برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G 5G Plus دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

Motorola Moto G 5G Plus Dual SIM 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 48 - 8 - 5 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Moto G 5G Plus

متاسفانه زمانی که ما قصد خرید یک گوشی‌های هوشمند را داریم، بیش‌تر از خود آن اسمارتفون به شرکت سازنده آن توجه می‌کنیم؛ اما شرکت‌هایی که نام و آوزاه چندانی ندارند، برای جذب خریداران، حداکثر توان خود را به پای گوشی‌های هوشمند خود می‌ریزند. اسمارتفون مورد بحث این مقاله از شرکت مشهور موتورولا آمده، اما چند وقتی است، که ما نام این شرکت را کم‌ می‌شنویم و حالا بعد از چند مدتی، این برند با اسمارتفون‌های لایق توجه آمده.

پرآوازگی موتورولا به زمانی برمی‌گردد، که این شرکت، توسط شرکت پرآوازه گوگل خریداری شد؛ اما پس از مدتی، موتورولا به شرکت لنوو واگذار شد و نام آن از بازار گوشی‌های هوشمند، کنار رفت. برند موتورولا در تولیدات جدید خود توانسته، حجم قابل توجهی از خریداران را به‌خود اختصاص دهد. موضوع بحث این مقاله، یکی از همین تولیدات است.

مقدمه‌ای بر تشریح موتورولا موتو G 5G Plus

موتورولا که قصد دارد، خود را به بازار گوشی‌های هوشمند، اثبات کند، در حال ارتقای کیفیت محصولات خود است. « Motorola Moto G 5G Plus » از جمله محصولاتی بوده، که در این طرح موتورولا، نقش ویژه‌ای دارد. این میان‌رده با کیفیت بالا و یک طراحی زیبا، ورود شکوهمندانه‌ای به بازار داشته. این ورود شکوهمندانه تا حدودی به لطف طراحی این اسمارتفون، مقدور شده.

با این‌که طراحی‌های اسمارتفون‌های موتورولا از یک منبع کلی، سرچشمه می‌گیرند، اما ما تمام این طراحی‌ها را از یکدیگر، متمایز می‌دانیم. فقط یک شاخصه در طراحی « Motorola Moto G 5G Plus » است، که ایراد فاحشی، تلقی می‌شود و آن، چیزی نیست، به‌جز ضخامت زیاد این اسمارتفون؛ البته این ضخامت به‌دلیل سخت‌افزار توانمند این اسمارتفون، پدید آمده.

ساخت سخت‌افزار توانمندی که گناه آن، ضخامت زیاد « Motorola Moto G 5G Plus » است، بر دوش شرکت کوالکام بوده. نام شرکت کوالکام برای دنبال‌کنندگان اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند، صدای آشنایی دارد. این شرکت موفق و پیشرو، یکی از چیپست‌های توانمند خود را در اختیار شرکت موتورولا، قرار داده، تا این شرکت بتواند، محصول جدید خود را با فناوری نسل پنجم، همراه کند.

فناوری نسل پنجم، بسیار هیجان‌انگیز است، اما سروصدای آن، هنوز به گوش ما ایرانی‌ها نرسیده؛ ولی دوربین دوگانه سلفی « Motorola Moto G 5G Plus » می‌تواند به اندازه این فناوری، برای ما جذاب باشد. دیدن دوربین دوگانه سلفی، بر روی یک میان‌رده که توانایی تهیه آن را داریم، بسیار حیرت‌انگیز است. در ادامه این بحث، هر یک از موارد بالا را کمی عمیق‌تر، بررسی می‌کنیم.

Motorola Moto G 5G Plus

موتورولا موتو G 5G Plus: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Motorola Moto G 5G Plus » هم به بازار شباهت دارد و هم از آن، دور است. یک طراحی نادر، ولی آشنا. شکل و شمایل این اسمارتفون، زیبا بوده و به‌جز ضخامت نسبتا زیاد، چیز دیگری به‌چشم نمی‌آید. پنل جلویی با نمایشگر و دوربین سلفی دوگانه، درگیر است. پنل پشتی، طبق عادت با دوربین اصلی چهارگانه و فلش دوگانه آن، سر و کار دارد. فریم نیز حاوی کنترلر‌های صدا، دکمه پاور، دکمه گوگل اسیستنت، اسلات سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ  Type-C است.

در قسمت بالایی نمایشگر که بر روی پنل جلویی «» قرار دارد؛ سنسورهای دوگانه دوربین سلفی را می‌بینیم. این سنسورها در یک قاب مستطیل یا بیضی شکل نیستند و در عوض، دو سنسور دوربین سلفی در دو حفره جدا ازهم با حد فاصل کمی، قرار گرفته‌اند. نمایشگر « Motorola Moto G 5G Plus » حاشیه‌های باریکی دارد و حواشی آن را به‌جز در قسمت بالا و پایین نمایشگر، احساس نخواهید کرد.

پنل پشتی که به دوربین اصلی، مزین شده؛ بسیار صیقلی است. این صیقلی بودن، ظاهر اسمارتفون را لوکس و مدرن می‌کند، اما باعث می‌شود تا با هر بار در دست‌گیری « Motorola Moto G 5G Plus » رد انگشت شما بر روی آن، باقی بماند. نکته دیگر درمورد پنل پشتی، نحوه قرارگیری فلش دوگانه دوربین است؛ فلش در سمت راست دوربین، حضور دارد، نه در پایین آن.

حسگر اثر انگشت که بر روی فریم، قرار گرفته، در عین حال هم یک ضعف طراحی است و هم یک نقطه قوت. قوت این طراحی در ادغام دکمه پاور با حسگر اثر انگشت است، که در این طراحی، ما هم مولفه‌های کم‌تری داریم و هم از دقت بالای حسگر، لذت می‌بریم؛ اما ضعف طراحی حسگر اثر انگشت « Motorola Moto G 5G Plus » این است، که بسیار بالا، قرار گرفته و حتما برای دسترسی به آن باید انگشتان خود را خم کنید.

دکمه دستیار گوگل هم طراحی شبیه به حسگر را دارد، یعنی بسیار بالا است. « Motorola Moto G 5G Plus » با ابعاد ۱۶۸.۳ در ۷۴ در ۹.۷ میلی‌متر، وزن ۲۰۷ گرم و رنگ‌های آبی و بنفش، عرضه می‌شود. دلیل ضخامت و وزن زیاد این اسمارتفون را قطعا در بخش سخت‌افزار و باتری آن، پیدا خواهیم کرد.

موتورولا موتو G 5G Plus: نمایشگر 

یک پنل نمایشی از نوع IPS LCD « Motorola Moto G 5G Plus » را همراهی می‌کند. این پنل نمایشی، به‌لطف مصرف انرژی کمی که دارد، با باتری این اسمارتفون، مدارا خواهد کرد. پنل‌ نمایشی مذکور، زاویه دید خوبی دارد و با فناوری HDR10 سازگار است. نمایشگر « Motorola Moto G 5G Plus » را یک نمایشگر مناسب برای تماشای فیلم و سریال می‌دانیم.

رزولوشن بالای این نمایشگر، دلیل دیگری برای مناسبت آن ضمن تماشای فیلم و بازی کردن است. نمایشگر « Motorola Moto G 5G Plus » با رزولوشن بالای ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل، وضوح خوبی را به‌ کاربر خود، ارائه می‌دهد. در پی این رزولوشن بالا، مقدار تراکم پیکسلی بالای ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ را برای این نمایشگر، شاهد هستیم.

نمایشگر فوق با مساحت حدودی ۱۰۵ سانتی‌متر مربعی خود، حدود ۸۴ درصد از پنل جلویی « Motorola Moto G 5G Plus » را صرف کرده. نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، با اینکه از مقدار استاندارد بازار، بالاتر است، نسبت به نرخ‌های نوسازی دیگری که در اسمارتفون‌های دیگر می‌بینیم، حرفی برای گفتن ندارد. 

Motorola Moto G 5G Plus

موتورولا موتو G 5G Plus: سخت افزار و نرم افزار

اندروید نسخه ۱۰ اسمارتفون جدید شرکت موتورولا را همراهی خواهد کرد. در قسمت طراحی « Motorola Moto G 5G Plus » به فراخوان فیزیکی دستیار گوگل، اشاره کردیم. دستیار گوگل، توانایی‌های جالبی دارد، که برخی از آن‌ها را در ادامه این متن آورده‌ایم: اطلاع از شرایط آب و هوایی، خواندن اخبار، یادآوری نکات مهم، سرچ کلامی، جستجو عکس دل‌خواه با در دست‌ داشتن جزئیات و .... نکته مهم دیگر درمورد « Motorola Moto G 5G Plus » استفاده از فناوری نسل پنجم است. فناوری نوپا نسل پنجم، به بهینه‌‌سازی اتصال سریع و اینترنت اشیا پرداخته.

یک مودم نسل پنجمی، ترکیب قدرتمند سخت‌افزاری « Motorola Moto G 5G Plus » را همراهی می‌کند. ترکیب سخت‌افزاری این اسمارتفون را برای اجرای بازی‌های فوق سنگین، مناسب می‌دانیم. عضو حیاتی این ترکیب، چیپست ۷ نانومتری Snapdragon 765 است، که از یک هسته Kryo 475 Prime با بیشینه فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز، یک هسته Kryo 475 Prime با بیشینه فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 475 Silver با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده.

عضو مهم دیگر این ترکیب سخت‌افزاری، چیپست گرافیکی توانمند آن است، که قابلیت پردازش گرافیکی بازی‌های با گرافیک بالای را دارد. این چیپست گرافیکی که با نام Adreno 620 شناخته می‌شود، قدرت سخت‌افزاری « Motorola Moto G 5G Plus » را دوچندان کرده. یکی دیگر از حسنات دیگر این ترکیب، منعطف بودن آن در سه نسخه است، به‌طوری که « Motorola Moto G 5G Plus » در سه‌ نسخه سخت‌افزاری به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

موتورولا موتو G 5G Plus: دوربین

طراحی دوربین اصلی « Motorola Moto G 5G Plus » با طراحی دیگر مدل‌های شرکت موتورولا، نزدیکی دارد. چهار سنسور اصلی دوربین، در یک قاب مربعی شکل، حاضر هستند و فلش ال‌ای‌دی دوگانه، خارج از قاب و در سمت راست آنان، قرار گرفته. دوربین اصلی، توانایی بالایی دارد. این دوربین از چهار سنسور به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۸ درجه

  • لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو 

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

با توجه به مقدار گشودگی دریچه دیافراگم لنز اصلی، توقع این را داریم، که دوربین اصلی « Motorola Moto G 5G Plus » در مکان‌هایی که نور کافی ندارند، یتواند به خوبی، عمل کند. این دوربین با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۹ میلی‌متر و یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گسترده دید ۱۱۸ درجه، تشکیل شده. این دوربین با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند.

Motorola Moto G 5G Plus

موتورولا موتو G 5G Plus: باتری

باتری لیتیم-پلیمری « Motorola Moto G 5G Plus » پشتیبان طرف‌داران صنعت گیمینگ است. این باتری با حجم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود می‌تواند، زمان زیادی را سرپا بماند. « Motorola Moto G 5G Plus » از شارژ سریع ۲۰ واتی، پشتیبانی می‌کند. در زمان پخش محتوای ویدئویی باتری این اسمارتفون تا ۱۷ ساعت، به این اسمارتفون، نیرو می‌دهد.

مشاوره در خرید موتورولا موتو G 5G Plus

« Motorola Moto G 5G Plus » جزو اسمارتفون‌های توانمندی است که قیمت پایینی دارند. این اسمارتفون جزو اسمارتفون‌های کم‌قیمیت، محسوب می‌شود که از فناوری نسل پنجم، پشتیبانی می‌کنند. سخت‌افزار توانا، باتری حجیم، دوربین با کیفیت و نمایشگر با وضوح بالای « Motorola Moto G 5G Plus » آن را به یک گزینه ویژه برای تمام کاربران، تبدیل می‌کنند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
July 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1399
طول و عرض
168x74 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
207 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.3 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
LTPS IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2520 پیکسل
تراکم پیکسلی
409~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 7, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.7فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚118دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.2لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.2
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideدریچه دیافراگم f/2.0ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
دوربین سلفی دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی دوم
از نوع ultrawideدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 20 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(3)
رتبه‌بندی کلی
5
3 نظرات
از نظر تراشه و ساخت موتورولا عالیه فقط یکم قاب و گلس سخت پیدا میشه وگرنه گوشی خوبیه راضیم

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G 5G Plus دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G 5G Plus دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
July 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1399

طراحی

طول و عرض
168x74 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
207 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.3 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
LTPS IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2520 پیکسل
تراکم پیکسلی
409~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 7, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.7فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚118دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.2لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.2
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideدریچه دیافراگم f/2.0ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
دوربین سلفی دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی دوم
از نوع ultrawideدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 20 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم