برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Y7a دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت به همراه هدیه پاوربانک 5000 میلی آمپر بر ساعت

HuaweiY7a Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

Huawei Y7a Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 48 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei Y7a

برای خرید یک گوشی‌ هوشمند، شما کم به‌ نام شرکت سازنده آن، دقت نمی‌کنید. نام شرکت سازنده، مانند نام خانوادگی آن اسمارتفون است. اما فقط نام شرکت سازنده، نباید ذهن مخاطب را درگیر کند، چراکه یک اسمارتفون خوب، بیش‌تر با سخت‌افزار و فناوری است، که خوب، تعریف‌ می‌شود و نام شرکت سازنده، آن‌قدرها هم دخیل نیست. 

اما برند هوآوی که تولید کننده محصول مدنظر ما است، هم نام آشنایی دارد و هم اسمارتفون‌های خوب، تولید می‌کند. برخلاف تصور برخی از دنبال‌کنندگان اخبار گوشی‌های هوشمند، هوآوی برندی نیست، که تاریخچه آن به دیروز و امروز، محدود شود. این برند چینی، سابقه درازی در زمینه مخابرات دارد. سی سال است، که این برند، متولد شده. هوآوی هنوز دارد، به راه خود، ادامه می‌دهد و حتی تحریم‌های گوگل، نتوانسته آن را متوقف کند.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات هوآوی Y7a

اسمارتفون میان‌رده و مقرون‌ به صرفه جدید شرکت هوآوی، که « Huawei Y7a » نام دارد، موضوع بحث این مقاله است. طراحی جالب و آشنا این اسمارتفون، سخت‌افزار توانمند آن  و دوربین چهارگانه اصلی، همه از نقاط قوت این اسمارتفون، به‌حساب می‌آیند. مثل‌ این‌که هوآوی، تلاش کرده، تا با پرداختن به سخت‌افزار و طراحی، به‌نوعی، فقدان خدمات گوگل را توجیه کند. 

طراحی « Huawei Y7a » به‌ این دلیل، آشنا است، که آن را در میان‌رده‌های سامسونگ دیده‌ایم. در نگاه اول، حتما متوجه این تطابق طراحی خواهید شد. البته طراحی این اسمارتفون، تفاوت‌هایی با طراحی‌های سامسونگ دارد، که بعدتر به‌ آن‌ها خواهیم پرداخت. درکل با یک طراحی زیبا و بازارپسند، روبه‌رو هستیم، که می‌تواند، سلیقه هر ‌کاربری باشد. 

چیپست « Huawei Y7a » را برای اولین بار در «Honor 9C» دیده‌ایم. این چیپست که کمی بعد‌تر از هم‌خانواده‌های خود، معرفی شده، ساخت خود شرکت هوآوی نیست و توسط شرکت SMIC ساخته شده. از طرفی دیگر، یک پردازنده گرافیکی مالی را می‌بینیم، که برای اسمارتفون‌های میان‌رده، مناسب است. یک باتری حجیم نیز، جریان مورد نیاز سخت‌افزار « Huawei Y7a » را تامین می‌کند.

Huawei Y7a

هوآوی Y7a: طراحی و کیفیت ساخت

در نگاه اول به « Huawei Y7a » به‌نظر می‌آید، که طراحی آن از مدل‌های سامسونگ، گرفته شده. طراحی این اسمارتفون، به کام بازار، خوش می‌آید. پنل جلویی، شامل نمایشگر بزرگ و دوربین سلفی است. پنل پشتی، میزبان دوربین اصلی چهارگانه شده و فریم نیز، محتوی کنترلر‌های صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، درگاه شارژ Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.

پنل جلویی « Huawei Y7a » حجم زیادی از خود را صرف نمایشگر بزرگ این اسمارتفون کرده. این نمایشگر، با طراحی دوربین سلفی در حفره، حال و هوای، مدرنیته را به‌ کاربر خواهد داد. طراحی حفره که این‌ روز‌ها، طرف‌داران زیادی، میان کاربران گوشی‌های هوشمند، پیدا کرده، جایگزین طراحی قدیمی‌تر ناچ است و برای کم‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر نیز بهتر، عمل می‌کند.

پنل پشتی که دوربین اصلی چهارگانه، مهم‌ترین شاخصه آن است، طراحی یک‌نواختی دارد. البته برآمدگی قاب دوربین اصلی، علاوه بر شیک‌تر کردن « Huawei Y7a » طراحی پنل پشتی را نیز، کمی از یک‌نواختی درآورده. قاب مستطیلی شکل دوربین، در گوشه بالایی، قرار دارد. این گوشه‌نشینی دوربین اصلی، حکم بازار است؛ چراکه این‌ طراحی، طرف‌داران زیادی را به‌ خود، اختصاص داده.

حسگر اثر انگشت « Huawei Y7a » به فریم، مهاجرت کرده و با دکمه پاور، یکی شده. این طراحی، قوت بیش‌تری نسبت به حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای و حفره اثر انگشت دارد. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، که حالا دیگر جزو مزایای یک اسمارتفون، محسوب می‌شود، بر روی فریم، قرار دارد. « Huawei Y7a » با ابعاد ۱۶۵.۷ در ۷۶.۹ در ۹.۳ میلی‌متر، وزن ۲۰۶ گرم و در رنگ‌های سبز، طلایی و مشکی، عرضه می‌شود. البته رنگ طلایی « Huawei Y7a » با نام (Blush Gold) معرفی شده و به رنگ طلایی خالص، مربوط نیست. 

هوآوی Y7a: نمایشگر

عضو ثابت اکثر میان‌رده‌ها، پنل نمایشی IPS LCD است. همه‌گیر بودن این نمایشگر نباید شما را به اشتباه بی‌اندازد و فکر کنید، که این پنل نمایشی از کیفیت خوبی برخوردا نیست. پنل نمایشی مد نظر که مد امروز و دیروز میان‌رده‌ها است، کیفیت نسبتا بالایی دارد. این پنل نمایشی که در « Huawei Y7a » به‌کار رفته، پشتیبان خوبی برای کاربران است، ضمن این‌که رزولوشن بالایی نیز دارد.

رزولوشنی که از آن صحبت می‌کنیم، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است، که ما را به تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ، می‌رساند. اعداد و ارقام ذکر شده، شاید بهترین‌ها نباشند، اما مورد سرزنش نیز نیستند. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی (۱۰۷ سانتی‌متر مربع) « Huawei Y7a » ۸۴ درصد از پنل جلویی را در اختیار خود دارد. 

نمایشگر « Huawei Y7a » به لطف قطر ۶.۶۷ اینچی، برای دوست‌داران تماشای فیلم‌ و سریال، مناسب است و هم‌چنین، برای کاربران اهل بازی‌های موبایلی نیز، حامی مناسبی است. درکل نمی‌توان، از این نمایشگر، ایرادی گرفت؛ کیفیت بالا و اندازه بزرگ، سبب می‌شود، تا صفحه‌نمایش « Huawei Y7a » نمره قبولی را بگیرد.

Huawei Y7a

هوآوی Y7a: سخت‌افزار و نرم‌افزار

رابط کاربری EMUI 10.1 که در « Huawei Y7a » شاهد آن هستیم، تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد و منظور از انتشار این رابط کاربری، رفع باگ‌ها بوده. اندروید ۱۰ نیز در کنار این رابط کاربری خواهد آمد. البته لازم به ذکر است، که به احتمال قوی « Huawei Y7a » از EMUI11 و اندروید ۱۱ نیز نفع خواهد برد.

اما درمورد نرم‌افزار « Huawei Y7a » یک خلا عظیم، احساس می‌شود: فقدان خدمات گوگل. البته هوآوی، بی‌کار ننشسته و برای حل این مشکل، راه‌کار‌هایی را ارائه داده. به قصد جایگزینی گوگل پلی، اپ‌گالری، منتشر شده. برای گوگل سرچ و گوگل مپ، پتال مپ و پتال سرچ، ارائه شده‌اند. مرورگر محبوب کروم، هنوز در اسمارتفون‌های هوآوی، در دسترس است. ۲۹ اپلیکیشن محبوب ایرانی نیز، طبق گفته‌های هوآوی، در دسترس خواهند بود.

چیپست ۱۴ نانومتری Kirin 710A که در « Huawei Y7a » شاهد آن هستیم، توسط شرکت هوآوی، تولید نشده و وظیفه تولید آن، بر دوش شرکت SMIC بوده. این چیپست هشت‌هسته‌ای از ۴ هسته Cortex-A7 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته کم‌توان‌تر Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز، تشکیل شده. انتظار می‌رود، که این چیپست برای بازی‌های موبایلی، مناسب باشد.

چیپست گرافیکی « Huawei Y7a » نیز توان نسبتا بالایی دارد. تراشه گرافیکی این اسمارتفون Mali-G51 MP4 است. امید است، که این ترکیب سخت‌افزاری برای هواداران صنعت گیمینگ، درد سرساز نشود. یکی از ایراد‌های بزرگ این اسمارتفون، منعطف نبودن مقدار رم آن است، به‌طوری که کاربر، فقط یک انتخاب برای مقدار رم خود دارد. « Huawei Y7a » در دو نسخه سخت‌افزاری و به‌شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

هوآوی Y7a: دوربین

چهار سنسور دوربین اصلی که در درون قاب مستطیلی شکل، قرار دارد، به‌طور عمود و در یک خط راست، چیده شده‌اند و در کنار آن‌ها، فلش ال‌ای‌دی آمده. هرچند که ساختار دوربین اصلی « Huawei Y7a » خوب به‌نظر می‌رسد، اما ممکن است، که سنسور‌های ماکرو و تشخیص عمق آن، چندان به‌ کار کاربر، نیایند. دوربین اصلی « Huawei Y7a » از چهار سنسور، به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

شاید لنز ۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) دوربین سلفی، برای دوست‌داران عکاسی شخصی، خوشایند نباشد. اما عکس‌برداری HDR که با هر دو دوربین « Huawei Y7a » مقدور شده، یک نکته قابل توجه و دارای ارزش برای عکاسان است. دوربین‌های سلفی و اصلی، با کیفیت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری می‌کنند. دوربین اصلی « Huawei Y7a » عیار بالایی دارد، اما دوربین سلفی آن، کمی ناامید کننده است.

Huawei Y7a

 هوآوی Y7a: باتری

از آن‌جایی که باتری یک اسمارتفون، حامی اصلی کاربر آن است، این موضوع از اهمیت بالایی، برخوردار است. باتری لیتیم-پلیمری که در « Huawei Y7a » نظاره‌گر آن هستیم، پشتوانه مناسبی است. این باتری که با حجم ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به اجزای سازنده « Huawei Y7a » اضافه شده، با شارژ سریع ۲۲.۵ واتی، ۴۶ درصد از گنجایش خود را در عرض ۴۰ دقیقه، تکمیل می‌کند.

مشاوره در خرید هوآوی Y7a

« Huawei Y7a » همان است، که ما از یک میان‌رده می‌خواهیم. با احتساب باتری حجیم، سخت‌افزار نسبتا خوب، نمایشگر بزرگ و دوربین چهارگانه آن می‌توانیم، « Huawei Y7a » را در حدو‌اندازه یک اسمارتفون میان‌رده خوب بدانیم. این اسمارتفون برای هر دسته از متقاضیان، انتخابی مناسب و شایسته است و باید به آن، نگاهی خاص داشت.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
165.7x76.9 میلی متر
ضخامت
9.3 میلی متر
وزن
206 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Kirin 710
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Cortex-A73 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Mali-G51 MP4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚ 120
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.4
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30/60fps
دفترچه تلفن
با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
سایر قابلیت‌ها
از سرویس Google Play پشتیبانی نمی‌کند
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(1)
رتبه‌بندی کلی
4
1 نظرات
عالیه

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Y7a دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت به همراه هدیه پاوربانک 5000 میلی آمپر بر ساعت
گوشی موبایل هوآوی مدل Y7a دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
165.7x76.9 میلی متر
ضخامت
9.3 میلی متر
وزن
206 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Kirin 710
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Cortex-A73 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Mali-G51 MP4

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚ 120<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30/60fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
دفترچه تلفن
با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
از سرویس Google Play پشتیبانی نمی‌کند

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم