برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 12 mini دوسیم کارت ظرفیت 4/256 گیگابایت(Not Active)

Apple iPhone 12 mini Dual Sim 256GB RAM 4GB Mobile Phone(Not Active)

Apple iPhone 12 mini Dual Sim 256GB RAM 4GB Mobile Phone(Not Active)

  • سیستم عامل : iOS 14.1
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین دو گانه : 12 - 12 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم یون 2227 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
256 گیگابایت
ios 14.1
5G
12 - 12 مگاپیکسل
2227 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی iPhone 12 mini

اگر می‌توانستید صاحب یکی از شرکت‌های تولید گوشی هوشمند باشید، ترجیح می‌دادید، که آن شرکت، کدام یکی از برند‌های مطرح بود؟ احتمالا اپل؛ چرا اپل؟ واضح است، زیرا بهترین‌ها، زیباترین‌ها و پرفروش‌ترین‌ها از درب کارخانه شما بیرون می‌آیند، به انضمام این‌که، مشتری‌های وفاداری نیز دارید.

حال اگر بخواهید، یک اسمارتفون را خریداری کنید، ترجیح شما کدام شرکت است؟ باز هم اپل؛ زیرا می‌دانید، محصولی که از اپل خریداری می‌کنید، اهل کم آوردن نیست، حتی اگر چهار یا پنج سال از زمان تولید آن گذشته باشد؛ با در دست داشتن یک اسمارتفون اپل، لازم نیست هر سال با بازار همراه شوید و یک اسمارتفون جدید بخرید.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات آیفون ۱۲ mini

رویای آمریکایی استیو جابز، حقیقتا در سری ۱۲ به واقعیت پیوست؛ دوربین با کیفیت، تراشه کوچک‌تر، نرم‌افزار مدرن و سخت‌افزار بی‌مثال. به نقل از (theverge.com)، «iPhone 12 mini » یک مدل کم‌ کار‌تر از «iPhone 12 » نیست، بلکه همان «iPhone 12 » است، منتها در ابعادی کوچک‌تر، همین وبسایت نیز گفته‌ است، که باتری این اسمارتفون، حتی یک روز هم دوام نمی‌آورد.

اگر شما هم دائما از اندازه‌های بزرگ محصولات اپل شاکی بودید، وقت آن است، که نگاه ویژه‌ای به این اسمارتفون داشته باشید. البته زمانی که از کلمه mini استفاده می‌شود، نباید به اشتباه افتاد و فکر کرد، که این محصول، خیلی کوچک است. اگر در نظرتان آمده که دوربین «iPhone 12 Pro »، شاید از «iPhone 12 » بهتر باشد، حقیقتا بهتر است، ولی به این موضوع دقت داشته باشید، که این اسمارتفون با تکنولوژی جدید هم‌گام است، اما در این مورد دوربین «iPhone 12 Pro » با «iPhone 12 » قابل مقایسه نیست!

آیفون ۱۲ mini: طراحی و کیفیت ساخت

به عقیده وبسایت (gizchina.com)، سری جدید آیفون‌ها، به صورت ارگونومی، طراحی نشده‌اند و برجسته سازی آن باعث شده تا لبه‌ها به پوست دست کاربر آسیب بزنند. (The Wall Street Journal)  نیز در یک اظهار نظر، در قالب طنز( درباب اندازه« iPhone 12 mini ») اظهار داشت که: شما می‌توانید با اسمارتفون «iPhone 12 mini » در حالت دراز کشیده صحبت کنید، بدون این‌که نگران افتادن گوشی روی بینی خود باشید!

شاید تا زمانی که مبتلا به یک بازی آنلاین پر استرس و یا یک سریال جذاب نشده‌اید، اصلا متوجه نشوید، که اسمارتفون در دستتان، با پسوند mini منتشر شده. با کمی بد خلقی می‌توانیم، صفت سری ۱۲ را از «iPhone 12 mini » بگیریم و به جا آن، سری ۵ را جاگزین کنیم. شما نمی‌توانید، از اسمارتفونی مانند «iPhone 12 Pro Max» با یک دست استفاده کنید، اما در این‌طرف، حتی یک دست هم زیاد به نظر می‌رسد.

در پنل جلویی، حاشیه‌ها را کمی در اطراف نمایشگر احساس می‌کنیم، در عوض، اگر همین مسیر را ادامه دهیم، با ناچ دوربین بالا نمایشگر روبه‌رو می‌شویم؛ اندازه ناچ در تمامی مدل‌ها سری ۱۲ یکسان است، اما کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد، که برای یک اسمارتفون غول پیکر مانند « iPhone 12 Pro Max » و یک اسمارتفون کوچک، مانند « iPhone 12 mini »، از یک اندازه ناچ استفاده کنیم. در همان پنل جلویی که از گرویلا گلس ساخته شده و برای حفاظت نمایشگر «Ceramic Shield» نیز  به آن اضافه شده، زبان طراحی سری ۱۲ و تا حدودی سری ۱۱ نیز مشهود است.

در مورد «Ceramic Shield »، خود اپل ادعایی دارد، تحت عنوان مقاومت چهار برابر نسبت به عملیات سقوط، در روبه‌رو، وبسایت (gsmarena.com)، اطلاعات دیگری در دست می دهد: «Ceramic Shield » مانند شیشه عادی خراشیده می‌شود. در قاب پشتی که از گوریلاگلس مات ساخته شده و ظاهر بسیار لوکسی دارد، در گوشه بالایی، قاب مربع شکل دوربین با ۱ میلی‌متر برآمدگی را می‌بینیم. در پشت خبری از نوشته‌جات همیشگی اپل نیست، در عوض آن سیب گاز خورده معروف در وسط پنل پشتی قرار دارد.

در «iPhone 12 Pro Max » یا «iPhone 12 Pro »، فریم از استیل ضد زنگ مرسوم در لوازم پزشکی، ساخته شده، که جذب کننده درجه یک لک، چربی و اثر انگشت است؛ اما جنس فریم « iPhone 12 mini »، از آلمینیوم است، به اندازه کافی مستحکم و توانمند است، اگر کمی دقت داشته باشید. ابعاد و وزن « iPhone 12 mini » به ترتیب ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ و ۷.۴ میلی‌متر و ۱۳۵ گرم، گزارش شده‌اند. « iPhone 12 mini » در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، سبز و آبی به فروش می‌رسد.

آیفون ۱۲ mini: نمایشگر

نمایشگر ۵.۴ اینچی Super Retina XDR OLED، ۸۵.۱ درصد فضای قاب جلویی را در اختیار دارد. به دلیل اندازه کوچک « iPhone 12 mini » تراکم بیشتری نسبت به «iPhone 12 » دارد و کیفیت واضح‌تری از تصاویر به دست می‌دهد.

نکته منفی درمورد این نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۷۶ پیکسل در هر اینچ، نرخ نوسازی آن است؛ در حالی که شاهد، نرخ‌ها تازه سازی ۱۲۰ هرتزی در بازار هستیم، اپل تمام خانواده سری ۱۲ را با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز روانه بازار کرد.

برای این‌که در میان توضیحات بالا گم نشوید، توضیح مختصری در مورد نرخ نوسازی به دست شما داده می‌شود: نرخ نوسازی به عددی اطلاق می‌شود که معرف تعداد دفعاتی است، که نمایشگر نوسازی می‌شود. (توجه داشته باشید واحد هرتز فقط در این مورد کاربرد ندارد، واحد هرتز معرف تعداد دفعاتی است، که یک عمل خاص با تناوب خاص در یک ثانیه انجام می‌شود.) ماکسیمم درجه روشنایی نمایشگر مورد بحث ۶۲۵ نیت است.

آیفون ۱۲ mini: سخت افزار و نرم افزار

گنجی که زیر قاب « iPhone 12 mini » وجود دارد، تراشه پنج نانومتری A14 Bionic است. یکی از سریع‌ترین تراشه‌های در دنیا گوشی‌های هوشمند و اولین تراشه پنج نانومتری.

در ادامه این مطلب، توضیحات مختصری درمورد اهمیت عددی مثل پنج یا هفت نانومتری که احتمالا زیاد شنیده‌اید می‌دهیم:

پردازنده‌ها از اجزا کوچک‌تری به نام ترانزیستور، تشکیل شده‌اند که بنا به تعریفی دروازه‌های الکتریکی پردازنده هستند؛ مقداری مثل پنج یا هفت نانومتر به اندازه این ترانزیستورها اشاره دارد که هرچه کم‌تر باشد، توان مصرفی نیز کم‌تر می‌شود. حالا یک نانومتر چقدر است؟ یک میلیاردم یک متر یا یک ده میلیونم یک سانتی متر.

سیستم عامل، هنگام خرید IOS 14.1 است، اگر فکر می‌کنید که اپل برای بهترین گوشی‌های تاریخ خود یک سیستم عامل جدید معرفی کرده در اشتباه هستید. تنها تفاوت IOS14 و IOS 14.1، این است که برخی باگ‌ها رفع شده‌اند. ویجت‌ها نیز در این سری یا سری‌ها پیشین فقط، نام ویجت را یدک می‌کشند، چرا که اکثرا شبیه کلید میان‌بر هستند تا ویجت.!

بر خلاف «iPhone 12 Pro Max » و «iPhone 12 Pro »، که با رم ۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند، «iPhone 12 mini » و «iPhone 12 » با رم ۴ گیگابایتی فروخته می شوند. شما می توانید با توجه به حافظه داخلی، یکی از مدل‌ها زیر را خریداری کنید:

  •         رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
  •         رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  •         رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت

آیفون ۱۲ mini: دوربین

دیدیم که بر خلاف اندازه کوچک، « iPhone 12 mini » در زمینه‌ها مختلف، کیفیت بالایی دارد، اما در مورد دوربین چه؟

همان‌طور که گفته شد و همان‌طور که از اسم « iPhone 12 mini » بر می‌آید، نسخه مینیمایز شده « iPhone 12 » است، این طرز فکر در مورد دوربین هم صادق است. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی۲۳ میلی‌متر در بالا صفحه نمایش، به همراه سنسور تشخیص چهره درون یک ناچ مستطیل شکل قرار دارد.

و اما دوربین اصلی دو گانه که در قاب مربعی شکل در پنل پشتی قرار دارد، به لطف پردازنده A14 Bionic، در پردازش تصاویر، حرفی برای گفتن دارد. با کمتر شدن ضریب اف، نور بیش‌تری توسط لنز جذب می‌شود و این خود باعث شده، تا « iPhone 12 mini » با قد و قواره کوچک خود، حتی در فضایی که نور کافی، وجود ندارد به خوبی عمل کند. شرح دو سنسور دوربین اصلی در زیر آمده:

  •         لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض(Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر
  •         لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه

هر دو دوربین سلفی و اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارند.

آیفون ۱۲ mini: باتری

شاید موضوع نه چندان جذاب، درمورد « iPhone 12 mini »، باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپری آن است؛ به نقل از (www.theverge.com ) در هنگام بازی کردن، می تواند تغییرات شارژ را ببینید و این کمی آزار دهنده است، با این‌که « iPhone 12 mini » از فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی استفاده می‌کند و در ۳۰ دقیقه به نیمی از ظرفیت کامل خود بازمی‌گردد.

مشاوره در خرید iPhone 12 mini

شاید برای برندی مثل اپل این تیتر کمی مضحک به نظر برسد؛ اپل طرفداران خودش را دارد و هر روز با تولید محصولاتی جدیدتر و عامه پسندتر مانند « iPhone 12 mini »، به تعدا طرفداران خود می‌افزاید.

« iPhone 12 mini » برای کسانی مناسب است، که دائما غر می‌زدند، چرا دیگر محصولی مانند «iPhone 5s»، تولید نمی‌شود. یک محصول مدرن با طراحی جذاب و کلاسیک «iPhone 5s »، شاید این تمام جذابیتی است، که یک گوشی هوشمند می‌تواند داشته باشد.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
2020 November
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
131.5x64.2 میلی متر
ضخامت
7.4 میلی متر
وزن
135 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Apple A14 Bionic
پردازنده ‌مرکزی
شش هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x3.1 GHz Firestorm + 4x1.8 GHz Icestorm
پردازنده گرافیکی
Apple GPU
حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super Retina XDR OLED
اندازه صفحه نمایش
5.4 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
476~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM) - for China CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66, 71 - A2402
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78, 79 Sub6 - A2402, A2403, A2404
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB 2.0
دوربین
دوگانه
مشخصات دوربین
12 - 12 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.6 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.4 میکرومتر - فوکوس دوبرابری اتوماتیک PDAF - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - سایز سنسور 1/3.6 اینچ - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر - ˚120
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR (photo/panorama)
دوربین سلفی
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - سایز سنسور 1/3.6 اینچ - دریچه دیافراگم f/2.2 - فاصله کانونی لنز 23 میلی‌متر
دوربین سلفی دوم
SL 3D
مشخصات دوربین سلفی دوم
از نوع depth/biometrics sensor
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
بلندگو
دارد
سیستم عامل
ios
نسخه سیستم عامل
ios 14.1
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
2227 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 20 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
Qi
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر حسگرها
Face ID
فیلم برداری
4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, HDR, Dolby Vision HDR (up to 30fps), stereo sound rec.
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 12 mini دوسیم کارت ظرفیت 4/256 گیگابایت(Not Active)
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 12 mini دوسیم کارت ظرفیت 4/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
2020 November
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
131.5x64.2 میلی متر
ضخامت
7.4 میلی متر
وزن
135 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Apple A14 Bionic
پردازنده ‌مرکزی
شش هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x3.1 GHz Firestorm + 4x1.8 GHz Icestorm
پردازنده گرافیکی
Apple GPU

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super Retina XDR OLED
اندازه صفحه نمایش
5.4 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
476~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM) - for China CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66, 71 - A2402
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 20, 25, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78, 79 Sub6 - A2402, A2403, A2404
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB 2.0

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.6 - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.4 میکرومتر - فوکوس دوبرابری اتوماتیک PDAF - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - سایز سنسور 1/3.6 اینچ - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر - ˚120
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR (photo/panorama)
دوربین سلفی
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - سایز سنسور 1/3.6 اینچ - دریچه دیافراگم f/2.2 - فاصله کانونی لنز 23 میلی‌متر
دوربین سلفی دوم
SL 3D
مشخصات دوربین سلفی دوم
از نوع depth/biometrics sensor
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
فیلم برداری
4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, HDR, Dolby Vision HDR (up to 30fps), stereo sound rec.

صدا

بلندگو

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
ios
نسخه سیستم عامل
ios 14.1
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
سایر حسگرها
Face ID

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
2227 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 20 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
Qi

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم