برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G Power (2021) ظرفیت 3/32 گیگابایت

MotorolaMoto G Power (2021) 32GB RAM 3GB Mobile Phone

Motorola Moto G Power (2021) 32GB RAM 3GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 32 گیگابایت
  • مقدار رم : 3 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
3 گیگابایت
32 گیگابایت
Android 10
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Moto G Power (2021)

تولید تلفن‌های هوشمند مقرون به صرفه، معمولا، زحمت و مسئولیت بیش‌تری را بر دوش شرکت تولیدکننده می‌گذارد؛ چراکه این محصولات، باید کیفیت بالایی داشته باشند و آن‌قدر هم گران نباشند، که از دسترس طیف وسیعی از کاربران خارج شوند. گوشی‌های هوشمند میان‌رده ارزان قیمت، با این که قرار است، ارزان باشند، باید دوربین‌های چندگانه را حمل کنند، از سخت‌افزار قوی‌ای سود ببرند و الی‌آخر.

همین موارد بالا، سبب رد صلاحیت بسیاری از شرکت‌ها در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند مقرون به صرفه شده و تولید این اسمارتفون‌ها را در انحصار شرکت‌هایی مانند برند موتورولا قرار داده. شرکت موتورولا که زمانی توسط گوگل خریداری شد، نشان داده که در تولید میان‌رده‌ها، تبهر دارد و اوج این هنر را در تولید موتورولا اج اس دیدیم؛ اما تلفن هوشمند امروز، بیش‌تر از این‌که مانند اج اس، یک خودنمایی موفقیت‌آمیز باشد، یک میان‌رده ارزان است.

مقدمه‌ای بر تشریح موتورولا موتو جی پاور

در انتهای نام موتو جی پاور، سال تولید آن، یعنی سال 2021 ذکر شده- «Motorola Moto G Power (2021)» -که مشخصا می‌خواهد، مدرن بودن این تلفن هوشمند را به رخ بکشد؛ اما نیازی به این نام‌گذاری نبوده و با اولین نگاه به طراحی جی پاور، متوجه مدرن بودن آن می‌شویم. جدا از طراحی، مباحث قابل بحث زیادی درمورد جی پاور، وجود دارند، که تمامی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سخت‌افزار موتو جی پاور، یک سخت‌افزار ساده با توانایی‌های ساده است، که می‌تواند با داده‌های نه‌چندان سنگین، سروکله بزند، اما برای پردازش‌های سنگین‌تر، اصلا پیشنهاد نمی‌شود؛ البته سخت‌افزار جی پاور، رده پایین نیست و کلا این گوشی هوشمند با استانداردها، هم‌خوانی دارد. نمایشگر موتو جی پاور، تنها بخشی است، که موتورولا برای آن، به استانداردها بسنده کرده و پا را از این استانداردها، فراتر نگذاشته.

حجم باتری موتورولا موتو جی پاور، از حجم معمول در اسمارتفون‌ها بیش‌تر است و این یک مزیت برای موتو جی پاور به حساب می‌آید. البته دوربین هم، کیفیت بالایی دارد، اما شیطنت‌های شرکت موتورولا و کلک‌های بازاری آن را برای این دوربین می‌بینیم و به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

Motorola Moto G Power (2021)

طراحی و کیفیت ساخت موتورولا موتو جی پاور

موتورولا برای جی پاور به سراغ طراحی مورد علاقه و شخصی خود نرفته و به‌جای آن، طراحی خانواده نوت 9 شیائومی را انتخاب کرده، که از استقبال زیادی برخوردار شد و احتمالا همین استقبال، جرقه استفاده از آن برای موتو جی پاور را زده. موتورولا، شاید طراحی را اقتباس کرده باشد، اما برای آن زحمت زیادی کشیده و ایراد چندانی برای این طراحی، مطرح نمی‌شود.

حسگر اثر انگشت جی پاور، مانند شیائومی نوت 9 پرو و شیائومی نوت 9 اس، با دکمه پاور ادغام شده، که طراحی پیشرو و مناسبی است؛ ضمن این‌که از مولفه‌های اضافی جلوگیری می‌کند و با جاگیری مناسبی که دارد، دسترسی به آن سخت نیست. سرعت و دقت حسگرهای ادغامی، مانند حسگرهای حفره‌ای بالا هستند.

در پنل جلویی جی پاور، طراحی متوازنی را نمی‌بینیم. در سمت راست، چپ و بالای نمایشگر، ضخامت حواشی به یک اندازه است، اما در قسمت پایینی، این ضخامت، بیش‌تر می‌شود و ما را یاد بی‌مسئولیتی‌های شرکت نوکیا می‌اندازد. در گوشه بالایی نمایشگر جی پاور، دوربین سلفی را می‌بینیم، که با طرحی حفره، پا به میدان گذاشته و خداراشکر، شعاع زیادی ندارد. معمولا، دوربین‌های حفره در کنار پنل نمایشی موجود در جی پاور، سبب نشر نور می‌شوند، ولی این موضوع را برای تلفن‌های هوشمند موتورولا شاهد نیستیم.

 در پنل پشتی موتو جی پاور، شاهد استفاده از طراحی شرکت شیائومی هستیم که بهبود یافته. در وسط پنل پشتی، دوربین اصلی سه‌گانه را مشاهده می‌کنیم، که در زیر آن، لوگوی مدور شرکت موتورولا آمده. درون قاب مربعی دوربین اصلی، سه سنسور در کنار فلش ال‌ای‌دی حضور دارند و هر یک از آن‌ها در نزدیکی یکی از زوایای مربع، جاگیری کرده. طراحی قاب پشتی به لطف یک سری سهمی‌های نه‌چندان عمیق و مرتب از خشکی درآمده و کمی به سمت گار‌دهای گرافیتی رفته.

معمولا بر روی فریم تلفن‌های هوشمند شرکت موتورولا، فراخوان فیزیکی دستیار گوگل را می‌بینیم، اما درمورد موتو جی پاور، این‌گونه نیست و احتمالا مانند تلفن‌های هوشمند گوگل این فراخوان انجام می‌شود. «Motorola Moto G Power (2021)» با ابعاد 165.3 در 75.9 در 9.5 میلی‌متر، وزن 206.5 گرم و رنگ‌های خاکستری تیره و نقره‌ای عرضه می‌شود.

نمایشگر موتورولا موتو جی پاور

پنل نمایشی استفاده شده در موتورولا موتو جی پاور، برای میان‌رده‌ها تولید شده. پنل نمایشی IPS LCD در کنار حفره دوربین سلفی، سبب نشر نور می‌شود، اما این ایراد در اطراف دوربین سلفی موتو جی 9، دیده نمی‌شود. تبهر این پنل نمایشی در نمایش رنگ سفید، مصرف کم باتری و زاویه دید مناسب است، اما در نمایش رنگ مشکی، کمی ایراد دارد.

رزولوشن نمایشگر موتو جی پاور، میزان استاندارد بازار است. موتورولا برای بسیاری از تلفن‌های هوشمند خود، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل را درنظر می‌گیرد. این مقدار رزولوشن در کنار قطر 6.6 اینچی این نمایشگر، حاوی تراکم پیکسلی 266 پیکسل بر هر اینچ است. نمایشگر 105.2 سانتی‌متری ذکر شده موتورولا موتو جی پاور، 83.8 درصد از پنل جلویی آن را در اختیار دارد.

Motorola Moto G Power (2021)

سخت‌افزار و نرم‌افزار موتورولا موتو جی پاور

از آن‌جایی که برای موتو جی پاور، شاهد فرخوان فیزیکی دستیار گوگل نیستیم، احتمالا بشود با کشیدن انگشت بر روی حواشی، این دستیار را فراخوانی کرد. احتمالا این مورد، یکی از موارد سخت‌افزار-نرم‌افزاری‌ای خواهد بود که موتورولا به دلیل فقدان رابط کاربری موتو جی پاور برای اندروید 10 آن درنظر گرفته. موارد دیگری از این حالت‌های سخت‌افزاری-نرم‌افزاری وجود دارند، که البته بودن یا نبودن آن‌ها در جی پاور، داراری کمی شک و تردید است.

سخت‌افزار جی پاور، یک سخت‌افزار توانمند نیست؛ اما با این‌حال، برای پردازش داده‌های نیمه‌سنگین مناسبت دارد. ترکیب سخت‌افزاری موتورولا موتو جی پاور، بر پایه چیپست 11 نانومتری Snapdragon 662 ساخته شده؛ که یکی از تراشه‌های میان‌رده‌ای شرکت پرآوازه کوالکام است. این تراشه را نباید چندان دست بالا گرفت، اما تاثیرات خوبی بر روی دوربین گذاشته.

تراشه هشت‌هسته‌ای Snapdragon 662 از چهار هسته Kryo 260 Gold با بیشینه فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده. چیپست اسنپدراگون 662 با پردازنده گرافیکی Adreno 610 همراهی می‌شود، که یک پردازنده مناسب و قابل اتکا است. «Motorola Moto G Power (2021)» در یک نسخه سخت‌افزاری با رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت و نسخه دیگری با رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت در دسترس است.

دوربین موتورولا موتو جی پاور

دوربین اصلی موتورولا موتو جی پاور از یک ترکیب سه‌گانه و یک فلش ال‌ای‌دی استفاده می‌کند. این دوربین، کیفیت نسبتا بالایی دارد، اما عکس‌های ثبت شده با آن، حاوی نویز هستند. رنگ‌ها کمی به واقعیت، نزدیک شده‌اند، ولی با این‌حال، چندان واقعی به‌نظر نمی‌رسند. سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 به سنسور 48 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 کمک کرده تا عکس‌های چهره مناسبی را ثبت کند. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو هم در زمینه عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک خوب عمل می‌کند.

در ترکیب دوربین اصلی، فقط سنسور ماکرو است، که نمره کم‌تری از باقی موارد دارد؛ وگرنه این دوربین برای یک تلفن هوشمند 190 دلاری، مناسب است. دوربین سلفی نیز از یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده. هر دو دوربین اصلی و سلفی «Motorola Moto G Power (2021)» با کیفیت 1080 فیلم‌برداری می‌کنند؛ اما سرعت‌های دردسترس برای فیلم‌برداری دوربین اصلی، 30 و 60 فریم بر ثانیه هستند، در حالی که دوربین سلفی فقط با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند.

Motorola Moto G Power (2021)

باتری موتورولا موتو جی پاور

باتری جی پاور، یکی از موارد قابل تحسین آن است. این باتری لیتیم-پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند و به‌احتمال قوی، طول عمر بسیار بالایی خواهد داشت.

مشاوره در خرید موتورولا موتو جی پاور

موتو جی پاور در مرحله اول، یک قیمت فوق‌العاده دارد و پس از آن، سخت‌افزار مناسب در کنار یک باتری توانمند. این تلفن هوشمند، برای تمامی متقاضیان، به‌جز گیمرهای حرفه‌ای، مناسب است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
January 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399
طول و عرض
165.3x75.9 میلی متر
ضخامت
9.5 میلی متر
وزن
206.5 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM6115 Snapdragon 662
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 260 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 610
حافظه داخلی
32 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 25, 26, 29, 30, 38, 41, 66, 71
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps, gyro-EIS
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 15 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30/60fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G Power (2021) ظرفیت 3/32 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G Power (2021) ظرفیت 3/32 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
January 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399

طراحی

طول و عرض
165.3x75.9 میلی متر
ضخامت
9.5 میلی متر
وزن
206.5 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM6115 Snapdragon 662
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 260 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 610

حافظه

حافظه داخلی
32 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~

مخابرات و ارتباطات

شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900<br /> CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 25, 26, 29, 30, 38, 41, 66, 71<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps, gyro-EIS
فیلم برداری
1080p@30/60fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 15 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم