امنیت کاربران در فایرفاکس با افزوده شدن حالت Super Private Browsing افزایش می‌یابد

799176a43e7454e881892862ebb98a81
زمان مطالعه: 1 دقیقه

امنیت کاربران در فایرفاکس با افزوده شدن حالت Super Private Browsing افزایش می‌یابد

موزیلا قصد دارد برای افزایش امنیت کاربران مروگر فایرفاکس از حالت Super Private Browsing در نسخه‌های بعدی این مرورگر استفاده کند. همانطور که می‌دانید اکثر مرورگرها دارای حالت ناشناس و یا Incongnito Mode هستند. درواقع این حالت موجب افزایش امنیت کاربران در فضای اینترنت می‌شود و علاوه‌براین تاریخچه جستجوی آن‌ها را ذخیره نمی‌کند. از این‌رو کاربران می‌توانند با آرامش کامل در اینترنت حضور داشته باشند و به وب‌گردی بپردازند. اما مثل اینکه این حالت به تنهایی برای حفظ و افزایش امنیت کاربران در فضای اینترنت کافی نیست چراکه موزیلا به دنبال استفاده از حالت Super Private Browsing در نسخه‌های بعدی مرورگر فایرفاکس است.

 عملکرد حالت ناشناس و یا Incongnito Mode به‌گونه‌ای است که اطلاعات کاربران را رمزگذاری کرده و به سرورهای دیگری منتقل می‌کند به‌گونه‌ای که اطلاعات برای شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت یا ISP ارسال می‌شود بنابراین امنیت کاربران تضمین نخواهد شد. علاوه‌براین انتقال اطلاعات کاربران توسط این حالت به شرکت‌های ISP و یا ارائه‌دهنده اینترنت ممکن است موجب انتقال ابزارهای جاسوسی به دیوایس شما بشود.

از این‌رو است که موزیلا قصد دارد در نسخه‌های بعدی مرورگر فایرفاکس به‌جای استفاده از حالت Incongnito Mode از حالت Super Private Browsing استفاده کند. عملکرد حالت Super Private Browsing به این شکل است که اطلاعات کاربر را به یک سرور امن و مطمئن ارسال می‌کند که البته این فرآیند نیز می‌تواند کمی زمان‌بر باشد و درنهایت موجب کاهش سرعت بارگذاری صفحات بشود اما مطمعنا کمپانی موزیلا برای این مسئله نیز راهکاری را پیدا می‌‎کند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار