برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تبلت شیائومی مدل "Pad 5 Pro 5G 11.0 ظرفیت 8/256 گیگابایت

XiaomiPad 5 Pro 5G 11.0" 256GB RAM 8GB Tablet

 Xiaomi Pad 5 Pro 5G 11.0" 256GB RAM 8GB Tablet 

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین دوگانه : 50 - 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 8600 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 11
5G
8600 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Pad 5 Pro 

انتخاب و خرید یک تبلت کاربردی، با طراحی مناسب، مشخصات فنی قابل قبول و قیمتی مقرون به صرفه، درست به اندازه خرید یک گوشی هوشمند، چالش برانگیز است و ممکن است، حتی هفته‌ها زمان ببرد، تا محصول مورد نظر خود پیدا کنید. شیائومی، بزرگ‌ترین شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند، که در سال ۲۰۱۰ معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد، با رونمایی از تبلت‌‌های سری Pad 5، کار را برای خریداران تبلت، آسان‌تر نموده. 

این شرکت چینی ثابت کرده، که علاوه بر عرضه گوشی‌های هوشمند پر طرفدار و خوش ساخت، می‌تواند در زمینه طراحی و تولید تبلت‌ها نیز پرچم‌دار باشد. تبلت‌های سری ۵ این شرکت، شامل یک نسخه وای فای و یک نسخه 5G است، که نسخه وای فای، با قیمت کم‌تری به فروش می‌رسد و نسخه 5G آن، طبیعتا دارای قیمت بیشتری است. اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم، هر دو نسخه Pad 5 Pro، به خوبی می‌توانند پاسخگوی نیازهای یک کاربر حرفه‌ایی باشند و برای کارهای گرافیکی سنگین نیز، بسیار عالی عمل می‌کنند. 

Xiaomi Pad 5 Pro

مقدمه‌

با نگاهی  گذرا به مشخصات فنی این تبلت، به راحتی می‌توان دریافت، که این دستگاه ارزش خرید بالایی داشته و داده‌های سنگین را، با  قدرت کافی پردازش می‌‌کند. عجیب هم نیست، زیرا تبلت مورد نظر، با تراشه Snapdragon 870 از سری ۸۰۰ شرکت کوالکام، همراهی می‌شود. بدون اغراق می‌توان گفت، این تراشه در نوع خود بهترین است و Pad 5 Pro را به یک دستگاه کاملا همه فن حریف تبدیل کرده. 

Xiaomi Pad 5 Pro، در دو نسخه عرضه می‌شود؛ یک نسخه وای فای و یک نسخه 5G. نسخه وای فای با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد و نسخه 5G، با قیمتی بالاتر. قابل ذکر است، که نسخه وای فای، از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند. این تبلت، از نظر طراحی نیز، نمره‌ایی عالی کسب کرده و حرفی برای گفتن دارد. طراحی این تبلت، در اصل از طراحی خانواده پرچم‌دار می ۱۱ اقتباس شده. 

نمایشگر به کار رفته در این دستگاه، از نوع IPS LDC است، که برای تبلت‌ها، یک نمونه کاملا خوب و قابل قبول به شمار می‌رود. این پنل نمایشی، قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد و نرخ نوسازی در آن، ۱۲۰ هرتز است، یعنی از نرخ نوسازی استاندارد، بسیار بالاتر. علاوه بر تمام این‌ها، وضوح نمایشگر نیز، کاملا ایده‌آل است. 

نسخه 5G علاوه بر اتصالات شبکه، در زمینه دوربین نیز از نسخه وای فای پیشی می‌گیرد. دوربین دوگانه نسخه 5G، یک سنسور اصلی با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل دارد، این در حالی است، که سنسور اصلی دوربین دوگانه نسخه وای فای، ۱۳ مگاپیکسل کیفیت دارد. Xiaomi Pad 5 Pro، با یک باتری حجیم از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۸۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراهی می‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت Xiaomi Pad 5 Pro

همان طور که گفته شد، این سری از تبلت‌های شیائومی از لحاظ طراحی نیز، بسیار خوب هستند و نسبت به دیگر تبلت‌های موجود، در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. Xiaomi Pad 5 Pro، شبیه به خانواده پرچم‌دار و مشهور می ۱۱ طراحی شده است. شاید تنها ایرادی که می‌توان به این تبلت گرفت، نبود حسگر اثر انگشت است، که در اکثر تبلت‌ها نیز پیدا نمی‌شود. رمز گشایی چهره، در این مدل تبلت، چندان ایمن نیست. 

پنل جلویی، طراحی خوبی دارد و حواشی آن بسیار باریک است. نبود حواشی زائد، فضای بیشتری را در اختیار نمایشگر قرار داده. هم‌چنین، حواشی در اطراف نمایشگر، به طور یکسان پخش شده و در جایی، ضخیم نمی‌شود. دوربین سلفی در حالت عمودی، روی حواشی و در قسمت مرکز مشهود است. 

پنل پشتی از جنس آلومینیوم است، که دوام و استحکام بالایی دارد ولی اثر انگشت را به خود جذب می‌کند، اما جای نگرانی نیست، با یک پارچه می‌توانید، به راحتی آن را تمیز کنید. قاب دوربین، در قسمت بالایی و سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده و از لحاظ طراحی، به قاب دوربین خانواده می ۱۱ شبیه است. 

فریم، نسبتا تخت طراحی شده و از جنس آلومینیوم است. این تبلت، دارای قلم استایلوس یا لمسی است، که از طریق آهنربای بر روی فریم، به بدنه این دستگاه می‌چسبد. هر دو نسخه Pad 5، از صفحه کلید مغناطیسی و قلم مانند iPad Pro 11  و Galaxy Tab S7پشتیبانی می‌کند. Xiaomi Pad 5 Pro در دو رنگ مشکی و سفید، ابعاد ۲۵۴.۷ در ۱۶۶.۳ در ۶.۹ میلی‌متر و وزن ۵۱۵ گرم عرضه می‌شود. 

Xiaomi Pad 5 Pro

نمایشگر Xiaomi Pad 5 Pro

پنل نمایشی Xiaomi Pad 5 Pro، از نوع IPS LCD، که برای تبلت‌ها یک نمونه خوب و قابل قبول به شمار می‌رود، ولی برخی از تبلت‌های حرفه‌ایی از نمایشگر‌های اولد استفاده می‌کنند، که نمونه‌های نسبتا بهتری هستند. نمایشگر این تبلت، از فناوری‌های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند، که سبب افزایش کیفیت تصویر می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر، می‌توان به قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ اشاره کرد. 

این تبلت، از یک نمایشگر بزرگ ۱۱ اینچی سود می‌برد، که می‌تواند برای تماشای فیلم و سریال، کاملا ایده‌آل و مناسب باشد. به لطف نرخ نمونه برداری بالا و پشتیبانی از قلم استایلوس، نمایشگر برای انجام امور گرافیکی فوق‌العاده است. هم‌چنین، این نمایشگر برای ارائه تصاویر و فیلم‌ها، وضوح خوبی دارد. 

نرخ نوسازی در این نمایشگر، ۱۲۰ هرتز است، که از نرخ استاندارد ۶۰ هرتز، پیشی می‌گیرد و مقدار بالایی است. این نرخ نوسازی، تصاویر را روان ارائه می‌دهد و برای انجام امور گرافیکی و بازی‌های آنلاین مناسب است. رزولوشن نمایشگر، ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ ذکر شده، که در کنار قطر ۱۱ اینچی، سبب تراکم پیکسلی ۲۷۴ پی پی آی می‌شود. مساحت نمایشگر نیز، ۳۵۰.۹ سانتی‌متر مربع است، که ۸۲.۸ درصد پنل جلویی را در بر گرفته.

سخت افزار و نرم افزار Xiaomi Pad 5 Pro

Xiaomi Pad 5 Pro، با رابط کاربری  MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. شما در رابط کاربری‌های دیگر، با یک بار اسکرول کردن، هم به نوتیفیشن بار دسترسی دارید، هم به کنترل سنتر؛ اما این رابط کاربری جور دیگری است، اگر از بالا سمت راست اسکرول کنید، کنترل سنتر به تنهایی در دست شما خواهد بود و اگر از بالا سمت چپ اسکرول کنید، نوتیفیشن بار را به تنهایی خواهید داشت. 

بدون اغراق می‌توان گفت، شیائومی برای مشخصات سخت افزاری Pad 5 چیزی کم نگذاشته. چیپست ۷ نانومتری این تبلت، که با نام Snapdragon 870 شناخته می‌شود، ساخت شرکت کوالکام است و بیشترین فرکانس کاری موجود را دارد، که هر داده‌ایی را با قدرت و سرعت بالا پردازش می‌کند و کندی در پردازش برای آن تعریف نشده. 

قابل ذکر است، که Xiaomi Pad 5 Pro، در دو نسخه وای فای و 5G در دسترس است. تراشه ۸ هسته‌ایی Snapdragon 870، از یک هسته Kryo 585 با بیشینه فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 585 با نهایت فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 585 با نهایت فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی پرقدرت Adreno 650 را به همراه دارد. 

این تبلت، در سه نسخه، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. تبلت مورد بحث، از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند، از این رو در انتخاب نسخه مورد نظر خود باید دقت کنید. 

Xiaomi Pad 5 Pro

دوربین Xiaomi Pad 5 Pro

مدل وای فای و 5G، علاوه بر تفاوت‌هایی که در اتصالات شبکه دارند، در زمینه ترکیب دوربین نیز، شبیه به هم نیستند. دوربین دوگانه مدل وای فای، از یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، همراه با سنسور ثانویه ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق، با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 تشکیل شده. اما مدل 5G، یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد و سنسور ثانویه آن، شبیه به سنسور ثانویه مدل وای فای است. 

دوربین اصلی، قابلیت فیلم برداری با کیفیت بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد، اما دوربین سلفی این عمل را با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌دهد. دوربین سلفی، از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده. 

باتری Xiaomi Pad 5 Pro

باتری به کار رفته در Xiaomi Pad 5 Pro، از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۸۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، که حجم بالایی دارد. این تبلت، از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و از طریق درگاه USB Type-C شارژ می‌شود. 

مشاوره در خرید Xiaomi Pad 5 Pro

در مجموع می‌توان گفت، Xiaomi Pad 5 Pro با قدرت سخت افزاری بالا و طراحی منحصر به فرد، برای انجام امور گرافیکی و پردازش داده‌های سنگین مناسب است و تمامی کاربران حتی کاربران حرفه‌ایی، می‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید، این تبلت حرفه‌ایی را از فروشگاه اینترنتی دیجی دو خریداری کنید. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400
طول و عرض
254.7x166.3 میلی متر
ضخامت
6.9 میلی متر
وزن
515 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650
حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
11.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1600x2560 پیکسل
واحد روشنایی
300 nits
تراکم پیکسلی
274~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 19, 34, 38, 39, 40, 41, 42
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 28, 41, 77, 78 Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
سایز سنسور 1/2.5 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت‌های دوربین
Panorama, HDR
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
8600 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 67 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
تبلت شیائومی مدل "Pad 5 Pro 5G 11.0 ظرفیت 8/256 گیگابایت
تبلت شیائومی مدل "Pad 5 Pro 5G 11.0 ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400

طراحی

طول و عرض
254.7x166.3 میلی متر
ضخامت
6.9 میلی متر
وزن
515 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
11.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1600x2560 پیکسل
واحد روشنایی
300 nits
تراکم پیکسلی
274~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 19, 34, 38, 39, 40, 41, 42<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 28, 41, 77, 78 Sub6<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
سایز سنسور 1/2.5 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت‌های دوربین
Panorama, HDR
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps<br />
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
8600 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 67 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم