برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Nova 8 SE 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

Huawei Nova 8 SE 5G Dual SIM 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Huawei Nova 8 SE 5G Dual SIM 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 64 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 3800 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
3800 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei nova 8 SE

هوآوی، برند با سابقه زمینه مخابرات، که در بازار گوشی‌های هوشمند نیز طرف‌داران زیادی دارد، تا به‌حال، محصولات محبوب بسیاری را تولید کرده. این برند چینی که درمیان مخاصمت اقتصادی چین و آمریکا، توسط شرکت گوگل، تحریم شده، از حرکت و پیشرفت خود بازنمانده و با این‌همه توانسته، ۲۰ درصد از ظرفیت بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

در آوریل سال ۲۰۲۰، هوآوی، طبق آمار Counterpoint بزرگ‌ترین، تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند شد. با این‌همه موفقیت و سروصدا، منطقی نیست، که با ظاهر چینی بودن آن، هوآوی را قضاوت کنیم. طراحی‌های زیبا، سخت‌افزارهای شایان توجه و نمایشگرهای باکیفیت، همه از فاکتور‌هایی هستند، که هوآوی در زمان تولید یک اسمارتفون، به آن‌ها دقت می‌کند.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات هوآوی نوا 8 SE

اسمارتفون جدید هوآوی، شباهت زیادی با آیفون‌های سری ۱۲ دارد، از فریم صاف گرفته تا برآمدگی دوربین اصلی. اگر به برآمدگی دوربین اصلی « Huawei nova 8 SE » دقت نکنیم، بیش‌تر شبیه به «Samsung Galaxy A12» می‌شود، تا یکی از اعضای خانواده سری ۱۲ اپل. تفاوت اصلی طراحی « Huawei nova 8 SE » با سری ۱۲ اپل، بیش‌تر در دوربین و ناچ استایل آن نمایان می‌شود.

طراحی « Huawei nova 8 SE » با هم‌خانواده‌های خود، کم‌ترین، قرابت را دارد، اما در میان خانواده عظیم هوآوی، « Huawei nova 8 SE » را بیش‌تر با «Huawei nova 7i» خویشاوند می‌دانیم. تفاوت طراحی « Huawei nova 7i » و « Huawei nova 8 SE » در همان دو مورد ناچ استایل و دوربین اصلی، خلاصه می‌شود. طراحی این پسربچه چینی، زیباست ولی کمی اقتباسی است.

سخت‌افزار « Huawei nova 8 SE » بر دوش شرکت مدیاتک است، دلیل آن هم این‌ است، که هوآوی، فقط اجازه دارد، از پردازنده‌های 4G شرکت کوالکام، استفاده کند و اسمارتفون مورد بحث ما، با فناوری 5G عرضه شده. نمایشگر به کار رفته، نیز توسط شرکت سامسونگ تولید شده، در طی اخبار اخیر، هوآوی می‌تواند، به سامسونگ، سفارش تولید نمایشگر‌های اولد را بدهد.

اگر با مبحث فقدان تراشه‌های شرکت کوالکام درمورد « Huawei nova 8 SE » روبه‌رو نبودیم، قطعا سخت‌افزاری، بهتر از آن‌چه میبینیم، داشتیم. سخت‌افزار این اسمارتفون با وجود تحریم‌های آمریکا، قدرتمند است. به لطف این سخت‌افزار قدرتمند، به انضمام طراحی زیبا، نمایشگر اولد و باتری نسبتا حجیم، یک بسته کامل را در « Huawei nova 8 SE » شاهد هستیم.

Huawei nova 8 SE

هوآوی نوا 8 SE: طراحی و کیفیت ساخت

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، طراحی‌های « Huawei nova 8 SE » و « Huawei nova 7i » از یک جنس‌ هستند و هر دو طراحی از مدل‌های سری ۱۲، بهره برداری شده‌اند. پنل جلویی، شامل نمایشگر و دوربین سلفی است. پنل پشتی، فقط دوربین اصلی را در خود، جای داده. فریم نیز حاوی، اسلات سیم‌کارت، کنترلر‌های صدا، دکمه پاور و درگاه شارژ Type-C است.

در گوشه به گوشه، فریم « Huawei nova 8 SE » طراحی سری ۱۲ اپل را می‌بینیم. اسلات سیم کارت، شما را دقیقا یاد یک اسلات سیم‌کارت گوشی‌های اپل می‌اندازد. دکمه‌های پاور و کنترلر صدا، نیز تقریبا از همین طراحی اپل، گرفته شده‌اند. طراحی « Huawei nova 8 SE » زشت و یا نابه‌سامان نیست، بسیار هم زیبا است، ولی اقتباس شده.

در پنل جلویی، که حاوی نمایشگر اولد است، در اولین نگاه، دوربین سلفی به چشم می‌آید. دوربین سلفی « Huawei nova 8 SE » با طراحی نسبتا قدیمی ناچ استایل، معرفی شده. این طراحی به‌رغم قدیمی بودن آن، در مواقعی، بهتر از طراحی حفره به‌نظر می‌رسد. حسگر اثر انگشت « Huawei nova 8 SE » در زیر صفحه آن تعبیه شده، طراحی حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای، با وجود جذابیت آن، برای کاربر، دقت و سرعت بالایی ندارد.

پنل پشتی « Huawei nova 8 SE »، در رنگ‌های آبی و آبی پررنگ، حاوی یک سری، هایلایت است، که از سمت دوربین چهارگانه، به اطراف قاب، پراکنده می‌شوند، اما در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی، این هایلایت‌ها حضور ندارند. قاب دوربین « Huawei nova 8 SE » با کمی برآمدگی، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. این قاب مربعی شکل، که در گوشه بالایی پنل پشتی، جای گیری کرده، بازارپسند است.

ابعاد « Huawei nova 8 SE » ۱۶۱.۱ در ۷۴.۸ در ۷.۵ میلی‌متر، تعریف شده و وزن آن نیز ۱۷۸ گرم، ذکر شده. با توجه به اعداد و ارقام مذکور نمی‌شود، ادعای یک باتری فوق حجیم را کرد، اما این ابعاد طلایی، قطعا حس خوشایندی را به کاربر، القا خواهند کرد. همان‌طور که در خطوط بالا، گفته شد، « Huawei nova 8 SE » در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی و آبی پررنگ، در دسترس است.

هوآوی نوا 8 SE: نمایشگر

همانگونه، که در سطر‌های بالا، اشاره کردیم، سامسونگ با اجازه از آمریکا می‌تواند، نمایشگرهای OLED خود را به هوآوی، بفروشد. این نمایشگر OLED است، که « Huawei nova 8 SE » را مجاز به استفاده از حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای کرده. از همین‌جا این را بگوییم، که لازم نیست، نگران کیفیت نمایشگر « Huawei nova 8 SE » باشید، نمایشگرهای OLED سامسونگ، کیفیت مناسبی دارند.

این نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل می‌تواند، تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ را به رخ بکشد. این نمایشگر ۶.۵۳ اینچی (معادل ۱۰۲ سانتی‌متر مربع) برای مشاهده هرنوع، محتوایی کاملا مناسب است. نمایشگر « Huawei nova 8 SE » بیش از ۸۵ درصد فضای پنل جلویی را در اختیار خود گرفته.

هوآوی نوا 8 SE: سخت‌افزار و نرم‌افزار

رابط کاربری EMUI 10.1 مبنتی بر اندروید ۱۰، فضای خوبی دارد، اما به‌ اندازه فضای رابط کاربری EMUI 11 جذابیت ندارد. به نظر می‌آید، با وجود جدید بودن « Huawei nova 8 SE » بتوان از آپدیت‌های رابط کاربری EMUI 11 و اندرید ۱۱، بهره برد. پوسته EMUI 10.1 یک پوسته مستقل از مدل قبلی خود، یعنی EMUI 10 نیست و فقط بعضی با‌گ‌ها در آن رفع شده.

سخت‌افزار « Huawei nova 8 SE » در دو نسخه استاندارد و پریمیوم، عرضه می‌شود. نسخه استاندارد، با چیپست ۷ نانومتری Dimensity 720 5G و نسخه پریمیوم با چیپست ۷ نانومتری Dimensity 800U 5G عرضه می‌شود. هر دو این مدل‌ها با مودم 5G همراه هستند و چندان، تفاوتی در استفاده‌های عادی و روزمره ندارند؛ تفاوت این‌ چیپست‌ها در پردازش باز‌ی‌های سنگین است، به‌طوری که Dimensity 800U 5G عمل‌کرد بهتری نسبت به مدل استاندارد دارد.

چیپست گرافیکی به‌کار رفته در هر دو مدل استاندارد و پریمیوم، یکسان است، هر دو از تراشه گرافیکی Mali-G57 MC3 استفاده می‌کنند. کاربر « Huawei nova 8 SE » انتخابی در مورد رم و نه درمورد حافظه داخلی ندارد. موضوع تک بعدی بودن رم و حافظه داخلی « Huawei nova 8 SE » را می‌توان، بزرگ‌ترین، نقطه ضعف آن دانست. این اسمارتفون در یک نسخه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، عرضه می‌شود.

Huawei nova 8 SE

هوآوی نوا 8 SE: دوربین

طراحی قاب دوربین مربعی شکل « Huawei nova 8 SE » بیش‌تر از زیبا، جالب است. چهار سنسور اصلی دوربین در زوایای قاب مربعی شکل، قرار گرفته‌اند و فلش ال‌ای‌دی در میان آنان است. بنا به اقتضا بازار، گاهی اوقات، دوربین‌هایی تحت عنوان دوربین‌های چهار یا سه‌گانه، معرفی می‌شوند، ولی یک یا دو لنز آن‌ها ناکارآمد است، اما به‌نظر نمی‌آید، که در ترکیب این دوربین، سنسور ناکارآمدی وجود داشته باشد. دوربین اصلی « Huawei nova 8 SE » از چهار سنسور، به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، گستره دید ۱۲۰ درجه و فاصله کانونی ۱۷ میلی‌متر

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی « Huawei nova 8 SE » با کیفیت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری می‌کند، این درحالی است، که دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارد. دوربین سلفی، از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده. هر دو دوربین سلفی و اصلی، قابلیت عکس‌برداری در حالت HDR را دارند.

هوآوی نوا 8 SE: باتری

تکیه‌گاه « Huawei nova 8 SE » یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپری است. این باتری را نمی‌شود، ضعیف و یا بسیار حجیم خواند، یک باتری نسبتا حجیم، حق مطلب را بهتر می‌رساند. شاید نشود، باتری را قدرتمند خواند، اما می‌شود، فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی را شگفت‌انگیز، صدا کرد. طبق تبلیغات هوآوی، حداکثر ظرفیت این باتری، در ۳۵ دقیقه، شارژ می‌شود.

مشاوره در خرید هوآوی نوا 8 SE

اسمارتفون جدید هوآوی، با کیفیت بالا و طراحی زیبا آمده. « Huawei nova 8 SE » با وجود شارژ سریع ۶۶ واتی، کاربر را زمان زیادی منتظر نمی‌گذارد. این اسمارتفون برای اعمال یومیه و بازی‌های نسبتا سنگین، کاملا مناسب است. باتوجه به خوش‌دستی، طراحی، کیفیت ساخت، سخت‌افزار و باتری این اسمارتفون می‌شود، آن را گزینه ویژه‌ای برای هر خریداری دانست.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
161.1x74.8 میلی متر
ضخامت
7.5 میلی متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 720
Mediatek Dimensity 800U 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
(2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55 ( standard model
Octa-core (2x2.4 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55) - premium model
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.53 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
403~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800 & TD-SCDMA
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 8, 18, 19, 26, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚120 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3800 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps
دفترچه تلفن
با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Nova 8 SE 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Nova 8 SE دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
161.1x74.8 میلی متر
ضخامت
7.5 میلی متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 800U 5G
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
(2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55 ( standard model
Octa-core (2x2.4 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55) - premium model
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.53 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
403~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800 & TD-SCDMA
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 8, 18, 19, 26, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚120 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
دفترچه تلفن
با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3800 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم