برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G60S دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Motorola Moto G60S Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Motorola Moto G60S Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 64 - 8 - 5 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

گوشی موتورولا Moto G60S: نقد و بررسی

از زمانی که برند موتورولا در سال 2014 توسط لنوو خریداری شد، گوشی‌های جدیدی را با سرعت نگران‌کننده عرضه می‌کند. تنها در سال 2021 شاهد معرفی بیش از 35 گوشی Moto بودیم. این در حالی است که موتورولا تقریبا به طور انحصاری بر روی دستگاه های مقرون به صرفه تمرکز کرده. به همین دلیل گم شدن بین دریای گوشی‌های مشابه موتو بسیار راحت است. البته یکی از مدل هایی که به دنبال اجتناب از این سرنوشت بوده، Moto G60S است. این کوشی با قیمت بیشتری که دارد در واقع به پایانه گران‌تر موتو نزدیک است و با دیگر محصولات تولیدی آن تفاوت‌هایی دارد. در ادامه بررسی تخصصی Moto G60S همراه ما باشید.

Moto G60S

کیفیت ساخت و طراحی Moto G60S

همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، طراحی Moto G60S چیزی است که قبلا ندیده‌ایم. در این گوشی، صفحه‌نمایش شیشه‌ای با پشت و قاب پلاستیکی ترکیب می‌شود تا هزینه نهایی را کاهش داده و وزن دستگاه را پایین‌تر نگه دارد. با اینکه وزن 212 گرم هنوز کمی سنگین محسوب می‌شود اما برای استفاده روزمره مشکلی ایجاد نمی‌کند. قاب پشتی صاف نیست و بافت برجسته‌ای دارد که به راحت‌تر نگه‌داشتن آن در دست کمک زیادی می‌کند. طراحی نشان‌دهنده این هست که گوشی از نظر قیمتی در دسته‌بندی میان رده قرار می‌گیرد اما نکته مثبت این است که کاربردی بودن بر زیبا بودن پیروز شده.

ماژول دوربین همان‌طور که در اکثر گوشی‌های هوشمند می‌بینیم در سمت چپ قاب پشتی قرار دارد و سه لنز را درون خود جای‌داده. این ماژول به طرز چشمگیری تقریبا همسطح با بدنه است. لوگوی موتورولا به‌عنوان اسکنر اثر انگشت در پشت‌گوشی در موقعیت کلاسیک خود تقریبا یک‌چهارم پایین‌تر از نقطه مرکزی قرار گرفته. با اینکه امروزه بسیاری از برندها به سمت استفاده حسگر زیر نمایشگر رفته‌اند اما این حسگر فیزیکی در Moto G60D بسیار سریع و قابل‌اعتماد عمل می‌کند. 

گوشی موتو جی60اس

با چرخاندن گوشی، صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی 6.8 اینچی که در بین حاشیه‌هایی باریک قرار گرفته، نمایان می‌شود. یک دوربین سلفی به‌صورت حفره‌ای در قسمت وسط لبه بالایی این نمایشگر قرار گرفته که برای بازگشایی قفل گوشی با چهره هم می‌توانید از آن استفاده کنید. در سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا را خواهید یافت که کمی به سمت پایین آمده‌اند تا جا برای دکمه اختصاصی دستیار گوگل باز شود. در بالای گوشی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون را خواهید دید و درگاه شارژ را در قسمت پایین آن پیدا خواهید کرد. 

درباره نمایشگر موتو جی 60 اس

صفحه‌نمایش گوشی Moto G60S یک پنل LCD  با رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل است که رنگ‌های پرجنب‌وجوش و جزئیات زیادی را ارائه می‌کند. البته پنل OLED کیفیت بهتری دارد اما نبود آن هم چندان تأثیری روی تجربه شما از تماشای محتوا در این گوشی ندارد و با این قیمت قابل‌قبول است. این به‌ویژه زمانی معنی پیدا می‌کند که بفهمید با این نمایشگر نرخ تازه سازی 120 هرتزی دریافت خواهید کرد. این نرخ بالا همه چیز را نرم تر و پاسخگوتر می کند.

به ویژه هنگام انجام چندکار به طور همزمان یا پیمیایش در رسانه‌های اجتماعی بیشتر آشکار می شود و میتوانید تفاوت آن را با پنل های 60 هرتزی به راحتی متوجه شوید. نرخ تازه‌سازی به طور خودکار بسته به محتوا، تنظیم می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی کند؛ البته می‌توانید مقدار آن را روی 60 یا 120 هرتز ثابت کنید. نمایشگر همچنین با استفاده از SpyderX Pro حداکثر 513 نیت روشنایی تولید می‌کند که باعث می‌شود استفاده از گوشی در اکثر محیط‌های خارجی هم راحت باشد. 

نمایشگر Moto G60S

مشخصات سخت‌افزاری Moto G60S

گوشی مجهز به چیپست 12 نانومتری Helio G95 مدیاتک است. این انتخابی محبوب برای تلفن‌های ارزان‌قیمت است که می‌شود آن را تقریبا با کوالکام 7230G مقایسه کرد. با اینکه از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند اما هنوز در این رده قیمتی گزینه خوبی است. این چیپست با پردازنده گرافیکی Mali-G76 همراه است و با 4 یا 6 گیگابایت رم کار می‌کند. عملکرد گوشی با این سیستم به‌خودی‌خود بد نیست، اما ممکن است کمی لگ و کندی در کار با آن تجربه کنید. تضمینی وجود ندارد که مقدار رم بیشتر این مشکلات را کاملا حل کند اما کمک خوبی است. به‌طورکلی عملکرد روزانه در مرور وب، رسانه‌های اجتماعی و تماشای ویدیوهای یوتیوب حتی در 120 هرتز خوب است. بااین‌حال گزینه‌ای نیست که بتوانید برای انجام کارهای سنگین‌تر روی آن تکیه کنید. 

جالب اینجاست که مدیاتک، پردازنده Helio G95 به کار رفته در Moto G60S  را به طور خاص، به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای بازی‌های موبایلی معرفی می‌کند. البته ممکن است برای بازی‌های سبک و معمولی مناسب باشد ولی برای عناوین سنگینی مثل Asphalt 9 یا Call of Duty: Mobile به کار نمی‌آید. میزان حافظه گوشی هم 128 گیگابایت اما می‌توانید این مقدار را با کارت حافظه، ارتقا دهید. گوشی اندروید 11 را اجرا می‌کند. باوجوداینکه آخرین نسخه اندروید یعنی 12 هم به‌تازگی منتشر شده اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان دریافت آپدیت به این نسخه وجود ندارد. گوشی‌های موتورولا معمولا دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت می‌کنند، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم Moto G60S تا اندروید 13 را دریافت کند. 

کیفیت دوربین و تصویربرداری Moto G60S

دوربین‌ها همیشه درگوشی های مدرن بحث مهمی هستند، حتی اگر در گوشی های میان‌رده در لیست اولویت‌ها نباشند. دوربین عقبی گوشی دارای 4 لنز است، یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی که با 8 مگاپیکسل فوق عریض، 5 مگاپیکسل ماکرو و عمق 2 مگاپیکسلی همراه شده. به‌طورکلی عکس‌های گرفته شده با این گوشی، محدوده دینامیکی خوب و دقت رنگ مناسبی را ارائه می‌کنند اما با نوردهی مشکل دارند. دوربین رنگ‌ها را کمی اشباع کرده و از حالت طبیعی خارج می‌کند اما نتیجه عکس زیبایی است. همان‌طور که معمولا اتفاق می‌افتد، سنسورهای ماکرو و عمق چندان به کارتان نخواهند آمد. عکس های کلوز آپ فاقد جزئیات هستند و عکس‌های پرتره در تشخیص لبه سوژه خوب عمل نمی‌کنند.

دوربین Moto G60S

اگر می‌خواهید این گوشی را بخرید باید مدنظر داشته باشید که بیشتر از همه لنز اصلی و فوق عریض برایتان کاربرد خواهند داشت. شما همچنین یک حالت شب مبتنی بر نرم افزار در Moto G60S دریافت می‌کنید که به جز روشن تر کردن تصاویر، فرق چندانی ایجاد نمی‌کند. در جلوی گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی، سلفی‌های مناسبی تولید می‌کند. این لنز هم مانند دوربین‌های عقبی در زمینه نوردهی مشکل دارد اما سوژه معمولا به‌خوبی فوکوس شده و جزئیات مناسبی در پس‌زمینه مشاهده می‌شود. در بخش ویدیو، گوشی می‌تواند تا کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ارائه دهد. 

عمر باتری موتو جی 60 اس

عمر باتری یک نقطه قوت کلیدی برای Moto G60S محسوب می‌شود. این تلفن دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که به خوب از پس تأمین انرژی کلی گوشی با این نمایشگر 120 هرتزی برمی‌آید. با این یک‌بار شارژ برای یک روز کامل استفاده متوسط می‌توانید با گوشی کار کنید و البته این مقدار را می‌توانید به دو روز هم برسانید. بااین‌حال مسئله مهم‌تر به شارژر گوشی برمی‌گردد. یک آداپتور 50 واتی در جعبه با گوشی همراه است که شارژ را تنها در 15 دقیقه به 43 درصد و در نیم ساعت به 73 درصد می‌رساند. یک کابل USB-C به USB-C هم درون جعبه هست. 

مشاوره خرید موتو جی60اس

این گوشی تلاش می‌کند گوشی‌های موتورولا را به نسل جدید ببرد و در چند زمینه هم به‌خوبی موفق می‌شود. عمر باتری سلول 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن بسیار عالی است و اینکه با آداپتور 50 واتی با سرعت بالا شارژ می‌شود امتیاز بزرگی است. تجربه نرم‌افزار روان و عالی است و استفاده از نمایشگر 120 هرتزی تجربه لذت بخشی به شما می‌دهد. عملکرد برای استفاده روزمره و متوسط عالی است و دو دوربین اصلی و فوق عریض به‌خوبی کار می‌کنند. در این گوشی فناوری 5G نخواهید داشت اما باتوجه‌به قیمتی که دارد منطقی به نظر می‌رسد و امکانات بسیاری در این رده قیمتی دریافت می‌کنید. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400
طول و عرض
169.7x75.9 میلی متر
ضخامت
9.6 میلی متر
وزن
212 گرم
ساختار بدنه
پشت: پلاستیک - جلو: شیشه - فریم: پلاستیک
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio G95
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.8 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2460 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28, 40, 66
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide دریچه دیافراگم f/1.7 فوکوس اتوماتیک PDAF فاصله کانونی 26 میلی متر
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚119 از نوع ultrawide دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت های دوربین سلفی
4K@30fps, 1080p@30/60/240fps - HDR
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 50 واتی
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/120fps, 1080p@30/60/240fps
سایر قابلیت‌ها
Quick Charge 4
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(5)
رتبه‌بندی کلی
5
5 نظرات
موتورولا گوشی های خوبی داره من دوسش دارم هم ظاهر قشنگی داره هم برای کارکرد من مناسبه

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G60S دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G60S دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400

طراحی

طول و عرض
169.7x75.9 میلی متر
ضخامت
9.6 میلی متر
وزن
212 گرم
ساختار بدنه
پشت: پلاستیک - جلو: شیشه - فریم: پلاستیک
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio G95
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.8 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2460 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28, 40, 66
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide دریچه دیافراگم f/1.7 فوکوس اتوماتیک PDAF فاصله کانونی 26 میلی متر
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚119 از نوع ultrawide دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت های دوربین سلفی
4K@30fps, 1080p@30/60/240fps - HDR
فیلم برداری
4K@30/120fps, 1080p@30/60/240fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
Quick Charge 4

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 50 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم