برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 ظرفیت 4/128 گیگابایت

LenovoYogaTab 11 128GB RAM 4GB Tablet

 Lenovo Yoga Tab 11 128GB RAM 4GB Tablet 

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین  : 8 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 7700 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
4G
7700 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Lenovo Yoga Tab 11

بازار تبلت‌ ها به اندازه گوشی های هوشمند، گسترده نیست، با این همه، برخی از شرکت‌های فعال در زمینه اسمارتفون ها در بازار تبلت ها نیز دستی دارند. در این میان، شرکت‌های مثل سامسونگ به دلیل نزدیکی با تبلت ها و سیستم عامل آن‌ها، بیش‌تر شناخته شده‌ هستند، ولی شرکتی مثل شرکت لنوو هم در این زمینه فعالیت می‌کند. شرکت لنوو را بیش‌تر به لپ تاپ های متنوع آن می شناسیم، اما دامنه فعالیت شرکت لنوو، گسترده‌تر است و این شرکت در زمینه تبلت ها و حتی ساعت‌های هوشمند نیز ورود کرده.

بحث ساعت های هوشمند لنوو به دلیل محدود بودن مدل‌ها، چندان داغ نیست، اما بحث تبلت های آن، داغ است. لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی، تبلت جدید این شرکت بوده که با برادر بزرگ‌تر ۱۳ اینچی خود، قرابت‌های زیادی دارد. لنوو یوگا تب ۱۱، تبلتی خاص با کارایی‌های زیاد به شمار می‌رود که در ادامه می‌خواهیم، آن را به‌طور دقیق، بررسی کنیم.

مقدمه‌

آن‌چه لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی و برادر ‍‍۱۳ اینچی آن را نسبت به دیگر تبلت های بازار، مجزا نشان می‌دهد، طراحی‌ای است که کم‌تر دیده شده. این طراحی، به‌نظر، خیلی کارآمد می‌رسد و به لطف یک پایه از جنس استیل ضد زنگ، این تبلت را برای استفاده در شرایط و محیط‌های مختلف، آماده می‌کند.

از نظر سخت‌افزاری، یوگا تب ۱۱ اینچی در برابر نسخه ۱۳ اینچی، کم می‌آورد، زیرا نسخه ۱۳ اینچی، تراشه‌ای معروف با اورکلاک بسیار بالا دارد، ولی نسخه مد نظر ۱۱ اینچی ما، به تراشه‌ای میان‌رده‌ای بسنده کرده. این تبلت سیم‌کارت خور از فناوری LTE‌ پشتیبانی می‌کند، ولی متاسفانه، کاری با فناوری نسل پنجم ندارد. 

پنل نمایشی این تبلت از نوع IPS‌ بوده که کلا در میان تبلت‌ ها از محبوبیت خاصی برخوردار است و چپ و راست در گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای استفاده می‌شود. نمایشگر، به لطف پشتیبانی از قلم استایلوس، کارایی این تبلت را حتی بیش‌تر هم کرده؛ البته، کارایی نسخه ۱۱ اینچی، نسبت به ۱۳ اینچی در زمینه نمایشگر، کم‌تر است که این موضوع را در بخش خود نمایشگر، باز خواهیم کرد.

باتری این تبلت با ظرفیت ۷۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده و از این رو، یک باتری نسبتا حجیم به شمار می‌رود که از مزایای فناوری شارژ سریع نیز بی‌نصیب نیست. برخلاف نسخه ۱۳ اینچی، این تبلت، یک دوربین بر روی پنل پشتی خود دارد و دوربین سلفی آن نیز از دو سنسور تشکیل شده؛ البته نباید این دوربین سلفی را برای عکاسی سلفی، چندان شایسته دانست.

Lenovo Yoga Tab 11

طراحی و کیفیت ساخت تبلت لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی

معمولا، زمانی که داریم درمورد طراحی تبلت ها حرف می‌زنیم، چندان چیزی برای چنگ زدن نداریم، زیرا اکثر تبلت ها، یک طراحی تکراری را حمل می‌کنند؛ ولی یوگا تب ۱۱ اینچی به دلیل پایه خود که از جنس استیل ضد زنگ است، بحث جذاب‌تری در زمینه طراحی دارد. این پایه می‌تواند در شرایط مختلف، مددرسان شما باشد و با تنظیم آن، حتی می‌توانید کارهای گرافیکی خود را راحت‌تر انجام دهید. متاسفانه، این تبلت با حسگر اثر انگشت همراه نیست، اما به دلیل حضور سنسور زمان پرواز می‌شود رمزگشایی چهره آن را ایمن دانست.

پنل جلویی یوگا تب ۱۱ اینچی، دارای حواشی نسبتا منظمی در اطراف خود است؛ ولی در پایین آن، حواشی، اندکی ضخیم‌تر می‌شوند و در همین قسمت پایینی هم می‌توان بخشی از قاب پشتی را دید، که مشخصا دیدن آن از زاویه پنل جلویی، چندان خوشایند نیست. اگر یوگا تب ۱۱ اینچی را افقی درنظر بگیریم، در بالای آن، دوربین سلفی را مشاهده خواهیم کرد که از دو سنسور تشکیل شده و بر روی حواشی قسمت بالایی مشهود است.

یوگا تب ۱۱ اینچی در زمینه طراحی پنل پشتی هم سربلند، ظاهر می‌شود. به‌نظر می‌رسد که پنل پشتی، دارای قسمتی مانند پارچه‌های نمدی است که در نسخه ۱۳ اینچی هم مشاهده می‌شود. در پایین پنل پشتی، یک برآمدگی را می‌بینیم که پایه به آن متصل شده، خود این برآمدگی هم می‌تواند برای افزایش ارتفاع در حین استفاده از یوگا تب ۱۱ اینچی، مفید باشد. در گوشه بالایی پنل پشتی، تک سنسور دوربین اصلی را می‌بینیم که به صورت یک سنسور تک، آمده.

یکی از موارد قابل تحسین درمورد طراحی یوگا تب ۱۱ اینچی، انتقال نوشته‌های ضروری به قسمت برآمدگی مربوط به پایه است که سبب شده پنل پشتی، فاقد هرگونه نوشته اضافی‌ای باشد. «Lenovo Yoga Tab 11» با ابعاد ۲۵۶.۸ در ۱۶۹ در ۷.۹ میلی‌متر، ضخامت ۸.۳ میلی‌متری در قسمت برآمدگی، قابیت پشتیباتی از سیم‌کارت، قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس یا همان لمسی، پایه‌ای از جنس استیل ضد زنگ، وزن ۶۵۵ گرم و رنگ خاکستری عرضه می‌شود.

Lenovo Yoga Tab 11

نمایشگر تبلت لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی

پنل نمایشی IPS برای تبلتی مثل یوگا تب ۱۱ اینچی، موردی عادی و بدون ایراد است. این پنل‌های نمایشی، که اکثرا در گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای اقتصادی و تبلت ها مشاهده می‌شوند، در اصل، گزینه‌های اقتصادی بسیار با کیفیتی به شمار می‌روند که قبل از نمایشگرهای آمولد، مقام بالاتری داشتند. کمبود نسخه ۱۱ اینچی نسبت به نسخه ۱۳ اینچی، فقدان درگاه میکرو اچ‌دی‌ام‌آی است که نسخه ۱۳ اینچی، آن را بر روی فریم خود دارد. 

این نمایشگر که با پشتیبانی از استاندارد دالبی‌ویژن آمده، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد. این نرخ را می‌توان، مقدار استاندارد دانست. نهایت نرخ روشنایی هم ۴۰۰ نیت ذکر شده که برای یک تبلت، طبیعی و مناسب به‌نظر می‌رسد. رزولوشن این نمایشگر ۱۱ اینچی هم، مقدار ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل بوده که تراکم پیکسلی مناسب و قابل اتکای ۲۱۲ پیکسل بر هر اینچ از آن، قابل استخراج است. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۳۴۴.۴ سانتی‌متر مربعی خود، ۷۹.۴ درصد از فضای پنل جلویی «Lenovo Yoga Tab 11» را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی

«Lenovo Yoga Tab 11» بدون رابط کاربری و با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. فقدان رابط کاربری بر روی اندروید ۱۱ می‌تواند فضای کاربری شما را کمی تیره و تار کند، زیرا اکثر کاربران سیستم عامل اندروید به رابط کاربری‌های متنوع شرکت‌های گوشی های هوشمند خود عادت کرده‌اند؛ ولی در کل، فضای کاربری خود اندروید ۱۱ هم چندان مورد نکوهش نیست و می‌شود از آن استفاده کرد.

برخلاف نسخه ۱۳ اینچی که به سراغ تراشه‌ای قدرتمند از سری ۸۰۰ محصولات کوالکام رفت، این نسخه، یعنی نسخه ۱۱ اینچی، یک تراشه میان‌رده‌ای ۱۲ نانومتری به نام Helio G90T را انتخاب کرده که توانایی پردازشی چندان بالایی ندارد؛ با این‌که تراشه مورد بحث، توانا به شمار نمی‌رود، اما می‌شود آن را برای داده‌های نیمه‌سنگین، مناسب دانست.

تراشه هشت‌هسته‌ای لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی، متشکل از دو هسته Cortex-A76 با بیشینه فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است که بر روی آن، پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 قرار گرفته؛ این پردازنده، دارای توانایی پردازشی مناسبی برای داده‌های سه‌بعدی است. «Lenovo Yoga Tab 11» در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و نسخه دیگری با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود.

Lenovo Yoga Tab 11

دوربین تبلت لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی

برخلاف نسخه ۱۳ اینچی، این تبلت، دارای یک دوربین بر روی پنل پشتی است. این دوربین که از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده، مشخصا برای عکس‌برداری‌های حرفه‌ای، مناسب نیست؛ نه‌تنها این دوربین، بلکه اکثر دوربین‌هایی که بر روی تبلت ها می‌بینیم، صرفا برای رفع نیازهای اولیه کاربران تعبیه شده‌اند و نمی‌شود اعتبار بیش‌تری به آن‌ها داد.

دوربین سلفی نیز متشکل از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور زمان پرواز است. سنسور زمان پرواز برای اطمینان از امنیت قفل چهره به ترکیب دوربین سلفی اضافه شده و در این‌جا، کارایی سنسور تشخیص عمق را ندارد؛ دوربین سلفی هم مانند دوربین اصلی برای امور حرفه‌ای، توصیه نمی‌شود. هر دو دوربین سلفی و اصلی «Lenovo Yoga Tab 11» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

باتری تبلت لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی

یوگا تب ۱۱ اینچی، یک باتری لیتیم-پلیمری ۷۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را حمل می‌کند، که می‌شود ادعاهایی درمورد مناسب بودن طول عمر آن، با توجه به نرخ نوسازی نمایشگر و لیتوگرافی پردازنده داشت. «Lenovo Yoga Tab 11» از فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی، پشتیبانی می‌کند که برای این باتری حجیم، خوب است.

مشاوره در خرید تبلت لنوو یوگا تب ۱۱ اینچی

یوگا تب ۱۱ اینچی، تبلتی است که به لطف طراحی کم‌نظیر و پشتیبانی از قلم استایلوس در مرحله اول، برای گرافیکی‌کارهای نوپا، خوب به شمار می‌رود و در حالت کلی هم می‌توان آن را به کاربران معمولی بازار و برای امور حرفه‌ای توصیه کرد. شما می‌توانید این تبلت خاص را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات

تاریخ میلادی
June 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400
طول و عرض
256.8x169 میلی متر
ضخامت
7.9-8.3 میلی متر
وزن
655 گرم
تراشه
Mediatek Helio G90
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
11.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1200x2000 پیکسل
تراکم پیکسلی
212~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE (Unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
لیزر AF
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
دوربین سلفی دوم
TOF 3D
مشخصات دوربین سلفی دوم
سنسور بیومتریک
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
7700 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 20 واتی
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
حسگر تشخیص چهره (Face recognition)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 ظرفیت 4/128 گیگابایت
تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
June 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400

طراحی

طول و عرض
256.8x169 میلی متر
ضخامت
7.9-8.3 میلی متر
وزن
655 گرم

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio G90
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MC4

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
11.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1200x2000 پیکسل
تراکم پیکسلی
212~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE (Unspecified)<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
لیزر AF
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
دوربین سلفی دوم
TOF 3D
مشخصات دوربین سلفی دوم
سنسور بیومتریک
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps<br />
فیلم برداری
1080p@30fps<br />

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
حسگر تشخیص چهره (Face recognition)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
7700 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 20 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم