برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A22 4G دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت

  Samsung Galaxy A22 4G Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین  چهار گانه :  48 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
اندروید 11
4G
48 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy A22

میان‌رده‌های اقتصادی، یکی از جذاب‌ترین دسته‌ها در بازار گوشی های هوشمند هستند؛ زیرا کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ کمی به گوشی‌ای فوق‌العاده باکیفیت دسترسی پیدا کنند. اما انتخاب چنین گوشی‌ای کمی سخت به‌نظر می‌رسد. یکی از شرکت‌هایی که در زمینه تولید میان‌رده‌های اقتصادی، تبهر زیادی دارد، شرکت کره‌ای سامسونگ بوده که محصولات سری آ آن، زبان‌زد خاص و عام هستند.

محصول جدید سری آ سامسونگ، گلکسی آ ۲۲ است که یک نسخه فایو جی هم دارد، ولی ما در این‌جا، فقط به نسخه فور جی این گوشی می‌پردازیم. آ ۲۲ با سخت‌افزاری خوب، نمایشگری از نوع سوپرآمولد، باتری‌ای حجیم به همراه شارژر سریع، دوربین اصلی چهارگانه، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و طراحی زیبایی معرفی شده که همگی این‌ها با قیمتی کم همراه هستند. در ادامه، قصد داریم تا تک تک این موارد را در مورد سامسونگ گلکسی آ ۲۲ بررسی کنیم.

مقدمه‌ای بر تشریح Samsung Galaxy A22

آ ۲۲ از فناوری نسل پنجم پشیبانی نمی‌کند و اگر به دنبال این فناوری هستید، سامسونگ برای شما هم فکری در سر داشته و سامسونگ گلکسی آ ۲۲ فایو جی را معرفی کرده که در برخی از موارد، عملکرد نسبتا بدی دارد. تراشه انتخاب شده برای آ ۲۲، یکی از محصولات شرکت مدیاتک است و با تمرکز بر روی فعالیت‌های گیمینگ، معرفی شده و از فناوری هایپرانجین این شرکت، سود می‌برد.

نمایشگر آ ۲۲، مورد بسیار عجیب و نادری است. این نمایشگر از نوع سوپرآمولد بوده، ولی به‌طرز عجیبی به وضوح HD‌ معرفی شده و کم‌تر نمایشگر سوپرآمولدی را می‌توان دید که وضوحی زیر FHD‌ داشته باشد. این نمایشگر برای بهبود تجربه کاربر به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نهایت نرخ روشنایی ۶۰۰ نیتی هم مجهز شده و در کل، می‌شود گفت که نمایشگر آ ۲۲ در تمامی زمینه‌ها، رضایت‌بخش است.

باتری این گوشی از نوع لیتیم-پلیمری بوده و ظرفیت بسیار بالای، ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری از شارژر سریع نیز استفاده خواهد کرد. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی آ ۲۲، مجهز به چهار سنسور است که در میان آن‌ها، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض می‌درخشد. دوربین سلفی هم از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض تشکیل شده. در ادامه، تمامی موارد گفته شده در بالا را به طور دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

Samsung Galaxy A22

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی آ ۲۲

با این‌که ذات طراحی سامسونگ گلکسی آ ۲۲ و همتای فایو جی آن یکی است، اما می‌بینیم که طراحی آ ۲۲ فور جی، نسبت به نسخه فایو جی، ارجحیت دارد؛ زیرا قاب دوربین اصلی نسخه فور جی با پررنگ شدن محیط یه طرز ناشایستی از پنل پشتی، جدا نشده، حواشی پنل جلویی نسخه فور جی، کم‌تر و قابل درک‌تر هستند، بریدگی دوربین سلفی نسخه فور جی، باریک‌تر و بهتر است و در نهایت شباهت این دو نسخه هم، یک حسگر اثر انگشت ادغامی بوده بر روی فریم قرار گرفته؛ با این همه، طراحی هر دو نسخه، طراحی اپلی شکلی است که در گوشی آ ۱۲ نیز دیده می‌شود.

پنل جلویی آ ۲۲ دارای حواشی‌ای هم‌اندازه در سمت راست، چپ و بالای خود است؛ اما حواشی قسمت پایینی پنل جلویی آن، از باقی نواحی، ضخیم‌تر می‌شوند، البته نه به اندازه نسخه فایو جی. در بالای نمایشگر این گوشی هم، دوربین سلفی با طراحی ناچ قطره‌ای ذکر شده که شکل سهمی مانند آن، دارای شیب تندی است و ما را به یاد دوربین سلفی سامسونگ گلکسی ام ۳۱ می‌اندازد.

پنل پشتی آ ۲۲ مانند نسخه فایو جی و بر خلاف آ ۱۲ دارای سطح نسبتا صیقلی‌ای است که به احتمال زیاد، اثر انگشت کاربر را جذب خواهد کرد. این پنل در گوشه بالایی خود از قاب مربعی شکل دوربین اصلی میزبانی می‌کند که هر یک از چهار سنسور آن در نزدیکی یکی از زوایای مربع یاد‌شده هستند.

فریم این گوشی، به اندازه نسخه فایو جی آن، تخت به‌نظر نمی‌رسد و بیش‌تر، شبیه یک فریم معمولی است که ضخامت نسبتا زیادی هم دارد. «Samsung Galaxy A22» با ابعاد ۱۵۹.۳ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر، وزن ۱۸۶ گرم و رنگ‌های سفید، بنفش، سبز و مشکی عرضه می‌شود.

نمایشگر سامسونگ گلکسی آ ۲۲

آ ۲۲ با نمایشگری از نوع سوپرآمولد همراه است، که سبب سبقت گرفتن زیاد این گوشی در زمینه نمایشگر از آ ۲۲ فایو جی می‌شود، زیرا نسخه فایو جی با یک نمایشگر TFT‌ همراه شده که در میان کاربران، از محبوبیت خاصی برخوردار نیست. با این‌که نمایشگرهای سوپرآمولد با وضوح FHD بر روی میان‌رده‌ها، پیاده می‌شوند، اما می‌بینیم که وضوح آ ۲۲ HD‌ است. این وضوح را می‌توانید برای تماشای فیلم و سریال درنظر داشته باشید، اما برخی از این وضوح، دل خوشی ندارند.

نرخ نوسازی نمایشگر، اندکی از سطح استاندارد بالاتر است و مقدار ۹۰ هرتز ذکر شده. این نرخ برای بازی‌های موبایلی و چرخیدن در فضای مجازی، مقدار مناسبی به شمار می‌رود. نهایت نرخ روشنایی نمایشگر هم ۶۰۰ نیت است. رزولوشن نمایشگر، ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بوده که با احتساب قطر ۶.۴ اینچی، تراکم پیکسلی ۲۷۴ پیکسل بر هر اینچ را به دست ما می‌رساند. ۸۴.۳ درصد از فضای پنل جلویی «Samsung Galaxy A22» در اختیار نمایشگر ۹۸.۹ سانتی‌متر مربعی آن قرار گرفته.

Samsung Galaxy A22

سخت‌افزار و نرم‌افزار سامسونگ گلکسی آ ۲۲

«Samsung Galaxy A22» با رابط کاربری One UI Core 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. رابط کاربری‌های سامسونگ، جز ظاهر زیبا، تقریبا هیچ قابلیت خاصی ندارند و نمی‌شود آن‌ها را با رابط کاربری شرکتی مثل شیائومی مقایسه کرد. به هر حال، سامسونگ در این اواخر، کمی به سمت فضای کاربری محصولات اپل رفته.

قلب تپنده سامسونگ گلکسی آ ۲۲، تراشه Helio G80 است که محصول شرکت مدیاتک بوده و بر پایه لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید شده. این تراشه، با استفاده از فناوری هایپرانجین شرکت مدیاتک، تجربه گیمینگ کاربر خود را ارتقا می‌دهد و از این لحاظ، تراشه خوبی است؛ ولی شما باید درنظر داشته باشید که این تراشه، برای داده‌های بسیار سنگین، مناسب نیست.

تراشه هشت‌هسته‌ای Helio G80 متشکل از دو هسته Cortex-A75 با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و بر روی آن، پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 لحاظ شده. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2، گزینه خوبی برای داده‌های سه‌بعدی به‌نظر می‌رسد. «Samsung Galaxy A22» در سه نسخه به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت

  • رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

دوربین سامسونگ گلکسی آ ۲۲

دوربین اصلی چهارگانه آ ۲۲، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض را به عنوان سنسور اصلی خود دارد. این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض، دارای کیفیت نسبتا خوبی است و با احتساب سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق در زمینه عکس‌برداری پرتره هم کارآمد خواهد بود. سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو دوربین آ ۲۲ برخلاف تصورات، کیفیت مناسبی داشته و جزئیات خوبی را ثبت می‌کند. دوربین اصلی «Samsung Galaxy A22» از سنسورهای زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۲۳ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی نیز متشکل از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 است. آن‌طور که انتظار می‌رود، این دوربین، سوژه را زیادی جمع نمی‌کند و در زمینه عکس‌برداری سلفی هم می‌توان گفت که دوربین موفقی است. هر دو دوربین سلفی و اصلی «Samsung Galaxy A22» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

باتری سامسونگ گلکسی آ ۲۲

آ ۲۲، یک باتری لیتیم-پلیمری را به همراه خود می‌آورد. این باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توجه به سخت‌افزار و نوع نمایشگر، شارژدهی مناسبی خواهد داشت. «Samsung Galaxy A22» از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی آ ۲۲

آ ۲۲، گوشی‌ای با ظاهر جذاب و کیفیت ساخت بالا است. علاوه بر سخت‌افزار مناسب، این گوشی با باتری‌ای حجیم و نمایشگری خوب همراهی می‌شود. شما می‌توانید سامسونگ گلکسی آ ۲۲ را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400
طول و عرض
159.3x73.6 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Helio G80
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MC2
حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.4 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
274~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
مشخصات دوربین
48 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideدریچه دیافراگم f/1.8فوکوس اتوماتیک PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚123دریچه دیافراگم f/2.2سایز سنسور 1/4.0 اینچثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideدریچه دیافراگم f/2.2سایز سنسور 1/3.1 اینچثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 15 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(3)
رتبه‌بندی کلی
5
3 نظرات
از ارسال، شرایط گارانتی و ریجستری راحت راضی بودم، گوشی خیلی خوبیه به عنوان میان رده، و ارزش خرید رو داره.

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A22 4G دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A22 4G دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400

طراحی

طول و عرض
159.3x73.6 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Helio G80
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MC2

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.4 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
274~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideدریچه دیافراگم f/1.8فوکوس اتوماتیک PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚123دریچه دیافراگم f/2.2سایز سنسور 1/4.0 اینچثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideدریچه دیافراگم f/2.2سایز سنسور 1/3.1 اینچثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 15 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم