برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

Motorola Edge 20 5G 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Motorola Edge 20 5G 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 108 - 8 - 16  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Edge 20

ابرشرکت چند ملیتی موتورولا که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی‌محور آمریکایی شناخته می‌شود در سالی که پینیسیلن کشف شد، ظهور کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ به دو بخش مستقل تقسیم شد و در دست شرکت گوگل قرار گرفت و سه سال بعد نیز به عنوان فرزندخوانده شرکت لنوو، اعلام وجود کرد. این تاریخچه کوتاهی درمورد یکی از شرکت‌های بسیار فعال در بازار گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای بود که گوشی های هوشمند آن، مشخصات مربوط به خود را دارند و عمدتا از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

این شرکت با پا گرفتن فناوری نسل پنجم، سریعا دست به کار شد و اسمارتفون های نسل پنجمی خود را معرفی کرد؛ اخیرا هم به سراغ معرفی خانواده چشم‌گیر موتورولا اج ۲۰ با پشتیبانی از فناوری فایو جی رفته. خود خود موتورولا اج ۲۰، گوشی‌ای با کیفیت ساخت بالا به شمار می‌رود. این گوشی میان‌رده‌ای دارای سخت‌افزاری قوی، نمایشگری فوق‌العاده و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است که در ادامه، آن را به‌طور دقیق بررسی می‌کنیم.

Motorola Edge 20

مقدمه‌

موتورولا، طراحی این گوشی را هم‌جهت با طراحی‌های قدیمی و ثابت خود انتخاب نکرده که احتمالا، نشان از تغییر رفتار شرکت موتورولا در آینده دارد. طراحی اج ۲۰ به اج ۲۰ پرو نزدیک‌تر است و از طراحی اج ۲۰ لایت هم فاصله گرفته. طراحی موتورولا اج ۲۰ در کل، مورد قابل ستایشی است که در بخش خود طراحی، بیش‌تر به آن می‌پردازیم.

موتورولا اج ۲۰ با وجود این‌که، می‌تواند لقب یک گوشی اقتصادی را به خود اختصاص دهد، اما سخت‌افزاری قوی دارد. تراشه این گوشی، محصول شرکت کوالکام بوده و از سری ۷۰۰ این شرکت سر درآورده. این تراشه که به عنوان یک تراشه گیمینگ شناخته می‌شود، مودمی فایو جی را نیز به همراه خود می‌آورد. موتورولا اج ۲۰ در زمینه سخت‌افزار هم، سربلند بیرون می‌آید.

اگر بگوییم که موتورولا در زمینه نمایشگر این گوشی، سنگ تمام گذاشته، دروغ نگفته‌ایم. موتورولا برای اج ۲۰ به سراغ پنل نمایشی بسیار باکیفیت اولد رفته. نمایشگر با بیش‌ترین نرخ نوسازی ممکن، یعنی ۱۴۴ هرتز آمده و یک میلیارد رنگ را به‌تصویر می‌کشد. این نمایشگر که وضوح FHD را به همراه خود می‌آورد، از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند و با یک گوریلا گلس نیز پشتیبانی می‌شود. در زمینه نمایشگر، می‌‌توان این اسمارتفون را فوق‌العاده معرفی کرد.

باتری، چندان دندان‌گیر نیست؛ برخلاف اکثر محصولات شرکت موتورولا، این گوشی با یک باتری عادی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده که از شارژر سریع ۳۰ واتی، استفاده می‌کند. دوربین اصلی، یک مورد فوق‌العاده دیگر درمورد این گوشی است، زیرا یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض دارد. دوربین سلفی هم با یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض معرفی شده و گزینه بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد.

Motorola Edge 20

طراحی و کیفیت ساخت موتورولا اج ۲۰

همان‌طور که گفتیم، شرکت موتورولا، کلا برای اعضای خانواده اج ۲۰، به سرغ طراحی‌های جدیدتری رفته. این شرکت، موتورولا اج ۲۰ لایت را با طراحی خانواده می ۱۱ شیائومی، روانه بازار کرده و برای اج ۲۰ و اج پرو هم، طراحی‌های شرکت اوپو و مخصوصا خانواده رنو ۶ را درنظر گرفته. طراحی اج ۲۰، بیش‌ از هر گوشی دیگری با رنو ۶ فایو جی، قرابت دارد. این طراحی به دلیل حضور نمایشگر اولد، از یک حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای بر روی پنل جلویی سود می‌برد.

پنل جلویی اج ۲۰، با طراحی بسیار خوبی آمده و حواشی اندک و متقارنی در اطراف نمایشگر آن دیده می‌شوند. از حق نگذریم، تخت بودن فریم اج ۲۰ بر روی طراحی زیبای پنل جلویی این گوشی اثر گذاشته. در بالای نمایشگر و در وسط طول مختصاتی آن، دوربین سلفی با طراحی حفره دیده می‌شود که طراحی مورد علاقه بازار است.

پنل پشتی اج ۲۰، صیقلی به‌نظر می‌رسد و به احتمال زیاد، خیلی سریع، اثر انگشت کاربر این گوشی را به خود جذب می‌کند. این پنل در وسط، شامل لوگوی مدور شرکت موتورولا می‌شود و در گوشه بالایی هم، قاب مستطیلی شکل دوربین آن مشهود است. این قاب در سمت چپ خود، سه سنسور را به طور عمودی جا داده و خیلی شبیه به قاب دوربینی است، که محصولات خانواده رنو ۶ دارند.

فریم آلومینیومی این گوشی، خیلی تخت به‌نظر می‌رسد، ولی به احتمال قوی نمی‌شود موتورولا اج ۲۰ را بر روی فریم آن، به حالت ایستاده نگه داشت. فریم تخت، یکی از طراحی‌های دوست‌داشتنی‌ای است که طرف‌داراین بسیار زیادی دارد و اوج زیبایی آن در گوشی های اندرویدی را در اوپو رنو ۶ فایو جی می‌بینیم؛ یکی دیگر از زیبایی‌های فریم این گوشی، ضخامت فوق‌العاده کمی است که دارد.

فریم در سمت راست، کنترلرهای صدا و دکمه پاور را دارد که دسترسی به آن‌ها، اندکی سخت‌ به‌نظر می‌رسد. در سمت چپ فریم هم، فراخوان فیزیکی دستیار گوگل آمده که زیاد در گوشی های موتورولا، دیده می‌شود. «Motorola Edge 20» با ابعاد ۱۶۳ در ۷۶ در ۷ میلی‌متر، وزن ۱۶۳ گرم و رنگ‌های آبی، نقره‌ای و مشکی در دسترس است.

نمایشگر موتورولا اج ۲۰

این گوشی، با پنل نمایشی‌ای از نوع اولد آمده که در میان گوشی‌های شرکت موتورولا، کم‌یاب است، ولی در حالت کلی، نمایشگری با کیفیت بالا و مصرف انرژی کم به شمار می‌رود. این نمایشگر از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند و ۱ میلیارد رنگ را به تصویر می‌کشد. مورد مهم دیگری که درمورد نمایشگر، مطرح است، وضوح FHD آن بوده که می‌توان آن را برای تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا درنظر داشت.

نمایشگر، بیش‌تری نرخ نوسازی موجود در بازار گوشی های هوشمند، یعنی ۱۴۴ هرتز را ارائه می‌دهد که برای بازی‌های موبایلی، نرخ خارق‌العاده‌ای است. نمایشگر، با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی آمده و قطر ۶.۷ اینچی دارد که این مولفه‌ها، تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل بر هر اینچ را سبب می‌شوند. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۱۰.۲ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۹ درصد از فضای پنل جلویی «Motorola Edge 20» را در دست گرفته و بر روی آن، گوریلا گلس نسخه ۳ به عنوان محافظ، کشیده شده.

سخت‌افزار و نرم‌افزار موتورولا اج ۲۰

شرکت موتورولا با وجود سال‌های طولانی فعالیت در بازار گوشی های هوشمند، رابط کاربری‌ای مخصوص خود ندارد و به همین دلیل، «Motorola Edge 20» بدون رابط کاربری و با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. به دلیل فقدان رابط کاربری بر روی اندروید ۱۱، فضای کاربری موتورولا اج ۲۰ و البته، دیگر محصولات آن، خیلی شبیه به فضای کاربری گوشی های پیکسل شرکت گوگل است.

موتورولا اج ۲۰، تراشه‌ای فوق‌العاده کم‌مصرف دارد که از نظر توانایی پردازشی هم نمره بالایی می‌گیرد. تراشه این گوشی با نام Snapdragon 778G 5G شناخته می‌شود و بر پایه لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده. این تراشه، همراه با یک مودم فایو جی است که برای پشتیبانی از این فناوری پرسرعت لحاظ شده.

تراشه هشت‌هسته‌ای Snapdragon 778G 5G متشکل از یک هسته Kryo 670 Prime با نهایت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، سه هسته Kryo 670 Gold با بیشینه فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 Silver با حداکثر فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز است و همراه با پردازنده گرافیکی پرتوان Adreno 642L می‌آید. «Motorola Edge 20» در یک نسخه رم ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

Motorola Edge 20

دوربین موتورولا اج ۲۰

موتورولا اج ۲۰ به لطف حضور سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض، دوربین اصلی جذابی دارد. این دوربین، با فناوری الترا پیکسل آمده که سبب ثبت پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌شود و کیفیت عکس‌ را بهتر می‌کند. سنسور دوم این دوربین هم، حسگر ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو است که با لرزشگیر و زوم ۳ برابری اپتیکال بر روی این گوشی حاضر شده. دوربین اصلی «Motorola Edge 20» متشکل از سه سنسور زیر است:

  • حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9

  • حسگر ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی ۷۹ میلی‌متر

  • حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر و گستره دید ۱۱۹ درجه

دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی که از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3 تشکیل شده، با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی، کیفیت خوبی برای عکس‌برداری چهره دارد.

باتری موتورولا اج ۲۰

موتورولا اج ۲۰، برخلاف اکثر محصولات شرکت موتورولا که مجهز به باتری‌های بسیار حجیم هستند، یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معمولی از نوع لیتیم-پلیمری دارد که به همراه شارژر سریع ۳۰ واتی می‌آید.

مشاوره در خرید موتورولا اج ۲۰

موتورولا اج ۲۰، جز جذابیت‌های مشخصاتی‌ای مانند تراشه ۶ نانومتری و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، از نظر قیمتی هم بسیار خوب است؛ جدا از تمامی این موارد، اج ۲۰، گوشی‌ای فایو‌ جی با ارزش خرید بالا به شمار می‌رود که می‌توانید آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400
طول و عرض
163x76 میلی متر
ضخامت
7 میلی متر
وزن
163 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 670 Prime & 3x2.2 GHz Kryo 670 Gold & 4x1.9 GHz Kryo 670 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 642L
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 28, 38, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - سایز سنسور 1/1.52 اینچ - دریچه دیافراگم f/1.9 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 79 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF - لرزشگیر OIS - زوم اپتیکال 3x
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر - ˚119 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.3 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 30 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(4)
رتبه‌بندی کلی
5
4 نظرات
گوشی خوبی هست،فقط کاش عین گوشی های سامسونگ ip ضد آب هم داشت، و از نکات منفیش اینه که کارت حافظه هم نمیخوره

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل  Edge 20 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400

طراحی

طول و عرض
163x76 میلی متر
ضخامت
7 میلی متر
وزن
163 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 670 Prime & 3x2.2 GHz Kryo 670 Gold & 4x1.9 GHz Kryo 670 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 642L

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 28, 38, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - سایز سنسور 1/1.52 اینچ - دریچه دیافراگم f/1.9 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 79 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF - لرزشگیر OIS - زوم اپتیکال 3x
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر - ˚119 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.3 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 30 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم