برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G10 دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

MotorolaMoto G10 Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

Motorola Moto G10 Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 48 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Moto G10

الان که وارد سال جدید میلادی شده‌ایم، شرکت‌های فعال در تولید تلفن‌های هوشمند، به سراغ تولیدات جدیدتر و بهتری رفته‌اند و با توجه به رکود اقتصاد جهانی، قیمت‌های کمی برای این تولیدات هوشمند درنظر می‌گیرند و حالا وقت آن است، که این شرکت‌ها با تولیدات خود، اظهار وجود کنند و بگویند که آیا در این بازار، کار خود را ادامه خواهند داد، یا به حواشی آن خواهند رفت. البته محصولات جدیدی که در سال 2021 معرفی شده‌اند، نشان از آن دارند، که این شرکت‌ها می‌خواهند به کار خود در این بازار ادامه دهند.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت آمریکایی موتورولا بوده، که در همین ابتدای سال، به سراغ تولید یک محصول مقرون به صرفه و البته توانمند رفته. محصول جدید موتورلا، با وجود تمامی نقاط قوتی که دارد، شامل یک سری ایرادات اساسی است، که این ایرادات و البته نقاط قوت، موضوع بحث ما در ادامه این متن خواهند بود.

توصیف کوتاه موتورولا موتو جی 10

جی 10، یکی از آن محصولاتی است، که در ابتدای امر، قیمت آن، بیش از هر چیز دیگری به چشم ما می‌آید؛ قیمت‌های کم، مرام شرکت‌های آمریکایی نیستند و شرکت‌های چینی، به سراغ این قیمت‌ها می‌روند؛ اما با این‌حال، جی 10 با قیمت بسیار پایینی عرضه شده. یکی از کم‌کاری‌های جدی شرکت موتورولا برای تولید یک اسمارتفون متعلق به سال 2021 مانند، موتو جی 10، پشتیبانی نکردن آن از فناوری نسل پنجم است؛ البته اگر موتو جی 10 این فناوری را به‌همراه داشت، این خوش‌قیمتی را از دست می‌داد.

همراه با موتورولا موتو جی 10، طراحی مناسبی را می‌بینیم، که بر روی بسیاری از محصولات شرکت موتورولا اعمال شده و به‌نوعی، طراحی مخصوص این شرکت است. نمایشگر همراه با موتورولا را خوب می‌دانیم، ولی نه عالی یا بهترین؛ این نمایشگر، کیفیت نسبتا بالایی دارد و ایراد خاصی به آن وارد نیست. 

دوربین اصلی موتورولا موتو جی 10، از چهار سنسور استفاده می‌کند، که یکی از سنسورهای آن، ناکارآمد به نظر می‌رسد، اما در حالت کلی، این دوربین برای یک اسمارتفون 200 دلاری، کیفیت قابل قبولی دارد. درکل، نمی‌شود ایراد چندانی به موتورولا موتو جی 10 وارد کرد و به‌نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند، در بازار، موفق خواهد بود.

Motorola Moto G10

طراحی و کیفیت ساخت موتورولا موتو جی 10

طراحی جی 10، دقیقا یک طراحی موتورولایی است؛ طراحی‌های شرکت موتورولا که بر روی پیچ و تاب‌های مختصر پنل پشتی و هم‌چنین قاب دوربین اصلی متکی هستند، چندان ایرادی ندارند. البته در طراحی جی 10، چند مشکل ریزو درشت را می‌بینیم، ولی این مشکل‌ها، به‌گونه‌ای نیستند که بتوانیم با آن‌ها بر سروکله ظاهر جی 10 بزنیم و آن را نکوهش کنیم، چراکه بسیاری از هم‌رده‌های جی 10 و حتی رده‌بالاترها نیز این ایرادات را دارند.

شاید بزرگ‌ترین ایراد طراحی موتورولا موتو جی 10، در طراحی حسگر اثر انگشت آْن باشد. حسگر اثر انگشت با طراحی حفره و بر روی قاب پشتی آمده، این طراحی دارد جای خود را به طراحی ادغام و حسگرهای زیرصفحه‌ای می‌دهد و دیدن آن با یک تلفن هوشمندی که در سال 2021 معرفی شده، چندان خوشایند نیست. حسگر اثر انگشت، درون یک حفره که داخل آن، لوگوی برند موتورولا، حضور دارد، معرفی شده و بر روی پنل پشتی است.

پنل جلویی جی 10، یک طراحی نسبتا بی‌ایراد دارد؛ تنها ایراد طراحی پنل جلویی در حواشی آن است، که در قسمت پایینی نمایشگر، کمی ضخیم‌تر از باقی نواحی می‌شود و همین موضوع، سبب عدم توازن در طراحی شده، که در بسیاری از تلفن‌های هوشمند هم‌رده جی 10، دیده شده و چیز چندان عجیبی نیست. در بالای این پنل، دوربین سلفی با طراحی ناچ قطره‌ای آمده که به دلیل نوع پنل نمایشی، سبب نشر نور نمی‌شود و برای این پنل، مناسب است.

در پنل پشتی، شاهد حسگر اثر انگشت شرح داده شده هستیم. بر روی این پنل، خطوط سهمی مانندی را می‌بینیم، که از گوشه پایینی تا گوشه بالایی، امتداد داده شده‌اند و در قسمتی از گوشه بالایی با جهت مخالف آمده‌اند. درگوشه بالایی سمت چپ، دوربین اصلی چهارگانه حضور دارد، که شرح آن را به قسمت دوربین موکول می‌کنیم؛ اما درمورد طراحی آن، باید گفته شود که درون یک قاب مستطیل شکل قرار گرفته. در سمت چپ قاب، سه سنسور به صورت عمودی و بر روی یک خط هستند و سنسور چهارم در سمت راست آنان با اندازه کوچک‌تر و زیر فلش ال‌ای‌دی آمده.

در سمت راست فریم جی 10، تراکم زیاد مولفه‌ها، کمی گیج‌کننده است. سمت راست فریم، دکمه پاور را درکنار کنترلرهای صدا و فراخوان فیزیکی دستیار گوگل دارد. دکمه پاور در زیر کنترلرهای صدا و دکمه دستیار گوگل، بالای آن قرار گرفته، که به دلیل بالا بودن، دسترسی به آن، کمی سخت‌ است و برای استفاده از این فراخوان، باید انگشت خود را کشیده‌تر کنید. «Motorola Moto G10» با ابعاد 162.5 در 75.7 در 9.2 میلی‌متر، وزن 200 گرم و خاکستری و مشکی مایل به بنفش عرضه می‌شود.

Motorola Moto G10

نمایشگر موتورولا موتو جی 10

پنل نمایشی شایسته موتو جی 10 که بر روی طراحی آن نیز اثر گذاشته، یکی از بهترین‌ پنل‌ها در زمینه مصرف باتری است و رنگ سفید را خیلی خوب نمایش می‌دهد؛ اما با این‌حال برای نمایش رنگ مشکی، چندان مناسب نیست. پنل نمایشی IPS که در موتو جی 10 به‌کار رفته، برای دوربین‌های سلفی‌ای که با طراحی حفره به پنل جلویی پیوند می‌خورند، گزینه خوبی نیست، چراکه سبب نشر نور مشکی در پس زمینه‌های سفید می‌شود و استفاده از دوربین سلفی با طراحی ناچ، برای این پنل، بهتر است. 

درمورد رزولوشن این نمایشگر، فقط می‌شود واژه استاندارد را به‌کار برد؛ چراکه رزولوشن 720 در 1600 پیکسلی نمایشگر جی 10، همان میزان استاندارد تعریف شده است. این رزولوشن در کنار قطر 6.5 اینچی نمایشگر جی 10، تراکم پیکسلی 269 پیکسل بر هر اینچ را ثمره می‌دهد که برای این نمایشگر 102.8 سانتی‌متر مربعی صاحب 82.2 درصد از فضای پنل جلویی، مقدار مناسبی است و برای تماشای فیلم، هیچ ایرادی ندارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار موتورولا موتو جی 10

«Motorola Moto G10» به دلیل این‌که متولد سال حاضر است، با اندروید جدید 11 و بدون هیچ رابط کاربری‌ای آمده. البته موتورولا برای این تلفن هوشمند، چند قابلیت نرم‌افزاری-سخت‌افزاری، درنظر داشته؛ مثلا با یک مدل تکان داده جی 10، به دوربین دسترسی خواهید داشت، با مدل دیگری، فلش ال‌ای‌دی را روشن خواهید کرد و با دوبار کلیک بر روی دکمه پاور، به منوی کوچک شخصی‌سازی شده‌ای دسترسی خواهید داشت، که مولفه‌های آن را شخصا می‌توانید انتخاب کنید.

سخت‌افزار جی 10 را نمی‌شود، توانا یا فوق‌العاده دانست؛ یک سخت‌افزار که برای اسمارتفونی با قیمت جی 10، معرفی شده را برای این گوشی هوشمند می‌بینیم، که از پس پردازش‌های نیمه‌سنگین برمی‌آید، ولی کار آن، پردازش داده‌های سنگین یا فوق‌سنگین نیست. چیپست 11 نانومتری جی 10، توسط شرکت کوالکام ساخته شده و بنای اصلی ترکیب سخت‌افزاری تلفن هوشمند مورد نظر ما است.

چیپست هشت‌هسته‌ای جی 10، یعنی Snapdragon 460 از چهار هسته Kryo 240 با بیشینه فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 240 با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده و بر روی آن، تراشه گرافیکی Adreno 610 قرار دارد، که از لحاظ پردازشی، نمره خوبی می‌گیرد و برای پردازش داده‌های گرفیکی نه‌چندان سنگین، مناسب است. «Motorola Moto G10» در یک نسخه رم 4 گیگابایت و دو نسخه حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت عرضه می‌شود.

Motorola Moto G10

دوربین موتورولا موتو جی 10

دوربین اصلی موتورولا موتو جی 10، برای عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور، خوب عمل می‌کند و با احتساب حالت شب، عملکرد آن، بهتر هم می‌شود؛ اما چه در محیط‌هایی با نور کافی یا محیط‌هایی فاقد نور کافی، عکس‌های ثبت شده با جی 10، کمی نویز دارند، ولی رنگ‌ها را به‌خوبی نمایش می‌دهند. در ترکیب دوربین اصلی جی 10، سنسور ماکرو با درنظر گرفتن توانایی‌های سخت‌افزار، ناکارآمد است و چندان کیفیت مناسبی ندارد؛ با این‌که به‌نظر می‌رسید، سنسور تشخیص عمق هم به همین شکل، عمل کند، اما عملکرد این سنسور، چندان بد هم نبود. دوربین اصلی «Motorola Moto G10» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • لنز 48 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر

  • لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید 118 درجه

  • لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی نیز از یک لنر 8 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند و در عکس‌برداری از چهره و حالت پرتره، خوب عمل کرده؛ با این‌حال، توانایی آن در جداسازی سوژه از پس زمینه، کمی مورد تردید است و کیفیت چندانی ندارد. دوربین سلفی مانند دوربین اصلی با کیفیت 1080 فیلم‌برداری می‌کند؛ اما سرعت فیلم‌برداری آن، 30 فریم بر ثانیه ذکر شده، اما برای دوربین اصلی، این سرعت، بین دو مقدار 60 و 30 فریم بر ثانیه، قابل تغییر است.

باتری موتورولا موتو جی 10

موتورولا درمورد باتری لیتیم-پلیمری موتو جی 10، بسیار خوب عمل کرده و ما یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را می‌بینیم، که دلیل ضخامت زیاد این تلفن هوشمند، مطرح می‌شود. این باتری، برای بیش از 19 ساعت، تماشای فیلم، بیش از 18 ساعت وب‌گردی و 49 ساعت، تماس نسل سومی، شارژ در خود ذخیره می‌کند.

 مشاوره در خرید موتورولا موتو جی 10

جی 10، یک تلفن هوشمند مقرون به صرفه است، که از لحاظ سخت‌افزاری و دیگر موارد، در دسته میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد و کاربر باید با توجه به مصرف خود و موارد بالا، درمورد این تلفن هوشمند، تصمیم‌گیری کند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399
طول و عرض
165.2x75.7 میلی متر
ضخامت
9.2 میلی متر
وزن
200 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM4250 Snapdragon 460
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.8 GHz Kryo 240 & 4x1.6 GHz Kryo 240
پردازنده گرافیکی
Adreno 610
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1600x720 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚ 118
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/4 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30/60fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G10 دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G10 دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399

طراحی

طول و عرض
165.2x75.7 میلی متر
ضخامت
9.2 میلی متر
وزن
200 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM4250 Snapdragon 460
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.8 GHz Kryo 240 & 4x1.6 GHz Kryo 240
پردازنده گرافیکی
Adreno 610

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1600x720 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚ 118<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/4 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30/60fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم