برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل GT Master 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

Realme GT Master 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Realme GT Master 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 64 - 8  - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4300 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 11
5G
4300 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme GT Master

بازار گوشی های هوشمند، روند نام‌گذاری کاملا عیانی دارد که درک آن، خیلی ساده است. شما برای مثال، گوشی‌ای با نام ایکس دارد، نسخه توان‌مندتر آن گوشی با نام ایکس پرو، ایکس پرو مکس و ... می‌آیند و نسخه‌های سبک‌تر نیز نام‌هایی نظیر ایکس لایت و ایکس آی دارند، که خوب طبیعی است؛ اما شرکت ریلمی در اقدامی جدید، گوشی‌ای با نام جی تی مستر معرفی کرده. این گوشی، متعاقبا به خانواده جی تی تعلق دارد، اما این‌که نسبت به ریلمی جی تی، نسخه بهتری است، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، چون نسخه توان‌مندتری نسبت به ریلمی جی تی فایو جی نیست، با این‌حساب، کلمه مستر به معنی چیره‌دست است.

به هر حال، ریلمی جی تی مستر گوشی توانمندی به شمار می‌رود که در ادامه می‌خواهیم آن را بررسی کنیم، ولی قبل از بررسی جی تی بهتر است نگاهی به خود شرکت ریلمی بی‌اندازیم. شرکت ریلمی در سال ۲۰۱۸ به عنوان زیرمجموعه شرکت اوپو معرفی شد که در حال حاضر، پرفروش‌ترین شرکت بازار چین است. ریلمی که حالا، یک شرکت مستقل شده، سریع‌ترین رشد در بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده و در پرونده آن، فقط یک پرچم‌دار به اسم جی تی فایو جی دیده می‌شود و دیگر گوشی های این شرکت، مثل همین جی تی مستر، میان‌رده هستند.

مقدمه‌

شرکت ریلمی در زمینه طراحی رنگ خاکستری جی تی مستر، کمی عجیب عمل کرده؛ درمورد طراحی در بخش مربوط به آن بیش‌تر صحبت می‌کنیم، اما در این‌جا، کافی است که نقدی خیلی سریع بر عملکرد تکراری شرکت ریلمی در زمینه طراحی محصولات آن داشته باشیم که درمورد جی تی مستر نیز به وضوح دیده می‌شود.

این گوشی با تراشه‌ای گیمینگ از شرکت مشهور کوالکام آمده و قیمت ۴۴۰ دلاری دارد. این تراشه با یک مودم فایو جی همراهی می‌شود که مشخصا برای بهره‌وری کاربر جی تی مستر از این فناوری لحاظ شده. تراشه، توانایی پردازشی بسیار بالایی دارد و از سری ۷۰۰ شرکت کوالکام آمده که سری پرطرف‌داری است.

شرکت ریلمی، کلا در زمینه نمایشگر، بسیار خوب ظاهر می‌شود. برای جی تی مستر، یک پنل نمایشی باکیفیت سوپرآمولد درنظر گرفته شده که وضوح FHD دارد و نرخ نوسازی چشم‌گیر ۱۲۰ هرتزی نیز به دنبال آن می‌آید. نمایشگر، نهایت نرخ روشنایی فوق‌العاده ۱۰۰۰ نیتی را نیز به همراه خود آورده که مشخصا برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید، مقدار خوبی است.

باتری، برخلاف اکثر محصولات ریلمی که باتری‌های حجیم دارند، ظرفیت بالایی نداشته و باتری‌ای معمولی به شمار می‌رود؛ شارژر سریع ۶۵ واتی، باتری لیتیم-پلیمری جی تی مستر را همراهی می‌کند. دوربین اصلی جی تی مستر، سه سنسور را دربرگرفته و دوربین سلفی آن هم، متشکل از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است.

Realme GT Master

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی جی تی مستر

طراحی جی تی مستر به خانواده جی تی، ربط چندانی ندارد و شرکت ریلمی برای رنگ‌های آبی و سفید این گوشی، برخلاف دیگر محصولاتی که با نام جی تی معرفی شدند، طراحی ساده‌ای را درنظر گرفته. هنوز مشخصات زیادی از این گوشی در دست نیست، اما می‌شود حدس زد که پنل پشتی جی تی مستر در دو جنس عرضه می‌شود. حسگر اثر انگشت این گوشی از نوع زیرصفحه‌ای اپتیکال است.

پنل جلویی جی تی مستر، طراحی بسیار دلنشینی دارد و در زمینه حواشی نیز بسیار متقارن است. این پنل، حواشی‌ای اندک در اطراف نمایشگر خود دارد که در حین بازی‌های موبایلی می‌توانند سبب تاچ‌های ناخواسته شوند، ولی احتمالا رابط کاربری، برای این مشکل، آماده شده. در بالای نمایشگر هم دوربین سلفی با طراحی حفره آمده.

پنل پشتی در رنگ آبی و سفید، براق و جاذب اثر انگشت به‌نظر می‌رسد، ولی در رنگ نقره‌ای، مات است و شامل برآمدگی‌های می‌شود که ما را به یاد گوشی های سرسخت کت می‌اندازند. در گوشه بالایی پنل پشتی جی تی مستر، دوربین اصلی سه‌گانه دیده می‌شود که قاب مستطیلی شکل آن، بسیار شبیه به محصولات اوپو است.

فریم در دو ابعاد ۸ و ۸.۷ میلی‌متر در دست است، که این تفاوت هفت دهم میلی‌متری، به همان رنگ‌های مربوط می‌شود. فریم، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نیز به همراه خود می‌آورد که در این اواخر، شاهد کم‌رنگ‌تر شدن آن در بازار گوشی های هوشمند هستیم. «Realme GT Master» با ابعاد ۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ میلی‌متر، ضخامت‌های ۸ یا ۸.۷ میلی‌متر، وزن‌های ۱۷۴ یا ۱۷۸ گرم و رنگ‌های آبی، سفید و خاکستری عرضه می‌شود.

Realme GT Master

نمایشگر ریلمی جی تی مستر

پنل نمایشی سوپرآمولد بر روی این گوشی حاضر است. این پنل نمایشی با خاموش کردن پیکسل‌های مشکی رنگ، مصرف انرژی خود را کاهش می‌دهد که موضوع جالبی است. پنل‌های نمایشی سوپرآمولد، علاوه بر این مورد، کیفیت نمایشی بسیار بالایی دارند. نمایشگر جی تی مستر، وضوح FHD را با خود آورده که می‌توان آن را برای تماشای فیلم و سریال با کیفیت بسیار بالا درنظر داشت.

نمایشگر جی تی مستر، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که نرخ بسیار بالایی به شمار می‌رود و برای بازی‌های موبایلی، بسیار خوب است. نهایت نرخ روشنایی این نمایشگر هم مقدار ۱۰۰۰ نیت ذکر شده که با استفاده از آن، کار کردن با ریلمی جی تی مستر در زیر نور مستقیم خورشید، بسیار آسان خواهد بود. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی نمایشگر هم مقدار بالایی است که در کنار قطر ۶.۴۳ اینچی، تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ را ثمره می‌دهد. ۸۵.۳ درصد از فضای پنل جلویی «Realme GT Master» در اختیار نمایشگر ۹۹.۸ سانتی‌متر مربعی آن است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی جی تی مستر

شرکت ریلمی با وجود این‌که سه سال بیش‌تر سن ندارد، توانسته رابط کاربری خود را عرضه کند؛ به همین دلیل، «Realme GT Master» با رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. رابط کاربری فوق با شعار سرعت آمده و دقت خود را نیز به مواردی نظیر شخصی‌سازی‌های متنوع و امنیت کاربر، معطوف کرده.

تراشه‌ای گیمینگ برای جی تی مستر درنظر گرفته شده که از سری ۷۰۰ شرکت کوالکام می‌آید. این تراشه که توانایی پردازشی بالایی دارد، محصول لیتوگرافی ۶ نانومتری است و در زمینه مصرف انرژی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این تراشه که با نام Snapdragon 778G 5G شناخته می‌شود، یک مودم فایو جی را نیز به دنبال خود می‌کشد.

تراشه هشت‌هسته‌ای Snapdragon 778G 5G متشکل از یک هسته Kryo 670 Prime با نهایت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 670 Gold با بیشینه فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 Silver با حداکثر فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز است و با پردازشگر گرافیکی توانای Adreno 642L همراهی می‌شود. «Realme GT Master» در یک نسخه رم ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس است؛ توجه داشته باشید، که این گوشی از کارت حافظه خارجی، پشتیبانی نمی‌کند.

Realme GT Master

دوربین ریلمی جی تی مستر

دوربین جی تی مستر، از سه سنسور تشکیل شده و سنسور اصلی آن هم، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض است. این حسگر، علی‌رغم کیفیت خوبی که دارد، جز‌ئیات زیادی را از دست می‌دهد. یکی از ایرادات اساسی دوربین اصلی جی تی مستر، فقدان حسگر تشخیص عمق در ترکیب سه‌گانه آن است. دوربین اصلی «Realme GT Master» از سه سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متر

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر و گستره دید ۱۱۹ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت فوق‌العاده 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد، ولی دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی، متشکل از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است.

باتری ریلمی جی تی مستر

ریلمی جی تی مستر، یک باتری لیتیم-پلیمری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در زیر قاب‌های خود جا داده. «Realme GT Master» از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند که در عرض ۳۳ دقیقه، ظرفیت باتری را تکمیل خواهد کرد.

مشاوره در خرید ریلمی جی تی مستر

باید بدانیم که ریلمی جی تی مستر با وجود قیمت ۴۴۰ دلاری در میان گوشی های فایو‌ جی، نسخه نسبتا ارزان و مقرون‌ به صرفه‌ای است که تراشه‌ای گیمینگ دارد و نمایشگر آن هم با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آمده. این گوشی می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای دوست‌داران صنعت بازی و فناوری فایو جی باشد و شما می‌توانید آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
2021 July
تاریخ شمسی
تیر 1400
طول و عرض
159.2x73.5 میلی متر
ضخامت
8.0 /8.7 میلی متر
وزن
174/178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 670 Prime & 3x2.2 GHz Kryo 670 Gold & 4x1.9 GHz Kryo 670 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 642L
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
1000 nits
تراکم پیکسلی
409~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 8, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.8 - سایز سنسور 1/2.0 اینچ - فاصله کانونی لنز 25 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - سایز سنسور 1/4.0 اینچ - فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.5 - سایز سنسور 1/2.74 اینچ - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama - 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(5)
رتبه‌بندی کلی
5
5 نظرات
برای من رم گلوبال یعنی همونی ک ه خواسته بودم فرستادن

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل GT Master 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل GT Master 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
2021 July
تاریخ شمسی
تیر 1400

طراحی

طول و عرض
159.2x73.5 میلی متر
ضخامت
8.0 /8.7 میلی متر
وزن
174/178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 670 Prime & 3x2.2 GHz Kryo 670 Gold & 4x1.9 GHz Kryo 670 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 642L

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
1000 nits
تراکم پیکسلی
409~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 8, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.8 - سایز سنسور 1/2.0 اینچ - فاصله کانونی لنز 25 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - سایز سنسور 1/4.0 اینچ - فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.5 - سایز سنسور 1/2.74 اینچ - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama - 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم