برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Y635 دوسیم کارت ظرفیت 1/4 گیگابایت

HuaweiY635 Dual SIM 4GB RAM 1GB Mobile Phone

Huawei Y635 Dual SIM 4GB RAM 1GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 4.4.2
  • حافظه داخلی : 4 گیگابایت
  • مقدار رم : 1 گیگابایت
  • دوربین : 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 2000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
کمتر از 2 گیگابایت
4 گیگابایت
Android 4.4.2
3G
2000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei Y635

برند هوآوی به اندازه برند‌هایی مانند نوکیا، نوستالژیک نیست، چراکه از زمان ورود تا مقبولیت این برند، در بازار گوشی‌های هوشمند ایران، زمان زیادی طول کشید و فقط یک دلیل داشت: چینی بودن این برند. برخلاف اکثر کشور‌های صنعتی آسیای شرقی، صنعت چین، چندان طرف‌دار ندارد؛ اما هوآوی با وجود بدنامی صنایع چینی توانست، خود را در بازار گوشی‌های هوشمند، جا کند.

خاطرات ما از اولین گوشی‌های هوشمند هوآوی، محدود است. ما از زمانی شروع به استفاده از برند هوآوی کردیم، که وضعیت اقتصادی ایران رو به افول رفت. اما هم‌زمان با اثبات هوآوی در ایران، این برند در سطح جهانی نیز رشد کرد، تا جایی که توانست، حدود ۲۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به‌دست بیاورد. اما خط سیر این مقاله، منوط به موفقیت‌های اخیر هوآوی نیست و در این مقاله می‌خواهیم، سری به گم‌شدگان در تاریخ بزنیم و یکی از اسمارتفون‌های قدیمی هوآوی را بررسی کنیم، در ذیل این مطلب، رشد صنعت گوشی‌های هوشمند را نیز متوجه خواهید شد.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات هوآوی Y635

« Huawei Y635» در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، این‌جا کلاس تاریخ نیست، اما حالا که قرار است، سری به یک‌ گمشده در تاریخ بزنیم، بهتر است، تا یکی مواضع تاریخی مهم سال ۲۰۱۵ را مرور کنیم، تا گذر زمان را بهتر درک کنید. در آن‌سال‌ها و در ایالت بورنو نیجریه، قریب به دو هزار تن در پی افکار گروه تروریستی بوکوحرام، کشته شدند.

با مرور این خاطره غم‌انگیز، به داخل قضیه « Huawei Y635» ورود می‌کنیم. اگر بخواهیم این اسمارتفون یا هر اسمارتفونی از آن زمان را با اسمارتفون‌های این دوره، مقایسه کنیم، کلمه‌ای پیدا نخواهد شد، که حق مطلب را برساند. با گذشت زمان و با دریافت تجربه‌های جدید از طرف کاربران، معیار‌های زیباشناختی، تغییر کرده‌اند و طراحی‌های قدیم، دیگر باب میل نیستند.

طراحی « Huawei Y635» که به فصول پیشین بازمی‌گردد، مناسب این بازار نیست. ما دیگر دوست نداریم، که قاب جلویی، خودنمایی کند، ما حاشیه‌های کم را دوست‌ داریم، البته که نباید افراط و تفریط شود، حاشیه باید باشد؛ این‌ هم نظر الان است، معلوم نیست، که خواسته‌های زیباشناختی در آینده چه تغییری کنند.

از طراحی که بگذریم، سخت‌افزار « Huawei Y635» هم مناسب حال و اوضاع الان نیست. شاید کمی بشود، با رابط کاربری این اسمارتفون، ارتباط برقرار کرد، اما با سخت‌افزار آن، اصلا. تراشه‌هایی که ما امروزه در گوشی‌های هوشمند، شاهد آن‌ها هستیم، از خود اسمارتفون، جذابیت بیش‌تری دارند، اما در مورد اسمارتفون‌های قدیمی، مانند « Huawei Y635» این‌گونه نیست.

Huawei Y635

هوآوی Y635: طراحی و کیفیت ساخت

این طراحی در زمان حال، مضحک است، اما در آن زمان‌ها، طرف‌داران بسیاری داشته و چه بسا که خود شما هم از طرف‌داران این طراحی بوده‌اید. طراحی‌ها، مقتضی زمان و باتوجه به نیاز بازار، اعمال می‌شوند، آن‌هم با کلی آزمون و خطا؛ تا زمانی که محصولی، تولید و عرضه نشود، نمی‌شود راجب زیبایی آن نظر داد و همین، نوعی آزمون و خطا است.

اما فقدان حسگر اثر انگشت در اسمارتفون‌های قدیمی، بزرگ‌ترین، مشکل آنان است. قبلا ما با پترن‌های معضل، امنیت اسمارتفون خود را تامین می‌کردیم، اما حالا به‌مرحمت حسگر اثر انگشت، دیگر لازم نیست، انگشت خود را سه بار به دور نمایشگر بگردانیم. البته هنوز هم برخی از اسمارتفون‌ها، به‌دلیل کم‌ کردن قیمت، بدون حسگر اثر انگشت، معرفی می‌شوند.

طراحی قاب جلویی، به ضرر نمایشگر است؛ نمایشگر « Huawei Y635» جمع شده، تا قاب جلویی، فضای بیش‌تری داشته باشد. دوربین سلفی در این زمانه، درون ناچ یا حفره، قرار می‌گیرد و در نهایت با طراحی پاپ-آپ، معرفی می‌شود، اما سال ۲۰۱۵ که ناچ نبوده؛ دوربین سلفی « Huawei Y635» مانند تمام هم سن و سال‌های خود، در قسمتی از قاب جلویی، قرار گرفته.

دوربین اصلی هم یک طراحی فارغ از طراحی‌های این زمانه دارد، صرف نظر از این‌که، یک دوربین با یک لنز است. دوربین اصلی بر روی قاب پشتی که طراحی قاب‌های گرافیتی را دارد، قرار گرفته. این دوربین، در میان قاب و با ماژول دایره‌ای شکل، معرفی شده. از دیگر معایب‌های طراحی‌های قدیمی، حضور اسپیکر بر روی قاب پشتی است، که در « Huawei Y635» نیز شاهد آن هستیم.

اما خوبی طراحی‌های قدیمی چیست؟ جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون. الان جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، یک منفعت است، اما قبلا وظیفه شرکت سازنده بود. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، بر روی فریم، قرار گرفته. فریم حاوی مقادیر دیگری، مثل کنترلر‌های صدا، دکمه پاور و درگاه شارژ microUSB است. ابعاد « Huawei Y635» ۱۴۴ در ۷۲.۹ در ۱۰.۲ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۸ گرم، تعریف شده.

هوآوی Y635: نمایشگر

نمایشگر‌های آن دوران، برای همان دوران، مناسب بودند، اما در این زمانه، چندان حرفی برای گفتن ندارند. پنل نمایشی که در « Huawei Y635» رفته، رفیق شفیق میان‌رده‌های تمام ادوار است، یک پنل نمایشی IPS LCD. نمایشگر این اسمارتفون با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۴۵ پیکسل، به گرد پای نمایشگرهای امروزی هم نمی‌رسد.

شاید باید خوش‌حال باشیم، که با اسمارتفون‌های زمانه خود، چندان مشکل تماشا نداریم. همه ما سعی‌ کردیم، که در اسمارتفون‌های قدیمی خود، فیلم تماشا کنیم و ناموفق بوده‌ایم. تراکم پیکسلی ۱۹۶ پیکسل بر هر اینچ، برای آن زمان، خوب بوده. این نمایشگر ۵ اینچی، فقط ۶۰ درصد از پنل جلویی « Huawei Y635» را در اختیار دارد.

هوآوی Y635: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Huawei Y635» با رابط کاربری EMUI 3 و اندروید ۴.۴.۲ معرفی شد. الان زمانه اندروید ۱۱ است، هوآوی هم رابط کاربری EMUI11 را معرفی کرده. رابط کاربری مد نظر را خیلی از شماها دیده‌اید، ولی توضیح آن دشوار است. این رابط کاربری به زمانی برمی‌گردد، که ویجت نوار جست‌وجوی گوگل، طوسی رنگ بود و شکل مستطیلی داشت.

اگر حافظه تاریخی شما، تحریک شده باشد؛ در آن زمان، نمی‌گفتیم، که تراشه فلان گوشی، بیسار اسنپ‌دراگون است؛ می‌گفتیم، تراشه هشت‌هسته‌ای دارد. الان‌ هم راجب « Huawei Y635» همین را می‌گوییم، یک تراشه هشت‌هسته‌ای متشکل از هشت هسته با بیشینه فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز. پردازنده گرافیکی نیز از نوع Adreno 306 است، که داده‌های گرافیکی را بر بستر رم ۱ گیگابیتی، جاری می‌سازد. حافظه داخلی « Huawei Y635» نیز، ۴ گیگابایت، ذکر شده، برابر با حجم چهار قسمت از سریال ویچر.

Huawei Y635

هوآوی Y635: دوربین

همه، تجربه استفاده از یک اسمارتفون قدیمی را داشته‌اند و همه، عکس گرفته‌اند. این بدان معنا است، که شما می‌دانید، منظور از دوربین در این اسمارتفون چیست. الان در مورد فیلم‌برداری دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌گویند: کیفیت 4k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه؛ اما در آن زمان درمورد فیلم‌برداری دوربین اصلی می‌گفتند: فیلم‌برداری می‌کند.

« Huawei Y635» فیلم‌برداری می‌کند. ما از کنار دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی با کراهت رد می‌شویم، ولی این اسمارتفون با دوربین مقتدر ۵ مگاپیکسلی، معرفی شد و یک سنسور هم بیش‌تر نداشت. دوربین‌های سلفی مورد استفاده در این سال‌ها، به‌غیر از طراحی‌های اعجاب‌انگیز، کیفیت‌هایی باورنکردنی دارند، اما کیفیت ۲ مگاپیکسلی « Huawei Y635» به‌عنوان کیفیت خوب، طبقه‌بندی می‌شد.

شرح اجزا هم، تغییر کرده. در وصف دوربین یک اسمارتفون امروزی می‌گوییم: یک لنز عریض ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم ۱.۸ و فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متر به همراه سنسور‌هایی با توضیحات فلان. اما راجب دوربین « Huawei Y635» چه می‌گفتیم؟ ۵ مگاپیکسل. فیلم‌برداری می‌کند؟ آره.

هوآوی Y635: باتری

به‌نظر می‌آید، که « Huawei Y635» جزو اولین دسته از اسمارتفون‌های اندرویدی بود، که به اصطلاح عامیانه، باتری آن پلمپ بود؛ زیرا از باتری لیتیم-پلیمری در آن استفاده شده، یعنی این‌که کاربر نمی‌تواند، شخصا آن را تعویض کند. آن باتری‌هایی که در می‌آوردیم و بعضا برای چفت شدن جای آن، دستمال می‌گذاشتیم، باتری‌های لیتیم-یونی بودند. باتری « Huawei Y635» ۲۰۰۰ میلی‌آمپر است و ضخامت آن، یک سانتی‌متر. عجیب بودن این موضوع، به ضخامت و حجم باتری‌های گوشی‌های امروزی، مرتبط است.

مشاوره در خرید هوآوی Y635

« Huawei Y635» برای مصرف‌کنندگان امروزی، مناسب نیست. توانایی پردازنده آن نسبت به برنامه‌های این دوره، پایین است و قابل استفاده نیست. با توجه به خواسته‌های امروزی کاربرها، « Huawei Y635» نمی‌تواند، در هیچ زمینه‌ای، موفق عمل کند، مگر آن‌که شما به دنبال یک اسمارتفون ثانویه با بودجه کم باشید، که در این‌صورت « Huawei Y635» گزینه قابل توجهی است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
May 2015
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1394
طول و عرض
144x72.9 میلی متر
ضخامت
10.2 میلی متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
پردازنده ‌مرکزی
چهار هشته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.2 GHz
پردازنده گرافیکی
Adreno 306
حافظه داخلی
4 گیگابایت
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDHC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
480x854 پیکسل
تراکم پیکسلی
196~
نوع سیم کارت
سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
3G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 7, 8, 20
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
5 مگاپیکسل
فلش
LED
دوربین سلفی
2 مگاپیکسل
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 4.4.2
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
بله
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
2000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Y635 دوسیم کارت ظرفیت 1/4 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Y635 دوسیم کارت ظرفیت 1/4 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
May 2015
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1394

طراحی

طول و عرض
144x72.9 میلی متر
ضخامت
10.2 میلی متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

پردازنده ‌مرکزی
چهار هشته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.2 GHz
پردازنده گرافیکی
Adreno 306

حافظه

حافظه داخلی
4 گیگابایت
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDHC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
480x854 پیکسل
تراکم پیکسلی
196~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
3G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 7, 8, 20
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
5 مگاپیکسل
فلش
LED
دوربین سلفی
2 مگاپیکسل

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 4.4.2
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
2000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم