محصولات آینده اپل قابلیت تشخیص بود دارند

51e431a3b984695153ccf176b6e4a58a
زمان مطالعه: 1 دقیقه

همانطور که می‌دانید تکنولوژی تاحدی پیشرفت کرده است که در تمامی وجوه زندگی ما تاثیرگذار می‌باشد. یکی از کمپانی‌هایی که همیشه از تکنولوژی در جهت بهبود زندگی کاربران به‌ویژه سلامتی آن‌ها استفاده کرده است کمپانی اپل می‌باشد. اگر بخاطر داشته باشید کمپانی اپل برای اولین بار توانسته بود ساعت‌های هوشمندی را طراحی کند که ضربان قلب کاربران را مورد بررسی قرار دهند و در صورت وجود مشکلی به آن‌ها اطلاع دهند از این‌رو کمپانی اپل در گذشته با اپل واچ‌های هوشمند خود توانست جان انسان‌های بسیاری را حتی در دقیقه ۹۰ نجات بدهد. اما اکنون در حال کار بر روی گجتی است که با بهره‌مند بودن از سنسور تشخیص بو می‌تواند بوی بد را به‌خوبی تشخیص دهد و با هشدار دادن به کاربر آن را از وجود بوی بد مطلع کند.

درواقع تمامی این اطلاعات را از پتنت جدیدی که کمپانی اپل به ثبت رسانده است متوجه شدیم. براساس این پتنت یکی از گجت‌های آینده این کمپانی که امکان دارد آیفون ۱۱ و یا اپل واچ ۵ باشد از سنسور تشخیص بود بهره‌مند شوند. در این پتنت با سیستمی آشنا شدیم که با استفاده از سنسورهای متعددی قادر است هوای محیط پیرامون را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده، ترکیبات شیمیایی موجود در هوای اطراف را بررسی کرده و از هرگونه بوی بد و زننده مطلع می‌شود و به اطلاع کاربر می‌رساند.

البته یکی دیگر از کاربردهای این گجت این است که آلودگی هوا را نیز تشخیص داده و با اطلاع دادن به کاربر در حفظ سلامت او کمک می‌کند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار