نماد سایت اخبار تکنولوژی ، راهنمای خرید موبایل و تبلت و … – دیجی دو

تاریخ عرضه‌ گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی واچ ۴ سامسونگ مشخص شد

fa7a62d3a5c99ac73f2e175b78dfcdb8
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستاورد های سخت افزاری سامسونگ در راه هستند؛ باید منتظر تابستان پر هیجان ساسمونگ باشیم، طبق اخبار منتشر شده توسط این کمپانی و اخبار افشاگری های برخی کاربران تکنولوژی، سامسونگ قصد رونمایی از پرچمداران سری جدید زد دارد. براساس این گزارشات در مرداد ماه این کمپانی کره ای قصد رونمایی از سه محصول گلکسی زد فولد ۳ ، گلکسی زد فیلیپ ۳ و اپل واچ ۴ را خواهد داشت. گرچه پیش از این اخبار متنوعی درخصوص رونمایی از این محصولات منشر شده بود، اما در حال حاضر گزاش دقیق تری از آن ها در دسترس قرار گرفته است.

«جان پراسر»، یوتیوبر کانال Front Page Tech مدعی شده است که گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ در تاریخ ۵ شهریور و گلکسی واچ ۴ و اکتیو واچ ۴ در تاریخ ۲۰ مرداد عرضه خواهند شد. از طرفی «مکس واین‌باخ» گفته است که سامسونگ ۱۲ مرداد در مراسم آنپکد گلکسی واچ ۴ و گلکسی اکتیو واچ ۴  را در کنار گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فپلی ۳ رونمایی خواهد کرد.

در این مراسم احتمال رونمایی از گلکسی بادز ۲ و گلکسی S21 FE وجود دارد،  هدست بی‌سیمی که احتمالا جایگزینی برای نسخه‌ پیشین خود باشد، البته گفته شده است در برخی جهات مانند فناوری لغو نویز محیط یا ظرفیت باتری نسبت به مدل پیشین از بهبود هایی نیز برخوردار خواهد بود.

طبق گزارشات منتشر شده، گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ بهره مند هستند. با این وجود گمان می رود گلکسی زد فولد ۳ با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس عرضه شود.

در این مراسم معرفی سری گلکسی واچ ۴ بسیار مهم خواهند بود؛ چراکه به جای سیستم‌عامل تایزن از سیستم‌عامل جدید گوگل یعنی WearOS  برخوردار می شوند. از این رو موفقیت استفاده از آن می‌تواند ادامه‌ همکاری سامسونگ و گوگل را در پی داشته باشد و همچنین موجب ترغیب شرکت های سازنده به استفاده از WearOS در گجت‌های پوشیدنی‌ شود.

در مشخصات منتشر شده دیگر این ساعت ها گلکسی واچ ۴ احتمالا در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری و گلکسی اکتیو واچ ۴ احتمالا دو مدل ۴۰ و ۴۲ میلی‌متری عرضه می شوند. گفتنی است که نسخه اکتیو احتمالا شبیه اپل واچ SE، ارزان‌تر از نسخه اصلی خواهد بود.

در خصوص مشخصات سخت افزاری گفته می‌شود ساعت‌های هوشمند این سری جدید سامسونگ از تراشه‌ جدید اگزینوس با لیتوگرافی ۵ نانومتری برخوردار است. با این حساب توان پردازشی بالاتر و مصرف انرژی کمتر، از جمله انتظاراتی است که می توان از این ساعت ها داشت.

آنچه درباره گوشی های هوشمند جدید این کمپانی مطرح شده است نشان می دهد که احتمالا سامسونگ از دوربین زیر نمایشگر برای اسمارتفون خود استفاده کند که علت آن بهره مندی از فضای بیشتر برای نمایشگر است. در مورد گلکسی S21 FE نیز به شباهت آن به سری نوت اشاره شده است.

گلکسی زد فولد نیز ۳ احتمالا ظاهری مشابه مدل پیشین خود دارد که اما علاوه بر قلم S Pen، از دوربین سلفی زیر نمایشگر نیز هم بهره می‌برد. از ویژگی های منحصر به فرد این گوشی هوشمند می توان به نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی  اشاره کرد. گلکسی زد فلیپ ۳ نیز نسبت به مدل قبلی از صفحخ نمایشگر بزرگ تر برخوردار خواهد بود و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در خصوص قیمت این دستگاه های گمان می رود که از مدل های فعلی خود ارزان تر عرضه شوند به طوری که ، کاهش ۲۰ درصدی قیمت آن ها احتمال می رود، بنابراین قیمت گلکسی زد فولد ۳ به ۱۵۹۹ دلار و گلکسی زد فلیپ ۳ به ۹۵۹ دلار خواهد رسید.

منبع: androidcentral

خروج از نسخه موبایل