برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M02 دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت

Samsung Galaxy M02 Dual Sim 32GB RAM 2GB Mobile Phone

Samsung Galaxy M02 Dual Sim 32GB RAM 2GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 32 گیگابایت
  • مقدار رم : 2 گیگابایت
  • دوربین دو گانه : 13 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
2 گیگابایت
32 گیگابایت
اندروید 10
4G
13 - 2 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy M02

شرکت کرهای سامسونگ که یکی از غولهای تکنولوژی به حساب میآید، وسواس زیادی را برای بازار هند از خود نشان میدهد. این بازار به دلیل جمعیت زیادی که دارد، نهتنها برای سامسونگ بلکه برای تمام شرکتهای فعال در حوزه گوشیهای هوشمند، اهمیت دارد. سامسونگ برای این بازار، سری M، سری A و خط تولید F را درنظر گرفته تا با این تولیدات، این بازار را تحت شعاع خود قرار دهد.

سریای که نقش اصلی این مبحث را برعهده دارد، سری پرآوازه M است، که با باتریهای حجیم خود به شهرت رسیده. تولیدات این سری، نسبت به تولیدات سری A ارجحیت دارند؛ اما از لحاظ کیفی، در سطحی، پایینتر از سری F قرار میگیرند. محصولات سری M به اضافه باتریهای حجیم، عمدتا توسط یک سختافزار خوب، همراهی میشوند؛ اما مثل اینکه سختافزار مناسب، چیزی نیست که از همراهی « Samsung Galaxy M02» بهرهمند باشد.

مقدمه ای بر تشریح سامسونگ گلکسی ام 2

مانند هر سری دیگری از هر برند دیگری، عدد کوچکتر، سهم کمتری از توجه شرکت را به ارث می‌برد و « Samsung Galaxy M02» خارج از این قائده، رفتار نمیکند. این اسمارتفون، به دلیل عدد کوچکی که دارد، احتمالا از لحاظ سختافزاری، ضعیفتر خواهد بود. « Samsung Galaxy M02» نسبت به « Samsung Galaxy M02s» که همنام ناهمتای آن است، از لحاظ سختافزاری، ضعیفتر عمل خواهد کرد؛ البته، بین « Samsung Galaxy M02s » و « Samsung Galaxy M02» تفاوتهای زیادی حس میشود، حتی طراحیهای این دو اسمارتفون، به یکدیگر ربطی ندارند.

در « Samsung Galaxy M02» شاهد یک طراحی قدیمی هستیم و این در حالی است، که « Samsung Galaxy M02s » یک طراحی مدرن میانردهای را حمل میکند. البته این توفیر ظاهری را فقط در پنل پشتی این اسمارتفونها خواهیم دید و در پنل جلویی این دو اسمارتفون، تفاوت قابل بحثی دیده نمیشود؛ البته تفاوت غیر قابل بحثی هم در این پنل حضور ندارد. طراحی هر دو این اسمارتفونها، یک نقص یا فقدان اساسی دارد، که بعدا به آن خواهیم پرداخت.

سختافزار « Samsung Galaxy M02s » به مراتب، بهتر از « Samsung Galaxy M02» است و این کمی کاربر این اسمارتفون را ناراحت خواهد کرد. لیتوگرافی چیپست « Samsung Galaxy M02» چشم ما را نخواهد گرفت و قطعا آن را سرزنش خواهیم کرد. اما دوربین « Samsung Galaxy M02» نسبت به « Samsung Galaxy M02s » پیشرفتهای حداقلی داشته که این موضوع، دل ما را به این اسمارتفون، گرم خواهد کرد.

Samsung Galaxy M02

سامسونگ گلکسی ام 2: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Samsung Galaxy M02» نسبت به « Samsung Galaxy M02s» کمی قدیمی به نظر میآید و دلیل آن هم، دوگانه بودن دوربین اصلی « Samsung Galaxy M02» است؛ در حالی که « Samsung Galaxy M02s » از یک دوربین سهگانه بهره میبرد. طراحی این اسمارتفون را نمیشود، بد دانست و نباید آن را نکوهش کرد؛ چراکه آن را در بسیاری از محصولات سامسونگ و یا دیگر شرکتها میبینیم. 

البته « Samsung Galaxy M02» مانند « Samsung Galaxy M02s » حاوی یک فقدان اساسی است. مهمترین مشکل این اسمارتفون، غیبت حسگر اثر انگشتیست، که تمام کاربران گوشیهای هوشمند، به آن عادت کردهاند و با استفاده از این حسگر به امنیت اسمارتفون خود را تامین میکنند و با نبود آن، باید به سمت یک گزینه دیگر، مانند پترنها یا پسوردها بروند.

پنل جلویی شیشهای با نمایشگر، دوربین سلفی و اسپیکر تماس درگیر است. پنل پشتی پلاستیکی نیز به انحصار دوربین اصلی دوگانه « Samsung Galaxy M02» درآمده. فریم پلاستیکی، میزبانی کنترلرهای صدا، دکمه پاور، اسلات سیمکارت، جک 3.5 میلیمتری هدفون و درگاه شارژ microUSB را قبول کرده.

پنل جلویی « Samsung Galaxy M02» توفیر زیادی با مدل « Samsung Galaxy M02s » ندارد و هر دو این پنلها، حاوی نقصهای طراحی یکسانی هستند. حواشی اطراف نمایشگر این اسمارتفون را نمیتوان، متقارن و یا درست دانست؛ چراکه در قسمت پایینی نمایشگر، این حواشی، ضخامت بیشتر دارند و توازن طراحی را به هم زدهاند؛ که البته در میانردهها، یک امر طبیعی به حساب میآید.

پنل پشتی « Samsung Galaxy M02» که شامل دوربین دوگانه است، به دلیل همین فاکتور، یک طراحی تقریبا قدیمی را همراه خود دارد. بر روی این پنل، خطوط مورب عمیقی را میبینیم، که ظاهر این پنل را شکل دادهاند. بر روی برخی قسمتها، چند نقطه سفید، قابل مشاهده هستند، که این طراحی را زیباتر کردهاند.

« Samsung Galaxy M02» با ابعاد 164 در 75.9 در 9.1 میلیمتر، وزن 206 گرم و رنگهای مشکی، خاکستری، سفید و قرمز عرضه میشود. البته نقاط سفید یاد شده، فقط در رنگهای خاکستری و قرمز، حضور دارند و در دو رنگ مشکی و آبی، یک طراحی ساده با خطوط مورب داریم.

Samsung Galaxy M02

سامسونگ گلکسی ام 2: نمایشگر

مانند بسیاری از اسمارتفونهای سری A « Samsung Galaxy M02» هم از بیتوجهی سامسونگ نسبت به نمایشگرهای میان‌رده‌ها رنج میبرد. پنل نمایشی PLS IPS میشود، خوب و یا حداقل، قابل قبول دانست؛ اما این پنل نمایشی، نقصهای کمی ندارد. نمایشگر « Samsung Galaxy M02» با قطر نسبتا بزرگ 6.5 اینچی، معرفی شده که میتواند کار دوستداران فیلم و سریال را راه بیاندازد.

رزولوشن این نمایشگر را فقط میشود، استاندارد دانست و نه بیشتر. رزولوشن 720 در 1600 پیکسل که در « Samsung Galaxy M02s » هم حضور داشت، چنگی به دل نمیزند و ممکن است، اسباب ناراحتی کاربران را فراهم بیاورد. در کنار این رزولوشن، مقدار تراکم پیکسلی 270 پیکسل بر هر اینچ برای نمایشگر « Samsung Galaxy M02» ذکر می‌شود که متعاقبا، مقدار خوبی نیست. این نمایشگر، نزدیک به 82 درصد از پنل جلویی را صرف کرده.

سامسونگ گلکسی ام 2: سختافزار و نرمافزار

« Samsung Galaxy M02» با رابط کاربری One UI 2.0 بر پایه اندروید 10 عرضه میشود. با اینکه این اسمارتفون در سال 2021 عرضه شده، استفاده از رابط کاربری فوق و اندروید 10 کمی ناراحت کننده است و دلیل آن را میتوان، سختافزار نهچندان چشمگیر این اسمارتفون معرفی کرد. رابط کاربری One UI 2.0 زیبا است و کاربر آن، هیچ مشقت خاصی در استفاده از آن، نخواهد داشت.

سختافزار « Samsung Galaxy M02» نسبت به مدل « Samsung Galaxy M02s » بسیار ضعیفتر است و این ضعف، یک مشکل اساسی در بازار این اسمارتفون به حساب میآید. چیپست 28 نانومتری Mediatek MT6739W برای بازیهای سنگین مناسبت ندارد. این چیپست چهارهستهای از چهار هسته Cortex-A53 با توان کم 1.5 گیگاهرتز تشکیل شده.

چیپست فوق با یک پردازنده گرافیکی نهچندان مناسب، موسوم به PowerVR GE8100 همراهی میشود؛ که کاراییای بیش از توانایی خود پردازنده نخواهد داشت. « Samsung Galaxy M02» فقط با حافظه داخلی 32 گیگابایت و مقدار رمهای 2 و 3 گیگابایت عرضه میشود.

سامسونگ گلکسی ام 2: دوربین

دو سنسور دوربین اصلی « Samsung Galaxy M02» درون یک قاب بیضی شکل و در گوشیه بالایی پنل پشتی حضور دارند. دوربین اصلی « Samsung Galaxy M02» نسبت به « Samsung Galaxy M02s » یک سنسور کمتر دارد؛ اما این موضوع، چندان مقوله مهمی نیست، چراکه سنسور تشخیص عمق «» که برتری آن، نسبت به « Samsung Galaxy M02» خوانده میشود؛ ناکارآمد است. در بسیاری از میانردههای دیگر نیز، چند سنسور ناکارآمد به ترکیب دوربین اصلی اضافه میشوند، تا شکل بازاری به خود بگیرند.

 تفاوت « Samsung Galaxy M02» و « Samsung Galaxy M02s » شبیه نقل قولی از جورج اورول است، که میگوید: همه حیوانات با هم برابرند؛ حقیقتا هم این جمله، نقل قول است؛ چراکه قبل از استفاده اورول از آن در کتاب مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) یک ضربالمثل انگلیسی بوده.

درمورد دوربین اصلی صحبت میکردیم؛ دوربین اصلی « Samsung Galaxy M02» یک سنسور عریض 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 در کنار یک سنسور ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 دارد. بهبود گشودگی دریچه دیافراگم، سبب میشود تا عکسهای « Samsung Galaxy M02» در محیطهای کمنور، نسبت به عکس‌های « Samsung Galaxy M02s » ارجحیت داشته باشند. این دوربین با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم برداری میکند. اما درمورد فیلمبرداری دوربین سلفی این اسمارتفون که از یک لنز 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده، حرف خاصی نزدهاند.

Samsung Galaxy M02

سامسونگ گلکسی ام 2: باتری

از آنجایی که « Samsung Galaxy M02» از سری M آمده، قطعا با یک باتری حجیم همراهی میشود. باتری لیتیم-پلیمری این اسمارتفون واقعا حجیم است و کاربران صنعت گیم میتوانند، روی پشتیبانی این باتری 5000 ملیآمپر ساعتی، حساب کنند. « Samsung Galaxy M02» مانند « Samsung Galaxy M02s » از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمیکند.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی ام 2

باتوجه به سختافزار نستبا توانمند این اسمارتفون و چیپست گیمینگ آن، « Samsung Galaxy M02» را برای پردازش بازیهای نیمه سنگین مناسب میدانیم. این اسمارتفون برای گیمرهای بسیار حرفهای شایسته نیست؛ اما برای پردازشهای نسبتا سنگین و خواستههای یومیه، درخور توجه ویژهای از طرف متقاضیان است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399
طول و عرض
164x75.9 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
206 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek MT6739
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8100
حافظه داخلی
32 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
PLS IPS
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
دوگانه
مشخصات دوربین
13 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideدریچه دیافراگم f/1.9لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
منوی فارسی
دارد
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظرات
گوشی خوبه بد نیست با این قیمت

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M02 دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M02 دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399

طراحی

طول و عرض
164x75.9 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
206 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek MT6739
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8100

حافظه

حافظه داخلی
32 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
PLS IPS
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideدریچه دیافراگم f/1.9لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
پشتیبانی از زبان فارسی
منوی فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم