برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 5 تک‌ سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

Google Pixel5 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Google Pixel 5 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین دوگانه : 12.2 - 16 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4080 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
4080 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Google Pixel 5

شرکت گوگل که نام آشنایی دارد، باوجود توانایی بالای خود، در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، کمی کم‌کار است. این شرکت خود پرورش‌دهنده نسخه‌های اندروید بوده و برنامه‌های آن را در تمام گوشی‌های اندرویدی به‌جز اسمارتفون‌های یک سال و نیم اخیر هوآوی می‌بینیم. با کمک این شرکت بوده که شرکت اچ‌تی‌سی توانست اولین اسمارتفون اندرویدی جهان را تولید و عرضه کند.

از آن‌ جایی که این شرکت، ید طولایی در زمینه سیستم عامل اندروید دارد، ما امید زیادی به گوشی‌های هوشمند اندرویدی این شرکت داریم. اکثر این اسمارتفون‌ها از سری پیکسل گوگل معرفی می‌شوند. تولیدات سری پیکسل با وجود خوش‌قیمتی آن‌ها، توانایی بالایی دارند که در کم‌تر اسمارتفونی آن‌ها را می‌بینیم. حال در این مقاله، اسمارتفون جدید این سری را به‌دقت بررسی خواهیم کرد.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات گوگل پیکسل ۵

«Google Pixel 5» هم‌زمان با اسمارتفون دیگر این سری، یعنی «Google Pixel 4a 5G» معرفی شد؛ اما در این مدل، مانند «Google Pixel 4a 5G» شاهد بهره‌بری از فناوری نسل پنجم نیستیم. فناوری نسل پنجم با توانایی‌های بالای خود، بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید را همراهی می‌کند، اما متاسفانه گوگل، علاقه چندانی به این فناوری نشان نمی‌دهد و به همین دلیل ما شاهد این فناوری در «Google Pixel 5» نخواهیم بود.

«Google Pixel 5» اندازه بزرگ‌تری نسبت به «Google Pixel 4a 5G » و «Google Pixel 4a  » دارد. طراحی هر سه این مدل‌ها از یک منبع کلی، الهام گرفته شده‌اند. ایراد گرفتن به طراحی این سه مدل، کار آسانی نیست. یک طراحی تکوینی که بدون هیچ پیچ و تاب خاصی به این اسمارتفون‌ها اضافه شده؛ ولی زیبایی به‌خصوصی دارد. تمام زیبایی این مدل به تکوینی و ساده بودن طراحی آن، وابسته است.

با این‌که مدل «Google Pixel 4a» با دوربین اصلی یگانه معرفی شد؛ اما درمورد «Google Pixel 4a 5G » و «Google Pixel 5» شاهد دوربین‌های اصلی دوگانه هستیم. شاید دیدن دوربین دوگانه بر روی یک اسمارتفون، کمی مایوس کننده باشد، اما بسیاری از اسمارتفون‌ها که دوربین آن‌ها لقب چندگانه را یدک می‌کشند، چند سنسور اضافی را حمل می‌کنند؛ این سنسورها به‌دلیل علاقه بازار گوشی‌های هوشمند به ترکیب دوربین‌ها اضافه می‌شوند و کارایی چندانی ندارند. 

از طرفی دیگر، سخت‌افزار این اسمارتفون هم مانند دیگر اجزای سازنده آن، توانایی درخور بحثی دارد. سخت‌افزار تنومند «Google Pixel 5» از پس خواسته‌های بازی‌دوستان برخواهد آمد. در ادامه این مقاله به بررسی این سخت‌افزار و دیگر اجزای سازنده «Google Pixel 5» خواهیم پرداخت و عیار آن‌ها را خواهیم سنجید. 

Google Pixel 5

گوگل پیکسل ۵: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی ابتدایی «Google Pixel 5» با وجود این‌که ابتدایی است، اما زیبایی خاصی دارد. طراحی این اسمارتفون با مدل‌های «Google Pixel 4a 5G » و « Google Pixel 4a » توفیر چندانی ندارد و تقریبا این طراحی‌ها یک‌سان هستند. پنل جلویی که با گوریلا گلس ۶ همراه است، از دوربین سلفی و نمایشگر، حمایت می‌کند. پنل پشتی آلومینیومی، حاوی دوربین اصلی و حسگر اثر انگشت است. فریم آلومینیومی هم مقادیر کنترلر‌های ضدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت و درگاه شارژ Type-C را درخود جای داده.

پنل جلویی «Google Pixel 5» حواشی نسبتا زیادی دارد؛ اما این حواشی، طبق عادت ما رفتار نمی‌کنند. انتظار ما از حواشی این است، که به طراحی پنل جلویی، لطمه بزنند، اما حواشی پنل جلویی «Google Pixel 5» نتوانسته‌اند از زیبایی این طراحی بکاهند. در قسمت بالایی نمایشگر، دوربین سلفی را مشاهده می‌کنیم، که با جاگیری درست و طراحی مدرن حفره، معرفی شده. دوربین سلفی که در گوشه بالایی این پنل، حضور دارد با محتوای نمایشی کاربر، در تداخل نخواهد بود.

پنل پشتی «Google Pixel 5» شامل یک طراحی عجیب است؛ حفره حسگر اثر انگشت. نمایشگر اولد این اسمارتفون می‌توانست، سبب یک حسگر اثر انگست زیر صفحه‌ای بشود؛ اما به‌هر حال ما شاهد طراحی قدیمی حفره هستیم که دیگر طرف‌داری ندارد. در گوشه بالایی این پنل، قاب مربعی شکل دوربین اصلی را می‌بینیم که حاوی مقادیر مرتبط با دوربین دوگانه «Google Pixel 5» است.

زمانی که به فریم «Google Pixel 5» سر می‌زنیم؛ یک طراحی ناشناخته را می‌بینیم که کمی ناراحت کننده است. در سمت راست فریم، کنترلر‌های صدا و دکمه پاور، حضور دارند؛ اما دکمه پاور زیر کنترلرها نیست و در بالای آن‌ها قرار گرفته که می‌تواند باعث دسترسی سخت‌ کاربر «Google Pixel 5» بشود.

«Google Pixel 5» با ابعاد ۱۴۴.۷ در ۷۰.۴ در ۸ میلی‌متر، وزن ۱۵۱ گرم و رنگ‌های سبز و مشکی عرضه می‌شود. طراحی دیگری که دکمه پاور «Google Pixel 5» با آن همراه شده، تفاوت رنگ آن با کنترلرهای صدا است؛ به‌طوری که دکمه پاور، با درجه تیرگی رنگ بیش‌تری عرضه می‌شود. 

Google Pixel 5

گوگل پیکسل ۵: نمایشگر

پنل‌های نمایشی OLED که شاهد یکی از آن‌ها در «Google Pixel 5» هستیم، ضمن این‌که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، می‌توانند برای کاربران دوست‌دار فیلم، سرگرم کننده باشند. این پنل‌های نمایشی می‌توانند، اسمارتفون‌های هم‌پای خود را به حسگر‌های زیر صفحه‌ای مجهز کنند؛ اما با این همه حسگر اثر انگست «Google Pixel 5» از نوع حفره است.

رزولوشن نمایشگر این اسمارتفون، باوجود این که مرسوم است، اما می‌تواند راضی کننده باشد. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل برای هرنوع کاربری، کافی است. به دنبال رزولوشن فوق، تراکم پیکسلی۴۳۲ پیکسل بر هر اینچ، برای نمایشگر «Google Pixel 5» تعریف می‌شود. این نمایشگر از حفاظت کورنینگ گوریلا گلس۶ سود می‌برد.

در مدل‌های «Google Pixel 4a 5G » و «Google Pixel 4a » شاهد نرخ نوسازی حداقلی ۶۰ هرتز بودیم؛ اما خوش‌بختانه «Google Pixel 5» از استاندارد بازار گوشی‌های هوشمند، سبقت گرفته و با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، معرفی شده. این نمایشگر ۶ اینچی با مساحت ۸۷.۶ سانتی‌متر مربعی خود، نزدیک به ۶۰ درصد از پنل جلویی «Google Pixel 5» را در اختیار دارد. 

گوگل پیکسل ۵: سخت‌افزار و نرم‌افزار

قبل‌تر هم ذکر شد که گوگل، پروش‌دهنده اندروید بوده و از این رو، منطقی است که «Google Pixel 5» با اندروید ۱۱ خالص، منتشر شود. از آن‌جایی که دستیار صوتی گوگل برای کاربران تمام اسمارتفون‌های اندرویدی، اهمیت بالایی دارد، «Google Pixel 5» هم از وجود این دستیار صوتی با فراخوان صوتی، بهره می‌برد.

چیپستSnapdragon 765G با این‌که از حداکثر توان برخوردار نیست، اما می‌تواند تمام خواسته‌های یک کاربر دوست‌دار بازی را برآوره کند. این چیپست که توسط شرکت کوالکام ساخته شده، لیتوگرافی ۷ نانومتری دارد. چیپست هشت‌هسته‌ای «Google Pixel 5» از یک هسته Kryo 475 Prime با بیشینه فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، یک هسته Kryo 475 Gold با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 475 Silver با ماکسیمم فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده.

سوار بر این چیپست هشت‌هسته، پردازنده گرافیکی توانای Adreno 620 را داریم که در برابر پردازش‌های گرافیکی سنگین، کم نخواهد آورد. تنها ایراد سخت‌افزاری «Google Pixel 5» تک نسخه بودن آن است. این ایراد ضمن جلوگیری از انعطاف سخت‌افزاری، قیمت این اسمارتفون را تک نرخی می‌کند. «» فقط در یک نسخه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، عرضه می‌شود.

گوگل پیکسل ۵: دوربین

با این‌که هر سه مدل «Google Pixel 5»، «Google Pixel 4a 5G » و «Google Pixel 4a » از یک منشا به‌خصوص، بهره می‌برند؛ اما دوربین «Google Pixel 5» قرابت تنگاتنگی با مدل «Google Pixel 4a 5G » دارد و از «Google Pixel 4a » دور است. دوربین دوگانه این اسمارتفون، توانایی بالایی از خود نشان داده. حالتی برای عکاسی چهره و عکاسی ستارگان برای این دوربین، لحاظ شده و از طرفی دیگر حالتی برای عکاسی شبانه داریم. دوربین اصلی «Google Pixel 5» متشکل از دو سنسور زیر است:

  •         لنز ناآشنای ۱۲.۲ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متر
  •         لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۰۸ درجه

اگر بدون عکس‌برداری در حالت شب، بخواهید از سوژه کم‌نوری عکس بگیرید، احتمالا شاهد نورگیری ضعیفی خواهید بود. با این که هر دو دوربین سلفی و اصلی از قابلیت Auto-HDR استفاده می‌کنند، اما کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی، 4K و دوربین سلفی، ۱۰۸۰، ذکر شده. دوربین سلفی از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر تشکیل شده.

Google Pixel 5

گوگل پیکسل ۵: باتری

با وجود این‌که تمام اجزای سازنده «Google Pixel 5» کیفیت حداکثری دارند، اما باتری لیتیم-پلیمری آن، حجم قابل توجهی ندارد. حجم ۴۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی این باتری می‌تواند، پشتیبان خوبی باشد؛ اما نسبت به آنچه در بازار گوشی‌های هوشمند، موجود است، این باتری، حجم چندانی ندارد. «Google Pixel 5» از شارژ سریع ۱۸ واتی، شارژ بی‌سیم۱۲ واتی و شارژ معکوس۵ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید گوگل پیکسل ۵

این اسمارتفون در بحث طراحی، هیچ ایراد به‌خصوصی ندارد و در بحث سخت‌افزار هم به همان اندازه، بی‌ایراد است. «Google Pixel 5» ضمن توانایی بالای پردازشی، درمورد کیفیت محتوا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. «Google Pixel 5» را می‌توانید گزینه ویژه‌ای برای هر نوع، مصرفی بدانید. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399
طول و عرض
144.7x70.4 میلی متر
ضخامت
8 میلی متر
وزن
151 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
432 ~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800 / 1700 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66, 71
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 28, 41, 66, 71, 77, 78, 258, 260, 261 Sub6/mmWave - GD1YQ
1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 28, 41, 66, 71, 77, 78 Sub6 - GTT9Q
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12.2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.55 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.4 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک دوبرابری PDAF
لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚107
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین
Auto-HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4080 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
امکان شارژ به صورت بی سیم 12 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps; gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 5 تک‌ سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 5 تک‌ سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399

طراحی

طول و عرض
144.7x70.4 میلی متر
ضخامت
8 میلی متر
وزن
151 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
432 ~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900<br /> CDMA 800 / 1700 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66, 71
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 28, 41, 66, 71, 77, 78, 258, 260, 261 Sub6/mmWave - GD1YQ<br /> 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 28, 41, 66, 71, 77, 78 Sub6 - GTT9Q
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12.2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.55 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.4 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک دوبرابری PDAF<br /> لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚107<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین
Auto-HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4080 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
امکان شارژ به صورت بی سیم 12 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم