برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تبلت اپل مدل iPad mini WiFi 8.3" (2021) ظرفیت 4/64 گیگابایت

 Apple iPad mini WiFi 8.3" (2021) 64GB RAM 4GB Tablet 

 Apple iPad mini WiFi 8.3" (2021) 64GB RAM 4GB Tablet 

  • سیستم عامل : iPadOS 15
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین : 12 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : WiFi
  • باتری : لیتیوم یون 19.3 وات بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
iPadOS 15
19.3 وات بر ساعت
توضیحات

تبلت iPad mini اپل: نقد و بررسی

iPad mini مدت‌ها است از سندروم فرزند وسط رنج می‌برد و هیچ‌وقت مانند آی‌پد اقتصادی یا آیپد پرو موردتوجه قرار نگرفته. احتمال زیادی وجود دارد که آیپد مینی نسل ششم این وضعیت را تغییر دهد. این مدل به شکلی طراحی شده که شبیه خط تولید آیپد پرو ممتاز اپل باشد. با همان چیپست A15 که در آیفون 13 هم به‌کاررفته. بیایید در ادامه نگاهی نزدیک‌تر به این دستگاه انداخته و توجهی که iPad mini شایسته‌اش است را به او بدهیم. 

iPad mini: طراحی و کیفیت ساخت

آیپد مینی 2021، همان طراحی مدرن اپل که در آیپد ایر و پرو می‌بینید را دارد. این یعنی یک دستگاه نازک، سبک و جمع‌وجور است که سطحی کاملا صاف در جلو و عقب دارد. همچنین حاشیه‌هایی یکنواخت در اطراف نمایشگرش هستند که جای قاب‌های ضخیم‌تر بالا و پایین را در طراحی کلاسیک آیپد گرفته‌اند. وزن بسیار کم و اندازه جمع‌وجور سبب می‌شوند این مدل نسبت به بیشتر آی‌پدهای دیگر قابل‌حمل‌تر باشد. همین که بتوانید تبلت خود را راحت‌تر جابه‌جا کرده و با آن کار کنید مزیت بزرگی است که به راحتی جای خالی نمایشگر بزرگ را پر می‌کند.

طراحی iPad mini 2021

البته به همین شکل، فضای بسیاری کمتری هم اشغال می‌کند و می‌توانید آن را درون کیف دستی خود حمل کنید. درواقع آیپد مینی بیشتر شبیه یک گوشی بزرگ است، در مقابل سایر آی‌پدها که بیشتر به یک لپ‌تاپ کوچک شباهت دارند و به همان میزان سنگین هستند. به همین دلایل، آیپد مینی را بیشتر به‌عنوان یک دستگاه قدرتمند جیبی می‌شناسند. چون با اینکه ممکن است درون جیب برخی شلوارهایتان جا نگیرد، اما قرار دادن آن درون جیب‌های بزرگ، نشدنی نیست. در واقع جیب شما باید بسیار بزرگ باشد که بتوانید آیپد مینی را در آن جای دهید، اما امکان‌پذیر است. همه اینها را بیان کردیم تا بگوییم iPad mini بیشتر از اینکه از نظر سخت‌افزاری عالی باشد، به دلیل قابل‌حمل و جمع‌وجور بودن موردتوجه است. 

iPad mini: نمایشگر

این دستگاه نمایشگر 8.3 اینچی Liquid Retina را دارد، همان مدلی که در آیپد ایر و نسخه 11 اینچی آیپد پرو یافت می‌شود. این پنل عالی و خاص نیست، اما در مقایسه با نمایشگر رتینای آی پد استاندارد، رنگ‌های پررنگ‌تری دارد و به‌طورکلی باکیفیت‌تر است. از نظر وضوح، آیپد مینی 2021، رزولوشن 1448p دارد که از آیپد و حتی آیپد ایر هم واضح‌تر و شفاف‌تر است. همچنین در هر اینچ تصویر این نمایشگر 326 پیکسل دیده می‌شود که در مقابل 264 پیکسل در نمایشگرهای آپیدهای دیگر، عالی است. البته این تفاوت آن‌چنان هم قابل‌مشاهده نیست. همین‌طور به دلیل کوچک بودن نمایشگر، آیکون‌های برنامه‌ها و متن‌ها و... کوچک‌تر از سایر آپیدها نشان داده می‌شوند.

نمایشگر کوچک ممکن است برای کارهای ساده‌تری مانند نوشتن و ارسال ایمیل یا یک سند ساده مناسب باشد اما هنگام انجام کارهای پیچیده‌تر مثل تحقیق و بررسی ممکن است اذیتتان کنند. همچنین باید بدانید آپید مینی ویژگی Ultra-smooth Promotion که در سری آیپد پرو و آیفون 13 پرو به‌کاررفته را ندارد. این ویژگی، اجرای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را در نمایشگر ممکن می‌کند. یعنی نمایشگر در هر ثانیه، 120 بار به‌روز شود. این یعنی آیپد مینی نرخ تازه‌سازی کمتر 60 هرتز را دارد. نرخ تازه‌سازی بالا، کمک می‌کند انیمیشن‌ها سریع‌تر اجرا شوند و در نتیجه این‌طور به نظر می‌رسد که گوشی سریع‌تر و نرم‌تر کار می‌کند. 

نمایشگر iPad mini 2021

iPad mini: عملکرد سخت‌‌افزاری و نرم‌افزاری 

iPad mini 2021 دارای تراشه A15 با پردازنده 6 هسته‌ای، گرافیک 5 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای است. ازآنجایی‌که آیپد ایر 4 با A14 یک تبلت بسیار عالی بود، پس به‌راحتی می‌توانیم بگوییم که iPad mini 2021 هم دستگاهی سریع خواهد بود. یعنی می‌توانید هر برنامه و بازی‌ای را روی آن اجرا کنید، هیچ کندی و تأخیری را هم تجربه نخواهید کرد.  در Geekbench 5 امتیاز چندهسته‌ای آیپد مینی برابر 4540 است که حتی آیپد ایر 4 را با امتیاز 4262 شکست می‌دهد. البته این A15 مانند تراشه M1 موجود روی آیپد پرو قوی نیست اما تقریبا هر کاری را بدون مشکل انجام می‌دهد؛ بنابراین اگر به دنبال بیشترین قدرت پردازش موجود هستید بهتر است به سراغ یکی از مدل‌های سری  iPad Pro  بروید. می‌دانیم که این دستگاه دارای 4 گیگابایت رم است. این نسخه  64 گیگابایت حافظه داخلی دارد  و با فناوری Wi-Fi کار می‌کند. 

آیپد مینی

iPadOS 15 بهترین سیستم‌عامل تبلت اپل تابه‌حال است. البته کارکرد آن در آیپد مینی، عالی نیست. مثلا در حالت افقی وقتی که صفحه‌کلید باز است، تنها حدود 20 درصد از صفحه را می‌توانید ببینید. دکمه‌ها هم در برخی برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها بسیار کوچک هستند. بسیاری از کاربران گفته‌اند که کارکردن با دو پنجره باز در کنار هم در آیپد مینی سخت است. البته مسئله اینجا است که اگر هدف شما از کار با تبلت، باز کردن چند برنامه و چند پنجره در کنار یکدیگر است، به دستگاهی نیاز دارید که نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشد؛ پس نمی‌شود این را یک نقص دانست. با اینکه شاید نتوانید با چند حساب کاربری مختلف از آن استفاده کنید، اما توجه داشته باشید آیپد ها معمولا تا سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند. البته اغلب اوقات این مدت به 5 سال افزایش پیدا می‌کند. برخلاف دستگاه‌های اندرویدی هم نیازی نیست منتظر بمانید تا سیستم‌عامل نسل بعدی برای دستگاه شما منتشر شود. بلکه اپل آن را در اختیار همه قرار می‌دهد. 

iPad mini: کیفیت دوربین 

مدت‌ها است که دوربین‌ها موردتوجه سازندگان تبلت نیستند. منطق آن هم به این شکل است که معمولا کسی از تبلت برای عکاسی استفاده نمی‌کند. به همین دلیل افزودن آنها فقط هزینه اضافی است. با گذشت زمان اما اهمیت دوربین‌ها با افزایش تماس‌های ویدیویی، آنلاین شدن کلاس‌های درس، دورکاری در خانه و... بیشتر شد و نظر همه نسبت به آنها تغییر کرد. به همین منظور، دستگاه iPad mini هم مانند آیپد پرو، یک لنز 12 مگاپیکسلی را به‌عنوان دوربین اصلی دارد، همچنین یک لنز 12 مگاپیکسلی هم به‌عنوان دوربین سلفی روی نمایشگر آن جا خوش کرده. 

دوربین آیپد مینی

با میدان دید 12 درجه‌ای، دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی برای تماس‌های ویدیویی طولانی با دوستان و خانواده بسیار مناسب است. افزایش سنتر استیج، ویژگی‌ای که شما را هر وقت داخل کادر باشید ردیابی کرده و پس‌زمینه را بلوی می‌کند، سبب شده بتوانید در حین مکالمه جابه‌جا شده و به کارهای خود هم برسید. دوربین عقب تقریبا در هر شرایط نوری، ماهرانه کار کرده و نسبت به سنسور 8 مگاپیکسلی آیپد پایه، تصاویر شفاف‌تری تولید می‌کند. به‌طورکلی برای ثبت تصاویری که برای آنها عجله دارید، مثل یک آگهی کار یا رویداد و همین‌طور اسکن اسناد و مدارک عالی است. 

iPad mini: عمر باتری

اپل عمر باتری 1 روزه را تا 10 ساعت برای این دستگاه تضمین می‌کند. بااین‌حال در دنیای واقعی، اوضاع باتری آیپد مینی حتی از این هم بهتر است. در تست‌هایی که برای تخمین عمر باتری روی آن انجام شده، این آپید تا 10 ساعت و 56 دقیقه دوام آورده. این رکورد آیپد مینی به‌سادگی آیپد ایر 4 با 10 ساعت و 29 دقیقه و Tab A7 را با 10 ساعت و 7 دقیقه شکست می‌دهد. این در حالی است که دستگاه بزرگ‌تر آیپد 9 با 11 ساعت و 59 دقیقه، تقریبا یک ساعت بیشتر از آن شارژ نگه می‌دارد که البته به دلیل داشتن فضای کافی برای تعبیه باتری بزرگ‌تر است. 

iPad mini: مشاوره خرید 

در نهایت به‌راحتی می‌توانیم بگوییم که آیپد مینی، به دلیل تعادل خوبی که بین قابلیت حمل و عملکرد برقرار می‌کند، تقریبا دستگاهی بی‌نقص و عالی است. به دلیل اندازه کوچکی که دارد، می‌شود از آن به‌راحتی برای تماشای فیلم و سریال، بازی و تایپ سریع انواع پیام و یادداشت استفاده کرد. بااین‌حال برای جایگزینی با لپ‌تاپ گزینه مناسبی نیست. در این زمینه، آپیدهای بزرگ‌تر مثل آیپد استاندارد یا ایر بهتر هستند. از طرفی تراشه بسیار قوی A15 را دارد که در سری آیفون 13 هم استفاده شده و امتحان خود را به خوبی پس داده است. این دستگاه حتی برای برقراری تماس‌های آنلاین و عکاسی هم خوب کار می‌کند، به شکلی که دیگر کمتر به استفاده از گوشی هوشمند خود نیاز پیدا کنید. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2021
تاریخ شمسی
شهریور 1400
طول و عرض
195.4x134.8 میلی متر
ضخامت
6.3 میلی متر
وزن
293 گرم
تراشه
Apple A15 bionic
پردازنده ‌مرکزی
شش هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.93 GHz + 4xX.X GHz
پردازنده گرافیکی
Apple GPU (5-core)
حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Liquid Retina IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
8.3 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1488x2266 اینچ
واحد روشنایی
500 nits (typ)
تراکم پیکسلی
327~
محافظت از صفحه نمایش
شیشه ضدخش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide دریچه دیافراگم f/1.8 لیزر AF
فلش
Quad-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR Panorama
دوربین سلفی
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
˚122 از نوع ultrawide دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR 1080p@25/30/60fps, gyro-EIS
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
ios
نسخه سیستم عامل
iPadOS 15
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
19.3 وات بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@24/25/30/60fps, 1080p@25/30/60/120/240fps; gyro-EIS
سایر قابلیت‌ها
پشتیبانی از قلم لمسی (فقط نسل دوم)
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
تبلت اپل مدل iPad mini WiFi 8.3" (2021) ظرفیت 4/64 گیگابایت
تبلت اپل مدل  iPad mini WiFi 8.3" (2021) ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2021
تاریخ شمسی
شهریور 1400

طراحی

طول و عرض
195.4x134.8 میلی متر
ضخامت
6.3 میلی متر
وزن
293 گرم

پردازنده

تراشه
Apple A15 bionic
پردازنده ‌مرکزی
شش هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.93 GHz + 4xX.X GHz
پردازنده گرافیکی
Apple GPU (5-core)

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Liquid Retina IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
8.3 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1488x2266 اینچ
واحد روشنایی
500 nits (typ)
تراکم پیکسلی
327~
محافظت از صفحه نمایش
شیشه ضدخش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست

مخابرات و ارتباطات

اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide دریچه دیافراگم f/1.8 لیزر AF
فلش
Quad-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR Panorama
دوربین سلفی
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
˚122 از نوع ultrawide دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR 1080p@25/30/60fps, gyro-EIS
فیلم برداری
4K@24/25/30/60fps, 1080p@25/30/60/120/240fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
ios
نسخه سیستم عامل
iPadOS 15

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
پشتیبانی از قلم لمسی (فقط نسل دوم)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
19.3 وات بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم