راهنمای خرید گوشی ۳ تا ۵ میلیون تومان ( آبان ۱۴۰۲ )

8791eeefe004e0cc0785a0d15fafb694
زمان مطالعه: 15 دقیقه

راهنمای خرید گوشی ۳ تا ۵ میلیون تومان (آبان ۱۴۰۲)

 

امروزه، گوشی هوشمند به یکی از نیازهای اصلی ما تبدیل شده است و با استفاده از آن می‌توان بسیاری از کارها را آسان‌تر و با صرف وقت و هزینه‌ی بسیار کمتر انجام داد. به همین دلیل اکثر مردم، از پیر و جوان، زن یا مرد، هرکسی حداقل یک دستگاه تلفن هوشمند دارد.
تماس‌ صوتی یا ارسال پیامک، دیگر مهم‌ترین انتظار ما از یک گوشی نیست بلکه پرداخت قبض، انتقال وجه، وب‌گردی، دانلود ویدیو و موسیقی، ثبت و ضبط خاطرات با دوربین گوشی، تقاضای تاکسی اینترنتی، انجام گیم و سرگرمی، تماشای انواع فیلم‌های مورد علاقه، ویدیوهای درسی، آموزشی، چت و ارسال متن، صوت و فیلم و … هزاران کار دیگر، تنها بخشی از امکانات و قابلیت‌های یک گوشی هوشمند به شمار می‌رود که انجام کارهای روزمره یا حتی تجاری را برای ما آسان‌تر می‌سازد.
انتخاب بهترین گوشی‌ هوشمند در بازه‌ی قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان کار چندان ساده‌ای نیست. به خصوص در زمان کنونی که ده‌ها مدل گوشی از شرکت‌های ناشناس با طراحی‌های رنگارنگ و گاه عجیب و غریب یا حتی کپی کامل از طرح‌های برندهای معتبر در بازار عرضه می‌شوند، بسیاری از کاربران سردرگم می‌کنند که کدام تلفن همراه در این بازه ی قیمتی می‌تواند بیشتر نیازهای آنان را پاسخ‌گو باشد.
در ادامه سعی شده تا گلچینی از بهترین گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه از برندهای معتبر را معرفی کنیم تا با خرید گوشی‌‌ها ناشناس و بدون پشتوانه‌ی گارانتی و خدمات پس از فروش مغبون نشوید.

فهرست مطالب

فهرست گوشی‌های منتخب برند سامسونگ در بازه‌ی قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان

سامسونگ، بزرگ‌ترین غول دنیای فناوری به قدری معروف است که نیاز به هیچگونه معرفی ندارد. بنابراین، در این فهرست سه مدل از بهترین گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ در رده‌ی اقتصادی را معرفی می‌کنیم. این تلفن‌های هوشمند از میان ده‌ها مدل این برند گلچین شده و باتوجه به قیمت مناسبی که عرضه می‌شوند، از مشخصات بسیار خوبی بهره می‌برند و امکانات قابل توجهی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

      گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A04، (عالی برای عکاسی)

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A04 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این فهرست به شمار می‌رود که در مقایسه با قیمتی که عرضه می‌شود ویژگی‌ها و امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد. این تلفن همراه دو سیم کارته در آگوست ۲۰۲۱ معرفی شد. طراحی آن قدیمی به نظر نمی‌رسد. بدنه و فریم از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند اما کیفیت ساخت خوبی دارد. با ۹.۱ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۲ گرم وزن، ایراد خاصی به آن وارد نیست.
نمایشگر PLS TFT از پنل ۶.۵ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ بهره می‌برد و کیفیت تصویر با جزئیات مناسبی را ارائه می‌دهد. رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسند و میزان روشنایی برای استفاده در فضای داخلی عالی است. در این نمایشگر بزرگ به راحتی می‌توانید فیلم تماشا کنید یا بدون مشکل متون را بخوانید.
گلکسی A04 سامسونگ سیستم عامل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند. این گوشی در داخل بدنه از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای با فرکانس ۴ هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی ۲.۳ گیگاهرتز، قدرت مناسبی را برای انجام کارهای روزمره ارائه می‌دهد.
گوشی مقرون به صرفه‌ی Galaxy A04 با پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بعلاوه‌ی ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع پر سرعت eMMC 5.1 در بازار عرضه می‌شود و از کارت microSDXC نیز پشتیبانی می‌کند.
شما می‌توانید انواع برنامه‌های پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، تاکسی آنلاین، کارهای بانکی مانند پرداخت قبض‌ها یا انتقال وجه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از برنامه‌های کاربردی خود را نصب و اجرا کنید و حتی در اوقات فراغت بازی‌های سبک نیز انجام دهید.
یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گلکسی A04 سامسونگ ماژول دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه حسگر سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است که می‌توانید خاطرات خود را با کیفیت رضایت‌بخش ثبت و ضبط کنید. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز به دلیل استفاده از سخت‌افزار سبک، بیش از یک روز کاری شما را همراهی خواهد کرد. این گوشی با قیمتی پایین‌تر از ۳.۵ میلیون تومان در دسترس شما قرار می‌گیرد.

      گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A04s، (عکاسی و گیم تا سطح میانی)

گوشی هوشمند سامسونگ مدل Galaxy A04s یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ است که در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی شد. طراحی جدید، بدنه و فریم که از پلاستیک فشرده ساخته ‌شده‌اند، کیفیت مناسبی دارند. این گوشی دو سیم کارته با ۹.۱ میلی‌متر ضخامت ۱۸۸ گرم وزن دارد.
نمایشگر ۶.۵ اینچی که از پنل PLS TFT بهره می‌برد، رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر 20:9 را ارائه می‌دهد. جزئیات تصویر رضایت‌بخش بوده و رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسند. میزان روشنایی ۴۰۰ نیتی به شما اجازه می‌دهد تا در فضای بیرونی نیز بدون مشکل از این تلفن همراه استفاده کنید. نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز نیز از دیگر نقاط قوت این دستگاه به شمار می‌رود تا هنگام تماشای صحنه‌های سرعتی تصاویری بسیار نرم و روان را شاهد باشید.
سامسونگ برای قلب تپنده‌ی این گوشی از تراشه‌ی قدرتمند هشت هسته‌ای Exynos 850 بهره می‌برد. این تراشه ۴ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A55 دیگر نیز با قدرت ۲.۰ گیگاهرتز دارد. پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 نیز پردازش محتوای تصویری را انجام می‌دهد.
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی با حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی با پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی microSDXC با محفظه‌ی مجزا، از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند به شمار می‌روند. این تلفن همراه اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.
ماژول دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی که در نور مناسب عکس‌های دقیق و باکیفیتی را ثبت می‌کند به همراه پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند به شمار می‌روند که کمتر از ۴ میلیون تومان قیمت دارد.

      گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت (عالی برای عکاسی باکیفیت و گیم تا سطح متوسط)

یک گوشی هوشمند نسبتا قدرتمند با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان از سامسونگ که می‌تواند علاوه بر کارهای روزمره و برنامه‌های ضروری، حتی برای بازی‌های میان‌رده را نیز مورد استفاده قرار گیرد.
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 که در ژانویه ۲۰۲۳ معرفی شد، اگرچه بدنه و فریم پلاستیکی دارد اما از کیفیت ساخت مناسبی بهره می‌برد. نمایشگر بسیارباکیفیت و بزرگ ۶.۶ اینچی PLS LCD وضوح عالی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل با نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی ۴۰۰ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را عرضه می‌کند تا ویدیوهایی بسیار نرم و روان را با جزئیات فراوان و رنگ‌هایی خیره‌کننده را مشاهده کنید.
تراشه‌ی هشت هسته‌ای Dimensity 700 از مدیاتک، ۶ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۲ هسته‌ی Cortex-A76 با قدرت ۲.۴ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد و تراشه‌ی گرافیکی Mali-G68 MC4 نیز به یاری آن می‌شتابد. البته سامسونگ نسخه‌ی دیگری نیز با تراشه‌ی مرکزی اگزینوس ۱۳۳۰ و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 موجود کرده است.
ماژول دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی درکنار سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، قابلیت‌هایی نیستند که به سادگی بتوان آن‌ها را نادیده گرفت.
سیستم عامل اندروید ۱۳، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بعلاوه‌ی پشتیبانی از کارت میکرو اس‌دی درکنار باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را به دستگاهی جذاب تبدیل می کند که ارزش خرید بالایی دارد.

فهرست گوشی‌های منتخب برند نوکیا در بازه‌ی قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان

نوکیا یکی از برندهای معتبر قدیمی است که از سال ۱۹۹۸ به مدت بیش از یک دهه پادشاه بازار تلفن‌های همراه لقب داشت. هرچند که نوکیا با تولید گوشی‌های اندرویدی هنوز نتوانسته آن شکوه و جلال گذشته را زنده کند اما تلفن‌های همراه این برند به دلیل کیفیت و ویژگی‌های ارزشمند، همیشه با استقبال خریداران مواجه شده است.
در ادامه با معرفی و بررسی سه مدل از بهترین گوشی‌های هوشمند کمتر از ۵ میلیون تومانی این برند با ما همراه باشید.

      گوشی موبایل نوکیا  C30 دو سیم کارت (عالی برای تماشای ویدیو یا مطالعه کتاب‌های الکترونیکی)

نوکیا  C30 دو سیم کارت با ۹.۹ میلی‌متر ضخامت ۲۳۷ گرم وزن دارد که برای یک گوشی با نمایشگر غول‌پیکر ۶.۸۲ اینچی شاید وزن خیلی زیادی نباشد. این گوشی خوش‌دست از نمایشگر IPS LCD با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ استفاده می‌کند. جزئیات و رنگ‌های تصاویر مناسب هستند و میزان روشنایی نمایشگر برای محیط داخلی بد نیست. پشتیبانی از شبکه‌ی 4G، اندروید ۱۱، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی برخی ویژگی‌هایی هستند که در این رده‌ی قیمتی نمی‌توان به آن‌ها ایراد گرفت.
آنتن دهی عالی نوکیا به همراه باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، برگ برنده‌ی این گوشی محسوب می‌شوند.
نوکیا C30 در بطن خود از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای Unisoc SC9863A قدرت می‌گیرد که چهار هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A55 با قدرت ۱.۶ گیگاهرتز دارد. ۳ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی باعث می‌شود تا برنامه‌های شما روان انجام شوند.
این گوشی حدودا ۳.۵ میلیون تومانی به جز تماس و پیامک، برای استفاده‌ی روزمره، انجام کارهای بانکی، شبکه‌های اجتماعی، تاکسی آنلاین و بسیاری از کارهای آنلاین دیگر می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

      گوشی موبایل نوکیا مدل 2.3 دوسیم کارت (یک دستگاه نسبتا کوچک و جمع‌و جور، عالی برای خانم‌ها)

نوکیا مدل ۲.۳ دستگاهی زیبا و خوش دست است که در بازار گوشی‌های کمتر از ۴ میلیون تومان خوش درخشیده است. این تلفن نوکیا با ضخامت ۸.۷ میلی‌متری تنها ۱۸۳ گرم وز دارد. نمایشگر IPS LCD با قطر ۶.۲ اینچی نشان می‌دهد که دستگاه جمع‌جوری روانه‌ی بازار شده است.
وضوح ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل، روشنایی مناسب و رنگ‌های طبیعی به همراه اندروید ۹.۰ (Pie) که نسخه‌ی خالص اندروید را ارائه می‌دهد، باعث می‌شود تا برنامه‌ها بسیار سریع و روان اجرا شوند.
نوکیا ۲.۳ از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای مدیاتک Helio A22 قدرت می‌گیرد که چهار هسته‌ی Quad-Core Cortex-A53 فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند. همچنین تراشه‌ی گرافیکی PowerVR GE 8320 نیز پردازش محتوای تصویری این گوشی را برعهده دارد.
۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی نیز به عملکرد روان و بدون لک این تلفن کمک می‌کنند.
این گوشی نوکیا در پنل پشتی از ماژول دوربین دوگانه‌ی ۱۳+۲ بهره می‌برد و برای سلفی نیز یک حسگر ۵ مگاپیکسلی دارد. عکس‌هایی که ثبت می‌شوند کیفیت مناسبی دارند و نیازهای معمولی شما را برآورده می‌کنند.

      گوشی موبایل نوکیا C31 دو سیم کارت (عالی برای تماشای ویدیو و مطالعه)

گوشی نوکیا C31 که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد با ۸.۶ میلی‌تر ضخامت ۲۰۰ گرم وزن دارد. برای جنس بدنه نیز نمی‌توان بیش از پلاستیک فشرده انتظار بیشتری داشت.
آنچه این گوشی را متمایز می‌سازد، نمایشگر بزرگ ۶.۷۵ اینچی از نوع IPS LCD آن است که وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰پیکسل را ارائه می‌دهد و دیگری ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و همچنین مقاومت در برابر پاشش آب است که این ویژگی آخر برای تلفنی با قیمت حدود ۴.۵ میلیون تومانی یک مزیت عالی است.
گوشی C31 نوکیا از تراشه‌ی هشت هسته‌ای Unisoc SC9863A قدرت می گیرد که ۴ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. پردازنده‌ی گرافیکی IMG8322 نیز محتوای تصویری را پردازش و مدیریت می‌کند.
ماژول دوربین سه‌گانه از حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد که عکس‌هایی روشن، با رنگ‌های طبیعی و در شرایط نوری مناسب با جزئیات زیاد و نویز کم را ثبت می‌کند. دوربین‌ سلفی نیز عکس‌هایی با کیفیت ۵ مگاپیکسلی را تحویل می‌دهد که رضایت‌بخش هستند.
با این که از یک گوشی ارزان قیمت نمی‌توان انتظار زیادی داشت اما نوکیا ثابت کرده که در مورد دوربین حتی در رده‌ی اقتصادی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
این گوشی سیستم عامل اندروید ۱۲ را بدون رابط کاربری و به صورت ناب ارائه می‌دهد و باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی آن که از شارژ سریع ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند حداقل برای یک روز کاری دوام داشته باشد.

فهرست گوشی‌های منتخب برند شیائومی در بازه‌ی قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان

شیائومی یکی از برندهای بسیار محبوبی است که گوشی‌های هوشمند رقابتی تولید می‌کند. این برند بسیاری از گوشی‌های قدرتمندی را که به قاتل پرچمداران شهرت پیدا کردند، عرضه کرده است.
شیائومی سعی می‌کند تا ویژگی‌ها و امکانات عالی را با قیمت‌های بسیار منصفانه در اختیار کاربران قرار دهد. به همین دلیل این برند پس از سامسونگ و اپل جایگاه سوم بزرگترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی را در اختیار دارد.
در ادامه سه گوشی اقتصادی این برند را که ارزش خرید بالایی دارند، به طور مختصر معرفی و بررسی می‌کنیم.

      گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A2 Plus دو سیم کارت (مناسب برای بازی‌های سطح پایین)

گوشی اقتصادی شیائومی مدل Redmi A2 Plus دو سیم کارت، مدل ۲۰۲۳، از نمایشگر ۶.۵۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد. تصاویر این نمایشگر از جزئیات مناسب و رنگ‌های طبیعی بهره می‌برند. ۴۰۰ نیت روشنایی به شما امکان می‌دهد تا در فضای بیرونی نیز از این گوشی بدون مشکل استفاده کنید.
طراحی زیبا، نمایشگر قطره‌ای و کیفیت ساخت خوب باعث شده تا این گوشی با استقبال زیاد مواجه شود. Redmi A2 Plus از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای Mediatek Helio G36 با ۴ هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز قدرت مناسبی را ارائه دهد. تراشه گرافیکی PowerVR GE8320 نیز محتوای تصویری را مدیریت می کند.
گوشی اقتصادی شیائومی با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار می‌شود. پشتیبانی ازسیستم عامل اندروید ۱۲، شبکه‌ی 4G، دو سیم‌کارت و کارت جانبی microSDXC از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی در مقایسه با قیمتی که می‌پردازید عکس‌های بهتری را تحویل می‌دهند. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از شارژ سریع ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند و یک روز کاری نیز دوام می‌آورد.

      گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 دو سیم کارت (طراحی زیبا برای جوانان، نمایشگر بزرگ)

گوشی‌های سری پوکو برای نسل جوان طراحی شده است و گوشی‌هایی بسیار زیبا و پرفروش هستند.  Poco C40 نیز طراحی متفاوتی از دیگر گوشی‌های شیائومی را ارائه می‌دهد.
این گوشی بسیار زیبا نمایشگر بزرگ ۶.۷۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۵۰ را ارائه می‌دهد. ۴۰۰ نیت روشنایی باعث می‌شود تا در محیط بیرونی نیز بتوانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. گوشی پوکو تصاویری با رنگ‌های غنی و جزئیات بالا را عرضه می‌کند.
این نمایشگر برای حفاظت در برابر خط و خش یا شکستن، از محافظ گوریلا کلس شرکت کورنینگ بهره می‌برد.
در بطن گوشی Poco C 40 پردازنده‌ی هشت هسته‌ای  JLQ JR510 با ۴ هسته ی Cortex-A55 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، قدرت لازم را تامین می‌کند و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC1 به یاری آن می‌شتابد.
۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی + پشتیبانی ازحافظه‌ی جانبی microSDXC به شما اطمینان می‌دهند که بسیاری از بازی‌های سطح میانی را نیز به آسانی اجرا می‌کند و همچنین، فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی و فلش LEDنوید عکس‌های باکیفیتی را می‌دهند. پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی از دیگر ویژگی‌های این تلفن جوان پسند پوکو است که با قیمتی کمتر از ۴ میلیون عرضه می‌شود.

فهرست گوشی‌های منتخب برند موتورولا در بازه‌ی قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان

موتورولا یکی از برندهای خوشنام در بازار گوشی‌های هوشمند است که در بازه‌ی قیمتی اقتصادی گوشی‌های بسیار جذابی را در بازار عرضه کرده است.
در ادامه دو گوشی پرطرفدار این برند با قیمت کمتر از ۴ میلیون تومان را معرفی می‌کنیم که یکی برای عکاسی عالی است و دیگری که از پردازنده‌ی قدرتمندتری بهره می‌برد برای گیمرهای آماتور می‌تواند یک گزینه‌ی عالی باشد.

      گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E7 دو سیم کارت (عالی برای عکاسی)

گوشی موتورولا Moto E7سلام که در دسامبر ۲۰۲۰ عرضه شد یک تلفن اقتصادی است که علاوه بر طراحی جذاب از ویژگی‌های جالب دیگری نیز بهره می‌برد. این گوشی با ضخامت ۸.۹ یک تلفن باریک نیست اما کیفیت ساخت خوبی دارد.
نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ را عرضه می‌کند. تصاویر هم جزئیات نسبتا خوبی دارند و هم رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسند. در داخل بدنه‌ی این گوشی تراشه‌ی هشت هسته‌ای Mediatek Helio G25 با ۴ هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز جای گرفته و پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 نیز پردازش محتوای تصویری را انجام می‌دهد.
این گوشی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت میکرو ‌اس دی، سرعت و قدرت مناسبی را ارائه می‌دهد.
استفاده از ماژول دوربین دوگانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای عکاسی تبدیل می‌کند. عکس‌ها دارای جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌های چشم‌نواز هستند.
سلفی نیز ۵ مگاپیکسل کیفیت دارد که نیازهای شما را برآورده می‌سازد. پشتیبانی از شبکه‌ی 4G، سیستم عامل اندروید ۱۰ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شوند.

      گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E32s دو سیم کارت (عالی برای گیم آماتوری)

این گوشی به دلیل استفاده از تراشه‌ی قدرتمند بیشتر مناسب کسانی است که دوست دارند بازی‌های موبایلی انجام دهند. گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E32s با ۸.۵ میلی‌متر ضخامت و وزن ۱۸۵ گرم، تلفن خیلی قطور و سنگینی نیست.
تلفن موتورولا با نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل تولید می‌شود. این گوشی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی عالی برای گیم محسوب می‌شود تا تصاویری بسیار نرم، روان و بدون دنباله یا سایه را تماشا کنید.
تراشه‌ی هشت هسته‌ای قدرتمند Mediatek Helio G37 با ۴ هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و به کمک تراشه‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 درکنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی پرسرعت ذخیره سازی، قدرت بسیار قابل توجه‌ای را تولید می‌کند تا شما بتوانید با خیال راحت بازی‌های مبتدی تا سطح میان‌رده را بدون لگ و کندی اجرا کنید و از تصاویری با سرعت عالی و نرم و روان لذت ببرید. بدون شک هیچ گوشی هوشمند کمتر از ۴ میلیون تومان نمی‌تواند در این زمینه با موتورولا مدل Moto E32s رقابت کند.
گوشی موتورولا در پنل پشتی از ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل کیفیت دارد و به همراه فلش LED در شرایط نوری مناسب عکس‌هایی با جزئیات زیاد و رنگ‌های چشم‌نواز را ثبت می‌کند. این تلفن برای دوربین سلفی نیز از یک لنز ۸ مگاپیکسل استفاده می‌کند که عکس‌های این حسگر نیز رضایت شما را جلب می‌کند.
سیستم عامل اندروید ۱۱ و باتری لیتیوم پلیمر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند که بیش از یک روز کاری می‌تواند برق مورد نیاز گوشی را تامین کند.

سخن نهایی

گوشی‌های هوشمند اقتصادی معمولا قابلیت‌ها و امکانات زیادی را ارائه نمی کنند و قدرت چندانی برای انجام گیم ندارند یا دوربین‌های چندان باکیفیتی ندارند اما درمیان خیل عظیم این دستگاه‌ها گاه به مواردی برمی‌خوریم که می‌توان به عنوان دستگاه‌های استثنایی و قابل توجه نام برد که برخلاف قیمت پایینی که دارند قابلیت‌ها و امکاناتی بیش از قیمتی که می‌پردازید برای شما به ارمغان می‌آورند.
در فهرست بالا ما سعی کردیم از میان ده‌ها مدل گوشی مقرون به صرفه از برندهای مختلف چنین گوشی‌های هوشمندی را گلچین و معرفی کنیم که بتوانند ویژگی‌ها و قابلیت هایی بیش از انچه انتظار می‌رود، عرضه کنند.
در فهرستی که عرضه شد، سامسونگ مدل Galaxy A14 دستگاهی برای هرآنچه شما می‌خواهید: برای عکاسی دوربین خارق‌العاده‌ی ۵۰ مگاپیکسلی دارد. برای گیم تراشه‌های قدرتمند و برای نمایشگر نیز وضوح عالی با نرخ نوسازی فوق‌العاده را به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ ارائه می‌دهد. اما حدود ۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت دارد.
همچنین هر دو گوشی موتورولا نیز دستگاه‌هایی بسیار ارزشمند هستند. گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E7 برای عکاسی به دوربین باکیفیتی مجهز شده است تا بتوانید خاطرات خود را در هر زمان و هر مکان با کیفیت بالا ثبت و ضبط کنید و دیگری، گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E32s با تراشه‌ی قدرتمندی که تا فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی مناسبی را ارائه می‌دهد، می‌تواند در اوقات فراغت، شما را با انجام بازی‌های معمولی تا متوسط سرگرم کند.
گوشی‌های نوکیا نیز بیشتر برای طرفداران این برند و کسانی مفید است که عاشق تماشای فیلم و ویدیو هستند و دوست دارند فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را در نمایشگری بزرگ‌تر با جزئیات بیشتر و رنگ‌های زنده‌تر تماشا کنند و همچنین، شارژ باتری گوشی نیز زود تمام نشود.
برخی نیز عاشق وب‌گردی یا مطالعه هستند که باز هم نمایشگر بزرگ برای آن‌ها مناسب‌تر است و گوشی‌های نوکیا به دلیل استفاده از پردازنده‌های کم مصرف و عدم استفاده از رابط کاربری سنگین، می‌توانند با صفحه نمایش غول‌پیکر و باتری با ظرفیت عالی ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مورد استفاده‌ی آن‌ها قرار گیرد.  این باتری شاید با تنظیمات ۵۰ درصد، حتی بیش از دو روز کاری دوام آورد.
گوشی پوکو از شیائومی نیز با نمایشگر بزرگ، طراحی خارق‌العاده و جوان‌پسند می‌تواند برای بسیاری یک تلفن هوشمند عالی و دوست داشتنی باشد. به خصوص کسانی که بیشتر در فضاهای پرنور بیرون قرار دارند، نمایشگر پوکو با ۴۰۰ نیت روشنایی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای این گروه باشد.
نظر شما درباره‌ی این گوشی‌ها چیست؟ کدام گوشی‌ها نباید در این فهرست قرار می‌گرفتند یا جای کدام گوشی‌ها در این لیست خالی است؟ خوشحال می‌شویم تا در بخش کامنت‌ها نظرات و پیشنهادات یا حتی انتقادات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید. مسلما این فهرست در آپدیت ماه‌های بعد، از پشنهادات شما استفاده خواهد شد.
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار