برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook R521JP-A - Core i7

Asus VivoBook 15 R521JP-A Core i71065G7 8GB1TB 2GBMX330 Laptop

Asus VivoBook 15 R521JP-A Core i7 1065G7 8GB 1TB 2GB MX330 Laptop 

  • سری پردازنده :  Core i7
  • حافظه داخلی : 1TB
  • مقدار رم :  8GB DDR4 
  • کارت گرافیک : 2GB MX330 
  • اندازه صفحه نمایش : "15.6 Full HD
  • باتری : 2 سلولی (32 وات ساعت)
  • وزن : 1.8 کیلوگرم
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
Core i7
1065G7
8 گیگابایت
1 ترابایت
ندارد
Geforce MX330
15.6 اینچ
2 سلولی
32 وات ساعت
1.8 کیلوگرم
توضیحات

نقد و بررسی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

در بازار لپ تاپ ها، بیش‌تر از بازارهایی مانند تبلت‌ ها و گوشی ها، اهمیت دسته بندی، نمایان می‌شود. نمی‌توان لپ تاپ ها را مثلا به دو دسته پرچم‌دار و میان‌رده تقسیم کرد، زیرا هر لپ تاپ با توجه به سخت‌افزاری که دارد برای یک دسته از کاربران مناسب است؛ به‌طوری که مثلا، دسته‌بندی‌ای تحت عنوان لپ تاپ های مهندسی و دانشجویی داریم که کاربری آن‌ها از نامشان برمی‌آید.

« Asus 15 VivoBook R521JP » یکی از لپ تاپ های مهندسی شرکت ایسوس است که به طور کلی، لپ تاپی میان‌رده‌ای به شمار می‌رود. از آن‌جایی که شرکت ایسوس در زمینه بسته بندی لپ تاپ های خود خساست به‌ خرج نمی‌دهد و در جعبه بسیاری از لپ تاپ های آن، حتی کیف هم پیدا می‌شود، در دل کاربران، جایگاه ویژه‌ای دارد. همان‌طور که گفتیم، « Asus 15 VivoBook R521JP » لپ تاپی میان‌رده‌ای از شرکت محبوب ایسوس است که در ادامه، به بررسی دقیق دو نسخه از آن می‌پردازیم.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

نسخه‌های لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

لپ تاپ « Asus 15 VivoBook R521JP » مانند لپ تاپ های دیگر، چند نسخه دارد؛ این نسخه برای انتخاب آسان کاربران درنظر گرفته می‌شوند تا کاربران بتوانند لپ تاپ مورد نظر خود را دقیق‌تر انتخاب کنند. در این‌جا و در ادامه بحث، ما فقط به بررسی دو نسخه « Asus 15 VivoBook R521JP -A» و « Asus 15 VivoBook R521JP -B» از این لپ تاپ می‌پردازیم، اما بهتر است که در همین‌جا، تفاوت میان این دو نسخه را شرح دهیم.

این دو نسخه در زمینه پردازنده یا همان سی‌پی‌یو با یکدیگر تفاوت دارند. نسخه اول که با نام « Asus 15 VivoBook R521JP -A» شناخته می‌شود، پردازنده Core i7 1065G7 را به همراه خود می‌آورد و نسخه دوم هم که « Asus 15 VivoBook R521JP -B» نام دارد، با پردازنده Core i5 1035G1 همراه است. نسخه اول، یعنی « Asus 15 VivoBook R521JP -A» گزینه قدرتمندتری به شمار می‌رود و اگر امور پردازشی شما سنگین‌تر است، این نسخه بیش‌تر به درد شما می‌خورد.

مقدمه‌

در جعبه لپ تاپ « Asus 15 VivoBook R521JP »، مواردی نظیر کیف حمل و ماوس را پیدا می‌کنید که ایسوس به صورت رایگان برای شما درنظر گرفته. این لپ تاپ در دو نسخه پردازنده عرضه می‌شود که شرح سریع آن‌ها در بالا آمده، ولی در بخش سخت‌افزار، دقیق‌تر به آن‌ها نگاه می‌کنیم. این لپ تاپ به خودی خود، ۱ ترابایت حافظه داخلی دارد که شما می‌توانید به آن، حافظه SSD‌ اضافه کنید.

هر دو نسخه این لپ تاپ با یک کارت گرافیک و یک مقدار رم ۸ گیگابایت می‌آیند. از نظر نمایشگر، «» در بعضی از زمینه‌ها، نسبت به برخی از هم‌رده‌های خود ارجحیت دارد، ولی در زمینه‌های دیگر، با هم‌رده‌های خود همسری می‌کند. نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی برای نمایشگر این لپ تاپ ذکر شده.

از نظر طراحی هم، « Asus 15 VivoBook R521JP » پیرو دیگر محصولات میان‌رده‌ای ایسوس است و به همین دلیل نمی‌شود، طراحی آن را خاص یا رده بالا دانست. باتری این لپ تاپ، یک باتری ۳۲ وات ساعتی است که از سیستم مدار قطع کن سود می‌برد. 

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

ایسوس و دیگر شرکت‌های فعال در بازار لپ تاپ ها، هر از چندگاهی، یک طراحی میان‌رده‌ای را معرفی و تا مدت طولانی‌ای، آن را بر روی لپ تاپ های میان‌رده‌ای خود سوار می‌کنند. « Asus 15 VivoBook R521JP » نیز، یکی از همین طراحی‌های میان‌رده‌ای را دارد که البته در زمینه طراحی لولا، نسبت به دیگر لپ تاپ های میان‌رده‌ای بهتر است. 

در اولین نگاه، به‌نظر می‌آید که جنس بدنه از فلز است در حالی که بدنه این لپ تاپ از جنس پلاستیک مرغوب بوده و در بسیاری از لپ تاپ های دیگر پلاستیکی نیز چنین طراحی فلزمانندی دیده می‌شود. این لپ تاپ با وزن ۱.۸ کیلوگرم آمده که وزن بسیار کمی است؛ اما ضخامت ۲۳ میلی‌متری « Asus 15 VivoBook R521JP » اندکی زیاد به شمار می‌رود، ولی در کل، سبب سختی در جابه‌جایی این لپ تاپ نمی‌شود.

قاب پشتی، خیلی ساده به‌نظر می‌رسد و بر روی آن، فقط لوگوی شرکت ایسوس مشهود است. در قاب نمایشگر، جز خود نمایشگر، وبکم نیز دیده می‌شود که در بالای نمایشگر حاضر شده. حواشی اطراف نمایشگر، بسیار کم به‌نظر می‌رسند و از این رو می‌شود گفت که اکثر فضای این قاب، در دست همین نمایشگر است.

یکی از موارد قابل تحسین درمورد این لپ تاپ، حسگر اثر انگشت آن بوده که در گوشه بالایی تاچ‌پد آمده. این تاچ‌پد که با فناوری چندلمسی معرفی شده و کلید فیزیکی ندارد، در زیر کیبورد جزیره‌ای این لپ تاپ است؛ اندازه کلیدها، فاصله میان آن‌ها و فضای مانور دستی که برای کیبورد درنظر گرفته شده، همگی خوب به‌نظر می‌رسند.

ایسوس از اسپیکرهای Sonic Master برای این لپ تاپ استفاده کرده که کیفیت صدای بسیار بالایی دارند. لپ تاپ « Asus 15 VivoBook R521JP » در دورتادور خود از درگاه Micro SD، درگاه HDMI، دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0 و یک پورت USB Type C 3.1 میزبانی می‌کند؛ از حق نگذریم، این لپ تاپ در زمینه پورت‌ها، غنی نیست.

نمایشگر لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

« Asus 15 VivoBook R521JP » یک نمایشگر Wide View دارد؛ همان‌طور که از نام این نمایشگر برمی‌آید، زاویه دید گسترده‌ای به کاربر خود ارائه می‌دهد. به طور دقیق، زاویه دید نمایشگر ۱۷۸ درجه بوده که نسبت به نمایشگرهای معمولی، خیلی بیش‌تر است. نمایشگر با وضوح FHD معرفی شده که برای تماشای فیلم و امور دیگر، گزینه خیلی خوبی به شمار می‌رود.

با وجود تمامی این تعریفات، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمایشگر، مقدار بالایی نیست و در اصل، آن را به عنوان نرخ استاندارد می‌شناسند. نمایشگر با فناوری Reduce Blue Color آمده که فناوری چشم‌دوستی است و بسیاری از تابش‌های مضر را دفع می‌کند. نمایشگر، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را دارد و به طور دقیق، ۱۵.۶ اینچ است.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

سخت‌افزار لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

همان‌طور که گفتیم، این لپ تاپ، دو نسخه با دو پردازنده متفاوت دارد. نسخه اول، یعنی « Asus 15 VivoBook R521JP -A»، پردازنده Core i7 1065G7 را با خود می‌آورد که با حافظه پنهان ۸ مگابایتی، ۴ هسته مجازی و ۴ هسته فیزیکی معرفی شده و بنچ‌مارک آن، ۹۰۰۸ است. پردازنده مذکور بین فرکانس‌های ۱.۳ و ۳.۹ گیگاهرتز کار می‌کند.

پردازنده نسخه دوم، یعنی « Asus 15 VivoBook R521JP -B»، Core i5 1035G1 است که مانند نسخه قبلی از نسل دهم پردازنده‌های اینتل آمده و از ۴ هسته مجازی و ۴ هسته فیزیکی استفاده می‌کند. این پردازنده با ۶ مگابایت حافظه کش یا همان پنهان آمده که از نسخه قبلی کم‌تر است. این پردازنده که نسبت به پردازنده قبلی، نمونه ضعیف‌تری به شمار می‌رود به بنچ‌مارک ۷۹۷۱ دست یافته و بین فرکانس‌های ۱.۰ و ۳.۶ گیگاهرتز کار می‌کند.

با این‌که این نسخه‌ها از لحاظ پردازنده با یکدیگر تفاوت دارند، اما هر دو از یک کارت گرافیک مجزای MX330 استفاده می‌کنند که برای لپ تاپی در این بازه قیمتی خوب است. این پردازنده گرافیکی، ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد؛ با این همه، پردازنده گرافیکی مذکور برای امور گرافیکی  بسیار سنگین، مناسب نیست.

هر دو نسخه این لپ تاپ با ۸ گیگابایت رم DDR4 می‌آیند؛ شما می‌توانید با استفاده از درگاه لحاظ شده بر روی مادربرد، مقدار رم خود را ارتقا دهید. دو نسخه این لپ تاپ با ۱ ترابایت حافظه داخلی همراه هستند، اما شامل حافظه پرسرعت SSD نمی‌شوند؛ ولی شما می‌توانید با استفاده از اسلات M.2 بر روی مادربرد، حافظه SSD‌ هم به این دستگاه اضافه کنید. یک فن هم برای مادربرد درنظر گرفته شده، اما شما به آن اکتفا نکنید و بهتر است که برای « Asus 15 VivoBook R521JP » یک کولر مجزا نیز درنظر بگیرید.

باتری لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

یک باتری ۲ سلولی با ظرفیت ۳۲ وات ساعتی، انرژی مورد نیاز سخت‌افزار این لپ تاپ را تهیه می‌کند. این باتری، نهایتا تا ۳ ساعت، شارژدهی خواهد داشت. باتری از سیستم مدار قطع کن بهره می‌برد، که در صورت شارژ کامل باتری، آن را از مدار خارج می‌کند؛ این سیستم برای طول عمر مفید باتری شما خوب است.

مشاوره در خرید لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس VivoBook R521JP

« Asus 15 VivoBook R521JP » یک لپ تاپ میان‌رده‌ای با سخت‌افزاری قدرتمند است که می‌شود آن را برای امور مهندسی و دانشجویی، گزینه مناسبی دانست. این لپ تاپ را می‌توانید از فروشگاه دیجی دو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

ظرفیت باتری
32 وات ساعت
ابعاد
360.2×234.9×22.9 میلی متر
وزن
1.8 کیلوگرم
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
1065G7
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
1.3GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.9GHz
حافظه کش (Cache)
8 مگابایت
حافظه رم
8 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB
حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
ندارد
سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce MX330
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
2 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
Wide View
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
دارد
صفحه نمایش لمسی
ندارد
اتصال Wi-Fi
دارد
اتصال Bluetooth
دارد
درگاه حافظه
دارد
درایو نوری
ندارد
درگاه USB 2.0
2 عدد
درگاه USB 3.0
1 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
ندارد
درگاه HDMI
دارد
Lan
ندارد
وبکم
دارد
کیبورد با نور پس زمینه
ندارد
حسگر اثر انگشت
دارد
مشخصات تاچ پد
چند لمسی
نوع باتری
2 سلولی
شارژدهی باتری
تا 3 ساعت
سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
کیف ایسوس, دفترچه راهنما, شارژر, موس ایسوس
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook R521JP-A - Core i7
لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook R521JP-A - Core i7
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات فیزیکی

ابعاد
360.2×234.9×22.9 میلی متر
وزن
1.8 کیلوگرم

مشخصات پردازنده

سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
1065G7
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
1.3GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.9GHz
حافظه کش (Cache)
8 مگابایت

مشخصات رم

حافظه رم
8 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB

مشخصات حافظه داخلی

حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D

مشخصات صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
Wide View
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی

مشخصات کارت گرافیک

سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce MX330
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
2 گیگابایت

اتصالات و امکانات

اتصال Wi-Fi
اتصال Bluetooth
درگاه حافظه
درایو نوری
درگاه USB 2.0
2 عدد
درگاه USB 3.0
1 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
درگاه HDMI
Lan
وبکم
کیبورد با نور پس زمینه
حسگر اثر انگشت
مشخصات تاچ پد
چند لمسی

باتری

ظرفیت باتری
32 وات ساعت
نوع باتری
2 سلولی
شارژدهی باتری
تا 3 ساعت

سایر مشخصات

سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
کیف ایسوس, دفترچه راهنما, شارژر, موس ایسوس

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم