برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook M509DJ-B -Ryzen5

Asus VivoBook 15 M509DJ-B Ryzen5 3500U 8GB 1TB+128GB SSD 2GB MX230 Laptop 

Asus VivoBook 15 M509DJ-B Ryzen5 3500U 8GB 1TB+128GB SSD 2GB MX230 Laptop 

  • سری پردازنده :  Ryzen5
  • حافظه داخلی : 1T+128GB SSD
  • مقدار رم :  8GB DDR4 
  • کارت گرافیک : 2GB MX230  
  • اندازه صفحه نمایش : "15.6 Full HD
  • باتری : 2 سلولی (32 وات ساعت)
  • وزن : 1.8 کیلوگرم
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
Ryzen 5
3500U
8 گیگابایت
1 ترابایت
128 گیگابایت NVMe
Geforce MX230
15.6 اینچ
2 سلولی
32 وات ساعت
1.8 کیلوگرم
توضیحات

نقد و بررسی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

خرید یک لپ تاپ میان‌رده‌ای با توجه به گستردگی بازار، کار راحتی نیست؛ اما برندهایی هستند، که توجه اکثر کاربران را در دست دارند. یکی از برندهایی که از این توجه بهره‌مند است، ایسوس بوده. زمانی که بحث به انتخاب یک برند برای خرید یک لپ تاپ میان‌رده‌ای می‌کشد، کم‌تر شرکتی می‌تواند در رقابتی جدی با ایسوس قرار بگیرد.

دلیل محبوبیت شرکت ایسوس، در همان هنگام باز کردن جعبه لپ تاپ ها معلوم می‌شود؛ شرکت ایسوس بر خلاف دیگر شرکت‌ها، برای لپ تاپ های خود، ماوس و کیف درنظر می‌گیرد تا کاربران، بعدا مجبور نباشند، در به در، به دنبال چنین اقلامی بگردند.

 دلیل دیگری که ایسوس را در رقابت‌های میان‌رده‌ای، برتر نشان می‌دهد، استفاده از نمایشگرهایی با زاویه دید گسترده است، در حالی که میان‌رده‌های شرکت‌های دیگر در زمینه زاویه دید نمایشگر، چندان خوش‌اقبال نیستند. « Asus VivoBook M509DJ » لپ تاپ میان‌رده‌ای جدید ایسوس بوده، که هر دو مورد ذکر شده در بالا، برای آن صدق می‌کنند.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

نسخه‌های لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

« Asus VivoBook M509DJ » مانند دیگر لپ تاپ ها در چند نسخه معرفی شده. در این‌جا، ما فقط به بررسی دو نسخه از این لپ تاپ می‌پردازیم، که « Asus VivoBook M509DJ -A» و « Asus VivoBook M509DJ -B» هستند. این نسخه‌ها در زمینه پردازنده مرکزی با یکدیگر تفاوت دارند و در دیگر زمینه‌ها، یکسان‌اند.

نسخه اول و قدرتمندتر، « Asus VivoBook M509DJ -A» بوده، که پردازنده Ryzen 7 3700U را با خود می‌آورد و نسخه دیگر هم « Asus VivoBook M509DJ -B» است، که پردازنده Ryzen 5 3500U را از دارد. پردازنده اول، یعنی پردازنده مربوط به نسخه « Asus VivoBook M509DJ -A»، برای امور محاسباتی و سنگین، گزینه بهتری به شمار می‌رود، ولی اگر احساس می‌کنید که درخواست شما، خیلی هم سنگین نیست، می‌توانید از لپ تاپ « Asus VivoBook M509DJ -B» استفاده کنید. این نسخه‌ها در زمینه مقدار حافظه پرسرعت SSD نیز تفاوت دارند، که در بخش سخت‌افزار، این تفاوت را شرح خواهیم داد.

مقدمه‌

علاوه بر شارژر در جعبه « Asus VivoBook M509DJ »، کیف لپ تاپ و ماوس نیز دیده می‌شوند. لپ تاپ میان‌رده‌ای ایسوس، در هر دو نسخه سخت‌افزاری، گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد و با این‌حال، بهتر است، که شما برای امور محاسباتی به سراغ نسخه قدرتمندتر بروید. پردازنده گرافیکی هر دو نسخه یاد شده، یکسان است و پردازنده خوبی هم به شمار می‌رود. ۸ گیگابایت رم برای هر دو نسخه این لپ تاپ، درنظر گرفته شده.

در زمینه نمایشگر، شاهد عملکرد خوبی از طرف هر دو نسخه هستیم. این دو نسخه، یک نمایشگر با زاویه دید گستره دارند، که آن‌ها را اندکی نسبت به لپ تاپ های معمولی، بهتر جلوه می‌دهد. نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی از موارد معمولی در این نمایشگر به شمار می‌رود، که نمی‌شود آن را مقدار بالایی دانست.

علی‌رغم مشخصات خوبی که در زمینه سخت‌افزار و نمایشگر، شاهد آن‌ها هستیم، باتری چندان جالب توجه به نظر نمی‌آید. از نظر طراحی، لپ تاپ « Asus VivoBook M509DJ » به لطف سنسور اثر انگشت، یک سر و گردن نسبت به دیگر لپ تاپ های میان‌رده‌ای، بهتر است. طراحی با تمام این اوصاف، یک لپ تاپ میان‌رده‌ای را معرفی می‌کند.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

طراحی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

ایسوس برای این لپ تاپ به سراغ طراحی میان‌رده‌ای جالبی با بدنه پلاستیکی رفته؛ البته این بدنه پلاستیکی، اندکی شبیه به بدنه‌های فلزی است. به هر حال، طراحی، در زمینه متریال ساخت و کلا ظاهر، عادی به‌نظر می‌رسد. وزن ۱.۸ کیلوگرمی این لپ تاپ که در کنار ضخامت ۲۳ میلی‌متری آن می‌آید، « Asus VivoBook M509DJ » را برای جابه‌جایی آسان، مناسب جلوه می‌دهد.

در قاب نمایشگر، حواشی‌ای را می‌بینیم، که برخلاف تقارن جالبی که دارند، زیاد هستند. این حواشی در قسمت پایینی از لوگوی نسبتا بزرگ ایسوس میزبانی می‌کنند و در قسمت بالایی آن‌ها، وبکم آمده. طراحی در این قاب به‌گونه‌ای است، که خیلی سخت می‌شود لولاهای مربوط به « Asus VivoBook M509DJ » را دید.

در قاب کیبورد، خود صفحه کلید مشهود است. کلیدهای کیبورد، اندازه مناسبی دارند و فواصل میان آن‌ها نیز استاندارد است؛ اندازه مناسب کلیدها و فاصله خوب میان‌ آن‌ها، سبب راحتی در هنگام تایپ کردن می‌شوند. فضای دست هم با توجه به تمایل تاچ‌پد به سمت چپ قاب، خوب است و شما فضای قابل توجهی برای مانور دست دارید.

در گوشه بالایی تاچ‌پد، حسگر اثر انگشت آمده. در دورتادور این لپ تاپ، دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، درگاه Micro SD و یک ورودی USB Type C 3.1 دیده می‌شوند. با این همه، درگاه‌های مناسبی برای خروج هوا مشهود نیستند و به نظر می‌رسد که شما نیاز به یک کولر دارید.

نمایشگر لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

« Asus VivoBook M509DJ » با نمایشگری از نوع Wide View می‌آید. این نمایشگر، نقطه عطفی برای لپ تاپ میان‌رده‌ای ایسوس است، زیرا اکثر میان‌رده‌های موجود، نمایشگرهای TFT‌ و TN با زاویه دید محدود دارند، ولی همان‌طور که از اسم نمایشگر Wide View برمی‌آید، زاویه دید گسترده‌ای به کاربر خود ارائه می‌دهد که به طور دقیق، ۱۷۸ درجه است. این نمایشگر در زمینه روشنایی هم خوب بوده و می‌شود در محیط‌های پرنور از آن استفاده کرد.

چیزی که درمورد نمایشگر، جالب توجه است، فناوری Reduce Blue Color بوده که به نفع چشم کاربر عمل می‌کند و در دفع اشعه آبی مضر دست دارد. نمایشگر، وضوح FHD را ارائه می‌دهد؛ این وضوح، مقدار قابل توجهی برای تماشای فیلم و سریال است که در اصل از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی نمایشگر، استخراج شده. همان‌طور که از تیترهای متعدد معلوم است، نمایشگر قطر ۱۵.۶ اینچی دارد. لولای این لپ تاپ تا زاویه ۱۴۵ درجه باز می‌شوند که خوب است.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

سخت‌افزار لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

همان‌طور که گفتیم، این لپ تاپ در دو نسخه عرضه می‌شود که تفاوت آن‌ها در مقدار حافظه پرسرعت و تراشه است. نسخه اول که « Asus VivoBook M509DJ-A » نام دارد، تراشه  Ryzen 7 3700U را در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD دارد. این تراشه از ۴ هسته فیزیکی و ۴ هسته مجازی استفاده می‌کند و ۴ مگابایت حافظه کش دارد. این پردازنده دارای حداقل فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس ۴ گیگاهرتز است و به نمره بنچ‌مارک ۸۰۰۲ دست یافته.

نسخه دوم که نسخه ضعیف‌تری به شمار می‌رود و « Asus VivoBook M509DJ -B» نام دارد، تراشه Ryzen 5 3500U و ۱۲۸ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD را به همراه خود می‌آورد. این تراشه هم ۴ هسته مجازی، ۴ هسته فیزیکی و ۴ مگابایت حافظه کش دارد. این پردازنده بین فرکانس‌های ۲.۱ و ۳.۷ گیگاهرتز کار می‌کند و نمره بنچ‌مارک ۷۷۵۱ برای آن ذکر شده.

پردازنده گرافیکی که برای هر دو نسخه، یکسان است، Geforce MX230 از شرکت انویدیا با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی بوده که گزینه خوبی برای یک لپ تاپ میان‌رده‌ای با قیمت « Asus VivoBook M509DJ » است. این پردازشگر گرافیکی، پس از ناتوانی پردازشگرهای گرافیکی مجتمع، وارد عمل می‌شوند.

هر دو نسخه این لپ تاپ، ۸ گیگابایت رم DDR4 دارند که شما می‌توانید آن را به ۱۲ گیگابایت ارتقا دهید. حافظه‌های پرسرعتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم هم قابلیت ارتقا دارند. حافظه داخلی هر دو این نسخه‌ها هم ۱ ترابایت بوده که در کنار حافظه پرسرعت می‌آید. « Asus VivoBook M509DJ » به خودی خود، بر روی مادربرد، یک فن دارد، اما تهیه یک فن خارجی توسط شما می‌تواند به سلامتی این لپ تاپ کمک کند.

باتری لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

این لپ تاپ باتری‌ای لیتیومی از نوع ۲ سلولی با ظرفیت ۳۲ وات ساعتی دارد که نهایتا تا ۳ ساعت، شارژدهی خواهد داشت. این میزان شارژدهی قطعا مقدار کمی به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که این باتری از سیستم مدار قطع کن سود می‌برد؛ این سیستم برای افزایش طول عمر مفید باتری، به محض شارژ کامل، آن را از مدار خارج می‌کند.

مشاوره در خرید لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook M509DJ

« Asus VivoBook M509DJ » لپ تاپی با مشخصات سخت‌افزاری خوب و طراحی‌ای همراه با حسگر اثر انگشت است. این لپ تاپ، نمایشگری با زاویه دید گسترده داد و در کل، در زمینه مشخصات، دارای کیفیت بالایی است. این لپ تاپ را می‌شود برای امور نیمه‌سنگین توصیه کرد. شما می‌توانید این لپ تاپ میان‌رده‌ای خوش‌قیمت را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

ظرفیت باتری
32 وات ساعت
ابعاد
360.2×234.9×22.9 میلی متر
وزن
1.8 کیلوگرم
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Ryzen 5
مدل پردازنده
3500U
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
2.1GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.7GHz
حافظه کش (Cache)
4 مگابایت
حافظه رم
8 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB
حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
128 گیگابایت NVMe
سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce MX230
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
2 گیگابایت
سایر قابلیت های کارت گرافیک
GDDR5 64Bit
اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
Wide View
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
دارد
صفحه نمایش لمسی
ندارد
اتصال Wi-Fi
دارد
اتصال Bluetooth
دارد
درگاه حافظه
دارد
درایو نوری
ندارد
درگاه USB 2.0
2 عدد
درگاه USB 3.0
1 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
ندارد
درگاه HDMI
دارد
Lan
ندارد
وبکم
دارد
کیبورد با نور پس زمینه
دارد
حسگر اثر انگشت
دارد
مشخصات تاچ پد
چند لمسی
نوع باتری
2 سلولی
شارژدهی باتری
تا 3 ساعت
سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ

کیف ایسوس, دفترچه راهنما, شارژر, موس ایسوس
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook M509DJ-B -Ryzen5
لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook M509DJ-B -Ryzen 5
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات فیزیکی

ابعاد
360.2×234.9×22.9 میلی متر
وزن
1.8 کیلوگرم

مشخصات پردازنده

سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Ryzen 5
مدل پردازنده
3500U
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
2.1GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.7GHz
حافظه کش (Cache)
4 مگابایت

مشخصات رم

حافظه رم
8 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB

مشخصات حافظه داخلی

حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
128 گیگابایت NVMe

مشخصات صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
Wide View
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی

مشخصات کارت گرافیک

سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce MX230
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
2 گیگابایت
سایر قابلیت های کارت گرافیک
GDDR5 64Bit

اتصالات و امکانات

اتصال Wi-Fi
اتصال Bluetooth
درگاه حافظه
درایو نوری
درگاه USB 2.0
2 عدد
درگاه USB 3.0
1 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
درگاه HDMI
Lan
وبکم
کیبورد با نور پس زمینه
حسگر اثر انگشت
مشخصات تاچ پد
چند لمسی

باتری

ظرفیت باتری
32 وات ساعت
نوع باتری
2 سلولی
شارژدهی باتری
تا 3 ساعت

سایر مشخصات

سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
<br /> کیف ایسوس, دفترچه راهنما, شارژر, موس ایسوس

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم