برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

Xiaomi Poco F3 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Xiaomi Poco F3 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین  سه گانه : 48 - 8 - 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4520 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
اندروید 11
5G
48 - 8 - 5 مگاپیکسل
4520 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Poco F3

چند وقت پیش، شیائومی تصمیم گرفت تا با معرفی یک شرکت زیرمجموعه یا همان ساب‌برند، برای بازار میان‌رده‌ها، اعلام آمادگی کند و این بازار را تحت تاثیر قرار دهد؛ این شد که برندی به‌نام برند پوکو را برای تولید گوشی‌های هوشمند میان‌رده معرفی کرد. درابتدای کار، پوکو توانست با معرفی تلفن‌های هوشمند پوکو اف 1 و پوکو اف 2، خود را اثبات کند. هرچند که این برند، حالا دیگر مستقل شده و چندان به برند شیائومی وابسته نیست، اما هنوز هم از حمایت شیائومی برخوردار است.

گوشی‌های هوشمند طلایی پوکو، همان مدل‌های پوکو اف 1 و پوکو اف 2 بودند؛ هرچند که مدل‌های پوکو ام 3 و پوکو ایکس 3 نیز توانستند، حجم قابل توجحهی از متقاضیان را به‌ خود اختصاص دهند، اما سری اف این شرکت، محبوبیت زیادی داشته و حالا با آمدن فناوری نسل پنجم، یک گوشی هوشمند از این سری معرفی شده و حالا وقت آن است، تا توانایی شرکت خودکفا پوکو را در تولید تلفن‌های هوشمد نسل پنجمی، بررسی کنیم.

توصیف مختصر شیائومی پوکو اف 3

پوکو اف 3 به عنوان یک تلفن هوشمند نسل پنجمی، آن‌قدر چشم‌گیر است، که بتواند در ابتدای کار، نظر ما را جلب کند؛ اما، جذابیت این فناوری برای یک تلفن هوشمند چیست؟ از آن‌جایی که بسیاری از کاربران، سرعت اینترنت را قبل از فناوری نسل چهارم به یاد دارند، متوجه اهمیت فناوری نسل چهارم در سرعت ارتباطات هستند و حالا، فناوری نسل پنجم، تا چند ده برابر، سرعت بیش‌تری نسبت به فناوری نسل چهارم دارد و دامنه کارایی‌های آن، گسترده‌تر است. همین توضیح کوتاه برای این فناوری، بسنده می‌کند، چراکه دیگر خدمات این فناوری چندان به کار کاربران اسمارتفون‌ها نمی‌آید.

خود پوکو اف 3، جدا از فناوری نسل پنجم، یک اسمارتفون جذاب و صد البته، با کیفیت است. طراحی پرچم‌دار اف 3 که قبلا برای خانواده می 11 استفاده شده بود، در کنار دوربین سه‌گانه این تلفن هوشمند، آن را گران‌قیمت نشان می‌دهد، در حالی که قیمت زیر 400 دلار اسمارتفون نسل پنجمی ما؛ شگفتی‌آور است. دوربین سه‌گانه پوکو اف 3، کمی کاستی دارد، که مشخصا به انتخاب اشتباه سنسور ماکرو به جای سنسور تشخیص عمق برمی‌گردد. این انتخاب اشتباه برای شرکتی مانند شیائومی، چیز خوبی نیست، چراکه ما برای شرکت‌های کم‌تجربه‌تر مانند میزو، این اشتباه را نمی‌بینیم.

سخت‌افزار پوکو اف 3 از چیپستی استفاده می‌کند که دارای یک هسته با بیش‌ترین توان است و برای موتورولا اج اس هم استفاده شده بود. این چیپست، به دلیل توانایی بالای خود، در کیفیت دوربین نیز، تاثیر گذاشته و حتی کیفیت فیلم‌برداری را نیز ارتقا داده. در کنار این سخت‌افزار، باتری حجیمی می‌آید که باید یکی از بهترین پنل‌های نمایشی بازار را روشن نگه دارد؛ البته این پنل، کارایی‌های بیش‌تری داشته که پوکو آن‌ها را نادیده گرفته و سطح طراحی را پایین آورده.

Xiaomi Poco F3

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی پوکو اف 3

درنگاه اول به پوکو اف 3، متوجه طراحی خانواده می 11 در آن می‌شویم؛ هرچند که این طراحی، پوکو اف 3 را لوکس‌تر از باقی میان‌رده‌ها معرفی می‌کند، اما به‌دلیل شلوغ‌تر شدن طراحی اف 3 نسبت به مدل‌های خانواده می 11، از طراحی می‌شود فهمید که این تلفن هوشمند، یک میان‌رده است؛ به‌قول معروف، زیبایی هر چیزی در سادگی آن نهاده شده و پوکو این مورد را درنظر نگرفته. 

بهتر است تا قبل از این‌که به بررسی بیش‌تر طراحی اف 3 بپردازیم، دو ایراد اساسی آن را مرور کنیم. بر روی پنل جلویی اف 3، یک پنل نمایشی آمولد را می‌بینیم، که می‌توانست سبب حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای شود، اما پوکو به‌جای این که به سراغ این طراحی برود، حسگر را با دکمه پاور ادغام کرده که طراحی رده‌پایین‌تری به حساب می‌آید. ایراد دیگر طراحی، نبود جک 3.5 میلی‌متری هدفون است؛ این جک، بسیاری از تلفن‌های هوشمند را ترک کرده، ولی اکثر این اسمارتفون‌ها، پرچم‌دار بودند، نه میان‌رده؛ اما با این‌حال، فقدان این جک، بر روی فریم اف 3، محسوس است.

به پنل جلویی که نگاه می‌کنیم، یک طراحی تمیز و نسبتا متوازن را می‌بینیم. به‌این دلیل، طراحی نسبتا متوازن است و نه متوازن مطلق، که حواشی اطراف نمایشگر را متقارن می‌بینیم، ولی این تقارن در زیر نمایشگر کمی به‌هم می‌خورد و حواشی ضخیم‌تری نسبت به باقی نواحی داریم، که یک امر طبیعی برای میان‌رده‌ها به حساب می‌آید. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی در وسط طول مختصاتی آمده، که شعاع کم آن، سبب بهتر شدن طراحی شده.

پنل پشتی، طراحی خانواده می‌ 11 را کمی شلوغ‌تر دارد. برای رنگ‌های مشکی و سفید، طراحی خانواده می 11 بدون هیچ شلوغی‌ای می‌آید؛ ولی برای رنگ آبی، این طراحی، حاوی یک‌سری نکات غیر ضروری است. یک خط اریب، پنل پشتی آبی رنگ را به دو قسمت تقسیم کرده. در قسمت بالایی، خطوطی مورب و موازی با خط قبلی داریم، که مشابه به قاب‌های گرافیتی هستند. در قسمت پایینی، یک خط عمود بر خط اولیه، بخش پایین را به دو قسم با دو درجه تیرگی رنگ متفاوت تقسیم کرده. در گوشه بالایی این پنل، دوربین اصلی سه‌گانه با طراحی قاب می 11 آمده.

دوربین اصلی، درون یک قاب بیضی شکل حضور دارد و قاب بیضی شکل، بر روی یک مستطیل با زوایای شعاع‌دار قرار گرفته. درون قاب دوربین، چهار سنسور دیده‌ می‌شود در حالی که این دوربین، سه سنسور دارد، دراصل یکی از سنسورها، طرح لنز بوده و ضمن رعایت تقارن در طراحی قاب دوربین، به آن اضافه شده. «Xiaomi Poco F3» با ابعاد 163.7 در 76.4 در 7.8 میلی‌متر، وزن 196 گرم و رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود. پنل جلویی با گوریلا گلس 5 همراه است و پنل پشتی هم از همان جنس شیشه گوریلا گلس 5 ساخته شده.

نمایشگر شیائومی پوکو اف 3

با این‌که پوکو اف 3 از یک پنل نمایشی آمولد استفاده می‌کند و می‌تواند با حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای همراه باشد، اما پوکو برای آن، حسگر ادغامی را درنظر داشته. پنل نمایشی AMOLED برای پوکو اف 3 که طراحی دوربین سلفی حفره را یدک می‌کشد، بسیار مناسب است و باعث نمی‌شود که از اطراف حفره دوربین سلفی، شاهد نشر نور باشیم.

نرخ نوسازی استاندارد بازار گوشی‌های هوشمند، میزان 60 هرتز ذکر شده؛ ولی پوکو برای اف 3، پا را از این مقدار فراتر گذاشته و نمایشگر آن را با نرخ نوسازی 120 هرتز، معرفی کرده که برای استفاده در فضای مجازی و بازی‌های موبایلی با گرافیک بالا، اهمیت زیادی دارد. از طرفی دیگر، نهایت نرخ روشنایی 1300 نیت برای نمایشگر اف 3 ذکر شده، که با این میزان از نرخ روشنایی، استفاده در زیر نور خورشید هم هیچ مشکلی ندارد.

رزولوشن بالای نمایشگر اف 3، کار را تمام کرده و جای هیچ ایرادی را باقی نمی‌گذارد. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی نمایشگر اف 3 با قطر 6.67 اینچی آن، تراکم پیکسلی 395 پیکسل را برای این نمایشگر که با کورنینگ گوریلا گلس 5 همراهی می‌شود، ارائه می‌دهد. این نمایشگر با مساحت 107.4 سانتی‌متر مربعی خود، 85.9 درصد از فضای پنل جلویی «Xiaomi Poco F3» را در اختیار دارد.

Xiaomi Poco F3

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی پوکو اف 3

با این‌که پوکو یک شرکت مستقل است، اما از رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11 برای اف 3 استفاده کرده. در این‌ رابط کاربری، شاهد انیمیشن‌های گوناگونی هستیم که شرکت شیائومی برای هر دستور کاربر درنظر داشته و برای مثال، یکی از این انیمیشن‌ها، پودر شدن برنامه، در زمان حذف آن است.

درمورد ترکیب سخت‌افزاری این تلفن هوشمند، باید گفته شود که از چیپستی با هسته‌ای که بیش‌ترین توان موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند را دارد استفاده می‌کند. این چیپست نسل پنجمی، در پردازش داده‌های فوق سنگین، هیچ مشکلی نداشته. تراشه پوکو اف 3 بر پایه لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و با نام Snapdragon 870 5G شناخته می‌شود.

در راس هرم پردازشی این تراشه هشت‌هسته‌ای، یک هسته Kryo 585 با بیش‌ترین فرکانس ممکن، یعنی 3.2 گیگاهرتز آمده که از هم‌کاری سه هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 585 با بیشینه فرکانس 1.8 گیگاهرتز برخوردار است. بر روی این تراشه، پردازنده گرافیکی Adreno 650 سوار شده؛ که هرچند، به‌اندازه تراشه، مورد توجه نیست، اما در راه پردازش داده‌های گرفیکی، بسیار خوب عمل می‌کند. «Xiaomi Poco F3» در یک نسخه با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت و نسخه دیگری با رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت عرضه می‌شود.

دوربین شیائومی پوکو اف 3

کیفیت دوربین اصلی اف 3 با توجه به سخت‌افزاری که از آن استفاده می‌کند بالا است. عکس‌های ثبت‌ شده در محیط‌های کم‌نور، کیفیت مناسبی دارند و این کیفیت با حالت شب، بهتر می‌شود. عکس‌های لنز عریض در گوشه‌ها، کمی نویز دارند؛ عکس‌های سنسور فوق عریض هم همین‌طور. عمل‌کرد دستگاه در برش سوژه از پس‌زمینه، قابل تحسین است. دوربین اصلی «Xiaomi Poco F3» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • لنز 48 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر

  • لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید 119 درجه

  • لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 50 میلی‌متر

کیفیت سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی دوربین اف 3 در عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک، قابل تحسین است. دوربین اصلی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی نیز از یک لنز 20 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 تشکیل شده و برای عکس‌برداری از چهره با حالت پرتره، مناسب است و با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

Xiaomi Poco F3

باتری شیائومی پوکو اف 3

باتری لیتیم-پلیمری اف 3 با ظرفیت 4520 میلی‌آمپر ساعتی آن، در دسته حجیم‌ها قرار می‌گیرد. این باتری می‌تواند تا 19 ساعت، تماشای محتوای ویدئویی، 16 ساعت، وب‌گردی و نزدیک به 24 ساعت، تماس نسل سومی، پاسخ‌گو باشد و سپس، توان از دست‌رفته خود را با فناوری شارژ سریع 33 واتی در عرض 52 دقیقه، پس بگیرد.

مشاوره در خرید شیائومی پوکو اف 3

اف 3، با این که یک اسمارتفون توانمند است، قیمت کمی دارد و این قیمت کم می‌تواند، کیفیت بالای این اسمارتفون را در دسترس همگان قرار دهد. «Xiaomi Poco F3» برای تمامی متقاضیان مناسب است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
163.7x76.4 میلی متر
ضخامت
7.8 میلی متر
وزن
196 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 28, 38, 40, 41, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
مشخصات دوربین
48 - 8 - 5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚119دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroسایز سنسور 1/5 اینچدریچه دیافراگم f/2.4فاصله کانونی لنز 50 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومترلیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/3.4 اینچدریچه دیافراگم f/2.5ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps, 720p@120fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4520 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 33 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر حسگرها
color spectrum
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120/240/960fps, gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(11)
رتبه‌بندی کلی
5
11 نظرات
یکی از بهترین گوشی های بازاره بنظرم ارزش خرید داره چون تمام ویژگی های یه گوشی خوب رو داره

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
163.7x76.4 میلی متر
ضخامت
7.8 میلی متر
وزن
196 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 28, 38, 40, 41, 66
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚119دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroسایز سنسور 1/5 اینچدریچه دیافراگم f/2.4فاصله کانونی لنز 50 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومترلیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/3.4 اینچدریچه دیافراگم f/2.5ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps, 720p@120fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120/240/960fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
سایر حسگرها
color spectrum

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4520 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 33 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم