برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ال جی مدل K71 دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

LGK71 Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

LG K71 Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 5 - 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی LG K71

شرکت کره‌ای ال‌جی را طیف وسیعی از تولیدات لوازم الکترونیکی آن می‌شناسیم. شرکت ال‌جی تقریبا هر چیزی که شامل یک برد باشد را تولید و توزیع می‌کند. این گستردگی تولیدات در کنار سابقه طولانی، یک پروفایل کاری شایان توجه را برای شرکت ال‌جی می‌سازد. اما از آن‌جایی که بازار گوشی‌های هوشمند با تبلیغات، سر و کار زیادی دارد، چند وقتی است، که نام برند ال‌جی در این زمینه، کم‌رنگ شده.

ال‌جی با مشاهده بازار، دریافت که هر شرکتی، یک خط تولید رقابتی برای میان‌رده‌های خود دارد؛ با این مشاهدات، شرکت ال‌جی، نسل جدیدی از تولیدات سری K را به جهت مقابله اقتصادی در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده، معرفی کرد. تولیدات جدید ال‌جی، از طراحی‌های جالبی، نفع می‌برند. در این مقاله به بررسی یکی از میان‌رده‌های رقابتی سری K خواهیم پرداخت.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات ال‌جی K71

محصول جدید سری K ال‌جی با نام « LG K71» معرفی شده. این محصول، برای رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند، کاملا آماده است. ساختار طراحی این اسمارتفون را قبلا در بسیاری از محصولات میان‌رده دیده‌ایم، ولی چند مدتی است، که این طراحی، رنگ باخته و دارد از بازار، جمع می‌شود. در نگاه اول به « LG K71» فقط دو ایراد را خواهید فهمید، که بعدا به آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی این اسمارتفون، همان‌زور که ذکر شد، ناآشنا نیست و قطعا آن را دیده‌اید. به‌نظر نمی‌آید طراحی خاص « LG K71» بی‌طرف‌دار بماند و قطعا دوست‌دارانی خواهد داشت؛ هرچند که این سبک از شکل و شمایل ظاهری دارد، از بازار گوشی‌های هوشمند، کنار می‌رود. نکته قابل توجه دیگری که در طراحی « LG K71» احساس می‌شود، درگاه قلم لمسی این اسمارتفون است.

سخت‌افزار به‌کار رفته در « LG K71» را می‌شود، نسبتا خوب، تعریف کرد؛ نه عالی و نه بد. ترکیب سخت‌افزاری این اسمارتفون به‌لطف لیتوگرافی ۱۲ نانومتری، کمی افت شأن پیدا کرده. لیتوگرافی ۱۲ نانومتری را کم‌ می‌بینیم، اما چیزی نیست، که بتواند رای متقاضی را بزند. نقطه لغزش سخت‌افزار « LG K71» تک نسخه بودن آن است.

دیدن دوربین سه‌گانه بر روی یک میان‌رده، بسیار حیرت‌انگیز است؛ اما این دوربین سه‌گانه، تنها بخش مهیج این اسمارتفون نیست، ما با یک باتری با حجم مناسب و نمایشگری با رزولوشن بالا در « LG K71» مواجه هستیم. اجزای سازنده « LG K71» ازجمله شاهکارهای تکنولوژی نیستند، اما نمی‌شود از آن‌ها، خرده گرفت. 

LG K71

ال‌جی K71: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « LG K71» با این‌که کمی عجیب است، اما چیزی نیست، که نشود با آن اخت گرفت. این طراحی که کم‌تر از باقی طراحی‌های مورد استفاده در میان‌رده‌ها می‌بینیم، در نوع خود زیبا است. پنل جلویی، مقادیر دوربین سلفی و نمایشگر را به‌همراه خود دارد. پنل پشتی از دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت، پذیرایی می‌کند و فریم، کنترلر‌های صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه شارژ Type-C و درگاه قلم استایلوس را بر روی خود، جا داده.

نمایشگر « LG K71» اختیار بخش اعظمی از پنل جلویی را در دست دارد. حاشیه‌ها در اطراف این نمایشگر، محسوس نیستند؛ اما در قسمت پایینی نمایشگر، حاشیه‌ها کمی زیاد هستند و باعث عدم تعادل طراحی شده‌اند. البته این موضوع را نمی‌شود، زیاد دست بالا گرفت، چراکه‌ در بسیاری از میان‌رده‌ها، شاهد این عدم توازن هستیم. در قسمت بالایی همین نمایشگر، دوربین سلفی با طراحی ناچ قطره‌ای آمده.

اما دوربین اصلی بر روی پشتی و در وسط آن، قرار دارد. سه سنسور دوربین اصلی به‌همراه فلش‌ ال‌ای‌دی، درون یک قاب بیضی شکل افقی، قرار گرفته‌اند. به‌دلیل محتویات زیاد این بیضی، خروج از مرکز آن، عددی نزدیک به یک است. حسگر اثر انگشت « LG K71» با طراحی حفره، در زیر دوربین یاد شده، قرار گرفته. طراحی حفره، شاید بی‌ایراد باشد؛ اما مناسب یک میان‌رده رقابتی نیست.

مهم‌تر از پنل پشتی، فریم « LG K71» است. شکل قرار گیری بسیاری از عناصر بر روی فریم، نادرست هستند. در سمت چپ فریم این اسمارتفون، کنترلر‌های صدا، اسلات سیم‌کارت و دکمه پاور، حضور دارند؛ درحالی‌ که در سمت راست آن، فقط شاهد فراخوان سخت‌افزاری دستیار گوگل هستیم. دستیار گوگل، باتوجه به مقدار حریمی که کاربر برای شخص خود، قائل است، می‌تواند مفید و یا آزاردهنده باشد.

گفته می‌شود، که « LG K71» در رنگ‌های خاکستری و سفید، عرضه می‌شود؛ این درحالی است، که به ادعای سایت (gsmarena.com) این اسمارتفون در تک رنگ سفید، به‌فروش می‌رسد. « LG K71» با ابعاد ۱۷۱.۴ در ۷۷.۷ در ۸.۷ میلی‌متر و وزن ۲۲۰ گرم، ارائه خواهد شد؛ وزن ۲۲۰ گرمی، کمی ناخوشیند است و دلیل آن را قطعا در بخش سخت‌افزار این اسمارتفون، پیدا خواهیم کرد.

LG K71

ال‌جی K71: نمایشگر

مانند بسیاری از میان‌رده‌های دیگر از برند‌های دیگر، « LG K71» نیز با پنل نمایشی IPS LCD عرضه می‌شود. این پنل نمایشی، مصرف کم‌تری نسبت به بسیاری از پنل‌های دیگر دارد، ضمن این‌که از زاویه دید خوبی هم سود می‌برد. این پنل نمایشی، به انضمام این‌که به کمک طول عمر باتری شما خواهد آمد، کاربر را درگیر نمایش یک محتوای ساده نخواهد کرد.

خدا را شکر، « LG K71» از رزولوشن بالایی بهره‌مند است. این مقدار رزولوشن با این‌که در بسیاری از میان‌رده‌ها، رایج شده، همیشه جذاب بوده. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را به‌همراه خود دارد. با این اعداد ذکر شده، می‌توان روی تماشای فیلم و بازی کردن با این نمایشگر، حساب ویژه‌ای بار کرد.

فیلم دیدن با این نمایشگر، جذا‌ب‌تر خواهد شد، اگر بدانیم که قطر صفحه نمایش نام برده، ۶.۸ اینچ است. نمایشگر « LG K71» با مساحت ۱۰۹ سانتی‌متر مربع خود می‌تواند، برای کاربر دوست‌دار فیلم‌ و سریال۷ کاملا مناسب واقع شود. بیش از ۸۲ درصد از پنل جلویی « LG K71» در اختیار نمایشگر آن است. 

ال‌جی K71: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« LG K71» با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود، اما نمی‌توان درمورد رابط کاربری این اسمارتفون، نظر دقیقی داد. دستیار گوگل، که دکمه فراخوان آن را در قسمت طراحی دیدیم، کاربر‌دهای جالبی دارد؛ کاربرد‌هایی نظیر: کنترل گجت‌ها، تغییر تنظیمات، پخش موسیقی با فیلم، ترجمه یک زبان دیگر، بررسی اطلاعات عمومی، بررسی پروازها، تبدیل واحدها از جمله واحدهای ارزی و طولی، خواندن اخبار و ....؛ اما متاسفانه دستیار گوگل، بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا را پشتیبانی می‌کند، که زبان فارسی جز آنان نیست.

مورد دیگری که در قسمت طراحی « LG K71» ذکر شد و دیگر به آن نپرداختیم، قلم استایلوس بود. قلم استایلوس مورد استفاده در این اسمارتفون، قطعا آن چیزی نیست، که در مدل‌های دیگر از برند‌های دیگر، شاهد هستیم. این قلم از بلوتوث، پشتیبانی نمی‌کند و فاقد ترفند‌های حرکتی است و در کل نمی‌شود، حساب چندانی روی آن باز کرد. البته منظور برای طراحی‌های سنگین است و نه استفاده‌های عادی. 

اما خوش‌بختانه، دقت ال‌جی بیش‌تر روی سخت‌افزار « LG K71» متمرکز بوده، نه قلم آن. چیپست ۱۲ نانومتری MT6765 Helio P35 از جمع بهترین‌ها نبوده، ولی می‌شود برای پردازش بازی‌هایی که زیاد سنگین نیستند، به آن تکیه زد. این چیپست هشت‌هسته ای از چهار هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با بیشنه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده.

چیپست گرافیکی هم از نظر کارایی، هم قد و قواره تراشه است و نمی‌شود انتظاری بیش ‌از پردازش بازی‌های نسبتا سنگین از آن داشت. چیپست گرافیکی موجود در « LG K71» از نوع PowerVR GE8320 است؛ اما نکته غیر قابل بخشش سخت‌افزار « LG K71» کم لطفی سخت‌افزار آن نیست و تک نسخه بودن، مشکل اصلی را به‌وجود آورده. « LG K71» در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، عرضه می‌شود.

ال‌جی K71: دوربین

دوربین اصلی « LG K71» متشکل از سه‌ سنسور است، که درون یک قاب بیضی شکل و بر روی پنل پشتی قرار دارند. دوربین اصلی این اسمارتفون به‌لطف سنسور تشخیص عمق آن می‌تواند، برای عکاسی‌های چهره مناسب باشد. ترکیب دوربین اصلی را می‌شود، خوب به‌حساب آورد. دوربین اصلی « LG K71» از سه سنسور به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide)

  • لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گستره دید ۱۲۰ درجه

  • سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth)

از نکات مثبت دوربین اصلی « LG K71» می‌شود، به عکس‌برداری حالت HDR اشاره کرد. دوربین سلفی « LG K71» از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی عریض، تشکیل شده؛ درمورد عکس‌برداری HDR دوربین سلفی، چیزی گفته نشده. هر دو دوربین اصلی و سلفی « LG K71» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

LG K71

ال‌جی K71: باتری

در زیر قاب‌های « LG K71» یک باتری لیتیم-پلیمری، انرژی لازم کل دستگاه را تامین می‌کند. این دسته از باتری‌ها که توسط شخص کاربر، قابل تعویض نیستند، چگالی انرژی کمی دارند؛ اما از طول عمر نسبتا خوبی، سود می‌برند. حجم باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی « LG K71» به‌نظر خوب می‌رسد.

مشاوره در خرید ال‌جی K71

موضوعی که در مورد خرید یک میان‌رده باید به آن دقت زیادی کنید، نام آن نیست و کیفیت آن است. تمام آن‌چه که کیفیت مورد بحث باید به شما ارائه بدهد، در ساختار سخت‌افزار و صفحه نمایش، خلاصه می‌شود. خوش‌بختانه در سطور بالا، وصف « LG K71» آمده، که به اندازه کافی در این دو مقوله، تبحر دارد. 



ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
171.4x77.7 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
220 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.8 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2460 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚120
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.8 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ال جی مدل K71 دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل ال جی مدل K71 دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
171.4x77.7 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
220 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.8 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2460 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚120
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.8 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم