جزئیات کامل اوپو فایند ایکس لو رفت

9b3dcf0a419af66f3d8dcd47810fed70
زمان مطالعه: 4 دقیقه

دیجی دو- به تازگی تمام مشخصات گوشی هوشمند اوپو فایند ایکس لو رفته است،‌این در حالی است که تنها یک روز تا رونمایی از این محصول مانده است. در این مقاله قصد داریم شما را به مشخصات فنی این دستگاه آشنا کنیم با ما همراه باشید.

blankدرباره شرکت اوپو

چندین سال پیش نه چندان دور هیچ کس شرکت گوشی ساری به نام اوپو را نمیشناخت،‌و هیچ کس فکرش را نمیگرد که این چنین شرکت وجود دارد. از اینها گذشته هیچکس به این فکر نمیکرد که این شرکت کوچک روزی آنقدر بزرگ و قدرتمند شود که در رده ۱۰ شرکت بزرگ تولید کننده دنیا قرار بگیرد. با گذری بسیار سریع در تاریخ این شرکت درمیابیم که این شرکت به یکی از بزرگان این صنعت تبدیل شده است.

این شرکت برنامه های هوشمندانه ای را دنبال میکند و رشد این شرکت در چند سال اخیر نشان دهنده این موضوع میباشد. این شرکت بیشتر به تولید گوشی های میان رده می پردازد اما حالا که قدرتمندتر شده است خود را به رقابت با شرکت های بزرگ تشویق میکند و به فکر تولید گوشی ها پرچم دار افتاده است. در واقع شرکت اوپو در گوشی های سری فایند خود نشان داده است که در حال حرکت به سمت تولید گوشی های پرچم دارد است و اوپو فایند X اولین دستگاه پرچم دار این شرکت میباشد.

اوپو فایند X یک گوشی تمام صفحه

گوشی اوپو فایند X یک گوشی پرچم دار است که دارای نمایشگر تمام صفحه است، این دستگاه درست مانند ویوو نکسوس میباشد. بر اساس اطلاعات موجود این دستگاه فردا در تاریخ ۱۹ ژوئن رونمایی خواهد  شد. البته همانطور که گفتیم این دستگاه تنها ساعاتی مانده به رونمایی تمام مشخصاتش در اینترنت منتشر شد.

مشخصات فنی

همانظور که پیش از این گفتم شرکت اوپو تا کنون دستگاهی مانند اوپو فایند X را تولید نکرده است. این دستگاه به همراه قدرتمندترین سخت افزار های سال ۲۰۱۸ خواهد آمد و و می‌تواند با گوشی هایی نظیر هواوی پی ۲۰ پرو، ویوو نکس اس و حتی گلکسی اس ۹ سامسونگ به رقابت بپردازد. دستگاه اوپو فایند X دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچی دولبه خمیده از نوع AMOLED با وضوح تصویر ۲۳۶۰x1080p است.

نسبت ابعاد این نمایشگر نسبت ابعاد ۱۹.۵:۹ است که دارای ناتچ بالای نمایشگر نیز میباشد. قلب تپنده این دستگاه را یک اسنپراگون ۸۴۵ تشکیل میدهد که به همراه یک رم ۶ یا ۸ گیگی جفت شده است. این دستگاه دارای جافظه داخلی ۱۲۸ یا ۵۲۸ گیگی خواهد بود. گوشی اوپو فایند X بر پایه اندروید اوریو نسخه ۸.۱ است و سیستم عامل آن  ColorOS 5.1 میباشد. منبع نیروی این دستگاه یک باتری با طرفیت ۳۷۳۰ میلی آمپر بر ساعت میباشد. گوشی اوپو فایند X دارای ابعاد ۱۵۶ در ۷۴.۲ در ۹.۶ میلی‌متر و وزن ۱۸۶ گرم میباشد. بیشتراین مشخصات از روی تیزر های تبلیغاتی ثبت شده اند و شرکت اوپو آن ها ار تایید کرده است پس با این حساب میتوانیم درمورد مشخصات اصلی این دستگاه مطمئن باشیم.

دوربین ها

از نظر تصویر برداری این دستگاه دارای دوربین دوگانه پشتی میباشد که دو سنسور ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی را در خود جای داده است و دیافراکم هر دو سنسور f/2.0 میباشد. در قسمت جلویی این دستگاه و بر روی ناتچ بالای نمایشگر یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 تعبیه شده است. که برای گرفتن سلفی و تماس تصویری مفید است.

ضخامت زیاد یکی از ضعف های اوپو

در این میان برخی مشخصات هستند که واقعا نا امید کننده هستند که از جمله آنها میتوان به ضخامت زیاد ۹.۶ میلی‌متری این گوشی اشاره کرد که توسط سایت خبری تنا منتشر شده است. شرکت اوپو تا به حال هیچ دستگاهی را با چنین ضخامتی عرضه نکرده است. مشخصه مایوس کننده دیگر این دستگاه درواقع نمایشگر آن است که با توجه به تیزر های تبلیغاتی موجود انتظار میرود که اوپو فایند X به یک یک نمایشگر دو لبه خم مجهز باشد که در این صورت اولین دستگاه با این نوع نمایشگر میباشد.

اما اگر این خبر واقعیت داشته باشد، ناچ بالایی برای یک دلیل بسیار خوب تعبیه شده است: این گوشی مشابه آیفون ایکس اپل به سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی تجهیز خواهد شد. همچنین نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی اوپو فایند ایکس نیز ۹۳.۸ درصد است که می‌تواند بالاترین نسبت در نوع خود باشد. همچنین از دیگر تکنولوژی‌های مدرن در این گوشی نیز می‌توان به پشتیبانی از تکنولوژی شارژ‌سریع Super VOOC که می‌تواند یک باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در ۱۵ دقیقه به ۱۰۰ درصد برساند، زوم اپتیکال ۵ برابری) و اسکنر اثر انگشت درون صفحه اشاره کرد.

زمان رونمایی

همانطور که پیش از این گفتیم این دستگاه  بر اساس اطلاعات موجود  فردا در تاریخ ۱۹ ژوئن رونمایی خواهد  شد. این رویداد در شهر پاریس فرانسه برگزار خواهد شد.

دیجی دو

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار دنیای تکنولوژی گوشی های هوشمند هستید

دیجی دو را دنبال کنید ما بهترین وبه روزترین خبرهارا به شما میرسانیم

خریدی مطمئن، کیفیتی با ضمانت فروشگاه اینترنتی دیجی دو

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار