برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل اوپو مدل Reno6 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

OppoReno6 Pro 5G Dual Sim 256GB RAM 12GB Mobile Phone

Oppo Reno6 Pro 5G Dual Sim 256GB RAM 12GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 12 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 64 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
12 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 11
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Oppo Reno6 Pro 5G

اوپو، شرکتی است که به‌طور بی‌رحمانه‌ای در بازار گوشی های هوشمند ایران، نادیده گرفته می‌شود؛ در حالی که این شرکت چینی در بازار جهانی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در بازار داخلی چین هم پرفروش‌ترین است، جلوتر از هوآوی و شیائومی. این شرکت، محصولات میان‌رده‌ای خوبی تولید کرده و اخیرا هم با معرفی خانواده رنو ۶، بار دیگر، تبهر خود در زمینه تولید میان‌رده‌ها را به رخ کشیده.

این خانواده، اعضای چشم‌گیری نظیر اوپو رنو ۶ پرو و اوپو رنو ۶ پرو پلاس دارد که ما در این بحث، فقط به اوپو رنو ۶ پرو می‌پردازیم که البته در ادامه نام آن، کلمه فایو جی هم می‌آید که بر پشتیبانی این گوشی از فناوری نسل پنجم، دلالت دارد. ما می‌توانیم به رنو ۶ پرو پلاس، لقب قاتل پرچم‌داران را بدهیم، اما دادن این لقب به رنو ۶ پرو، کمی زیاده‌روی است؛ ولی در حالت کلی، این گوشی در تمامی زمینه‌ها، عملکرد عالی‌ای دارد و در زمینه سخت‌افزار نیز با اختلاف کمی نسبت به نسخه پرو پلاس، عقب می‌ماند، ولی در کل، یک بالارده به شمار می‌رود.

مقدمه‌ای بر تشریح Oppo Reno6 Pro 5G

اوپو رنو ۶ پرو فایو جی، همان‌طور که گفتیم و از نام آن هم معلوم است، از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. این گوشی، پشتیبانی کردن از فناوری نسل پنجم را مدیون یکی از توانمندترین چیپ‌های شرکت مدیاتک است که اورکلاک فوق‌العاده بالایی دارد، اما نه به اندازه اسنپدراگون ۸۷۰؛ ولی در کل، اورکلاک بسیار بالایی برای آن ذکر شده. سخت‌افزار در دسته سخت‌افزارهای توانا قرار می‌گیرد.

نمایشگر رنو ۶ پرو پلاس، گزینه‌ای فوق‌العاده برای کاربران سینما دوست و گیمر است. نمایشگرِ، وضوح بالایی دارد، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را به همراه خود می‌آورد، با گوریلا گلس نسخه ۵ محافظت می‌شود، از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند، نهایت نرخ روشنایی چشم‌گیری دارد و در نهایت هم از نوع آمولد است و این‌گونه، به یک نمایشگر فوق‌العاده مناسب تبدیل شده.

باتری به اندازه نمایشگر و سخت‌افزار، چشم‌گیر نیست، زیرا ظرفیت معمولی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد؛ ولی یک حسن خوب همراه این باتری می‌آید – هرچند که به سخت‌افزار مربوط است- آن هم شارژر سریع ۶۵ واتی بوده که با فناوری خود اوپو، همراه شده. دوربین اصلی، چهار سنسور را شامل می‌شود و دوربین سلفی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد. در جمع سنسورهای دوربین اصلی، مشخصا، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض، دارای اهمیت بیش‌تری است.

Oppo Reno6 Pro 5G

طراحی و کیفیت ساخت اوپو رنو ۶ پرو فایو جی

طراحی رنو ۶ پرو با طراحی رنو ۶ فایو جی، تفاوت‌های بسیاری دارد. طراحی این گوشی در پنل جلویی به سمت راست و چپ، خمیده شده و در پشت نیز بسیار صیقلی است. طراحی به گوشی های وان پلاس، شباهت زیادی دارد و به محصولات خانواده رنو ۵ و رنو ۴ هم بی‌‌ربط نیست و در کل می‌شود، آن را طراحی‌ای زیبا، در خور این بالارده دانست. نمایشگر این گوشی از نوع آمولد بوده و این نمایشگر، سبب شده تا رنو ۶ پرو فایو جی از یک حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای اپتیکال استفاده کند.

پنل جلویی در بالا و پایین نمایشگر، دارای حواشی‌ای با ضخامت کم است که نمی‌شود از آن‌ها ایرادی گرفت. در سمت راست و چپ هم به دلیل خمیدگی نمایشگر، هیچ حواشی‌ای دیده نمی‌شوند؛ اما در بالای پنل، قسمتی از پنل پشتی، مشهود است. در گوشه بالایی نمایشگر هم دوربین سلفی با طراحی حفره اضافه شده که شعاع کمی دارد و با محتوای نمایشی کاربر در تداخل نیست.

پنل پشتیُ صیقلی به‌نظر می‌رسد و به احتمال زیاد، جاذب اثر انگشت است. این پنل، همان الگوی چرم مانند پنل پشتی اوپو رنو ۶ فایو جی را دارد که آن را می‌شود در رنگ مشکی، کاملا مشاهده کرد. در گوشه بالایی پنل پشتی، دوربین اصلی چهارگانه درون یک قاب مستطیلی شکل آمده که به‌نوعی، شبیه به قاب دوربین‌های محصولات خانواده وان پلاس ۹ است.

فریم در سمت راست و چپ به دلیل خمیدگی نمایشگر بسیار نازک شده. در سمت راست این فریم، دکمه پاور آمده و در سمت چپ آن هم کنترلرهای صدا مشهود هستند. «Oppo Reno6 Pro 5G» با ابعاد ۱۶۰ در ۷۳.۱ در ۷.۶ میلی‌متر، وزن ۱۷۷ گرم و رنگ‌های مشکی، آبی و شفقی عرضه می‌شود.

Oppo Reno6 Pro 5G

نمایشگر اوپو رنو ۶ پرو فایو جی

رنو ۶ پرو فایو جی به نمایشگری از نوع آمولد مجهز شده که شرکت اوپو به آن‌ها، علاقه زیادی نشان می‌دهد. این نمایشگرها می‌توانند با خاموش کردن پیکسل‌های مشکی، مصرف انرژی خود را کاهش دهند و از طرفی دیگر دارای کیفیت بالایی هستند. نمایشگر رنو ۶ پرو با پشتیبانی از فناوری HDR10+ و وضوح FHD آمده که این نمایشگر را برای بازی‌های موبایلی و تماشای فیلم، آماده کرده‌اند.

نرخ نوسازی نمایشگر هم مقدار ۹۰ هرتز ذکر شده که برای بازی‌های موبایلی خوب است. نهایت نرخ روشنایی نمایشگر هم ۸۰۰ نیت بوده که سبب استفاده آسان از رنو ۶ پرو در زیر نور خورشید می‌شود. نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی دارد و قطر آن هم ۶.۵۵ اینچ است. تراکم پیکسلی این نمایشگر که از محافظت گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد، ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ است. ۸۸.۶ درصد از فضای پنل جلویی «Oppo Reno6 Pro 5G» در اختیار همین نمایشگر ۱۰۳.۶ سانتی‌متر مربعی، قرار گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار اوپو رنو ۶ پرو فایو جی

«Oppo Reno6 Pro 5G» با رابط کاربری ColorOS 11.3 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. رابط کاربری یاد شده، دارای سه گزینه در زمینه حالت تاریک یا همان دارک‌مود است که شما می‌توانید وابسته به نوع نیاز خود، نوع حالت تاریک را انتخاب کنید. علاوه بر این، رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد که متن اسکرین‌شات را با استفاده از مترجم به زبان خود ترجمه کنید.

قلب تپنده این گوشی، تراشه MT6893 Dimensity 1200 5G از شرکت مدیاتک بوده که یک مودم فایو جی دارد و اورکلاک بالایی هم برای آن ذکر شده. این تراشه، در زمینه پردازش داده‌های سنگین هم عملکرد خوبی داشته و برای بازی‌های موبایلی سنگین می‌توانید بر روی آن حساب باز کنید. تراشه مورد بحث، علاوه بر تمامی این موارد به دلیل لیتوگرافی ۶ نانومتری، مصرف بسیار کمی دارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای MT6893 Dimensity 1200 5G از یک هسته Cortex-A78 با نهایت فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با بیشینه فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده. تراشه گرافیکی Mali-G77 MC9 که عضو مهم دیگر سخت‌افزار است، در امور سه‌بعدی، عملکرد خوبی از خود نشان داده. «Oppo Reno6 Pro 5G» در یک نسخه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و نسخه دیگری با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود.

Oppo Reno6 Pro 5G

دوربین اوپو رنو ۶ پرو فایو جی

دوربین اصلی رنو ۶ پرو از چهار سنسور تشکیل شده و سنسور اصلی آن، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض است. این حسگر، عکس‌هایی با نویز بسیار کم می‌گیرد و رنگ‌ها را نیز طبیعی ثبت می‌کند. حسگر عریض با استفاده از حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق، توانایی عکس‌برداری پرتره را با کیفیت بالا دارد. سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم کیفیت خوبی داشته، ولی چندان حرفه‌ای به‌نظر نمی‌رسد. دوربین اصلی «Oppo Reno6 Pro 5G» از سنسورهای زیر تشکیل شده:

  • حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت فوق‌العاده 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد، ولی دوربین سلفی با کیفیت پایین‌تر ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند؛ این دوربین از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر تشکیل شده و برای عکس‌برداری سلفی می‌توانید حساب سنگینی بر روی آن باز کنید.

باتری اوپو رنو ۶ پرو فایو جی

اوپو رنو ۶ پرو با باتری‌ای نظیر نسخه پرو پلاس آمده؛ یک باتری لیتیم-پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی. «Oppo Reno6 Pro 5G» از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی، مانند همان نسخه پرو پلاس، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید اوپو رنو ۶ پرو فایو جی

رنو ۶ پرو فایو جی در تمامی زمینه‌ها، سری در سرها دارد. این گوشی با نمایشگری بسیار خوب، سخت‌افزاری توانا با قابلیت پشتیبانی از فناوری فایو جی، دوربین اصلی چهارگانه و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آمده و می‌تواند برای تمامی کاربران، گزینه‌ای چشم‌گیر باشد. شما می‌توانید این گوشی را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
June 2021
تاریخ شمسی
خرداد 1400
طول و عرض
160x73.1 میلی‌متر
ضخامت
7.6 میلی‌متر
وزن
177 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 1200 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.0 GHz Cortex-A78 & 3x2.6 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
12 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
500 nits (typ)
800 nits (HDR)
تراکم پیکسلی
402~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1x
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41 -
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.7
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚120
دریچه دیافراگم f/2.2
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.4
سایز سنسور 1/2.8 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Panorama
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر حسگرها
color spectrum
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS, HDR
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل اوپو مدل Reno6 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
گوشی موبایل اوپو مدل Reno6 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
June 2021
تاریخ شمسی
خرداد 1400

طراحی

طول و عرض
160x73.1 میلی‌متر
ضخامت
7.6 میلی‌متر
وزن
177 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 1200 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.0 GHz Cortex-A78 & 3x2.6 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
12 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
500 nits (typ)<br /> 800 nits (HDR)
تراکم پیکسلی
402~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1x
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41 -
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚120 <br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> سایز سنسور 1/2.8 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Panorama<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS, HDR

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
سایر حسگرها
color spectrum

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم