نماد سایت اخبار تکنولوژی ، راهنمای خرید موبایل و تبلت و … – دیجی دو

معرفی گوشی Galaxy Grand Prime Pro سامسونگ

fb93afb9374a967b9d680d52bf544cf2
زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمانی بود که سامسونگ بر بخش گوشی‌های اقتصادی و پایین رده تسلط داشت. حالا اما این کمپانی بیشتر روی بخش میان‌رده و بالارده متمرکز است. در سال ۲۰۱۸ سامسونگ در طی همین روند، گوشی هوشمندی به نام گلکسی گرند پرایم پرو را به بازار عرضه کرد که یک گوشی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی بود. بااین‌حال مشخصات گوشی در برابر قیمت به‌صرفه آن، ارزشمند هستند. در ادامه این مقاله به‌نقد و بررسی همین تلفن همراه هوشمند پرداخته‌ایم، همراه ما باشید.

کیفیت ساخت و طراحی Grand prime pro

گلکسی گرند پرایم پرو با بدنه پلاستیکی ساخته شده. طراحی آن شبیه مدل گرند پرایم پلاس است اما در رنگ‌های مشکی، طلایی و آبی عرضه می‌شود. این گوشی نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶:۹، یک دکمه هوم، یک لنز دوربین سلفی دارد و دکمه پاور آن در سمت راست قرار گرفته. در قسمت پایینی آن نیز درگاه USB شارژر در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری صدا جای دارد. همچنین گوشی حسگر اثر انگشت ندارد. صفحه‌نمایش آن ۵.۰ اینچی و از نوع سوپر آمولد است که وضوح ۵۴۰ در ۹۶۰ ارائه می‌دهد. کیفیت نمایشگر خوب است اما وضوح بالایی ندارد، بااین‌حال از تماشای فیلم و سریال در آن لذت خواهید برد.

گرند پرایم پرو

نرم‌افزار و باتری گرند پرایم پرو

گرند پرایم پرو با اندروید نسخه ۷ (نوقا) اجرا می‌شود که کم قدیمی است و ویژگی‌های نسخه‌های جدید را ندارد. با اینکه سامسونگ همیشه دستگاه‌های خود را ارتقا می‌دهد اما سری Grand همیشه از نظر نرم‌افزاری از رقبا عقب می‌مانند. این گوشی باتری ۲۶۰۰ میل آمپر ساعتی دارد، همان باتری‌ای که در گرند پرو پلاس استفاده شده. با این باتری تا یک روز کامل بودن نگرانی از اتمام شارژ می‌توانید از گوشی استفاده کنید. در واقع این گوشی تا ۱۸ ساعت مکالمه و تا ۶۰ ساعت رمان پخش موسیقی به شما ارائه می‌دهد. شارژ مجدد آن هم بیش از یک ساعت طول می‌کشد. همچنین گرند پرایم پرو از شبکه ۴g پشتیبانی می‌کند.

عملکرد و حافظه گرند پرایم pro

در این گوشی هوشمند از چیپست اسنپ دراگون ۴۲۵ استفاده شده. پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز. این ترکیب عملکرد خوبی را برای استفاده روزمره و ساده ارائه می‌دهد اما نمی‌توانید چندکاره را به طور هم‌زمان با آن انجام دهید. پردازنده گرافیکی Aderno 308 در این گوشی به‌کاررفته تا گرافیک زیبایی داشته باشید. رم آن هم ۱.۵ گیگابایتی است که در حال حاضر چندان عالی نیست و نمی‌شود روی آن حساب کرد. همچنین گرند پرایم پرو ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد که می‌توانید با استفاده از کارت حافظه این مقدار را تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهید.

Grand prime pro

دوربین گرند پرایم pro

دوربین گلکسی گرند پرایم پرو در این رده قیمتی خوب است. این گوشی یک دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی دارد که مسئول ضبط فیلم‌های فول‌اچ‌دی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. با اینکه عملکرد عکسی در نور کم نیاز به بهبود دارد، اما در نور مناسب روز می‌توانید تصاویر خوبی با این دوربین ثبت کنید. برخی ویژگی‌هایی مثل برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما، حالت پرتره، حالت رعدوبرق و فلاش LED را هم در این گوشی دریافت خواهید کرد. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسلی است که همراه با فلاش LED خود کمک می‌کند لحظات لذت بخشی را ثبت کنید.

سخن نهایی

گوشی گرند پرایم پرو یک انتخاب اقتصادی خوب برای استفاده معمولی است. اگرچه بی‌نقص نیست اما قیمت مقرون‌به‌صرفه و برخی ویژگی‌های ارتقا یافته نسبت به نسل‌های قبلی، آن را به گزینه مناسب‌تری تبدیل می‌کنند. اگر قصد خرید گوشی Grand prime pero را دارید، این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

 

خروج از نسخه موبایل