برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G20 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت

Motorola Moto G20 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

Motorola Moto G20 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 48 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
Android 11
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Moto G20

موتورولا، در جمع شرکت‌هایی مانند نوکیا، اینفینیکس، آنر و ... قرار می‌گیرد که فقط میان‌رده‌ تولید می‌کنند و به بازار گوشی های هوشمند پرچم‌دار، کاری ندارند. شرکت موتورولا در زمینه تولید گوشی های اقتصادی نیز عملکرد خوبی داشته و بسیاری از محصولات خود را در سری جی معرفی می‌کند. گوشی های اقتصادی‌ای که موتورولا تولید کرده، همگی دارای کیفیت بالایی هستند و در زمینه‌های متفاوت، خوب عمل می‌کنند.

موتو جی ۲۰ یکی از میان‌رده‌های اقتصادی جدید موتورولا است که توجه‌ها را جلب کرده. این گوشی در کنار قیمت ناچیز ۲۰۰ دلاری خود، نمایشگری مناسب، سخت‌افزاری خوب، باتری‌ای حجیم، یک دوربین چهارگانه و یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارد. در ادامه، ما تمامی این موارد را به‌طور دقیق، بررسی خواهیم کرد.

مقدمه‌ای بر تشریح Motorola Moto G20

سخت‌افزار این گوشی، توسط شرکت یونیساک طراحی شده که در زمینه سخت‌افزارهای میان‌رده‌ای فعالیت دارد و مانند شرکت کوالکام، دست به تولید سخت‌افزارهای بالارده و پرچم‌دار نمی‌زند. این سخت‌افزار از فناوری نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کند و در عوض با فناوری نسل چهارم یا به عبارتی دقیق‌تر، با فناوری LTE‌ همراه است. این سخت‌افزار را می‌شود مناسب دانست و با این حال برای پردازش داده‌های سنگین، گزینه خوبی نیست.

نمایشگر این گوشی از نوع IPS‌ بوده. نمایشگرهای IPS‌ که در اصل برای تمامی گوشی های میان‌رده‌ای اقتصادی درنظر گرفته می‌شوند، کیفیت مناسبی دارند. نمایشگر مورد بحث با وضوح HD برای موتو جی ۲۰ درنظر گرفته شده. مورد دیگری که درمورد نمایشگر، دارای اهمیت زیادی است، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی آن بوده که برای بازی‌های موبایلی می‌شود از آن بهره برد و یک امتیاز برای موتو جی ۲۰ در برابر هم‌رده‌های آن است.

باتری جی ۲۰ از نوع لیتیم-پلیمری است و ظرفیت زیاد ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری لیتیم-پلیمری متاسفانه از شارژر سریع سودی نمی‌برد و این موضوع برای باتری حجیم جی ۲۰ کمی درد سرساز است. دوربین اصلی، از چهار سنسور تشکیل شده و ترکیب خوبی دارد. سنسور اصلی دوربین، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض است. دوربین سلفی هم از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده و کیفیت خوبی دارد.

Motorola Moto G20

طراحی و کیفیت ساخت موتورولا موتو جی ۲۰

طراحی موتو جی ۲۰ کاملا با طراحی‌های دیگر شرکت موتورولا، قرابت دارد و همین قرابت است که آن را به یک گوشی موتورولایی تمامی عیار تبدیل کرده. در پنل پشتی، می‌شود این قرابت را یک نفع برای جی ۲۰ دانست اما در پنل جلویی، این قرابت سبب شده تا طراحی، مانند دیگر گوشی های موتورولا، توازن نداشته باشد. این گوشی مانند اکثر محصولات موتورولا از یک حسگر اثر انگشت حرفه‌ای که بر روی پنل پشتی، جاگذاری شده، استفاده می‌کند.

پنل جلویی جی ۲۰، حواشی‌ای بسیار ضخیم در اطراف خود دارد، که از حق نگذریم، ناخوشایند هستند. در سمت راست، بالا و چپ، این حواشی را به‌ یک اندازه، ضخیم می‌بینیم، در حالی که در پایین، حواشی، ضخامت بسیار بیش‌تری دارند و دیگر اصلا خوشایند نیستند. در بالای نمایشگر هم دوربین سلفی درج شده که طراحی ناچ قطره‌ای را به دوش می‌کشد. در کل می‌شود، طراحی پنل جلویی جی ۲۰ را متناسب با قیمت آن دانست، هرچند که محصولات هم‌قیمت نوکیایی آن از طراحی ابتدایی‌تری استفاده می‌کنند.

پنل پشتی مانند اکثر آن‌چیزی که از محصولات موتورولا می‌بینیم، نیست و به‌نظر نمی‌رسد سطح براق و صیقلی‌ای داشته باشد. اما این پنل احتمالا می‌تواند به راحتی اثر انگشت شما را به خود جذب کند. در وسط پنل پشتی جی ۲۰، حسگر اثر انگشت آمده که درون آن، لوگوی مدور شرکت موتورولا، طراحی شده. در گوشه بالایی پنل پشتی هم شاهد دوربین اصلی چهارگانه هستیم که درون یک قاب مستطیلی شکل مشهود است. این قاب، رنگ خود پنل پشتی را خواهد داشت و به‌نظر می‌رسد که محیط آن، ارتفاع بیش‌تری دارد.

فریم جی ۲۰، ضخامت زیادی را به خود اختصاص داده که البته در میان محصولات شرکت موتورولا، امری طبیعی و عادی است. «Motorola Moto G20» با ابعاد ۱۶۵.۲ در ۷۵.۷ در ۹.۱ میلی‌مترِ، وزن ۲۰۰ گرم و رنگ‌های آبی و قرمز عرضه می‌شود.

Motorola Moto G20

طراحی و کیفیت ساخت موتورولا موتو جی ۲۰

موتورولا، همیشه از نمایشگرهای IPS‌ استفاده می‌کند و فقط برای گوشی «Motorola Razr 5G» به سراغ نمایشگر دیگری رفته؛ جدا از مرسوم بودن نمایشگرهای IPS در میان محصولات موتورولا، این نمایشگرها برای اسمارتفون های اقتصادی نیز پرکاربرد هستند و در کل، بهره بردن جی ۲۰ از یک نمایشگر IPS‌ امری طبیعی به‌حساب می‌آید. نمایشگر، وضوح HD را به همراه خود دارد که این هم موردی طبیعی برای بازی قیمتی جی ۲۰ است و با این وجود می‌شود برای تماشای فیلم، از آن استفاده کرد.

نرخ نوسازی نمایشگر، مقدار ۹۰ هرتز بوده که نسبت به هم‌رده‌های جی ۲۰ بیش‌تر است، زیرا این هم‌رده‌ها از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کنند و از این رو، محتوای نمایشی جی ۲۰، به مراتب، روان‌تر خواهد بود. رزولوشن نمایشگر، ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است و قطر آن نیز ۶.۵ اینچ ذکر شده و با این‌ حساب، ما با تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل بر هر اینچ، مواجه هستیم. ۸۱.۶ درصد از فضای پنل جلویی «Motorola Moto G20» در اختیار نمایشگر ۱۰۲ سانتی‌متر مربعی آن است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار موتورولا موتو جی ۲۰

شرکت موتورولا، مانند شرکت‌های سامسونگ، شیائومی، هوآوی و ... دارای رابط کاربری خاصی نیست و از این جهت، «Motorola Moto G20» بدون رابط کاربری و با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. شرکت موتورولا برای پر کردن جای رابط کاربری، موارد سخت‌افزاری-نرم‌افزاری‌ای درنظر گرفته که البته وجود آن‌ها در جی ۲۰، جای کمی تردید دارد.

تراشه این گوشی، Unisoc T700 بوده که اطلاع دقیقی از نوع آن در دست نیست. این تراشه به گفته یک سایت، با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری همراه شده و با این حساب و با توجه به هسته‌ها، می‌شود کمی روز آن، حساب کرد. هرچند که فرکانس هسته‌های Unisoc T700 چندان بالا نیست و نوع دقیق آن‌ها را نمی‌دانیم، اما این که تراشه از پس امور عادی بر می‌آید، موردی بدیهی است.

تراشه، هشت‌هسته‌ای بوده و مثل این‌که از یک رشته هشت‌هسته‌ای با هشت هسته نامعلوم که نهایت فرکانس آن‌ها به ۱.۸ گیگاهرتز می‌رسد تشکیل شده؛ اما به گفته همان سایت قبلی، اورکلاک ۲ گیگاهرتزی نیز دور از ذهن نیست. پردازنده گرافیکی انتخابی سخت‌افزار هم، Mali G52 است. «Motorola Moto G20» در یک نسخه رم ۴ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.

Motorola Moto G20

دوربین موتورولا موتو جی ۲۰

همان‌طور که گفتیم، اطلاعات دقیقی از سخت‌افزار در دست نیست، اما می‌شود موانعی که بر سر دوربین اصلی چهارگانه جی ۲۰ و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آن گذاشته را حس کرد. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، عملکرد مناسبی خواهد داشت و به احتمال زیاد، جزئیات چشم‌گیری را از دست می‌دهد، ولی بیش از این نمی‌شود درمورد دوربین بحث کرد. دوربین اصلی چهارگانه «Motorola Moto G20» از سنسورهای زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۸ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی هم از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 تشکیل شده و مانند دوربین اصلی از حالت HDR‌ پشتیبانی می‌کند. درمورد این دوربین هم نمی‌شود اظهار نظر دقیقی داشت، ولی احتمالا، شاهد عملکرد بسیار معمولی‌ای از طرف آن خواهیم بود. هر دو دوربین سلفی و اصلی «Motorola Moto G20» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند.

باتری موتورولا موتو جی ۲۰

خوشبختانه، موتورولا برای محصولات خود، باتری‌های حجیمی را درنظر می‌گیرد و برای جی ۲۰ هم به سراغ یک باتری مناسب لیتیم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رفته که متاسفانه از شارژر سریع، سودی نمی‌برد.

مشاوره در خرید موتورولا موتو جی ۲۰

جی ۲۰، میان‌رده‌ای با قیمت مناسب است که در اکثر زمینه‌ها، مثل نمایشگرِ، دوربین و باتری، عملکرد خوب و چشم‌گیری دارد. این گوشی می‌تواند برای کاربران عادی، گزینه خوبی باشد. شما می‌توانید موتو جی ۲۰ را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
June 2021
تاریخ شمسی
خرداد 1400
طول و عرض
165.2x75.7 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
200 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Unisoc T700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 1.8 GHz
پردازنده گرافیکی
Mali G52
حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚ 118
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.1 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G20 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G20 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
June 2021
تاریخ شمسی
خرداد 1400

طراحی

طول و عرض
165.2x75.7 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
200 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Unisoc T700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 1.8 GHz
پردازنده گرافیکی
Mali G52

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚ 118<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.1 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم