رونمایی هوآوی از اینجوی ۲۰ اینجوی ۲۰ پلاس

c0bd2af5f35e8025da8b482fb1be2ee0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیش تر در مقاله ای مجرا اشاره کرده بودیم که تحریم های امریکا علیه این برند نام آشنا تا آنجایی پیش رفته است که شرکت ساخت پردازنده Kirin دیگر اجازه فروش چیپست های خود را به این کمپانی ندارد. از این رو انتظار می رفت که هوآوی در مدل های جدید خود از پردازنده های دیگر بهره گیرد. چند روزی از رونمایی این دو محصول هوآوی می گذرد و ما دریافته ایم که این بار این کمپانی مدیاتک است که عهده دار تامین چیپست های این شرکت شده است. هوآوی اینجوی ۲۰ و هوآوی اینجوی ۲۰ پلاس اکنون با پردازنده های جدید مدیا تک به بازار عرضه خواهند شد. هوآوی با تولید سری اینجوی ۲۰ ، چند اسمارتفون با کیفیت بالا و با قیمت بسیار مناسب را به بازار عرضه کرده البته که چندی پیش میزبان هوآوی اینجوی ۲۰ پرو بوده ایم. در ادامه این نوشتار با دیجی دو همراه باشید تا درباره مشخصات بیشتر این و دو مدل از گوشی های هوآوی آشنا شوید:

هوآوی از اینجوی 20 اینجوی 20 پلاس Enjoy 20 PLUS

مشخصات هوآوی اینجوی ۲۰ پلاس

در ابتدا باید اشاره کنیم که گرچه اینجوی ۲۰ پلاس به نسبت اینجوی ۲۰ پرو جدیدتر است، اما به جهت امکانات تفاوت چندانی با بردار قدیمی خود ندراد. این دو اسمارتفون به لحاظ دوربین، پردازده و باتری اختلافی بسیار ناچیز با یکدیگر دارند. از این جهت نمی توان مقصود اصلی این کمپانی در ساخت اینجوی ۲۰ پلاس را دریافت. با این حال انتظار می رفت که در ابتدا اینجوی ۲۰ و پس از آن اینجوی ۲۰ پلاس و در اخر اینجوی ۲۰ پرو با امکانات بیشتری رونمایی شود، اما این اتفاق نیفتاده و هوآوی با نام گذاری این محصولات بیشتر کاربران را سردرگم کرده است.

هوآوی اینجوی ۲۰ پلاس از یک نمایشگر ۶.۶۳ اینچی با وزن ۱۹۷ گرم برخوردار است. این درحالی است که اینجوی ۲۰ پرو با اختلاف نمایشگر ۶.۵ اینچی همراه با وزن ۱۹۲ گرمی گوشی ای خوش دست تر به شمار می آید. این نمایشگر از نوع IPS LCD است که رزولوشنی معادل ۲۴۰۰در ۱۰۸۰ دارد. هوآوی اینجوی ۲۰ پلاس به علت داشتن نمایشگری یک دست و عاری از هر گونه ناچ از برادر بزرگتر خود اینجوی ۲۰ پرو پیشی گرفته است. این گوشی با بهره مندی از فناوری دوربین پاپ آپ کاربران بیشتری را به خود جذب کرده است.

پردازنده این اسمارتفون از چیپست مدیا تک ۷۲۰ با قابلیت ۵G برخوردار است که در دو نسخه ۶ و ۸ گیگاباییت رم عرضه می شود. از این رو کاربرانی می توانند آن ها با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. ناگفته نماند که امکان ارتقای حافظه در این گوشی تا ۲۵۶ گیگبایت نیز وجود دارد.

هوآوی از اینجوی 20 اینجوی 20 پلاس Enjoy 20 PLUS

قاب پشتی اینجوی ۲۰ پلاس طراحی متفاوتی نسبت به هم خانواده های خود دارد. آرایش دایره گونه ماژول دوربین موجب شده نمای قاب پشتی به طور کل تغییر کند. در این ماژول سه لنز دوربین و یک فلش LED نیز دیده می شود. لنز های این دوربین از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید، لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و همچنین یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده است. آنچه این گوشی را از هوآوی اینجوی ۲۰ پرو متمایز می کند، بهره مندی از فناوری دوربین پاپ آپ است. هوآوی برای اینجوی ۲۰ پلاس از یک دوربین پاپ آپ با لنز ۱۶ مگاپیکسل استفاده کرده است.

اخرین ویژگی منحصر به فرد این اسمارتفون باتری قدرتمند آن است. باتری اینجوی ۲۰ پلاس قدرتی معادل ۴۲۰۰ میلی آمپر دارد که از قابلیت شارژ سریع ۴۰ وات نیز بهره مند است. از این جهت می توان این گوشی را نسبت به برادر آن قدرتمند تر دانست، چراکه اینجوی ۲۰ پرو با داشتن باتری با قدرت ۴۰۰۰ میلی آمپر از قدرت شارژ سریع ۲۲.۵ وات بهره مند است.

هوآوی از اینجوی 20 اینجوی 20 پلاس Enjoy 20

مشخصات اینجوی ۲۰ ۵G

هوآوی اینجوی ۲۰ را می توان نسخه پایه و یا استاندارد خانواده سری اینجوی ۲۰ دانست. این گوشی به نسبت دیگر اعضای خانواده از امکانات کمتری برخوردار است. اما هنوز می توان آن را یک میانرده پر قدرت دانست. هوآوی اینجوی ۲۰ به لحاظ نمایشگر از برادر قدیمی تر خود یعنی اینجوی ۲۰ پرو تفاوت بسیار ناچیزی دارد. اما به نسبت به اینجوی ۲۰ پلاس اختلاف بیشتری. این گوشی با نمایشگر ۶.۶ اینچ همراه با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ عرضه شده است که مانند هم خانواده های خود از نوع IPS LED است.

هوآوی اینجوی ۲۰ نیز از تراشه مدیاتک۷۲۰ بهره برده که تراشه ای هشت هسته است. از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی این گوشی شبیه به هوآوی اینجوی ۲۰ پلاس است و امکان افزایش حافظه داخلی نیز در آن دیده می شود.

هوآوی از اینجوی 20 اینجوی 20 پلاس Enjoy 20

آنچه این گوشی را از برادران خود بسیار متمایز می کند چینش دوربین ها و همچنین کیفیت لنز های آن است. هوآوی اینجوی ۲۰ دوربین های اصلی را در یک ماژول مربعی شکل قرار داده که سه لنز در آن تعیبه شده اند. لنز های این دوربین از قرار یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی واید ، یک لنز ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. از این جهت هوآوی کیفیت دوربین ها به سود کاهش قیمت پایین آورده است که تصمیمی منطقی به نظر می رسد. نا گفته نماندکه لنز دوربین سلفی این دستگاه نیز در یک ناچ U شکل روی پنل اصلی قرار گرفته است.

باتری هوآوی اینجوی ۲۰ قدرتمند ترین باتری در این خانواده است. باتری ای به قدرت ۵۰۰۰ میلی آمپر وظیفه انرژی رسانی به این دستگاه را بر عهده دارد که از شارژ سریع ۱۰ وات نیز بهره مند است.

جمع بندی پایانی

نسل جدید خانواده هوآوی اینجوی ۲۰ نمایانگر میانرده های خوش دست و با کیفیت است. این گوشی ها با داشتن امکانات خوب و رو به بالا از هزینه بسیار مناسبی برخوردار هستند. قیمت در نظر گرفته شده برای این دو اسمارتفون ۲۸۰ یورو برای هوآوی اینجوی ۲۰ پلاس و ۲۱۰ یورو برای هوآوی اینجوی ۲۰ است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار