما به عنوان خریدار گوشی هوشمند زمانی که قصد خرید داشته باشید ابتدا محصول را در دستانتان بررسی می کنید. اگر کمپانی مورد نظر بهترین متریال را برای گوشی خود استفاده کرده باشد، بی شک از این مرحله سر بلند بیرون خواهد آمد. نام پرچمدار باعث می شود این کمپانی ها از بهترین کیفیت برای ساخت گوشی های خود استفاده کنند. بنابراین این دو مدل نیز دارای بالاترین سطح کیفیت خواهند بود. به لحاظ ظاهری باید بیان کنیم که هر دو این گوشی ها از جنس فلز هستند با این تفاوت که در نوت ۱۰ پلاس از فریم آلمینیومی و در آیفون ۱۱ پرو مکس از فریم فولادی ضد زنگ استفاده شده است. برخورداری از پنل نمایشگر از نوع گوریلاگلس و همچنین پشتیبانی از استاندارد IP68 از دیگر ویژگی های مشترک بین این دو محصول هستند. ظرافت در طراحی در هر دو محصول به شکل فوق العاده ای به چشم می خورد و نمی توان یکی را بر دیگری از این حیث ارجح دانست. اما به لحاظ وزنی نوت ۱۰ پلاس با وزن ۱۹۶ گرم با آیفون ۱۱ پرو مکس با وزن ۲۲۶ گرم قدری اختلاف ناچیز دارد.

همانطور که می دانید در حال حاضر استفاده از نمایشگر های بی حاشیه به عنوان نقطه قوت گوشی های هوشمند به شمار می آید، بنابراین این دو کمپانی نیز سعی نموده اند از این جهت بی نقص عمل کرده و نمایشگری بزرگ در پرچمداران خود ارائه دهند. بنابراین جذابیت بصری هر دو محصول نمره بالایی به خود اختصاص می دهد. اما تفاوت این دو گوشی در این زمینه این است که گلکسی با ایجاد یک ناچ قطره موجب شده نمایشگر وسعت بیشتر نسبت به نوار مشکی مختص به دوربین سلفی در آیفون ۱۱ پرو مکس داشته باشد. لذا سامسونگ با این اقدام یک گام جلوتر از اپل خواهد بود.

در پنل پشتی تفاوت ها پر رنگ تر می شود؛ گلکسی نوت ۱۰ پلاس با قاب زاویه دار خود از آیفون ۱۱ پرو مکس با زوایای انحنایی متمایز می شود. علاوه بر این طراحی ماژول دوربین یکی دیگر اختلافات این دو محصول است. اگر پنل خلوت و عاری از قابلیت های اضافی شما را جذب می کند بی شک نوت ۱۰ پلاس را انتخاب خواهید کرد. اما اگر از ماژول های بزرگ تر روی قاب پشتی لذت می برید این آیفون ۱۱ پرو مکس است که برای شما چشم نوازی می کند. با توجه به نظر سنجی های که تا به این لحظه درباره این دو محصول وجود داشته است اغلب کاربران شیفته طراحی نوت ۱۰ پلاس بوده اند و علاقه ای به ماژول بزرگ و لنز های برجسته آیفون نشان نداده اند. با این وجود انتخاب این دو گوشی از لحاظ ظاهری کاملا امری سلیقه ای است.

از نقاط مشترک این و گوشی می توان به عدم برخورداری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون اشاره کرد. اما شباهت هایی مثل بهره مندی از اسپیکر های قدرتمند در آن ها یکسان است. حال یک تفاوت عمده در ظاهر این دو مدل وجود دارد و آن برخورداری از قلم لمسی در نوت ۱۰ پلاس است. این در حالی است که آیفون ۱۱ پرو از این قابلیت بی بهره است. از دیگر تفاوت های این دو گوشی می توان به قابلیت تشخیص چهره در آیفون پرو مکس و حسگر اثر انگشت در نوت ۱۰ پلاس اشاره کنیم. از این حیث شاید بتوان ادعا کرد که آیفون با این قابلیت قدری جلوتر از سامسونگ قرار دارد.

در نهایت این کاربران هستند که باید به لحاظ ظاهری یکی از این دو مدل را ارجح بدانند. از این جهت انتخاب هر یک از این دو پرچمدار بستگی به سلیقه کاربران دارد. البته که در این زمینه نباید وجود قلم استایلوس را در نوت ۱۰ پلاس نادیده گرفت.

مقایسه نوت 10 پلاس یا آیفون 11 پرو مکس

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با آیفون ۱۱ پرو مکس به لحاظ نمایشگر

قطعا بزرگی نمایشگر یکی از مهمترین مولفه های انتخاب یک گوشی همراه است که البته این دو پرچمدار توانسته اند در این زمینه نیز حرفی برای گفتن داشته باشند. در حال حاضر کمپانی ها درصدد هرچه باریک تر کردن حاشیه های دور نمایشگر هستند تا چشم نوازی آن را چندین برابر کنند. از این جهت نوت ۱۰ پلاس با نمایشگری به وسعت ۶.۸ اینچ که از نوع داینامیک امولد است با حاشیه های بسیار نازک چشم هر بیننده ای را خیره خواهد کرد. سامسونگ با ایجاد یک ناچ قطره در استفاده از فضای دوربین سلفی تمام تلاش خود را کرده تا فضای بیشتر از نمایشگر اشغال نشود. رزولوشن این گوشی ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ بوده که تراکم پیکسلی آن به ۴۹۸ پیکسل در هر اینچ می رسد. استفاده از واژه های بهترین و قدرتمند ترین برای این پرچمداران قدری خنده آور است چراکه هر دو آن ها در این زمینه به قدری مجهز هستند که واژه بهترین از روی آن ها ساخته شده است. علاوه بر این قابیلت +HDR10 وAlways On Display  از دیگر امکانات این نمایشگر است. با توجه به توضیحات بالا نمایشگر نوت ۱۰ پلاس از لایه محافظ گوریلاگلس ۶ بهره می برد که در برابر خراش و ضربه مقاومت بالایی دارد. روی این نمایشگر نیز حسگر اثر انگشت برای ایجاد امنیت کاربر وجود داشته که عمکردی فوق العاده ای نیز دارد.

با این وجود چنین کیفیتی، آیفون پرو مکس با چه ویژگی هایی مقابله خواهد کرد؟

آیفون ۱۱ پرو مکس با نمایشگری ۶.۵ اینچی که تقریبا ۸۳.۷ درصد پنل جلوی را به خود اختصاص می دهد از نوع Super Retina XDR OLED است. پنل این گوشی با یک حاشیه مشکی میزبان دوربین سلفی  و سنسور فیس آیدی برای ایجاد امنیت کاربر است. رزولوشن این محصول از اپل ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ بوده که تراکم پیکسلی آن به ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ می رسد. محافط صفحه نمایشگر آیفون نیز به مانند سامسونگ از نوع گوریلاگلس است. این نمایشگر از قابلیت هایی چون دالبی ویژن HDR10 و دیگر امکانات مانند تروتون و تاچ سنسینگ بهره مند است.

اما کدام گوشی از این حیث ارجح است؟ شاید در نگاه اول نتوان کم و کاستی در این دو گوشی از نظر نمایشگر یافت چراکه هر دوی آن ها در این زمینه فوق العاده عمل کرده اند، اما سبک طراحی نوت ۱۰ پلاس قدری برای کاربران جذاب تر بوده است. البته که کمی تفاوت روی کاغذ از این دو محصول دیده می شود، اما در واقع این تفاوت ها به قدری ناچیز است که اصلا نمی توان آن ها را تفاوت دانست.

مقایسه نوت 10 پلاس یا آیفون 11 پرو مکس

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با آیفون ۱۱ پرو مکس به لحاظ سیستم عامل

تا به این جا تفاوت های چشمگیری در این محصولات مشاهده نشد، ضمن اینکه تفاوت های موجود نیز کم اهمیت بودند. اما تفاوت اصلی برمی گردد به قسمت سخت افزار و نرم افزار این دو پرچمدار. همانطور که می دانید دو محصول ذکر شده از دو سیستم عامل مجزا به نام اندروید و IOS استفاده می کنند، بنابراین از این حیث باید بسیار با یکدیگر متفاوت باشند، لذا ما مقایسه بین این دو سیستم عامل را به مقاله ای مجزا می سپاریم و تنها در این قسمت بهترین انتخاب را به شما ارائه خواهیم داد.

نوت ۱۰ پلاس از اندورید ۹ پای استفاده می کند که قابل ارتقا به اندروید ۱۰ نیز است و در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس از سیستم عامل IOS 13 بهره مند که می تواند به نسخه ۱۳.۵ نیز ارتقا یابد. هر یک از این سیستم عامل ها دارای مزیت هایی هستند که می تواند بر دیگری ارجحیت یابد. برای مثال سیستم عامل اندروید قابلیت هایی همچون شخصی سازی، روت و فلکش کردن کاستوم رام و همچنین تنوع در ویجت ها را شامل می شود. IOS نیز امکاناتی نظیر پشتیبانی بهتر از نرم افزار ها، امکان دسترسی به آپدیت های طولانی و امنیت بیشتر را خواهد داشت. با این وجود از این جهت نیز سامسونگ برتری قابل ملاحظه دارد. آنچه موجب می شود ما سامسونگ را به شما پیشنهاد دهیم؛ داشتن دو قابلیت سامسونگ دکس و همچنین برخوردار از قلم استایلوس است.

سامسونگ دکس شما را قادر می سازد که با اتصال به مانیتور صفحه ای دسکتاپ مانند در این گوشی داشته باشید و قابلیت قلم این مدل از سامسونگ موجب می شود که حتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایشگر بتوانید از قلم استفاده کرده و نوشتار خود را ذخیره نیز کنید. این دو امکانات موجب شده در بررسی های به عمل آمده سامسونگ از آیفون ۱۱ پرو مکس پیشی بگیرد.

در نهایت باید بیان کنیم که کار با این دو محصول به هیچ عنوان شما را با تاخیر و یا لگ زدن مواجه نخواهد کرد. با تمام تفاوت ها در نرم افزار و سخت افزار این دو حصول، هر دو از کیفیت بالایی برخوردار بوده اند. لذا تصمیم در انتخاب بر می گردد به راحتی شما در کار با هر یک از این دو سیستم عامل.

مقایسه نوت 10 پلاس یا آیفون 11 پرو مکس

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با آیفون ۱۱ پپرو مکس در پردازنده و حافظه

بی شک در ساخت این دو مدل از بهترین پردازنده ها استفاده خواهد شد. اما باید اشاره کنیم که مهمترین بخش در مقایسه این دو محصول به پردازنده آن ها اختصاص دارد. نوت ۱۰ پلاس از مغز متفکری به نام اگزینوس ۹۸۲۵ بهره برده که تراشه ای هشت هسته ای است. در توضیح این تراشه باید بگوییم که چهار هسته آن متعلق به Cortex-A55 بوده و دو هسته دیگر از نوع Cortex-A75 و دو هسته بعدی نیز از نوع Mongoose M4 است. ناگفته نماند که پردازنده گرافیکی آن را Mail-G76 MP12 تشکیل داده است. در کنار این تراشه قدرتمند، سامسونگ از حافظه ۱۲ گیگابایت رم برای این دستگاه بهره برده که در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه شده است. با این وجود امکان ارتقای این حافظه با استفاده از کارت حافظه وجود خواهد داشت.

در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس از تراشه A12 Bionic استفاده کرده است که تراشه ای ۷ نانومتری شش هسته ای است. توضیح این تراشه یه این صورت که از ۴ هسته Thunder و دو هسته  Lightening بهره برده است. پردازنده گرافیکی آن را نیز Apple GPU تشکیل داده است. این دستگاه از حافظه رم ۴ گیگابایتی برخورد دار است که در سه نسخه ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه شده است. اما به مانند سامسونگ از حافظه جانبی پشتیبانی نخواهد کرد.

با وجود اینکه این دو مدل، از سخت افزار قدرتمندی پشتیبانی می کنند، اما با قرار دادن آن ها در آزمایشی سخت به نتایج فوق العاده ای دست یافتیم. هر دو گوشی در زمان اجرای بازی پابجی موبایل و اسفالت ۹ لنجدز کاملا بی نقص عملکرده اند. اما در زمان نصب بیش از ۱۰ برنامه این سامسونگ بود که پس از نصب ششمین برنامه قدری سرعت عمل بهتری را نشان داد. البته که آیفون نیز در آزمایش جهش بین برنامه ای عملکرد مطلوب تری را به نمایش گذاشت. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که این دو گوشی برای گیمر ها نیز بهترین گزینه خواهد بود.

مقایسه نوت 10 پلاس یا آیفون 11 پرو مکس

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با آیفون ۱۱ پرو مکس به لحاظ دوربین ها

قطعا برای دوستداران عکاسی انتخاب هر یک از این دو محصول هیجان انگیز خواهد بود. در واقع کمپانی های سازنده آن ها در این مقوله نیز سنگ تمام گذاشته اند. ضمن اینکه دو محصول یاد شده در این زمینه از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند، پرداختن به قابلیت های دوریبن برای کاربران بسیار جذاب خواهد بود. همانطور که در تصاویر منتشر شده از آیفون ۱۱ پرو مکس پیداست، ماژول دوربین آن میزبان سه لنز برای ساخت یک دوربین حرفه ای در نوع خود است. هر سه لنز این دستگاه ۱۲ مگاپیکسل است که قابلیت هایی چون واید، اولتراواید و تله فوتو دارد. از امکانات این دوربین نیز می توانیم به فیلمبرداری ۴K، فوکوس خودکار، زوم ابتیکال ۲X، پانوراما، عکاسی پرتره و همچنین قابلیت HDR اشاره کرد. در کنار این لنز ها نیز یک فلش LED دیده می شود که می تواند در شفاف سازی تصویر کمک کند.

اما دوربین سامسونگ نوت ۱۰ پلاس از فناوری دوربین های چهارگانه بهره برده است. لنز های این دوربین را سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو، ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواد و لنز TOF 3D VGA تشکیل داده اند. قابلیت های این دوربین نیز دست کمی از دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس ندارد.

با توجه به آزمایشی که از این دو دوربین به عمل آمده هر دو محصول از کیفیت بالایی برخوردار هستند به صورتی که در فضای باز و پرنور می توانند عکس های با کیفیت بالا ارائه دهند، از این جهت نمی توان تفاوت ملموسی بین آن ها یافت. اما زمانی که فضا به تیرگی تغییر حالت می دهد هر دو دوربین افت قابل توجهی خواهند داشت، با این تفاوت که آیفون از این جهت ضعیف تر از سامسونگ عمل می کند.

دوربین سلفی نیز در سامسونگ دارای یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی است، در مقابل آیفون از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره برده است. با وجود تفاوت در این دو دوربین کیفیت عکس ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، لذا کاربران در این زمینه نمی توانند به طور مطلق یکی از این دو گوشی را بر دیگری ارجح بدانند.

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با آیفون ۱۱ پرو مکس به لحاظ باتری

از  دیگر تفاوت های این دو مدل اسمارتفون می توان به باتری آن ها اشاره کرد. باتری که حکم انرژی رسانی برای گوشی آیفون۱۱ پرو مکس را دارد ۳۹۶۹ میلی آمپر بر ساعت است، این در حالی است که سامسونگ برای نوت ۱۰ پلاس از یک باتری ۴۵۰۰ استفاده کرده. باید در نظر بگیرید به علت برخورداری این دو محصول از نمایشگر های وسیع باتری های استفاده شده در آن ها عملکردی نرمالی دارند. برای مثال آیفون ۱۱ پرومکس با این قدرت باتری می تواند از یک و نیم تا دو روز کاربر را همراهی کند.

تا این جا هر دو گوشی عملکر یکسانی دارند، تفاوت از جایی شروع می شود که بحث قابلیت شارژ سریع به میان می آید. آیفون ۱۱ پرو مکس از شارژ سریع ۱۵ واتی استفاده می کند که قادر است در ۷۵ دقیقه باتری را فول شارژ کند، در مقابل باتری سامسونگ نوت ۱۰ پلاس از قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی بهره مند است و می تواند تنها در نیم ساعت باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری را فول شارژ کند. پشتیبانی از شارژ بی سیم در هر دو محصول دیده می شود با این حال سامسونگ با شارژ ۱۵ واتی بی سیم یک گام جلوتر از آیفون ۱۱ پرو مکس است. نکته قابل توجه در اینجا است که سامسونگ قادر است با شارژ بیسیم به شکل معکوس گوشی های دیگر را نیز شارژ کند. بنابراین پر واضح است این گوشی گامی دیگر به جلو می تازد، لذا در این زمینه نیز برد با سامسونگ نوت ۱۰ پلاس است.

مقایسه نوت ۱۰ پلاس با آیفون ۱۱ پرو مکس به لحاظ قیمت

حال که تمامی ابعاد این دو گوشی مورد بررسی قرار گرفت، نوبت به ارزش خرید آن ها می رسد . قطعا قیمت هر یک از این دو محصول مشخص خواهد کرد که با داشتن ویژگی های ذکر شده ارزش خرید خواهد داشت یا خیر.

توجه داشته باشید که قیمت های ذکر شده مربوط به تاریخ نگارش این مقاله است ( ۳۱ / ۴ / ۹۹ )، بنابراین ممکن است در بازه زمانی دیگر قیمت ها تفاوت چشمگیری داشته باشند.

در حال حاضر آیفون ۱۱ پرو مکس با قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان و سامسونگ نوت ۱۰  پلاس با قیمتی حدود ۲۴ میلیون تومان به فروش می رسد. بنابراین سامسونگ در این زمینه نیز ترغیب بیشتری برای خرید در میان کاربران ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه مقایسه ها نشان می دهد این دو پرچمدار تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند چه بسا که در مواردی که ذکر شد این سامسونگ بود که گوی رقابت را از آیفون دزدید.

مقایسه نوت 10 پلاس یا آیفون 11 پرو مکس

مشاوره در خرید سامسونگ نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس

با توجه به مقایسه انجام شده و همچنین در نظر گرفتن شکاف عمیق در قیمت این دو محصول به نظر می رسد که انتخاب سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس گزینه ای مناسب تر برای خرید باشد. این محصول به مانند آیفون ۱۱ پرومکس از پرچمداران برند خود است که با خرید آن حداقل تا ۳ سال بهترین گوشی هوشمند را خواهید داشت. با این وجود به جهت وجود اختلافات اندک انتخاب از بین این دو مدل بیشتر امری سلیقه ای خواهد بود. ما در این نوشتار سعی نموده ایم تا با بررسی جزئیات این دو اسمارتفون عمیق ترین مقایسه را پیش روی شما قرار دهیم.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار