برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Motorola Edge 20 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

Motorola Edge 20 Pro 5G 256GB RAM 12GB Dual Sim Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 12 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 108 - 8 - 16  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
12 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 11
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Edge 20 Pro

شرکت موتورولا، شرکتی آمریکایی است که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارد. این شرکت، خود را به بازار گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای نزدیک کرده و در بازار پرچم‌داران فعالیت نمی‌کند. شرکت موتورولا، زمانی به عنوان زیرمجموعه شرکت گوگل شناخته می‌شد و در حال حاضر هم یک شرکت مستقل و قدرتمند است. یکی از محصولات چشم‌گیر موتورولا، موتو جی ۱۰۰ بوده که با لقب قاتل پرچم‌داران معرفی شد. در اصل، کلمه قاتل پرچم‌داران می‌گوید، که گوشی مورد بحث ما، آن‌قدر قلدر است که در برابر پرچم‌داران، قد علم کند.

حالا، موتورولا، خانواده اج ۲۰ را معرفی کرده، که مهم‌ترین عضو آن، اج ۲۰ پرو است؛ این گوشی، مشخصات سخت‌افزاری‌ای شبیه به موتو جی ۱۰۰، همان قاتل‌پرچم‌دارن دارد. موتو اج ۲۰ پرو، گوشی‌ای با ظاهر جذاب است، که سخت‌افزاری فوق‌العاده توانا را به همراه خود می‌آورد. در ادامه به بررسی این گوشی که گل سرسبد خانواده موتورولا اج ۲۰ است، می‌پردازیم.

مقدمه‌

موتورولا با این‌که در زمینه طراحی گوشی های خود، کمی نارسایی تخیل دارد، اما در زمینه ظاهر اعضای خانواده اج ۲۰، روند خود را تغییر داده و اج ۲۰ پرو را نیز با طراحی متفاوت‌تری، روانه بازار گوشی های هوشمند کرده. طراحی ظاهری این گوشی، در برخی موارد دارای نقصان‌هایی است، اما در حالت کلی، طراحی‌ای خوب و قابل ستایش به شمار می‌رود.

در زمینه سخت‌افزار موتورولا اج ۲۰ پرو، ما شاهد مولفه‌های چشم‌گیری هستیم. تراشه این گوشی که از سری ۸۰۰ شرکت کوالکام آمده و دارای بیش‌تری اورکلاک موجود است، تراشه‌ای فوق‌العاده توانا به شمار می‌رود و می‌توان آن را برای بازی‌های موبایلی و داده‌های بسیار سنگین درنظر گرفت. تراشه، شامل یک مودم نسل پنجمی نیز می‌شود که برای پشتیبانی این گوشی از فناوری پرسرعت فایو جی، لخاظ شده.

نمایشگر در کل، چشم ما را به اعداد و ارقام خوبی می‌دوزد، ولی نهایت نرخ روشنایی چندان بالایی ندارد. این نمایشگر، بیش‌ترین نرخ نوسازی موجود را به کاربر خود ارائه می‌دهد و وضوح FHD را به دنبال خود می‌آورد. پنل نمایشی اولد برای اج ۲۰ پرو درنظر گرفته شده که در طراحی نیز نقش دارد. نمایشگر این گوشی را می‌توان، یک نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت دانست.

باتری‌ای که برای اج ۲۰ پرو لحاظ شده، حجم کم‌تری نسبت به میانگین حجم باتری‌های شرکت موتورولا دارد و ظرفیت آن نیز برای بازار گوشی های هوشمند، طبیعی به شمار می‌رود. دوربین اصلی، از سه سنسور تشکیل شده و در ترکیب آن، سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض، نقش اصلی را بازی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم با یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی باکیفیت معرفی شده.

Motorola Edge 20 Pro

طراحی و کیفیت ساخت موتورولا اج ۲۰ پرو

همان‌طور که گفتیم، موتورولا در زمینه طراحی اعضای خانواده اج ۲۰، روند خود را تغییر داده؛ برای اج ۲۰ لایت، طراحی‌ای نزدیک به اعضای می ۱۱ را درنظر گرفته و برای اج ۲۰ و اج ۲۰ پرو نیز به سراغ طراحی‌های شرکت اوپو رفته. پنل جلویی این گوشی با محافظت گوریلا گلس آمده و پنل پشتی آن هم از جنس شیشه و یا چرم صنعتی سازگار با محیط زیست است. حسگر اثر انگشت این گوشی با وجود نمایشگر اولد، از نوع زیرصفحه‌ای اپتیکال بوده و سرعت و دقت بسیار بالایی دارد.

پنل جلویی اج ۲۰ پرو، طراحی خوب دارد و در زمینه حواشی اطراف نمایشگر نیز دارای عملکرد مناسبی است. حواشی اطراف نمایشگر این گوشی، بسیار باریک هستند و در تمامی نقاط نیز به یک اندازه ضخامت دارند. در بالای پنل جلویی و بر روی نمایشگر اج ۲۰ پرو، دوربین سلفی با طراحی محبوب حفره آمده.

پنل پشتی در یک رنگ، از جنس چرم مصنوعی خواهد بود و در دو رنگ آبی پررنگ و آبی کم‌رنگ نیز از جنس شیشه است. این پنل در وسط، شامل لوگوی شرکت موتورولا می‌شود و در گوشه بالایی آن هم، قاب مستطیلی شکل دوربین اصلی آمده که تداعی‌بخش محصولات شرکت اوپو به خصوص خانواده تازه‌رسیده رنو ۶ است. سنسور بالایی، به شکل یک مربع آمده و دو سنسور دیگر، دایره‌ای شکل هستند.

فریم اج ۲۰ پرو در سمت راست، شامل کنترلرهای صدا و دکمه پاور می‌شود که اندکی بالاتر از وضع طبیعی هستند؛ این بالا بودن کنترلرها و دکمه  پاور می‌تواند در حین استفاده از آن‌ها، اسباب ناراحتی کاربر را فراهم آورد؛ گفته شده که این فریم، دارای DisplayPort 1.4 است. «Motorola Edge 20 Pro» با ابعاد ۱۶۳ در ۷۶ در ۸ میلی‌متر، وزن ۱۸۵ یا ۱۹۰ گرم، رنگ‌های آبی کم‌رنگ، آبی و آبی پررنگ و طراحی آب‌گریز عرضه می‌شود.

Motorola Edge 20 Pro

نمایشگر موتورولا اج ۲۰ پرو

معمولا زمانی که ابعاد گوشی‌ های موتورولا را می‌بینیم، شاهد ضخامت‌های بالایی هستیم که اکثریت به دلیل استفاده از پنل نمایشی IPS هستند؛ ولی این گوشی که ضخامت کم‌تری دارد، یک پنل نمایشی اولد را به همراه خود آورده که دارای کیفیت نمایشی بسیار بالایی است و می‌تواند گزینه خوبی باشد. این نمایشگر، وضوح FHD‌ را عرضه می‌کند که مقدار خوبی برای تماشای فیلم و سریال است. این نمایشگر از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند، که برای کاربران گیمر، اهمیت والایی دارد؛ علاوه بر این‌ها، نمایشگر، ۱ میلیارد رنگ را به‌تصویر می‌کشد.

یکی از مواردی که نمایشگر اج ۲۰ پرو را خیلی باارزش می‌کند، نرخ نوسازی بسیار بالای ۱۴۴ آن است که به عنوان بیش‌ترین نرخ موجود شناخته می‌شود و برای کاربران گیمر هم گزینه‌ای بی‌نظیر است. نمایشگر، با محافظت گوریلا گلس ۵ آمده و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را به کاربر خود عرضه می‌کند که در ادامه آن با احتساب قطر ۶.۷ اینچی، تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل بر هر اینچ می‌آید. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۱۰.۲ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۹ درصد از فضای پنل جلویی «Motorola Edge 20 Pro» را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار موتورولا اج ۲۰ پرو

شرکت موتورولا، با وجود سابقه زیاد در بازار گوشی های هوشمند، رابط کاربری مخصوص خود را ارائه نداده؛ به همین دلیل، «Motorola Edge 20 Pro» بدون رابط کاربری و با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. موتورولا با درنظر گرفتن مواردی مثل تکان دادن گوشی و روشن کردن فلش، سعی داشته تا کمی جای خالی رابط کاربری را پر کند.

تراشه‌ای که برای موتورولا اج ۲۰ پرو درنظر گرفته شده، یک تراشه بسیار مشهور است که بیش‌ترین اورکلاک را به خود اختصاص داده. این تراشه که با نام Snapdragon 870 5G شناخته می‌شود، محصول لیتوگرافی ۷ نانومتری است و از سری پرچم‌دار ۸۰۰ شرکت کوالکام آمده. این تراشه که دارای توانایی پردازشی بسیار بالایی است، با یک مودم فایو جی همراهی می‌شود.

تراشه هشت‌هسته‌ای Snapdragon 870 5G در راس هرم پردازشی خود، یک هسته Kryo 585 با اورکلاک ۳.۲ گیگاهرتز دارد که در کنار سه هسته Kryo 585 با بیشینه فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌آید. این تراشه با پردازنده گرافیکی توانای Adreno 650 همراه شده. «Motorola Edge 20 Pro» در یک نسخه با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود.

Motorola Edge 20 Pro

دوربین موتورولا اج ۲۰ پرو

موتورولا اج ۲۰ پرو، دوربینی سه‌گانه دارد که سنسور اصلی آن، حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض است. این حسگر به خودی خود می‌تواند، عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا بگیرد و در این‌جا با استفاده از تکنولوژی الترا پیکسل و بزرگ‌ترین کردن پیکسل‌ها، حتی کیفیت بالاتری هم خواهد داشت. سنسور ۸ مگاپیکسلی پریسکوپ این دوربین نیز با لرزشگیر آمده و تا ۵۰ برابر بزرگ‌نمایی دارد. «Motorola Edge 20 Pro» دوربینی، متشکل از سه سنسور زیر دارد:

  • سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/3.4، فاصله کانونی ۱۲۶ میلی‌متر و بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری

  • سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر و گستره دید ۱۱۹ درجه

دوربین اصلی، می‌تواند با کیفیت نجومی 8K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند؛ دوربین سلفی نیز قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی، از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3 تشکیل شده و کیفیت بالایی دارد.

باتری موتورولا اج ۲۰ پرو

با وجود علاقه موتورولا به باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، این گوشی با یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیم-پلیمری آمده که شارژدهی بالایی از آن انتظار می‌رود. «Motorola Edge 20 Pro» از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید موتورولا اج ۲۰ پرو

اج ۲۰ پرو، گوشی‌ای با مشخصات عالی است که تراشه‌ای با بیش‌ترین اورکلاک موجود دارد؛ در کنار این تراشه، نمایشگری از نوع اولد می‌آید که دارای بالاترین نرخ نوسازی ممکن است. شما می‌توانید این اسمارتفون فوق‌العاده با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
شهریور 1400
طول و عرض
163x76 میلی متر
ضخامت
8 میلی متر
وزن
185/190 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
12 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 28, 38, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - سایز سنسور 1/1.52 اینچ - دریچه دیافراگم f/1.9 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع periscope telephoto - دریچه دیافراگم f/3.4 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فاصله کانونی لنز 126 میلی‌متر - زوم اپتیکال 5x - فوکوس اتوماتیک PDAF - لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر - ˚119
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.3 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 30 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240/960fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(10)
رتبه‌بندی کلی
5
10 نظرات
خیلی خوبه موتورولا ثابت شدس

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Motorola Edge 20 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدلMotorola Edge 20 Pro دو سیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
شهریور 1400

طراحی

طول و عرض
163x76 میلی متر
ضخامت
8 میلی متر
وزن
185/190 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.2 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.80 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
12 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 28, 38, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - سایز سنسور 1/1.52 اینچ - دریچه دیافراگم f/1.9 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع periscope telephoto - دریچه دیافراگم f/3.4 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فاصله کانونی لنز 126 میلی‌متر - زوم اپتیکال 5x - فوکوس اتوماتیک PDAF - لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر - فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر - ˚119
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.3 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
فیلم برداری
8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240/960fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 30 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم