برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y540-CC - Core i7

Lenovo Legion Y540-CC Core i7 9750H 16GB 1T+256GB NVMe SSD 4GB GTX1650 Laptop 

Lenovo Legion Y540-CC Core i7 9750H 16GB 1T+256GB NVMe SSD 4GB GTX1650 Laptop 

  • سری پردازنده :  Core i7
  • حافظه داخلی : 1T+256GB NVMe SSD
  • مقدار رم :  16GB DDR4 
  • کارت گرافیک : 4GB GTX1650 
  • اندازه صفحه نمایش : "15.6 Full HD
  • باتری : 3 سلولی (52 وات ساعت)
  • وزن : 2.3 کیلوگرم
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
Core i7
9750H
16 گیگابایت
1 ترابایت
256 گیگابایت NVMe
Geforce GTX1650
15.6 اینچ
3 سلولی
52 وات ساعت
2.3 کیلوگرم
توضیحات

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

زمانی که بحث به بازی‌ها می‌رسد، مرزی میان دستگاه‌های گیمینگ و دستگاه‌های معمولی کشیده می‌شود که دستگاه‌های معمولی را برای بازی‌ها، نامناسب جلوه می‌دهد؛ این عدم مناسبت در زمینه گوشی ها صدق می‌کند و در زمینه لپ تاپ ها هم به وضوح مشهود است. از این رو، شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ ها، دستگاه‌های گیمینگی را جدا از دستگاه‌های معمولی خود به بازار می‌فرستند که تفاوت‌های شایان توجهی با دستگاه‌های معمولی دارند.

لنوو شرکتی است که دست به تولید این‌چنین لپ تاپ هایی می‌زند و جدا از تبحر بالا در زمینه تولید لپ تاپ های گیمینگ پرچم‌دار، لپ تاپ های میان‌رده‌ای گیمینگ فوق‌العاده نیز تولید می‌کند. لژیون Y540 و لژیون Y545 دو دستگاه میان‌رده‌ای گیمینگ از این شرکت‌ هستند که در رده خود، از طرف‌داران زیادی سود می‌برند و اگر مبالغه نباشد، در این رده، هیچ لپ تاپی به پای این دو نمی‌رسد.

 لژیون Y545 با وجود این‌که از نظر عددی بزرگ‌تر است، ایراداتی نسبت به Y540‌ دارد که از جمله آنان می‌شود به عدم خروج مناسب گرما اشاره داشت. Y540‌ که لپ تاپ بهتری در زمینه کنترل گرما و لپ تاپ مورد بحث ما است را در ادامه، به طور دقیق بررسی می‌کنیم.

لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

نسخه‌های لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

شرکت لنوو برای سهولت کاربر در انتخاب، لپ تاپ لژیون Y540 را در چند نسخه عرضه کرده، ولی ما در این‌جا، فقط به دو نسخه از این لپ تاپ می‌پردازیم؛ نسخه « Lenovo Legion Y540-A» و نسخه « Lenovo Legion Y540-CC». با این‌که معمولا کانفیگ‌ها در زمینه حافظه داخلی شامل تفاوت می‌شوند، اما تفاوت اصلی این دو نسخه به کارت گرافیک برمی‌گردد.

در یک کلام می‌شود گفت که نسخه « Lenovo Legion Y540-A» گزینه گیمینگ بهتری است زیرا کارت گرافیک GTX1660Ti را با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. نسخه « Lenovo Legion Y540-CC» با کارت گرافیک GTX1650 آمده که نسخه ضعیف‌تری به شمار می‌رود و ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. در ادامه و در بخش سخت‌افزار به بنچ‌مارک هر دو این کارت گرافیک‌ها، اشاره خواهیم کرد.

مقدمه‌

همان‌طور که گفتیم، این لپ تاپ در دو نسخه کارت گرافیک، موجود است، ولی هر دو این نسخه‌ها از یک پردازنده استفاده می‌کنند. پردازنده Core i7 9750H که برای این لپ تاپ درنظر گرفته شده از شرکت اینتل آمده و برای لپ تاپ گیمینگ میان‌رده‌ای مانند لژیون Y540‌ گزینه مناسب با بنچ‌مارک خوبی است که در کنار ۱۶ گیگابایت رم می‌آید.

درمورد نمایشگر، Y540‌ در برخی از زمینه‌ها، خیلی خوب و قابل توجه است، ولی در برخی موارد، عملکرد معمولی‌ای دارد. پنل نمایشی IPS‌ این لپ تاپ، قطعا مورد فوق‌العاده‌ای است که وضوح FHD‌ را نیز به همراه خود می‌آورد؛ با وجود وضوح بالا، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمایشگر، گزینه خیلی خوبی به‌نظر نمی‌رسد.

از نظر باتری، Y540‌ با توجه به سخت‌افزار و مصرف آن، خیلی خوب نیست. این لپ تاپ، باتری‌ای ۵۲ وات ساعتی دارد که به طور درون دستگاهی طراحی شده و از سیستم مدار قطع کن، سود می‌برد. سیستم خنک‌کننده Y540‌ هم طراحی خوبی دارد و به راحتی می‌تواند گرمای حاصل از فعالیت سخت‌افزار را به بیرون هدایت کند.

لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

لژیونرهای جدید لنوو، یعنی Y540 و Y545 با طراحی‌های متفاوتی آمده‌اند. Y545 طراحی‌ای زاویه‌دار و ناتوان در دفع گرمای خروجی دارد، ولی Y540 با طراحی ساده‌تر و مدرن‌تری آمده که در دفع گرمای خروجی نیز بهتر است؛ با این‌همه، قسمت بیرونی این لپ تاپ که از پشت آن دیده می‌شود، چندان برای کاربران خوشایند به‌نظر نمی‌رسد.

این لپ تاپ که بدنه آن از جنس پلاستیک مرغوب است، وزن ۲.۳ کیلوگرمی دارد که در کنار ضخامت ۲۵.۹ میلی‌متری می‌آید؛ این اعداد ارقام، اندکی بزرگ به‌نظر می‌رسند، ولی مشکل جدی‌ای در حین جابه‌جایی این لپ تاپ به وجود نخواهند آورد. این لپ تاپ که به صورت ۱۸۰ درجه‌ای باز می‌شود، همان‌طور که گفتیم، یک بیرون زدگی دارد که از پشت معلوم است.

جز این بیرون زدگی و کلمه لژیون بر روی قاب پشتی این لپ تاپ، مورد قابل توجهی دیده نمی‌شود. پنل نمایشگر، در بالای خود از وبکم میزبانی نمی‌کند و وبکم به پایین نمایشگر انتقال یافته. در پایین وبکم و بر روی پنل کیبورد، کلید پاور مشهود است که در زیر آن، صفحه کلید با پد اعداد و تاچ‌پد با کلیدهای فیزیکی دیده می‌شود. فاصله میان‌ کلیدهای کیبورد، اندکی کم است، ولی خود کلیدها، اندازه مناسبی دارند. صفحه کلید لژیونر لنوو، از نور پس‌زمینه نیز سود می‌برد.

بسیار از پورت‌های این لپ تاپ به قسمت پشتی آن انتقال یافته، ولی در حالت کلی، دورتادور لژیون Y540، سه درگاه USB 3.0، یک درگاه USB Type C 3.1، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، درگاه LAN، درگاه HDMI و Mini Display دیده می‌شود. اسپیکرها نیز ساخت شرکت HARMAN هستند و از فناوری‌های استریئو و دالبی پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

لژیون Y540‌ نمایشگری از نوع IPS دارد. این نمایشگرها، گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای لپ تاپ ها هستند، زیرا زاویه دید بسیار گسترده‌ای به کاربر خود ارائه می‌دهند و در زمینه کیفیت رنگ‌ها هم از نمایشگرهای معمولی TFT‌ و TN فاصله بسیار زیادی می‌گیرند و کیفیت بالاتری دارند. نمایشگر با وضوح FHD معرفی شده که مقدار بالایی است و می‌تواند برای تمامی امور، شایسته باشد.

چیزی که نمایشگر این لپ تاپ را به عنوان نمایشگر یک دستگاه گیمینگ، اندکی ناشایست نشان می‌دهد، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی آن است که برای گیمرها، چندان خوشایند نیست. این نمایشگر، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را ارائه می‌دهد و به لطف روکش ماتی که بر روی آن کشیده شده، در زمینه روشنایی هم خوب است. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، این لپ تاپ به صورت ۱۸۰ درجه‌ای باز می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

سخت‌افزار لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

باید دوباره اشاره کنیم که در این‌جا به بررسی دو نسخه از این لپ تاپ می‌پردازیم. هر دو این نسخه‌ها، پردازنده بی‌نظیر Intel Core i7 9750H را دارند، که مشخصا، از شرکت اینتل آمده. این پردازنده، شامل ۶ هسته فیزیکی و ۶ هسته مجازی می‌شود. سی‌پی‌یو لژیون Y540‌ نسل ۹ پردازنده‌های اینتل آمده و نسخه کم‌مصرفی است.

Intel Core i7 9750H بین فرکانس‌های ۲.۶ الی ۴.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و ۱۲ مگابایت، حافظه کش دارد که مقدار قابل توجهی است. باید بگوییم که این پردازنده توانسته به نمره بنچ‌مارک فوق‌العاده ۱۳۶۷۰ برسد. این پردازنده، کارت‌ گرافیک مجتمع Intel UHD 630 را با خود می‌آورد که برای امور عادی مصرف می‌شود.

زمانی که کار به پردازش داده‌های گرافیکی سنگین‌تر می‌رسد، کارت گرافیک مجزا وارد عمل می‌شود. همان‌طور که گفتیم، دو نسخه مورد بحث ما، دارای کارت‌ گرافیک‌های متفاوتی هستند. نسخه اول که با نام « Lenovo Legion Y540-A» شناخته می‌شود، کارت گرافیک قدرتمندتر GTX1660Ti را با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی و بنچ‌مارک ۱۰۰۳۵ دارد. « Lenovo Legion Y540-CC» که از کارت گرافیک ضعیف‌تر GTX1650 با ۴ گیگابایت حافظه شخصی و بنچ‌مارک ۷۰۸۳ استفاده می‌کند، در دیگر موارد، شبیه به « Lenovo Legion Y540-A» است.

هر دو این نسخه‌ها، ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز دارند که شما می‌توانید آن را به ۳۲ گیگابایت ارتقا دهید. هر دو، ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD به کاربر خود ارائه می‌دهند که در صورت نیاز، امکان ارتقا آن‌ها را نیز دارید. سیستم خنک‌کننده مناسبی هم برای لژیون Y540 در نظر گرفته شده که گرما را از دو بخش لپ تاپ به بیرون هدایت می‌کند.

باتری لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

این لپ تاپ، باتری‌ای لیتیومی از نوع ۳ سلولی دارد که برای دسترسی به آن باید کل قاب زیرین لژیون Y540‌ را جدا کنید. این باتری، ظرفیت ۵۲ وات ساعتی را به کاربر خود عرضه می‌کند که برای نهایتا ۳ ساعت می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد؛ این مقدار چندان زیاد به‌نظر نمی‌رسد.

لازم به ذکر است که بیهوده در شارژ ماندن لپ تاپ می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به باتری بزند و از طول عمر مفید آن بکاهد؛ به همین دلیل، لنوو برای Y540، سیستم مدار قطع کن را درنظر گرفته که به محض شارژ کامل، باتری را از مدار خارج می‌کند.

مشاوره در خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y540

Y540 قطعا، یکی از اقتصادی‌ترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار است که سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد. این لپ تاپ را می‌شود یکی از بهترین گزینه‌های میان‌رده‌ای برای گیمرها دانست و شما می‌توانید آن را برای پرداختن به بازی، از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

ظرفیت باتری
52 وات ساعت
ابعاد
365x260x25.9 میلی متر
وزن
2.3 کیلوگرم
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
9750H
تعداد هسته
6 هسته حقیقی + 6 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
2.6GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
4.5GHz
حافظه کش (Cache)
12 مگابایت
حافظه رم
16 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2666MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 32GB
نوع حافظه داخلی
SSD , HDD
حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
256 گیگابایت NVMe
سازنده کارت گرافیک
Nvidia
مدل کارت گرافیک
Geforce GTX1650
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
4 گیگابایت
سایر قابلیت های کارت گرافیک
GDDR5 128Bit
اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
IPS
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
دارد
صفحه نمایش لمسی
ندارد
اتصال Wi-Fi
دارد
اتصال Bluetooth
دارد
درگاه حافظه
ندارد
درایو نوری
ندارد
درگاه USB 2.0
ندارد
درگاه USB 3.0
3 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
ندارد
درگاه HDMI
دارد
Lan
دارد
وبکم
دارد
کیبورد با نور پس زمینه
دارد
حسگر اثر انگشت
ندارد
مشخصات تاچ پد
چند لمسی
نوع باتری
3 سلولی
شارژدهی باتری
تا 3 ساعت
سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما و شارژر
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y540-CC - Core i7
لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y540-CC - Core i7
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات فیزیکی

ابعاد
365x260x25.9 میلی متر
وزن
2.3 کیلوگرم

مشخصات پردازنده

سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
9750H
تعداد هسته
6 هسته حقیقی + 6 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
2.6GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
4.5GHz
حافظه کش (Cache)
12 مگابایت

مشخصات رم

حافظه رم
16 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2666MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 32GB

مشخصات حافظه داخلی

نوع حافظه داخلی
SSD , HDD
حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
256 گیگابایت NVMe

مشخصات صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
IPS
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی

مشخصات کارت گرافیک

سازنده کارت گرافیک
Nvidia
مدل کارت گرافیک
Geforce GTX1650
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
4 گیگابایت
سایر قابلیت های کارت گرافیک
GDDR5 128Bit

اتصالات و امکانات

اتصال Wi-Fi
اتصال Bluetooth
درگاه حافظه
درایو نوری
درگاه USB 2.0
درگاه USB 3.0
3 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
درگاه HDMI
Lan
وبکم
کیبورد با نور پس زمینه
حسگر اثر انگشت
مشخصات تاچ پد
چند لمسی

باتری

ظرفیت باتری
52 وات ساعت
نوع باتری
3 سلولی
شارژدهی باتری
تا 3 ساعت

سایر مشخصات

سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما و شارژر

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم