برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

Samsung Galaxy A72 Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Samsung Galaxy A72 Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 64 - 8 - 12 - 5  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم یون 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
اندروید 11
4G
64 - 8 - 12 - 5 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy A72

تمامی شرکت‌های حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند، همگی یک یا چند سری میان‌رده‌ای را معرفی کرده‌اند تا از این طریق، دامنه محصولات خود را گسترده‌تر کرده و هم‌چنین، محصولات مقرون به صرفه‌ای را معرفی کنند. تولیدات میان‌رده‌ای، معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند: میان‌رده‌های مناسب و میان‌رده‌های پایین‌رده که برای بسیاری از مصارف عادی، پاسخ‌گو نیستند.

شرکت سامسونگ، تولیدات کارآمد خود را در چند سری میان‌رده‌ای، تقسیم کرده. سری آ که مشهورترین سری میان‌رده‌ای سامسونگ است، معمولا محصولات مناسب و رده‌بالایی دارد؛ که از پس تمامی خواسته‌های کاربر خود برمی‌آیند. در این مقاله، یکی از اسمارتفون‌های سری آ سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

مقدمه‌ای بر تشریح سامسونگ گلکسی آ 72

در سری آ سامسونگ، مانند هر سری دیگری از هر شرکت دیگری، اسمارتفونی که عدد بیش‌تری دارد، از کیفیت ساخت بالاتری بهره می‌برد و عدد 72 هم که به «Samsung Galaxy A72» اطلاق می‌شود در محصولات سری آ سامسونگ، بالا است. این محصول، یعنی گلکسی آ 72، از کیفیت ساخت مناسبی بهره می‌برد و تفاوت‌های سخت‌افزاری‌ای با مدل نسل پنجمی خود دارد. این اسمارتفون، توسط یک طراحی نو همراهی می‌شود که زیبایی آن را باید از کاربران آ 72 بپرسیم.

در پشت این اسمارتفون، یک دوربین چهارگانه مشهود است. این دوربین چهارگانه، کیفیت بالایی دارد و کیفیت بالای عکس‌های این دوربین، به توانایی سخت‌افزاری آ 72، بی‌ربط نیست. سخت‌افزار آ 72، برای مصارف گیمینگ ساخته شده و به‌این ترتیب، برای تمامی مصارف دیگر نیز مناسب است و قطعا در راه پردازش داده‌های سنگین، خوب عمل خواهد کرد. البته، این سخت‌افزار، یک ایراد اساسی نیز دارد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 باتری‌ای که به این سخت‌افزار نیرو می‌دهد، در دسته باتری‌های حجیم قرار می‌گیرد. باتری‌های حجیم سامسونگ، معمولا نصیب محصولات سری ام این شرکت می‌شوند، اما خوشبختانه آ 72 نیز، سهمی از باتری‌های حجیم سامسونگ برده و بیش‌تر به مصارف گیم‌محور نزدیک شده. درنهایت، نمایشگری را داریم، که به‌جز کیفیت بالای خود، کیفیت طراحی را نیز ارتقا داده و طراحی این اسمارتفون را به مدل‌های پرچم‌دار نزدیک کرده.

Samsung Galaxy A72

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی آ 72

طراحی جدید و نو آ 72 کاملا سلیقه‌ای است، اما نسبت به طراحی‌های همیشگی بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده که سال‌های زیادی، استفاده شده‌اند، ارجحیت دارد. سامسونگ، این اواخر به سراغ طراحی مدنظر ما رفته و پیداکردن آن بر روی گوشی‌های هوشمند دیگر بازار، کار راحتی نیست و فقط بر روی تعداد کمی از محصولات سامسونگ اعمال شده و حقیقتا هم پیشرو است.

یکی از ارکان جالب توجه این طراحی میان‌رده‌ای که به پنل نمایشی آ 72 مربوط می‌شود، طراحی حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای است. طراحی حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای، اولین بار در اسمارتفون‌های پرچم‌دار استفاده شد و کم‌کم راه خود را به گوشی‌های میان‌رده باز کرد. این طراحی، طراحی پیشرو حسگرهای است و اگر این طراحی را در یک اسمارتفون ببینیم، درمورد کیفیت بالای نمایشگر آن گوشی‌ هوشمند هم مطمئن خواهیم شد.

یکی دیگر از مواردی که برای «Samsung Galaxy A72» یک امتیاز به حساب می‌آید، گواهینامه IP67 است، که از ضد گردوغبار بودن آ 72 خبر می‌دهد و سلامت آن را در عمق 1.5 متری آب و برای 30 دقیقه، ضمانت خواهد کرد. در پنل جلویی «Samsung Galaxy A72» نمایشگر را به‌انضمام دوربین سلفی و اسپیکر تماس می‌بینیم. در پنل پشتی، فقط دوربین اصلی چهارگانه به چشم می‌آید. فریم هم درکنار مقادیر ضروری، درگاه شارژ Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را بر روی خود جا داده.

در پنل جلویی آ 72 می‌توانیم، پیشرفت کم‌نظیر سامسونگ را در طراحی قاب جلویی ببینیم. در این‌جا، حواشی نمایشگر، کمی زیاد هستند؛ ولی توازن دارند و حواشی‌های متقارن زیاد را بهتر از حواشی کم نامتقارنی می‌دانیم، که در زیر نمایشگر، بسیار ضخیم می‌شوند. در بالای نمایشگر و دقیقا در وسط آن، دوربین سلفی آمده که طراحی حفره را به همراه خود دارد. این طراحی، در بازار گوشی‌های هوشمند، بهترین طراحی موجود به حساب می‌آید.

در پنل پشتی پلاستیکی، دوربین اصلی چهارگانه جذاب آمده. این دوربین، بدون هیچ قابی و بر روی یک مستطیل برآمده حضور دارد. این مستطیل می‌خواهد، نقش قاب را بازی کند و همین موضوع، طراحی را زیباتر کرده. سنسورها، به‌صورت لنزهای جدا از هم بر روی این مستطیل مرتفع هستند.

فریم سامسونگ گلکسی آ 72، چندان ضخیم نیست و این باعث تعجب ما می‌شود؛ چراکه در این‌جا، یک باتری حجیم را درکنار ترکیب سخت‌افزاری توانمندی می‌بینیم و همین‌ موضوع، ضخامت زیادی را می‌طلبد؛ اما وزن این اسمارتفون، حقیقتا کمی زیاد است. «Samsung Galaxy A72» با ابعاد 165 در 77.4 در 8.4 میلی‌متر، وزن 203 گرم و رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش کم‌رنگ و آبی عرضه می‌شود.

نمایشگر سامسونگ گلکسی آ 72

برای استفاده یک اسمارتفون از حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای، نوع خاصی از پنل‌های نمایشی نیاز است. پنل نمایشی Super AMOLED یکی از پنل‌های نمایشی است، که می‌تواند یک گوشی‌ هوشمند را با حسگر اثر انگشت همراه کند و در آ 72 نیز به‌کار رفته. این پنل، یکی از بهترین‌های بازار به‌حساب می‌آید و سررشته تولید آن به پنل نمایشی مشهور اولد برمی‌گردد.

یکی دیگر از نقاط قوت نمایشگر آ 72، نرخ نوسازی 90 هرتز آن است. این نرخ نوسازی، که نرخ بازار که 60 هرتز تعیین شده، پیشی گرفته و برای کاربران صنعت گیم، اهمیت زیادی دارد. در کنار این نرخ، نهایت نرخ روشنایی 800 نیت برای نمایشگر آ 72 ذکر می‌‌شود که در محیط‌هایی با نور خورشید، کارآمد است و در این‌ محیط‌ها، کاربر به مشکلی برنمی‌خورد.

نقاط قوت نمایشگر آ 72، همین‌ها نیستند و بلافاصله بعد از مقادیر ذکر شده، با رزولوشن بسیار بالای 1080 در 2400 پیکسل مواجه می‌شویم، که برای نمایشگر 6.7 اینچی آ 72، تراکم پیکسلی 394 پیکسل بر هر اینچ را عرضه خواهد کرد. این نمایشگر 107.8 سانتی‌متر مربعی، 84.4 درصد از پنل جلویی «» را تحت تصرف خود دارد.

Samsung Galaxy A72

سخت‌افزار و نرم‌افزار سامسونگ گلکسی آ 72

سامسونگ گلکسی آ 72، با رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 خواهد آمد. این رابط کاربری، در اصل، همان رابط کاربری وان یوآی 3 است که ایرادات و باگ‌های آن رفع شده‌اند. در این رابط کاربری، گرایش سامسونگ به مدل‌های اپل را به‌وضوح مشاهده می‌کنیم؛ البته بسیاری از رابط کاربری‌های جدید، مثل نسخه‌های شیائومی، به سمت مدل‌های اپل حرکت‌ کرده‌اند.

سخت‌افزار «Samsung Galaxy A72» در کنار رابط کاربری آن می‌تواند بسیار جذاب باشد. این سخت‌افزار گیمینگ، از در پردازش داده‌های سنگین خوب عمل می‌کند و لگ یا کندی‌ای، از سمت آن دیده نشده. چیپست 8 نانومتری آ 72، توسط شرکت کوالکام ساخته‌شده و با نام Snapdragon 720G شناخته می‌شود. در انتهای نام این چیپست، حرف G آمده که این چیپست را به عنوان یک پردازنده گیمینگ معرفی می‌کند.

چیپست فوق با این‌که، بسیار توانا است، اما از هسته‌هایی تشکیل شده، که توان نسبتا کمی‌ دارند. چیپست هشت‌هسته‌ای مذکور، متشکل از دو هسته Kryo 465 Gold با بیشینه فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. تراشه گرافیکی این ترکیب سخت‌افزاری هم توانایی‌های بارزی دارد. تراشه گرافیکی این اسمارتفون که بر روی چیپست قرار گرفته، موسوم به Adreno 618 است و از سه ترکیب سخت‌افزاری زیر، استفاده خواهد کرد:

  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

  • 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی

دوربین سامسونگ گلکسی آ 72

دوربین اصلی چهارگانه آ 72، ترکیب مناسبی دارد و برای عکس‌برداری چهره نیز می‌توان از آن استفاده کرد؛ اما بهتر می‌بود که سنسور ماکرو این دوربین، جای خود را به سنسور تشخیص عمق می‌داد تا این‌گونه، دوربین اصلی آ 72، در عکس‌برداری چهره بهتر عمل می‌کرد. حضور یک لنر تله‌فوتو هم برای عکس‌برداری از سوژه‌های نسبتا دور، مناسب است و کیفیت عکس‌های این لنز را هم خوب می‌دانیم. دوربین اصلی «Samsung Galaxy A72» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • لنز 64 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر

  • لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید 123 درجه

  • لنز 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم سه برابر و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

سنسور ماکرو آ 72، برای عکس‌برداری از سوژه‌هایی که خیلی نزدیک هستند، کارایی دارد و کیفیت آن‌هم خوب است. دوربین سلفی از یک لنز 32 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم  f/2.2 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر استفاده می‌کند، که به‌لطف توانایی‌های پردازنده، مانند دوربین اصلی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری خواهد کرد.

Samsung Galaxy A72

باتری سامسونگ گلکسی آ 72

باتری لیتیم-پلیمری «Samsung Galaxy A72» قبل از این بخش، موضوع بحث ما بوده و شما از قبل، درمورد توانایی‌های این باتری، خبر داشته‌اید. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آ 72، بی‌شک برای کاربران صنعت گیم، مفید واقع خواهد شد و برای استفاده‌های ساده‌تر، طول عمر بیش‌تری خواهد داشت و سریعا، توان خود را با فناوری شارژ سریع 25 واتی، پس می‌گیرد.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی آ 72

آ 72 برای مصارف کاربران صنعت بازی مناسب است و این‌گونه، برای تمامی کاربران نیز مناسب خواهد بود؛ چراکه کاربران این صنعت، به سخت‌افزارهای قوی‌ای نیاز دارند، که سرآمد تمامی سخت‌افزارهای هستند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
165x77.4 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
203 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 465 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
394~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
مشخصات دوربین
64 - 8 - 12 - 5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.7 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephotoدریچه دیافراگم f/2.4ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAFزوم اپتیکال 3xلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide˚123دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین چهارم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/2.8 اینچدریچه دیافراگم f/2.2فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR4K@30fps, 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 25 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(4)
رتبه‌بندی کلی
5
4 نظرات
روی اندروید 11 هنگ میکرد ولی اندروید رو ارتقا دادم درست شد.

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
165x77.4 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
203 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 465 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
394~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.7 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephotoدریچه دیافراگم f/2.4ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAFزوم اپتیکال 3xلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide˚123دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین چهارم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/2.8 اینچدریچه دیافراگم f/2.2فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR4K@30fps, 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 25 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم