اگر برنامه نویس هستید این فرصت های شغلی را از دست ندهید

6437632155e227327ef809bb820163d2
زمان مطالعه: 5 دقیقه

فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال ۲۰۲۰ بیش از هر زمان دیگریست؛ تا چند سال پیش، کدنویسان، برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و دیگر متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به جز غول‌های بزرگ و شناخته‌شده و برخی شرکت‌های معدود و نوظهور دیگر، جایی برای نشان دادن تخصص و مهارت‌های خود نداشتند. این موضوع اما در یک دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است: امروزه، متخصصان باتجربه در زمینه برنامه‌نویسی و رمزگذاری تقریباً در هر زمینه از فعالیت‌های انسانی تقاضای کار زیادی دارند، حتی اگر آن فعالیت‌ها به ظاهر هیچ ارتباطی با فناوری، اینترنت یا جدیدترین پیشرفت‌ها در این زمینه نداشته باشد. بخشی از این نتیجه، انقلاب موبایل است – این امر دسترسی مداوم به اینترنت ، برنامه ها و شبکه ها را به بخشی از واقعیت روزانه ما تبدیل کرد. اما این موضوع تنها محدود به موبایل‌ها نیست و تمام وسایلی که ما به صورت روزمره استفاده می‌کنیم، نتیجه این فرآیند است. از آنجا که دستگاه‌های هوشمند ارزان‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند، طبیعی است که آن‌ها را برای رفع نیازهای صنایع جدید و نوظهور تطبیق دهیم. بنابراین، اگر شما یک برنامه‌نویس هستید، باید بدانید که کجا باید دنبال شغل مورد نظر خود باشید و کدام صنایع به مشاغل مربوط به حوزه تخصصی شما نیاز دارند. در ادامه به معرفی صنایعی که بیشترین وابستگی به برنامه‌نویسان را دارند، خواهیم پرداخت.

فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال ۲۰۲۰ به ترتیب اولویت

۱ – صنعت مالی

صنعت مالی یکی از بهترین فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال ۲۰۲۰ است. با توجه به ویژگی‌های خاص، صنعت مالی به‌ویژه در رابطه با مسائل ایمنی و مقاومت سیستم‌هایی که در آن به کار می روند، توجه ویژه‌ای به برنامه‌نویسان دارد. به همین دلیل بود که این صنعت علاقه چندانی به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های ابری (Cloud) از خود نشان ندادند؛ زیرا امور مالی برای ادامه حیات خود نیاز به استانداردهای امنیتی و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند. اما فین‌تک‌ها در حال پوست‌اندازی هستند. موسسات مالی به سرعت در حال افزایش حجم سرمایه‌گذاری در فناوری‌های ابری و آنالیزی هستند و این به معنای تقاضای روزافزون برای برنامه‌نویسان است.

فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال 2020

۲ – صنعت بهداشت و درمان

صنعت بهداشت و درمان همیشه یک صنعت محافظه‌کار بوده و در برابر نوآوری‌های جدید تا زمان اثبات کامل آن‌ها مقاومت می‌کند. البته این موضوع بسیار طبیعی است، زیرا زندگی تعداد بسیاری از انسان‌ها به نوع عملکرد سیستم‌های بهداشتی و درمانی وابسته است. با این حال، زمان آن رسیده که این صنعت نیز اتکای خود را بر فناوری‌های مبتنی بر IT افزایش دهد. امروزه برای توسعه نرم‌افزارهای بالینی، درخواست‌نامه‌های پزشکی بین بیمار و پزشک، سیستم‌های ابری جهت تگهداری و پردازش داده‌ها و راه‌حل‌های تحلیلی و بسیاری دیگر از محصولات نرم‌افزاری، نیاز جدی به برنامه‌نویسان در این صنعت حس می‌شود. با افزایش میزان پذیرش، انتظار می‌رود در آینده شاهد نوآوری‌هایی باشیم که حتی تصور آن‌ها در حال حاضر کمی دشوار باشد.

۳ – صنعت کشاورزی

از دیگر فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال ۲۰۲۰ می‌توان به صنعت کشاورزی اشاره کرد. شاید کشاورزی اولین صنعتی نباشد که نیاز شدید به استفاده از تکنولوژی و هوش مصنوعی را حس می‌کند اما روش‌های سنتی نیز پروسه تولید و بهره‌وری را به طرز چشمگیری بهبود نمی‌بخشند. تنها روش برای تحقق بخشیدن به خواسته‌های جمعیت رو به رشد صنعت کشاورزی، اتخاذ رویکردهای جدید نسبت به آنچه می‌شود، است. حتی اکنون هم بسیاری از مشاغل مشغول به کار در این صنعت برای دست یافتن به راه حل‌های مورد نیاز خود به فناوری اطلاعات متوسل می‌شوند. برنامه‌نویسان ابزارهای یادگیری ماشینی و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را برای یافتن راه‌های به حداکثر رساندن عملکرد محصول و بهره‌وری در مزرعه را تولید می‌کنند و در عین حال، استفاده از مواد شیمیایی، مواد فاسد و سایر عوامل منفی را به حداقل می‌رسانند. در کتار این‌ها از تصاویر ماهواره‌ای، ابزارهای تحلیلی، دید رایانه‌ای و راه‌حل‌های دیگر برای پیش‌بینی آب و هوا و تعیین بهترین دوره‌های کاشت و رشد استفاده می‌شود.

۴ – صنعت طراحی

اگرچه کمی عجیب است، اما بسیاری از شرکت‌ها برای جذب گرافیست‌های مور نظر خود، همواره در فراخوان استخدام خود، بندی تحت عنوان «آشنایی با برنامه‌نویسی» دارند. آن‌ها معمولاً نیازی به دانش عمیق و گسترده در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی ندارند اما داشتن سطح خاصی از مهارت در این زمینه به یک طراح کمک می‌کند تا با استفاده از المان‌های کارآمدتر، خروجی بهتری اراده دخد. اگرچه استخدام در چنین موقعیت‌های شغلی نیازی به مدارک آکادمیک رسمی ندارند اما مطمئنا گرافیست‌هایی که به صورت خودآموخته از دانش برنامه‌نویسی بهره می‌برند، مورد استقبال بیشتری قرار خواهند گرفت.

فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال 2020

۵ – صنعت خرده‌فروشی

بیست سال پیش، پیدا کردن موقعیت شغلی در صنعت خرده فروشی برای برنامه‌نویسان، شاید اقدامی خنده‌دار به نظر می‌رسید. اما از آنجا که کمپانی آمازون در سال‌های گذشته خرده‌فروشی‌های سنتی را به کناری رانده و به‌تنهایی در حال یکه‌تازی است، به نظر می‌رسد دیگر خرده‌فروشان قصد دارند وارد رقابت شده و بازار مورد نظر خود را به دست آورند.

آنها از فناوری تقویت‌شده واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، رابط‌های کاربری مبتکرانه را توسعه می‌دهند، سعی می‌کنند به طرق مختلف موبایل و فعالیت با آن را در کارهای خود بگنجانند و ده‌ها اقدام نامشهود دیگر که خیلی به چشم نمی‌آیند اما وجود برنامه‌نویسان درجه یک برای انجام آن‌ها ضروری است.

۶ – صنعت وسایل آشپزخانه و خانه‌های هوشمند

با تحولات سریعی که این روزها در حوزه خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا شاهد هستیم، به نظر می‌رسد آشپزخانه تبدیل به یکی از پیشگامان تغییر سبک زندگی ما شده است. یخچال‌هایی که فاسد شدن مواد غذایی را تشخیص می‌دهند و تمام شدن ذخیره شیر را به اطلاع می‌رسانند. دستگاه‌های پخت نوآورانه که معنای «رفاه» و «راحتی» را تغییر خواهند داد، به زودی به بازار خواهند آمد که همگی نیازمند کدنویسان حرفه‌ای هستند تا عملیات‌های مورد نیاز این دستگاه‌ها را به‌درستی تعریف کنند. پس صنعت نیز می تواند یکی از فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال ۲۰۲۰ باشد.

۷ – صنعت مارکتینگ یا بازاربابی

در گذشته، بازاریابی صرفا محدود به تبلیغات خلاقانه، خلق شعارهای جذاب و انتخاب موقعیت مناسب برای فروش محصولات و خدمات بوده است. اگرچه این موارد همچنان در جریانند اما بدیهی است که ما شاهد تغییری جدی در تعریف پروسه این روندها هستیم.

فرصت‌های شغلی برنامه‌نویسان در سال 2020

این روزها کارفرمایان بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال بازاریابانی با قابلیت برنامه‌نویسی هستند. کپی‌رایترهای خلاق همچنان در صدر پرتقاضاترین‌ها هستند، امروزه صنعت بازاریابی در حال جذب نیرو از حوزه‌هایی مانند محاسبات ابری (Cloud)، ابزارهای تحلیلی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است تا الگوهای رفتاری مشتریان و رقبا را به دست آورد و نقشه راه کمپین‌های تبلیغاتی و فروش بعدی را مشخص نماید. مدیران محصولات مجبورند هنگام ایجاد محصولات جدید، مهارت‌های بازاریابی و فناوری اطلاعات را ترکیب کنند و آنها را برای ارائه به بازار آماده کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار