برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 NFC دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Xiaomi Poco X3 NFC Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Xiaomi Poco X3 NFC Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10.0 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین  چهار گانه : 64 - 13 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5160 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
اندروید 10
4G
64 - 13 - 2 - 2 مگاپیکسل
5160 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Poco X3 NFC

برخی از شرکت‌های متفاوت در صنایع متفاوت، تصمصم می‌گیرند که برند دیگری را به عنوان زیر مجموعه خود، معرفی کنند. در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز، برند‌هایی مانند هوآوی برند دیگری را مانند آنر، به عنوان زیر مجموعه خود اعلام کرده‌اند. شیائومی نیز، برندی را به فرزندخواندگی خود، قبول کرده، برند پوکو.ممکن است، بعد از گذشت مدتی، آن برند زیرمجموعه‌ای، خود را به عنوان یک برند مستقل، معرفی کند. 

برند پوکو که فرزندخوانده شیائومی بوده، حالا خود را به عنوان یک برند مستقل، معرفی کرده. برای بررسی عمل‌کرد برند خودمختار جوانی، مانند پوکو، باید نگاهی به برند شیائومی بندازیم. مطمئنا همه پی‌گیران اخبار صنعت اسمارتفون‌ها، درمورد موفقیت‌های پی‌درپی شیائومی شنیده‌اند و نیازی به بحث درمورد این برند نیست، اما برای واکاوی بیش‌تر برند پوکو، قرار است، که عضو جدید این مجموعه، یعنی « Xiaomi Poco X3 NFC » را بررسی کنیم. 

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات شیائومی پوکو X3 NFC

هیچ اسمارتفون میان‌رده‌ای، مانند « Xiaomi Poco X3 NFC » با قیمت خود، هم‌خوانی ندارد. قیمت ۲۵۰ دلاری پسر جوان پوکو، باعث شده تا این اسمارتفون، نقطه قوت دیگری برای برند خودفرمان پوکو باشد. دوربین چهارگانه، طول عمر باتری قابل توجه، فناوری NFC و اسپیکرهای استریو، تماما در یک اسمارتفون میان‌رده، جمع شده‌اند. طراحی دو مدل « Xiaomi Poco X3 NFC » و « Xiaomi Poco X3 » از نظر ظاهری، با هم مو نمی‌زند، اما کمی که دقت خود را بیش‌تر می‌کنیم، تفاوت‌های میان این دومدل نیز بیش‌تر می‌شوند.

مثل این‌که برند پوکو دوست دارد، در جعبه اسمارتفون‌های خود، آیتم‌های جالبی بگذارد؛ مثلا در جعبه «Xiaomi Poco M3» سه دستبند وجود داشت و حالا در جعبه « Xiaomi Poco X3 NFC » استیکر‌هایی مناسب لپ‌تاپ، ماشین و .... وجود دارد. سخت‌افزار « Xiaomi Poco X3 NFC » روی کاغذ، بسیار خوب به نظر می‌رسد، رابط کاربری جذاب MIUI12 را به همراه خود دارد و با یک باتری عظیم، همراه است. این باتری حجیم، قطعا به ضخامت و وزن « Xiaomi Poco X3 NFC » اضافه می‌کند، ولی طراحی غیرمعمول این اسمارتفون، احتمالا این وزن را از چشم می‌اندازد.

این طراحی را قبلا دیده‌اید، ولی نه زیاد. این طراحی جدید، کم‌کم دارد، خودش را جا می‌اندازد و ترند می‌شود. طراحی قاب پشتی، از بسیاری طراحی‌هایی که تا به‌حال دیده‌اید، کاملا مستقل است. در کل، آن‌چه در نگاه اولیه به « Xiaomi Poco X3 NFC » می‌بینید، یک اسمارتفون خوش‌دست، زیبا و با یک دوربین چهارگانه است.

Xiaomi Poco X3 NFC

شیائومی پوکو X3 NFC: طراحی و کیفیت ساخت

همان‌طور که گفته شد، طراحی « Xiaomi Poco X3 NFC » یک طراحی ناآشنا است، که در کم‌تر اسمارتفونی دیده شده، اما به هر حال، به نظر می‌رسد، این طراحی دارد، جای خودش را پیدا می‌کند. در پنل جلویی که از جنس گوریلا گلس ۵ است، شاهد نمایشگر دیوپیکر و دوربین سلفی هستید. در پنل پشتی پلاستیکی، فقط دوربین چهارگانه است، که به چشم می‌آید. پوکو، در فریم، کمی دقت به خرج داده و از آلومینیوم، برای ساخت آن استفاده کرده.

قاب جلویی، که در اختیار نمایشگر است، حاشیه‌های نسبتا زیادی دارد، اما این حاشیه‌ها، چندان ناراحت کننده نیستند. موضوع ناراحت کننده قاب جلویی، طراحی حفره است. طراحی حفره به خودی خود، از طراحی ناچ، بهتر است، اما زمانی که طراحی حفره به میان صفحه می‌آید، شاید کمی ما را دلزده کند، بهتر می‌بود، که طراحی حفره « Xiaomi Poco X3 NFC » به گوشه‌ها برود.

قاب پشتی، طراحی جال توجهی دارد. یک نوار پهن در میان قاب، از بالا تا پایین، امتداد داده شده. زیبایی این نوار این است که، برخلاف طراحی صیقلی اکثریت قاب پشتی، این نوار، یک طراحی شبیه به طراحی قاب‌های گرافیتی دارد. در پایین قاب و روی همین نوار، کلمه‌ی پوکو، به صورت عمودی نوشته شده، که نشان از اصالت دستگاه دارد. دوربین اصلی نیز، درون یک قاب مربعی شکل و بر روی یک دایره مشکی رنگ، قرار دارد.

طراحی جالبی که جدیدا ترند شده، طراحی ترکیب حسگر اثر انگشت با دکمه پاور است، که در مورد « Xiaomi Poco X3 NFC » هم شاهد آن هستیم. خوبی این طراحی این است، که دیگر شاهد آن حفره نسبتا بزرگ، در قاب پشتی نیستیم. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، که حالا دیگر مزیت یک اسمارتفون، محسوب می‌شود، نیز در فریم « Xiaomi Poco X3 NFC » قابل رویت است. ابعاد این اسمارتفون ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر و وزن آن ۲۱۵ گرم، تعریف شده.

شیائومی پوکو X3 NFC: نمایشگر

نمایشگر به کار رفته در « Xiaomi Poco X3 NFC » از نوع IPS LCD است، که در میان میان‌رده‌ها رایج شده. مرسومیت این نمایشگر، به معنای آن نیست، که نامناسب و یا ناکارآمد است؛ برای تعیین کارآمدی این اسمارتفون، باید به رزولوشن و تراکم پیکسلی عالی آن توجه کنید. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، برای نمایشگر یک میان‌رده عدد خوبی است، این عدد با یک حساب و کتاب ساده، ما را به تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ، راهنمایی می‌کند.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی « Xiaomi Poco X3 NFC » با کاربر‌های متفاوت، کاملا سازگار است و هر گونه استفاده‌ای از آن، با بی‌کیفیتی، همراه نمی‌شود. نمایشگر « Xiaomi Poco X3 NFC » با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، معرفی شده، که عدد خوب و قابل توجهی است، اما به نظر می‌رسد، که این نمایشگر، با این نرخ نوسازی، چندان هم‌گام نشود. نمایشگر مورد بحث ما، با کورنینگ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

Xiaomi Poco X3 NFC

شیائومی پوکو X3 NFC: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Xiaomi Poco X3 NFC » با پوسته MIUI12 مبتنی بر اندورید ۱۰، عرضه می‌شود. رابط کاربری MIUI12 طراحی جذاب و جالبی دارد. با وجود انیمیشن‌هایی که در این رابط کاربری، اضافه شده‌اند، کاربر می‌تواند، حداکثر، میزان شخصی‌سازی را بر روی اسمارتفون خود، اعمال کند. هرچند که « Xiaomi Poco X3 NFC » با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود، ولی امید است، که از آپدیت‌های اندروید ۱۱ نیز، بهره ببریم.

اما NFC  به چه معنا است؟ NFC مخفف کلمه‌ی Near Field Communication است و برای ارتباط تا ۱۰ سانتی‌متر کاربرد دارد، مثل یک نوع بلوتوث، ولی بلوتوث تا ۱۵ متر سیگنال دارد، ولی NFC تا ۱۰ سانتی‌متر. اما کاربرد یک وسیله ارتباطی ۱۰ سانتی‌متری چه چیزی می‌تواند باشد؟ پرداخت‌های مالی، باز کردن درب منزل یا خودرو، ست کردن زمان ماشین لباسشویی و لوازم هوشمند و ....

چیپست به‌کار رفته در « Xiaomi Poco X3 NFC » یک تراشه ۸ نانومتری از شرکت کوالکام است، تراشه Snapdragon 732G، هشت هسته‌ای است. این چیپست از دو هسته  Kryo 470 Gold با بیشینه فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده. چیپست گرافیکی به‌کار رفته نیز از نوع Adreno 618 است، که لیاقت توجهی ویژه را دارد. « Xiaomi Poco X3 NFC » در دو نسخه سخت‌افزار به شرح زیر، عرضه می‌شود: 

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

شیائومی پوکو X3 NFC: دوربین

دوربین « Xiaomi Poco X3 NFC » یک دوربین چهارگانه است، اما به نظر نمی‌آید دو سنسور ماکرو و تشخیص عمق این دوربین، چندان کارآمد باشند. شاید به دلیل تحت تاثیر، قرار دادن بازار بوده، که شیائومی، این دو سنسور ناکارآمد را به این اسمارتفون، اضافه کرده. شرح سنسور‌های تشکیل‌ دهنده، دوربین اصلی در زیر همین متن، آمده:

  • لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9

  • لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۹ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی « Xiaomi Poco X3 NFC » از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 تشکیل شده. عمل‌کرد دوربین سلفی، نسبتا خوب و در حد یک میا‌ن‌رده است. دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارد، اما دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰، می‌تواند، فیلم‌برداری کند. از امتیازات دوربین اصلی و سلفی « Xiaomi Poco X3 NFC » می‌توان به عکس برداری HDR اشاره کرد.

شیائومی پوکو X3 NFC: باتری

باتری لیتیم-پلیمری « Xiaomi Poco X3 NFC » با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپری معرفی شده. هم‌چنین فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی، یک مزیت چشم‌گیر برای « Xiaomi Poco X3 NFC » است. این باتری در حالت تماشای فیلم، تا ۱۴ ساعت و در حالت وب‌گردی تا ۱۷ ساعت، می‌تواند، اسمارتفون شما را روشن نگه دارد. باتری « Xiaomi Poco X3 NFC » در عرض سی دقیقه به ۶۲ درصد ظرفیت خود، دسترسی پیدا می‌کند.

Xiaomi Poco X3 NFC

مشاوره در خرید شیائومی پوکو X3 NFC

هیچ اسمارتفونی، به اندازه « Xiaomi Poco X3 NFC » با قیمت خود، هم‌خوانی ندارد و این یک نکته قایل توجه است، چراکه ما باید همانقدر که پول می‌دهیم، آش بگیریم. درمورد « Xiaomi Poco X3 NFC » می‌توان گفت، که پوکو، مرام شیائومی را به ارث برده و قرار نیست، با خدمات زیاد، قیمت زیاد، طلب کند. نگاه ویژه ما به « Xiaomi Poco X3 NFC » به لطف قیمت مناسب و سخت‌افزار چشم‌گیر آن است. « Xiaomi Poco X3 NFC » برای استفاده‌های عمومی، کاملا مناسب و مثمر ثمر است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
165.3x76.8 میلی متر
ضخامت
9.4 میلی متر
وزن
215 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.3 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
مشخصات دوربین
64 - 13 - 2 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.73 اینچدریچه دیافراگم f/1.9ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚119دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/3.4 اینچدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5160 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 33 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/120fps, 720p@960fps; gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(11)
رتبه‌بندی کلی
4.8
11 نظرات
فوق العاده خوبه هم دوربینش وهم اسپیکرش خیلی خوبه تجربه یک گوشی خوب ولی ارزان

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 NFC دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 NFC دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
165.3x76.8 میلی متر
ضخامت
9.4 میلی متر
وزن
215 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.3 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.73 اینچدریچه دیافراگم f/1.9ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚119دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/3.4 اینچدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/120fps, 720p@960fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5160 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 33 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم