برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook Max X543UB-A - Core i5

Asus VivoBookMax X543UB-A Core i58250U 4GB1T 2GBMX110 Laptop

Asus VivoBook Max X543UB-A Core i5 8250U 4GB 1T 2GB MX110 Laptop 

  • سری پردازنده :  Core i5
  • حافظه داخلی : 1T
  • مقدار رم :  4GB DDR4 
  • کارت گرافیک : 2GB MX110 
  • اندازه صفحه نمایش : "15.6 Full HD
  • باتری : 3 سلولی (33 وات ساعت)
  • وزن : 1.9 کیلوگرم
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
Core i5
8250U
4 گیگابایت
1 ترابایت
ندارد
Geforce MX110
15.6 اینچ
3 سلولی
33 وات ساعت
1.9 کیلوگرم
توضیحات

نقد و بررسی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

لپ تاپ های میان‌رده‌ای، دستگاه‌های به مراتب بهتری برای استفاده‌های خانگی، دانش‌آموزی، دانشجویی و فروشگاهی نسبت به کامپیوترها هستند؛ زیرا شما برای تهیه یک کامپیوتر، نیاز به خرید ماوس، کیبورد، نمایشگری و ... دارید، که کار را اندکی برای شما سخت می‌کنند، ولی یک لپ تاپ، تمامی موارد ذکر شده را دارد و همین آن‌ها را برای امور مذکور، بهتر جلوه می‌دهد.

لپ تاپ های میان‌رده‌ای محبوب بازار از سری IP شرکت لنوو و VB ایسوس می‌آیند؛ اما در این بین، ایسوس به دلیل کامل‌تر بودن اقلام داخل جعبه، بهتر است. ایسوس، قطعا یکی از بهترین تولیدکنندگان لپ تاپ های میان‌رده‌ای و رده بالا به شمار می‌رود، که محصولات چشم‌گیری نظیر « Lenovo VivoBook Max X543UB » دارید. « Lenovo VivoBook Max X543UB » یک لپ تاپ میان‌رده‌ای از سال ۲۰۱۹ بوده، که علی‌رغم سن نسبتا زیاد، هنوز هم یک لپ تاپ میان‌رده‌ای خوب است. در ادامه، به بررسی همین لپ تاپ از شرکت ایسوس می‌پردازیم.

نسخه‌های لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

این لپ تاپ در نسخه‌های متفاوتی عرضه می‌شود؛ دلیل معرفی لپ تاپ ها در چند نسخه، این است، که کاربر با توجه به استفاده خود، نسخه بهتر را انتخاب کند. « Lenovo VivoBook Max X543UB » چند نسخه دارد، که در این‌جا، فقط ۲ تا از این نسخه، مورد بررسی خواهند بود؛ این نسخه‌ها، عبارت هستند از « Lenovo VivoBook Max X543UB -A» و « Lenovo VivoBook Max X543UB -D».

دو نسخه یاد شده، در زمینه پردازنده مرکزی با یکدیگر تفاوت دارند، به‌طوری که نسخه « Lenovo VivoBook Max X543UB -D» پردازنده قدرتمندتر Core i7 8550U را به همراه خود می‌آورد و نسخه « Lenovo VivoBook Max X543UB -A» پردازنده ضعیف‌تر i5 8250U را دارد. به‌رغم این‌که در بالا، دو پردازنده را از لحاظ قدرت، جدا کردیم، اما دو پردازنده مذکور در زمینه امور پردازشی، تفاوت چندانی ندارند. رم نسخه « Lenovo VivoBook Max X543UB -D» ۸ گیگابایت است و نسخه « Lenovo VivoBook Max X543UB -A» ۴ گیگابایت رم دارد.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

مقدمه‌ای بر تشریح لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

بعضا، گفته می‌شود که در جعبه « Lenovo VivoBook Max X543UB » ماوس و کیف ایسوس قرار گرفته‌اند و برخی منابع به فقدان این موارد اشاره کرده‌اند؛ به هر حال، شرکت ایسوس در جعبه اکثر لپ تاپ های خود، کیف و ماوس را قرار می‌دهد. از لحاظ طراحی، این لپ تاپ با بسیاری از هم‌رده‌های خود شباهت دارد، که عجیب هم نیست؛ طراحی، یک لپ تاپ میان‌رده‌ای را معرفی می‌کند و مدرن به‌نظر نمی‌رسد.

سخت‌افزار این لپ تاپ، برای امور نه‌چندان سنگین خوب است. پردازنده‌ها از شرکت اینتل آمده‌اند و هر دو پردازنده یاد شده در قسمت قبلی، از ۸ هسته مجازی و فیزیکی استفاده می‌کنند. پردازشگر گرافیکی هم، یک نسخه میان‌رده‌ای قابل قبول است. نمایشگر، خیلی معمولی به‌نظر می‌رسد؛ این نمایشگر که از نوع TFT بوده، زاویه دید گسترده‌ای ندارد، ولی برای بسیاری از لپ تاپ های میان‌رده‌ای به کار می‌رود.

نمایشگر، وضوح FHD را ارائه می‌دهد، که مقدار فوق‌العاده‌ای است. نرخ نوسازی نمایشگر هم ۶۰ هرتز، ذکر شده. باتری‌ای از نوع لیتیمی با ظرفیت ۳۳ وات ساعتی، « Lenovo VivoBook Max X543UB » را همراهی می‌کند؛ ظرفیت باتری، کم به‌نظر می‌رسد، البته در لپ تاپ های سال ۲۰۱۹، این ظرفیت باتری، زیاد پیدا می‌شود.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

طراحی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

ایسوس، جز این لپ تاپ مورد بحث، لپ تاپ های بی‌شمار دیگری با نام X5 را در سال ۲۰۱۹، روانه بازار کرد؛ جز سال، وجه اشتراک اصلی این لپ تاپ ها، طراحی آن‌ها است. طراحی‌ای که ایسوس برای X5 های خود انتخاب کرده، طراحی‌ای ضخیم و میان‌رده‌ای بوده، که بر روی « Lenovo VivoBook Max X543UB » نیز دیده می‌شود.

این لپ تاپ با ضخامت چشم‌گیر ۲۸ میلی‌متری آمده، که حقیقتا زیاد است. وزن این لپ تاپ هم، مقدار ۱.۹ کیلوگرم بوده، که بر عکس ضخامت، مقدار زیادی به شمار نمی‌رود و موجب اشکال جدی‌ای در حین حمل « Lenovo VivoBook Max X543UB » نمی‌شود. ایسوس برای ساخت این لپ تاپ از پلاستیک استفاده کرده. پنل پلاستیکی پشتی لپ تاپ مورد بحث، الگوی حاشورمانندی دارد و در وسط آن، نام برند ایسوس به صورت براق، ذکر شده.

قابی که دور تا دور نمایشگر « Lenovo VivoBook Max X543UB » را گرفته، ضخیم به‌نظر می‌رسد. این قاب در قسمت‌های بالا و پایین نمایشگر، ضخیم‌تر نیز می‌شود. در پایین نمایشگر، نام برند ایسوس آمده. در همین قسمت پایینی نمایشگر، دو لولای کوچک با ضخامت کم دیده می‌شوند. در بالای نمایشگر هم، وبکم این لپ تاپ، مشهود است.

بر روی پنل کیبورد نیز الگوی حاشوری پنل پشتی، تکرار شده. کیبورد این لپ تاپ، اندکی پایین‌تر از سطح خود پنل است. صفحه کلید لپ تاپ « Lenovo VivoBook Max X543UB » طراحی جزیره‌ای با کلیدهای مناسب و فاصله خوب دارد که در زیر آن، تاچ‌پد آمده. تاچ‌پد با اندازه خوبی ذکر شده و برای فضای بیش‌تر دست، اندکی به سمت چپ پنل رفته.

دکمه پاور « Lenovo VivoBook Max X543UB » هم به عنوان بخشی از صفحه کلید طراحی شده. در دور تا دور این لپ تاپ، درایو نوری، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، درگاه HDMI، درگاه Micro SD، یک درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0 دیده می‌شوند.

نمایشگر لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

ایسوس برای این لپ تاپ میان‌رده‌ای، به سراغ نمایشگر TFT رفته. نمایشگرهای TFT در بین کاربران، هوادار ندارند، ولی به‌صورت گسترده بر روی لپ تاپ های میان‌رده‌ای اعمال می‌شوند. دلیل مشکل کاربران با این نمایشگرها، زاویه دید محدود آن‌ها است، که کاربر را مجبور می‌کند تا دقیقا در روبه‌روی نمایشگر بنشیند. لولاها، علی‌رغم قد و اندازه کوچک به نمایشگر، اجازه می‌دهند تا به صورت ۱۴۵ درجه‌ای باز شود.

وضوح این نمایشگر، مقدار قابل توجه FHD است، که در بین لپ تاپ های هم‌رده « Lenovo VivoBook Max X543UB » زیاد پیدا نمی‌شود. نرخ نوسازی برعکس وضوح، مقدار قابل توجهی نبوده و همان مقدار استاندارد ۶۰ هرتز است. رزولوشن نمایشگر، ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بوده، که به همان وضوح FHD‌ اشاره دارد. در کل، نمایشگر، وضوح بالایی را ارائه می‌دهد، ولی در دیگر زمینه‌ها، معمولی به شمار می‌رود. قطر نمایشگر هم با توجه به تیترها، ۱۵.۶ اینچ است.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

سخت‌افزار لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

همان‌طور که در بخش نسخه‌ها اشاره کردیم، قصد بررسی دو نسخه از این لپ تاپ را داریم، که دارای دو تراشه متفاوت هستند. نسخه اول، « Lenovo VivoBook Max X543UB -D» است، که تراشه قدرتمندتر i7 8550U را با خود می‌آورد. این تراشه از ۸ هسته مجازی و فیزیکی استفاده می‌کند و حافظه کش ۸ مگابایتی دارد. حداقل فرکانس پردازنده، ۱.۸ گیگاهرتز بوده و حداکثر فرکانس آن، ۴ گیگاهرتز است. این پردازنده در کنار ۸ گیگابایت رم می‌آید.

پردازنده دوم با نام i5 8250U شناخته می‌شود و برای نسخه « Lenovo VivoBook Max X543UB -A» استفاده شده. پردازنده مذکور که ۴ گیگابایت رم، آن را همراهی می‌کند، مانند نسخه قبلی از ۸ هسته مجازی و حقیقی بهره می‌برد. این پردازنده، دارای ۶ مگابایت حافظه کش و اورکلاک ۳.۴ گیگاهرتز است. حداقل فرکانس پردازنده، ۱.۶ گیگاهرتز ذکر شده. گفتنی است، که پردازنده دوم، عملکردی نزدیک به پردازنده اول دارد، ولی با مقدار رم کم‌تری همراهی می‌شود.

البته نیازی به نگرانی در زمینه رم ندارید، زیرا رم هر دو نسخه بالا را می‌شود تا ۱۲ گیگابایت ارتقا داد. هر دو نسخه « Lenovo VivoBook Max X543UB »، کارت گرافیک مجزای Geforce MX110 را دارند، که برای امور سه‌بعدی توصیه نمی‌شود، ولی برای امور دوبعدی خوب است و نسخه میان‌رده‌ه‌ای قابل قبولی به شمار می‌رود. این کارت گرافیک، ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

برای هر دو نسخه لپ تاپ « Lenovo VivoBook Max X543UB »، ۱ ترابایت حافظه HDD درنظر گرفته شده؛ فقدان حافظه پرسرعت SSD را می‌شود، ایرادی به این لپ تاپ دانست، اما شما می‌توانید پس از جدا کردن حافظه HDD، حافظه SDD بر روی این لپ تاپ اعمال کنید؛ البته با جدا کردن درایو نوری هم می‌توانید همین کار را انجام دهید تا حافظه ۱ ترابایتی خود را نیز نگه دارید.

باتری لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

این لپ تاپ، باتری‌ای لیتیومی با ظرفیت ۳۳ وات ساعتی دارد، که در هر دو نسخه مورد نظر ما، موجود است. این باتری از سیستم مدار قطع کن استفاده می‌کند، که به محض شارژ کامل باتری، آن را از مدار خارج خواهد کرد.

مشاوره در خرید لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook Max X543UB

« Lenovo VivoBook Max X543UB »، لپ تاپی میان‌رده‌ای با قیمت کم است، که می‌شود آن را برای امور دانش‌آموزی، دانشجویی و فروشگاهی توصیه کرد. این لپ تاپ برای امور خانگی نیز کارایی دارد و شما می‌توانید آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

ظرفیت باتری
33 وات ساعت
ابعاد
381x251x27.2 میلی متر
وزن
1.9 کیلوگرم
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i5
مدل پردازنده
8250U
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
1.6GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.4GHz
حافظه کش (Cache)
6 مگابایت
حافظه رم
4 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB
حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
ندارد
سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce MX110
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
2 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
TFT
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
ندارد
صفحه نمایش لمسی
ندارد
اتصال Wi-Fi
دارد
اتصال Bluetooth
دارد
درگاه حافظه
دارد
درایو نوری
دارد
درگاه USB 2.0
2 عدد
درگاه USB 3.0
1 عدد
درگاه USB Type-C
ندارد
درگاه VGA
ندارد
درگاه HDMI
دارد
Lan
ندارد
وبکم
دارد
کیبورد با نور پس زمینه
ندارد
حسگر اثر انگشت
ندارد
مشخصات تاچ پد
چند لمسی
نوع باتری
3 سلولی
شارژدهی باتری
تا 4 ساعت
سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما و شارژر
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook Max X543UB-A - Core i5
لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook Max X543UB-A - Core i5
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات فیزیکی

ابعاد
381x251x27.2 میلی متر
وزن
1.9 کیلوگرم

مشخصات پردازنده

سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i5
مدل پردازنده
8250U
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
1.6GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.4GHz
حافظه کش (Cache)
6 مگابایت

مشخصات رم

حافظه رم
4 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB

مشخصات حافظه داخلی

حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D

مشخصات صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
TFT
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی

مشخصات کارت گرافیک

سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce MX110
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
2 گیگابایت

اتصالات و امکانات

اتصال Wi-Fi
اتصال Bluetooth
درگاه حافظه
درایو نوری
درگاه USB 2.0
2 عدد
درگاه USB 3.0
1 عدد
درگاه USB Type-C
درگاه VGA
درگاه HDMI
Lan
وبکم
کیبورد با نور پس زمینه
حسگر اثر انگشت
مشخصات تاچ پد
چند لمسی

باتری

ظرفیت باتری
33 وات ساعت
نوع باتری
3 سلولی
شارژدهی باتری
تا 4 ساعت

سایر مشخصات

سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما و شارژر

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم