تلسکوپ هابل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای اخترشناسی، ۲۹ ساله شد

75bc62bafdea4003e0117a1eec00c1ef
زمان مطالعه: 1 دقیقه

تلسکوپ هابل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای اخترشناسی، ۲۹ ساله شد

یکی از مهم‌ترین تلسکوپ‌های جهان که همیشه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار جهت اخترشناسی، مورد استفاده قرار می‌گرفته است، ۲۹ ساله شد. این تلسکوپ ۲۹ سال است که با فعالیت‌هایی که داشته است تمامی اخترشناسان و مردم را شگفت‌زده کرده است. این تلسکوپ در تمام این سال‌ها نه‌تنها برای جامعه علمی و آکادمیک ابزار مفیدی بوده است و اخترشناسان بارها و بارها از آن استفاده کرده‌اند به یکی از مفید‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ابزار اخترشناسی در بین مردم معروف است.

تمامی تصاویری که این تلسکوپ تاکنون ثبت کرده است جدا از اینکه از نظر علمی بسیار خیره‌کننده و چشم‌نواز هستند موجب شده‌اند که این تلسکوپ به یک تلسکوپ خیلی خاص و کارا در دنیای نجوم تبدیل کند. این تلسکوپ ۴ / ۲ متر است که نسبت به تلسکوپ‌هایی که حتی از آن بزرگتر هستند می‌تواند تصاویر و داده‌های بسیار دقیق‌تر و زیباتری را به ثبت برساند.

جالب است بدانید که امسال، به مناسبت تولد ۲۹ سالگی این تلسکوپ بی‌نظیر، با استفاده از آن از یک سحابی خرچنگ جنوبی عکس بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای به ثبت رسیده است. کمپانی ناسا در سال ۲۰۲۱، یک تلسکوپ جدید با نام جیمز وب را به‌عنوان جایگزینی برای تلسکوپ هابل معرفی خواهد کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار