ریزر نازک‌ترین لپ تاپ گیمینگ مجهز به پردازنده‌ی RTX را معرفی کرد

5d1f2c62da29be9efb40588d8441a7c6
زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز گذشته کمپانی ریزر وارد جمع تولیدکنندگان لپ تاپ مجهز به نسل یازدهم سری H اینتل شد . محصولات جدید این کمپانی در واقع مدل‌های به‌روزشده سری بلید ۱۵ به شمار می آیند که ویژگی‌های قابل ملاحظه دارند.

نسل جدید لپ‌تاپ مخصوص گیمینگ بلید ۱۵ با برخورداری از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل از سوی ریزر رونمایی شد. بر اساس این اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت بلید ۱۵ با ضخامت ۱۵.۸ میلی‌متری به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ با گرافیک ۳۰ RTX انویدیا شناخته می شود.

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ هستید باید بگوییم که ریزر بلید در گروه لپ‌تاپ‌های مخصوص گیمینگ قرار دارد و نسبت به نسل پیشین خود از نظر طراحی و کیفیت ساخت و سخت افزاری، با تغییرات و عملکرد بهتری عرضه شده است.

مهمترین تفاوت که این لپ تاپ با نسل گذشته خود دارد ، کاهش بیش از یک میلی‌متر ضخامت دستگاه نسبت به مدل قبلی است. براساس ادعای این شرکت، گفتنی است که ابعاد این لپ تاپ نیز در حدود ۱۷ درصد کوچکتر از لپ‌تاپ MSI GS66 Stealth طراحی شده است.لپ‌تاپ گیمینگ ریزر بلید 15

شاید برای گیمر ها بیش از اینکه دستگاه دارای طراحی منحصربه فردی باشد، بخش سخت افزاری و همچنین سیستم خنک کنندگی از اهمیت بیشتری پیدا کند. از این رو معمولا لپ‌تاپ‌های با ضحامت بیشتر از سیستم خنک کننده بزرگ‌تری برخوردار هستند که برای اجرای بازی‌ها مناسب‌تر به نظر می رسند، با این حال این کمپانی مدعی است که این محصول تاز وارد با وجود  ضخامت کمی ، دستگاهی قدرتمند و مناسب برای گیمینگ خواهد بود.

قابل توجه است که لپ‌تاپ جدید به لحاظ طول و عرض تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد و ابعاد آن ۳۵۵ در ۲۳۵ میلی‌متر طراحی شده است. از مشخصاتنسخه پیشرفته لپ تاپ ریزر بلید ۱۵ باید به قیمت پایه ۲۲۹۹ دلار، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی LCD اشاره کرد. گفتنی است که مدل ویژه دیگری این دستگاه نیز از نمایشگر OLED 4K بهره می‌برد. این نسخه با زمان پاسخ‌دهی ۲.۵ میلی ثانیه، ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 را پشتیبانی می کند. ریزر ۱۵ با پردازنده اینتل  Core i7-11800H و پردازنده گرافیکی RTX 3060 در دسترس کاربران قرار می گیرد.

احتمال می رود لپ‌تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ با مشخصاتی مانند: بدنه‌ای با پوشش ضد بازتاب اثر انگشت و سخت‌افزاری توانمندتر نسبت به نسل پیشین خود رونمایی شود.

بر اساس اطلاعات بدست آمده  The Verge، این کمپانی قصد دارد مدل‌های جدید لپ‌تاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ را ‌ با پردازنده‌ی Core i9 11900H (با فرکانس پایه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتز و فرکانس افزایشی ۴٫۹ گیگاهرتز)، پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3080 همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی پردازنده‌ی گرافیکی و صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی و رزولوشن ۴K در اختیار کاربران قرار دهد. با این حال هنوز درباره توان پردازنده گرافیکی از سوی این شرکت اطلاعاتی بدست نیامده است.

احتمالا در بخش دوربین وب‌کم  شاهد شخصاتی از جمله رزولوشن ۷۲۰p یا HD به ۱۰۸۰p یا FullHD خواهیم بود. گفتنی است که از این وب‌کم میتوان انتظار تشخیص چهره‌ی کاربر با ویژگی ویندوز هلو را داشت.

ریزر می خواهد بلید ۱۵ را با نمایشگری در رزولوشن QHD،اFHD یا ۴K عرضه کند، از این رو انتخاب رزولوشن نمایشگر در اختیار کاربر خواهد بود. با این وجود طبیعی است که انتخاب رزولوشن بالاتر گران‌تر تمام شدن قیمت نهایی را برای خرید این مدل جدید به همراه داشته باشد. همانطور که اشاره شد مدل پایه بلید ۱۵ ادونس از قیمت ۲۲۲۹ دلار آغازخواهد شد. این مدل با پنل IPS با رزولوشن QHD گاموت DCI-P3 را به‌صورت کامل (۱۰۰ در صد) پشتیبانی می کند و زمان پاسخگویی آن به ۲٫۵ میلی‌ثانیه می‌رسد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار