برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ال جی مدل W31 Plus دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

LGW31 Plus Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

LG W31 Plus Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 3 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 13 - 5 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی+LG W31

زمانی که بحث به تولید یک وسیله الکترونیکی با کیفیت می‌رسد، کشور کره، حرف اول را می‌زند. یکی از شرکت‌های کره‌ای با کیفیت، شرکت ال‌جی است. درحال حاضر، ما شرکت ال‌جی را با لوازم خانگی، بیش‌تر می‌شناسیم تا گوشی‌های هوشمند؛ ولی همه زمانی را به‌یاد داریم، که شرکت ال‌جی در زمینه گوشی‌های هوشمند، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

اما قدمت این شرکت، چقدر است؟ سال تاسیس شرکت ال‌جی، ۱۹۹۷ ذکر شده، سال ساخت فیلم تایتاینیک؛ اما در اصل، این شرکت، همان شرکت گلدستار است، که در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد، سالی که اولین تصویر ماهواره‌ای، ثبت شد. به ال‌جی بپردازیم؛ چند سال است، که ال‌جی نتوانسته، رضایت بازار گوشی‌های هوشمند را بدست بیاورد؛ اما به‌نظر می‌آید، اسمارتفون‌های جدید ال‌جی می‌خواهند، یک رقابت جدی را در بازار گوشی‌های هوشمند، آغاز کنند.

مقدمه‌ای بر تشریح ال‌جی +W31

ال‌جی برای میان‌رده جدید خود، یک قیمت فوق اقتصادی را در نظر گرفته. قیمت ۱۶۰ دلاری «+ LG W31» به ما می‌گوید، که نباید انتظار نابه‌جایی از آن داشته باشیم و باید این اسمارتفون‌ را با توجه به قیمت تعیین شده برای آن، بسنجیم. در نگاه اول به مشخصات و طراحی این اسمارتفون، مورد قابل نکوهشی دیده نمی‌شود، اما کمی که دقیق‌تر می‌شویم، ایرادات موجود، عیان می‌شوند.

طراحی «+ LG W31» با توجه با قیمت آن و در مقایسه با دیگر اسمارتفون‌های هم‌قیمت‌ آن، پیشرو است. طراحی این اسمارتفون، چیزی نیست، که ندیده باشیم؛ طراحی به‌کار رفته در «+ LG W31» هم‌خانوده طراحی‌های مرسوم برای میان‌رده‌ها است. البته این طراحی، ضعف‌هایی دارد، که در قسمت مربوط به طراحی، به‌ آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکته مهم دیگر این اسمارتفون، نمایشگر بزرگ آن است. کیفیت و رزولوشن «+ LG W31» با قیمت آن هم‌خوانی دارد. این نمایشگر بزرگ می‌تواند، درخور دوست‌داران فیلم‌ و سریال باشد. پنل نمایشی به‌کار رفته در «+ LG W31» یک پنل نمایشی مرسوم برای میان‌رده‌ها است. خوش‌بختانه ال‌جی تصمیم نداشته تا برای میان‌رده اقتصادی خود، پنل نمایشی TFT را در نظر بگیرد.

ترکیب سخت‌افزاری «+ LG W31» را نمی‌توان، عالی‌ترین ترکیب میان‌رده‌ای دانست؛ اما این ترکیب سخت‌افزاری برای اسمارتفونی با قیمت ۱۶۰ دلار، کاملا شایسته است و نمی‌شود چندان به آن، خرده گرفت. «+ LG W31» به همراه باتری نسبتا حجیم و یک دوربین سه‌گانه، عرضه می‌شود.

+LG W31

ال‌جی+W31: طراحی و کیفیت ساخت

با این‌که طراحی «+ LG W31» در جمع میان‌رده‌های امروزی، مرسوم است؛ اما با زبان‌ طراحی میان‌رده‌های یک یا دو سال پیش، بیش‌تر اشتراک دارد تا میان‌رده‌های امروزی. درکل این زبان طراحی، زیبا است و نمی‌شود آن را سرزنش کرد. پنل جلویی، از نمایشگر و دوربین سلفی، میزبانی می‌کند. پنل پشتی، شاخصه مهم دوربین اصلی و مشتقات آن را در بر گرفته و فریم، محتوی کنترلر‌‌های صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون و درگاه شارژ Type-C است.

نمایشگر «+ LG W31» مساحت قابل توجهی از پنل جلویی را در اختیار دارد. با این‌که حواشی در اطراف نمایشگر این اسمارتفون، کم است، اما حواشی قسمت پایین نمایشگر، کمی آزاردهنده هستند. دوربین سلفی در قسمت بالایی نمایشگر، قرار دارد و با طراحی ناچ قطره‌ای، معرفی شده؛ طراحی ناچ، جدید‌ترین طراحی موجود نیست، اما در میان‌رده‌ها، انتظار دیدن آن را داریم.

دوربین اصلی سه‌گانه، در گوشه قسمت بالایی پنل پشتی و درون یک قاب بیضی شکل، قرار دارد. این قاب بیضی شکل، گردی زیادی ندارد و خروج از مرکز آن، نزدیک به یک است. حفره حسگر اثر انگشت، در وسط قاب پشتی «+ LG W31» جاگیری کرده. شاید طراحی حفره، کمی قدیمی باشد، اما دیدن آن بر روی یک میان‌رده اقتصادی، ناراحت کننده نیست. در زیر لوگو شرکت ال‌جی، علامتی مبتنی بر توصیه به دور ننداختن اسمارتفون است، که نباید حضور می‌داشت.

فریم «+ LG W31» طراحی مقتدری ندارد؛ فریم با کمی شعاع، حالت دوّار به خود گرفته، که بسیار مرسوم است. «+ LG W31» با ابعاد ۱۶۶.۲ در ۷۶.۳ در ۸.۴ میلی‌متر، وزن ۱۷۳ گرم و در رنگ آبی، عرضه می‌شود. از نکات غیرقابل چشم‌پوشی در مورد طراحی این اسمارتفون می‌توان، به تک رنگ بودن آن اشاره کرد. 

ال‌جی W31+: نمایشگر

عضو لایتغیر، میان‌رده‌های تمام دوران، پنل نمایشی IPS LCD است. پنل نمایشی یاد شده، از کیفیت بالایی سود می‌برد. پنل‌های نمایشی ال‌سی‌دی، توان مصرفی کم‌تری نسبت به پنل‌های دیگر، برخوردار هستند؛ این پنل پنل نمایشی که در «+ LG W31» هم موجود است، زاویه دید خوبی دارد و لزومی ندارد تا کاربر، برای یک استفاده معمولی از نمایشگر، دقیقا در روبه‌روی آن بنشیند.

رزولوشن این نمایشگر، حقیقتا کم است، اما ما مجبوریم به‌دلیل قیمت کم «+ LG W31» ساکت بنشینیم. رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بر هر اینچ را در کم‌تر میان‌رده‌ای می‌بینیم. از آن‌جایی که نفوذ رزولوشن بر تراکم پیکسلی، بسیار زیاد است، پس قطعا با تراکم پیکسلی کمی، مواجه هستیم. تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ، پدیده چشم‌گیری نیست. 

اما با این وجود، نمایشگر «+ LG W31» را به‌لطف قطر ۶.۵۲ اینچی (۱۰۲ سانتی‌متر مربع) آن، برای تماشای فیلم و بازی کردن، مناسب در نظر می‌گیریم. این نمایشگر، ۸۰ درصد از پنل جلویی «+ LG W31» را در تصرف خود دارد، که عدد قابل قبولی است. به صورت مختصر می‌گوییم، که: نمایشگر این اسمارتفون را با وجود تمام ضعف‌های آن، بد نمی‌شماریم.

+LG W31

ال‌جی W31+: سخت‌افزار و نرم‌افزار

«+ LG W31» با اندروید ۱۰ به بازار گوشی‌های هوشمند، معرفی شده. این نسخه از اندروید، احتمالا به یک نسخه بالاتر یعنی نسخه ۱۱، ارتقا پیدا خواهد کرد. «+ LG W31» احتمالا با رابط کاربری UX 9.0 همراه خواهد بود. رابط کاربری مذکور از لحاظ ظاهری، با رابط کاربری‌های سامسونگ، شباهت زیادی دارد.

در ابتدا باید گفته شود، که ما نمی‌توانیم از اسمارتفونی با قیمت ۱۶۰ دلار، انتظار سخت‌افزاری در حد اعجاز داشته باشیم. سخت‌افزار «+ LG W31» نه تنها، مورد شکایت، قرار نمی‌گیرد؛ بلکه از کیفیت نسبی خوبی هم برخوردار است. چیپست۱۲ نانومتری MT6762 Helio P22 با این‌که از هسته‌های ترکیبی، ساخته نشده، ولی می‌تواند خواسته‌های نسبتا سنگین کاربر را پردازش کند. این چیپست از ۸ هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، تشکیل شده.

از طرفی دیگر، کیفیت چیپست گرافیکی نیز، در حد و اندازه کیفیت تراشه است. چیپست گرافیکی PowerVR GE8320 با این‌که کمی قدیمی شده، اما از پس پردازش بازی‌هایی با گرافیک نه‌چندان بالا برخواهد آمد. ایراد فاحش سخت‌افزاری «+ LG W31» تک نسخه بودن آن است؛ به‌طوری که «+ LG W31» در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، عرضه می‌شود.

ال‌جی W31+: دوربین

قبل‌تر درمورد طراحی «+ LG W31» و بالاخص طراحی دوربین آن گفته شد، که مرسوم است. سه سنسور دوربین اصلی در یک خط عمودی و زیر سر هم، قرار گرفته‌اند و همگی با هم، درون یک قاب بیضی شکل با خروج از مرکز نزدیک به یک، اعلام حضور کرده‌اند و در زیر آن‌ها، فلش ال‌ای‌دی آمده. پایین‌ترین سنسور دوربین، برخلاف دیگر سنسور‌ها که قاب طوسی‌ رنگ دارند، رنگ قاب آن، قرمز است. دوربین اصلی «+ LG W31» متشکل از سه سنسور زیر است:

  • لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض (Wide)
  • لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide)
  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth)

در میان اجزای سازنده دوربین اصلی «+ LG W31» به‌نظر نمی‌آید، که بشود روی سنسور تشخیص عمق آن، حساب ویژه‌ای باز کرد و همین مطلب، این دوربین را از حالت عکاسی پرتره، دور می‌کند. دوربین سلفی، از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض تشکیل شده. هر دو دوربین سلفی و اصلی «+ LG W31» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

+LG W31

ال‌جی +W31 : باتری

یک باتری لیتیم-پلیمری، انرژی مورد نیاز «+ LG W31» را تامین می‌کند. با این‌که در این مدل از باتری‌ها، چگالی انرژی بالایی را شاهد نیستیم، اما طول عمر زیادی را برای این باتری‌ها می‌بینیم. یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری، پشتیبان خوبی برای یک اسمارتفون، مانند «+ LG W31» به‌نطر می‌آید؛ ضمن این‌که می‌تواند برای دوست‌داران صنعت گیمینگ، مناسب واقع شود.

مشاوره در خرید ال‌جی W31+

حقیقت مطلب این‌ است، که ما باید بک اسمارتفون را با قیمت آن بسنجیم و نه آن‌چه که در بازار گوشی‌های هوشمند می‌بینیم. «+ LG W31» قیمتی به‌دور از آن‌چه در بازار، حکم‌فرمایی می‌کند، دارد، پس نمی‌توان آن را با معیار‌های بازار، بررسی کرد؛ ولی حتی اگر بخواهیم که این‌گونه کنیم، «+ LG W31» نمره قبولی را می‌گیرد.

 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
166.2x76.3 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio P22
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.52 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ال جی مدل W31 Plus دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل ال جی مدل W31 Plus دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
166.2x76.3 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio P22
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.52 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم