برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل GT Master Explorer 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

Realme GT Master Explorer 5G Dual Sim 256GB RAM 12GB Mobile Phone

Realme GT Master Explorer 5G Dual Sim 256GB RAM 12GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 12 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 50 - 16  - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
12 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 11
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme GT Master Explorer

قاتل پرچم‌داران، لقبی است که برای اولین بار بر روی یکی از گوشی های هوشمند شرکت وان‌پلاس اعمال شد و بعدا هم به عنوان لقب گوشی هایی مثل، موتورولا جی ۱۰۰ و پوکو اف ۳ نیز به کار رفت. این لقب در اصل به یک گوشی میان‌رده‌ای اطلاق می‌شود که از لحاظ کارایی سخت‌افزاری می‌تواند تا حد یک گوشی پرچم‌دار نیز بالا برود. با این‌که تا به حال، هیچ سایت معتبری، لقب قاتل پرچم‌داران را برای جی تی مستر اکسپلورر ادیشن، مناسب ندانسته، اما شاید بشود به این گوشی هم لقب قاتل پرچم‌داران را داد.

جی تی مستر اکسپلورر از شرکت ریلمی آمده؛ شرکتی که قبلا در زیر نظر شرکت پرآوازه اوپو فعالیت می‌کرده، اوپو در حال حاضر، پرفروش‌ترین شرکت بازار داخلی گوشی های هوشمند چین است و در بازار جهانی هم حجم ۱۰ درصدی دارد. جی تی مستر اکسپلورر، گوشی‌ای با طراحی خاص و سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند است که در ادامه به بررسی دقیق آن می‌پردازیم.

مقدمه‌

یکی از مواردی که جی تی مستر معمولی را بسیار جذاب جلوه می‌داد، طراحی سه‌بعدی آن در رنگ مشکی بود؛ حالا جی تی مستر اکسپلورر نیز این طراحی را در دو رنگ صورتی و مشکی خود دارد. اگر کمی پیگیر اسمارتفون‌های شرکت ریلمی باشید، متوجه می‌‌شوید که این شرکت، علاقه‌ای به طراحی‌های قدیمی نشان نمی‌دهد و کلا در زمینه طراحی اسمارتفون‌ها خود، خیلی جسور است.

ریلمی جی تی مستر اکسپلورر، تراشه‌ای از شرکت کوالکام دارد که به عنوان تراشه‌ای با بیش‌تری اورکلاک موجود شناخته می‌شود. تراشه مورد بحث که از سری پرچم‌دار ۸۰۰ شرکت کوالکام آمده، یک تراشه ۷ نانومتری کم‌مصرف است که در زمره تراشه‌های قدرتمند قرار می‌گیرد و از لحاظ گرافیکی هم کارایی بالایی دارد؛ در کل، سخت‌افزار جی تی مستر اکسپلورر، مورد جذابی است.

ریلمی برای نمایشگر جی تی مستر اکسپلورر کم نگذاشته؛ نرخ نوسازی بسیار بالای ۱۲۰ هرتزی، نهایت نرخ روشنایی فوق‌العاده ۱۱۰۰ نیتی، وضوح چشم‌گیر FHD، پنل نمایشی سوپرآمولد و محافظت گوریلا گلس، مواردی هستند که نمایشگر اکسپلورر به کاربر خود ارائه می‌دهد؛ این نمایشگر در زمینه طراحی این گوشی هم دخل و تصرف داشته. نمایشگر جی تی مستر اکسپلورر، گزینه عالی‌ای برای دوست‌دارای فیلم و بازی‌های موبایلی به شمار می‌رود.

درمورد باتری جی تی مستر اکسپلورر، مشخصات عادی‌ای را می‌بینیم: یک باتری لیتیم-پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، که البته شارژر سریع ۶۵ واتی نیز دارد. دوربین اصلی، سه سنسور را شامل می‌شود و دوربین سلفی هم متشکل از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است. در زمینه قیمت هم، جی تی مستر اکسپلورر، خوب ظاهر می‌شود؛ زیرا قیمت ۵۰۰ دلاری دارد و اکثر هم‌قیمت‌های خود را مغلوب می‌کند.

Realme GT Explorer Master

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی جی تی مستر اکسپلورر

ریلمی جی تی مستر اکسپلورر، در کل، دو طراحی دارد، طراحی معمولی در رنگ سفید و آبی و طراحی سه‌بعدی در رنگ مشکی و صورتی. از خود طراحی که بگذریم، به بحث شباهت طراحی این گوشی با طراحی برخی از محصولات والد پیشین ریلمی، یعنی اوپو می‌رسیم: ریلمی جی تی مستر اکسپلورر، مانند بسیاری از محصولات دیگر ریلمی به گوشی هایی مانند اوپو رنو ۶ از شرکت اوپو، شباهت دارد. پنل نمایشی سوپرآمولد این گوشی، سبب استفاده از یک حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای برای آن شده.

در پنل جلویی جی تی مستر اکسپلورر، طراحی خوبی به‌چشم می‌خورد؛ نمایشگر در این‌جا، اندکی به سمت راست و چپ خم شده و این خمیدگی، حواشی این نواحی را از دید خارج کرده، ولی هم‌چنان، حواشی بالا و پایین نمایشگر جی تی مستر اکسپلورر، مشهود هستند. در گوشه بالایی نمایشگر جی تی مستر اکسپلورر، دوربین سلفی را می‌بینیم که با طراحی حفره و اندازه نسبتا کوچکی، معرفی شده.

پنل پشتی جی تی مستر اکسپلورر، همان‌طور که اشاره کردیم، دو طراحی را حمل می‌کند. طراحی سه‌بعدی این پنل که در رنگ‌های مشکی و صورتی مشهود است، از جنس چرم گیاهی خواهد بود و بافت خیلی جالبی هم دارد. در گوشه بالایی پنل پشتی، قاب دوربین اصلی لحاظ شده که هم‌رنگ خود پنل پشتی خواهد بود؛ این قاب که به قاب دوربین محصولات خانواده رنو ۶ اوپو شبیه است، سه سنسور دوربین اصلی را در سمت چپ خود دارد.

متاسفانه، فریم این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون میزبانی نمی‌کند و درگاه کارت حافظه خارجی هم ندارد. «Realme GT Master Explorer» با ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۲.۵ میلی‌متر، ضخامت ۸.۸ میلی‌متر برای رنگ‌های مشکی و صورتی، ضخامت ۸ میلی‌متر برای رنگ‌های سفید و آبی، وزن ۱۸۳.۵ گرم برای رنگ‌های مشکی و صورتی و وزن ۱۸۵ گرم برای رنگ‌های سفید و آبی عرضه می‌شود.

Realme GT Explorer Master

نمایشگر ریلمی جی تی مستر اکسپلورر

جی تی مستر اکسپلورر، یک پنل نمایشی سوپرآمولد را بر روی قاب جلویی خود جا داده. پنل‌های نمایشی سوپرآمولد، کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند و جزو کم‌مصرف‌ترین نمایشگرهایی هستند که می‌شود در میان گوشی های هوشمند پیدا کرد. نمایشگر مستر اکسپلورر با پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و وضوح FHD معرفی شده که آن را به‌ گزینه‌ای مناسب برای تماشای فیلم و بازی‌های موبایلی تبدیل می‌کنند. این نمایشگر شامل یک گوریلا گلس نسخه ۵ می‌شود که به عنوان محافظ به کار رفته.

نمایشگر، با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی همراه شده که یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوست‌داران بازی‌ها است. این نمایشگر، نهایت نرخ روشنایی ۱۱۰۰ نیتی را نیز به همراه خود می‌آورد که به سبب آن، استفاده از این گوشی در زیر نور مستقیم خورشید، بسیار راحت خواهد بود. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ، از دیگر مولفه‌های جذاب این نمایشگر ۶.۵۵ اینچی هستند. ۸۹.۳ درصد از پنل جلویی «Realme GT Master Explorer» در اختیار نمایشگر ۱۰۳.۶ سانتی‌متر مربعی آن قرار گرفته که مقدار جالب توجهی به‌شمار می‌رود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی جی تی مستر اکسپلورر

«Realme GT Master Explorer» با رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. از آن‌جایی که یک پنل نمایشی سوپرآمولد برای این گوشی درنظر گرفته شده، ما می‌توانیم، دل خود را به حالت همیشه روشن خوش کنیم که شرکت ریلمی، آن را در رابط کاربری اندروید ۱۱ خود، حسابی ارج نهاده و تا حدودی، طراحی آن را به کاربر مستر اکسپلورر سپرده.

در زمینه سخت‌افزار، مستر اکسپلورر، کم نمی‌گذارد. این گوشی به تراشه ۷ نانومتری Snapdragon 870 5G مجهز شده که بیش‌ترین اورکلاک را در میان تراشه‌های گوشی های هوشمند دارد. تراشه مورد بحث که در زمره پردازنده‌های فوق توانا قرار می‌گیرد، می‌تواند برای بازی‌های موبایلی، مورد استفاده باشد. Snapdragon 870 5G یک مودم فایو جی را نیز به همراه خود می‌آورد.

تراشه هشت‌هسته‌ای Snapdragon 870 5G، یک هسته جذاب Kryo 585 با اورکلاک چشم‌گیر ۳.۲ گیگاهرتز دارد که در کنار سه هسته Kryo 585 با نهایت فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 585 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌آید. تراشه اکسپلورر با پردازنده گرافیکی پرتوان Adreno 650 همراهی می‌شود. «Realme GT Master Explorer» در یک نسخه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و نسخه دیگری با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت در دسترس است؛ متاسفانه، اکسپلورر از کارت حافظه خارجی، پشتیبانی نمی‌کند.

Realme GT Explorer Master

دوربین ریلمی جی تی مستر اکسپلورر

حسگر ۵۰ مگاپیکسلی عریض IMX766 از شرکت سونی به عنوان سنسور اصلی دوربین سه‌گانه اکسپلورر انتخاب شده. این سنسور IMX766 عریض، کیفیت بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید آن را برای انواع عکس‌برداری درنظر داشته باشید. عضو دیگر دوربین اصلی اکسپلورر، سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو است که می‌تواند برای عکس‌برداری از سوژه‌های نزدیک، بسیار مفید واقع شود و جزئیات زیادی را هم ثبت می‌کند. دوربین اصلی «Realme GT Master Explorer» از سه سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۵۰ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری و لرزشگیر

  • سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۴ میلی‌متر و گستره دید ۱۲۳ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم  f/2.4

دوربین اصلی که با یک فلش ال‌ای‌دی دوگانه همراهی می‌شود، توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد، ولی دوربین سلفی، فقط با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی اکسپلورر، متشکل از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است که علاوه بر حالت HDR از عکس‌برداری پانوراما نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری ریلمی جی تی مستر اکسپلورر

اکسپلورر، باتری‌ای از نوع لیتیم-پلیمری دارد که حجم ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن با توجه به نوع نمایشگر و لیتوگرافی ۷ نانومتری پردازنده، احتمالا برای مدت زمان نسبتا خوبی، شارژدهی خواهد داشت. «Realme GT Master Explorer» از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید ریلمی جی تی مستر اکسپلورر

جی تی مستر اکسپلورر، گوشی‌ای با مشخصات جذاب و قیمت جذاب‌تر است که توسط تراشه‌ای با بیش‌ترین اورکلاک موجود همراهی می‌شود و نمایشگری ۱۲۰ هرتزی از نوع سوپرآمولد به همراه دوربینی بسیار باکیفیت دارد که شما می‌توانید آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
JULY 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400
طول و عرض
159.9x72.5 میلی متر
ضخامت
8.0/8.8 میلی متر
وزن
183.5/185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS
مقدار RAM
12 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
1100 nits
تراکم پیکسلی
402~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 26, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 8, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - سایز سنسور 1/1.56 اینچ - فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فوکوس همه جانبه اتوماتیک PDAF - لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - سایز سنسور 1/3.09 اینچ - فاصله کانونی لنز 14 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.5 - سایز سنسور 1/2.74 اینچ - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل GT Master Explorer 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل GT Master Explorer 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
JULY 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400

طراحی

طول و عرض
159.9x72.5 میلی متر
ضخامت
8.0/8.8 میلی متر
وزن
183.5/185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS
مقدار RAM
12 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
1100 nits
تراکم پیکسلی
402~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 26, 34, 38, 39, 40, 41<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 8, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - سایز سنسور 1/1.56 اینچ - فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فوکوس همه جانبه اتوماتیک PDAF - لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - سایز سنسور 1/3.09 اینچ - فاصله کانونی لنز 14 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.5 - سایز سنسور 1/2.74 اینچ - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم